Waterpokken tips
+8
Sanne
pindaatje
Susan
vickie
-Ieniemienie-
Lejow
PapillonRose
Slakje
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waterpokken tips
Welke tips hebben jullie tegen de waterpokken?
Overdag gaat het met de jeuk, maar 's nachts... Drama! Ze wordt echt gek van de jeuk, gaat helemaal gek draaien en wringen met haar lichaam, is duidelijk doodmoe, helemaal uit haar doen...
Ze krijgt nu 3 keer per dag druppels tegen de jeuk die haar ook wat suf maken, maar die mogen we dus echt maar max. 3 keer geven, daarnaast 2 keer per dag zo'n uitdrogende gel en enkele keren per dag mentholpoeder (dus ook 's avonds en 's nachts). De mentholpoeder is niet genoeg om de jeuk te stillen. Omdat gisterenavond haar koorts wel bijna weg was, hebben we haar eventjes afgespoeld onder lauw water (vond ze niet leuk) en ze is daarna wel lekker gaan slapen na nog wat gejammer (maar geen hartverscheurend gehuil meer, dus ik denk dat het wel wat heeft geholpen).
Ik steek haar natuurlijk liever niet in een lauw bad als ze koorts maakt (wat bijna constant is). Dus hebben jullie nog tips waardoor we vanavond sneller de jeuk kunnen stillen?
Overdag gaat het met de jeuk, maar 's nachts... Drama! Ze wordt echt gek van de jeuk, gaat helemaal gek draaien en wringen met haar lichaam, is duidelijk doodmoe, helemaal uit haar doen...
Ze krijgt nu 3 keer per dag druppels tegen de jeuk die haar ook wat suf maken, maar die mogen we dus echt maar max. 3 keer geven, daarnaast 2 keer per dag zo'n uitdrogende gel en enkele keren per dag mentholpoeder (dus ook 's avonds en 's nachts). De mentholpoeder is niet genoeg om de jeuk te stillen. Omdat gisterenavond haar koorts wel bijna weg was, hebben we haar eventjes afgespoeld onder lauw water (vond ze niet leuk) en ze is daarna wel lekker gaan slapen na nog wat gejammer (maar geen hartverscheurend gehuil meer, dus ik denk dat het wel wat heeft geholpen).
Ik steek haar natuurlijk liever niet in een lauw bad als ze koorts maakt (wat bijna constant is). Dus hebben jullie nog tips waardoor we vanavond sneller de jeuk kunnen stillen?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Waterpokken tips
Een badje kan toch helpen, er zijn zakjes te koop met spul voor in bad tegen waterpokken, of je kunt iets van havermout in het badje doen. Dat schijnt ook te helpen tegen de jeuk. Hier ook gedaan voor de zekerheid, maar gelukkig leek ze hier niet enorm veel last te hebben van de jeuk.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Een havermout bad inderdaad.
En ze kan gewoon prima douchen/in bad hoor, met koorts.
En ze kan gewoon prima douchen/in bad hoor, met koorts.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik deed ook havermout in een washandje en dan met een elastiekje dicht knopen en in bad.
Dit hielp echt wel het allerbeste. Ik had ook kidsclin wat ik soms smerde maar dat hielp niet heel goed vond ik.
Dit hielp echt wel het allerbeste. Ik had ook kidsclin wat ik soms smerde maar dat hielp niet heel goed vond ik.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Mijn zoontje heeft 2 maandjes geleden de waterpokken gehad. Ik smeerde met calendulan van de vsm 3 keer per dag en tussen door nog met clinkids dat werkte hier heel goed en dan aan het einde van de dag in een havermout badje. Ik deed de havermout in een pantykousje wat ik daarna dan weggooide.
vickie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 57
Punten : 67
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had Kidsclin waterpokkenschuim, dat werkte prima. Het droogde daardoor ook heel snel in.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Bedankt voor de tips!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik had calendulan kinderemulsie wat hier goed hielp (ook voor de nacht, want overdag ging het wel redelijk).
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb zemelen in een washandje gedaan en dat bij het badje in. Ik weet eigenlijk niet of het echt goed gewerkt heeft. Mijn dochter zat echt helemaal onder de waterpokken, maar ze was nog niet echt in staat om zichzelf te krabben, dus ze kon de jeuk ook niet erger maken. De blaasjes droogden wel vrij snel in.
Sterkte vannacht en beterschap voor L.
Sterkte vannacht en beterschap voor L.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Goh, ik bedenk me net dat mijn jongste nog helemaal geen waterpokken heeft gehad.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Mijn jongste heeft momenteel ook de waterpokken, mijn oudste had het een paar weken geleden. Hier helpt de kidsclin heel goed, en ze vinden het ook fijn om ermee ingesmeerd te worden. Ik bewaar het in de koelkast, zodat het nog verkoelender is als ik het insmeer.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Havermout heb ik idd gebruikt. De middeltjes hielpen allemaal niet en ik had het idee dat dit zijn huidje toch rustiger maakte. Ik vond de waterpokken echt heel zielig, beterschap!
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Hier ook een manneke helemaal onder de waterpokken. Heb hem gisteravond voor het eerst in een haverzemelen badje gezet. Hoevaak kan ik dat doen en op welke termijn moet je dan verschil zien?
Gebruiken ook kidsclin, maar kan niet echt inschatten of hem dat enige verlichting geeft.
Gebruiken ook kidsclin, maar kan niet echt inschatten of hem dat enige verlichting geeft.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik deed het twee keer per dag, Faerie. Of het daadwerkelijk heeft geholpen, weet ik eigenlijk niet. De blaasjes droogden wel vrij snel in, maar ik weet natuurlijk niet hoe snel ze waren ingedroogd als ik haar niet in een haverzemelenbadje had gedaan. De meeste blaasjes droogden binnen enkele dagen in (dag of 2). Kidsclin heb ik ook gebruikt, maar ik had niet de indruk dat dat verlichting gaf, dus daar ben ik mee gestopt. Maar ik denk dat mijn dochter er ook weinig last van heeft gehad trouwens, dat maakt ook verschil.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ezra en Yrsa hadden er ook heel weinig last van. Ik had die Kidsclin ook vooral om het indrogen te versnellen, anders mocht ze niet naar Muziek op schoot (dat was de eerste bijeenkomst en ze mocht niet komen als de blaasjes niet ingedroogd waren).
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: