Dagcafé 2011
+22
Jules
aniet
IndianRose
Julia
Zwoesj
_Lacey_
Cheesegirl
Lynn_
Try
Silver
Toet
Roze Roos
Chocolate Cookie
Elin
Suus
Lotus
Jeanette
girli
May
Lejow
Qiara
Jordana
26 plaatsers
Pagina 29 van 40
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Re: Dagcafé 2011
Ik heb een client met o.a het syndroom van Down, hij heeft het verstandelijk vermogen van een kleuter maar kan steeds minder. Ik krijg altijd een kusje van hem als ik kom en ga, en ik knuffel hem altijd even.
Ik vind dat persoonlijke, positieve contact met hem heel belangrijk, aangezien ik alleen maar kom om zijn wond te verzorgen, en dat is voor hem vaak pijnlijk. En ik wil niet dat hij verbanden tussen mij en zijn pijn gaat leggen. Ik kan hem namelijk niet uitleggen dat die pijn voor zijn eigen bestwil is en ik niet anders kan.
Ik vind dat persoonlijke, positieve contact met hem heel belangrijk, aangezien ik alleen maar kom om zijn wond te verzorgen, en dat is voor hem vaak pijnlijk. En ik wil niet dat hij verbanden tussen mij en zijn pijn gaat leggen. Ik kan hem namelijk niet uitleggen dat die pijn voor zijn eigen bestwil is en ik niet anders kan.
Gast- Gast
Bij een notariskantoor.. Ik moet 5 dagen per week stage lopen van 8.30 tot 17.30 uur.
Eten.. haha ik neem 4 boterhammen en 1 appel me.. dat moet ik toch overleven.
Gast- Gast
Giacomo schreef:PrinsesBo schreef:Ik vind kussen altijd not done.
Ook op een kdv bijvoorbeeld!
Zit er niet op te wachten dat als ik mijn kind weg zou brengen, leidsters ermee zouden gaan kussen.
Knuffelen kan nog net.. soms.
Ligt wel geheel aan de situatie.. gaat het bv om troosten ofzo..
Mijn zoontje geeft de leidsters altijd een knuffel of een kus als hij opgehaald wordt. Vind ik echt geen probleem, voor hem zijn zijn leidsters ook gewoon verzorgers die hij 2 dgn in de week ziet. Kind is 2..
Dat wilde ik er eigenlijk nog bij zetten
Als ze een kus willen geven met weggaan, dat vind ik wat anders.
Maar leidsters die de hele dag maar lopen te kussen, dat vind ik niks.
Gast- Gast
Misschien moet ik even duidelijker zijn: een leraar an zich mailen, is niks mis mee. Ook niet om ze beterschap te melden, máár k vind het hier wel grensoverschrijdend. Puur vanwege wellicht intonatie, het gebrek aan overwicht etc etc. ik persoonlijk denk ook dat Do denkt, Marin heeft al genoeg problemen op school met overzicht, overwicht op de klas, orde houden en wellicht nog wat zien dat ik denk dat ze verstandiger eraan doet om grenzen vast te stellen. Vaste grenzen, zodat ze niet de lach van de school is achter haar rug om. Dan kun je uiteindelijk de teugels wel wat meer laten vieren. Maar respect van leerlingen krijgen is al moeilijk genoeg, zeker voor een beginnende leraar.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Jade schreef:Bij een notariskantoor.. Ik moet 5 dagen per week stage lopen van 8.30 tot 17.30 uur.
Ik zou maar iets extra's in je tas stoppen.
Je krijgt echt honger
Gast- Gast
Caro schreef:Misschien moet ik even duidelijker zijn: een leraar an zich mailen, is niks mis mee. Ook niet om ze beterschap te melden, máár k vind het hier wel grensoverschrijdend. Puur vanwege wellicht intonatie, het gebrek aan overwicht etc etc. ik persoonlijk denk ook dat Do denkt, Marin heeft al genoeg problemen op school met overzicht, overwicht op de klas, orde houden en wellicht nog wat zien dat ik denk dat ze verstandiger eraan doet om grenzen vast te stellen. Vaste grenzen, zodat ze niet de lach van de school is achter haar rug om. Dan kun je uiteindelijk de teugels wel wat meer laten vieren. Maar respect van leerlingen krijgen is al moeilijk genoeg, zeker voor een beginnende leraar.
Dat is precies wat ik bedoel.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Jade schreef:Bij een notariskantoor.. Ik moet 5 dagen per week stage lopen van 8.30 tot 17.30 uur.
Je krijgt echt honger
haha ik ben benieuwd.. en best zenuwachtig!
Gast- Gast
Ik meende de schat oprecht, maar als je 't denigrerend wilt opvatten, doe dat dan vooral.
Ik vind niet dat ik op moet passen, omdat ik dat al doe en weet waar mijn grenzen binnen mijn vak liggen. Ik let heus wel op die grenzen. Ja, ik heb moeite met overwicht hebben, maar je hoeft me geen gefaald gevoel aan te praten dat ik het niet kan, daar heb ik wel iemand anders voor. Ik ben blij met dit mailtje omdat het een klein steuntje in de rug is, dat ik niet vergeten word en dat er blijkbaar iemand is die mijn lessen wel waardeerd.
Ik snap gewoon niet waarom je hier een probleem van maakt, terwijl ik blij om iets kleins ben. Dat jij je vraagtekens bij deze vorm van contact zet, is prima, maar trek mijn verdere lesmethoden niet zo in twijfel. Ik krijg het gevoel daarbij alsof je me onderuit haalt en dat vind ik echt niet leuk. En daarbij vind ik het totaal niet relevant op dit moment, dus please hou er maar over op.
Ik vind niet dat ik op moet passen, omdat ik dat al doe en weet waar mijn grenzen binnen mijn vak liggen. Ik let heus wel op die grenzen. Ja, ik heb moeite met overwicht hebben, maar je hoeft me geen gefaald gevoel aan te praten dat ik het niet kan, daar heb ik wel iemand anders voor. Ik ben blij met dit mailtje omdat het een klein steuntje in de rug is, dat ik niet vergeten word en dat er blijkbaar iemand is die mijn lessen wel waardeerd.
Ik snap gewoon niet waarom je hier een probleem van maakt, terwijl ik blij om iets kleins ben. Dat jij je vraagtekens bij deze vorm van contact zet, is prima, maar trek mijn verdere lesmethoden niet zo in twijfel. Ik krijg het gevoel daarbij alsof je me onderuit haalt en dat vind ik echt niet leuk. En daarbij vind ik het totaal niet relevant op dit moment, dus please hou er maar over op.
Gast- Gast
Goed, mijn reactie kwam na die van jullie. Ook ik blijf wel bij wat ik zeg: Marin, heel fijn dat je voor jezelf een lichtpuntje hebt gevonden, geniet er ook van, maar misschien kun je later erover nadenken en misschien ons standpunt beter begrijpen. En er wellicht iets aan hebben .
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Jade schreef:Ik heb morgen mn eerste stagedag!
Iemand nog tips wat ik mee moet nemen behalve een kladblok + pen?
Vrolijkheid, enthousiasme, en zin om te beginnen aan je stage!
Succes!
En natuurlijk ook gewoon eten en drinken!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Jade schreef:PrinsesBo schreef:Jade schreef:Bij een notariskantoor.. Ik moet 5 dagen per week stage lopen van 8.30 tot 17.30 uur.
Je krijgt echt honger
haha ik ben benieuwd.. en best zenuwachtig!
4 boterhammen en een appel is voor mij écht niet genoeg haha. Ik zou als ik jou was voor 6 gaan, die appel mee nemen en misschien nog een koekje of zo. Beter teveel dan dat je met een knorrende maag onderweg bent.
Gast- Gast
4 boterhammen niet genoeg? Damn, ik eet er maar 2!Brennuss schreef:
4 boterhammen en een appel is voor mij écht niet genoeg haha.
Gast- Gast
Dolores schreef:Caro schreef:Misschien moet ik even duidelijker zijn: een leraar an zich mailen, is niks mis mee. Ook niet om ze beterschap te melden, máár k vind het hier wel grensoverschrijdend. Puur vanwege wellicht intonatie, het gebrek aan overwicht etc etc. ik persoonlijk denk ook dat Do denkt, Marin heeft al genoeg problemen op school met overzicht, overwicht op de klas, orde houden en wellicht nog wat zien dat ik denk dat ze verstandiger eraan doet om grenzen vast te stellen. Vaste grenzen, zodat ze niet de lach van de school is achter haar rug om. Dan kun je uiteindelijk de teugels wel wat meer laten vieren. Maar respect van leerlingen krijgen is al moeilijk genoeg, zeker voor een beginnende leraar.
Dat is precies wat ik bedoel.
Intonatie? Je hebt de mail niet eens gelezen!
Mijn god, dank je wel voor het invullen van de rest hoor, en dat jullie de bigger picture wel goed in zien, maar laat me nou gewoon maar blij zijn met die lieve woorden.
Wat een gezeik weer. Ik kan tegenwoordig echt nog geen letter op het forum schrijven of ik krijg al weer mensen over me heen die het wel weer beter lijken te weten voor mij.
Gast- Gast
O help... Ik heb op Sbs6 de 25 .. aanstaan, en daar komt een vrouw voorbij met een hondje met gedragsproblemen.
Kan gebeuren natuurlijk...
Maar het hondje is ROZE!!
Kan gebeuren natuurlijk...
Maar het hondje is ROZE!!
Gast- Gast
Purple schreef:4 boterhammen niet genoeg? Damn, ik eet er maar 2!Brennuss schreef:
ik eet er normaal maar 1 per dag
Gast- Gast
Nou inderdaad, en daar moet ik echt al m`n best voor doenPurple schreef:4 boterhammen niet genoeg? Damn, ik eet er maar 2!Brennuss schreef:
Gast- Gast
Marin: Dat gezeik krijgt iedereen hier over zich heen hoor..
Niet dat het leuk is, maar het is wel zo.
BA: Ja gek he dat die hond gedragsproblemen heeft...
Niet dat het leuk is, maar het is wel zo.
BA: Ja gek he dat die hond gedragsproblemen heeft...
Gast- Gast
Echt waar? Ik ontbijt 's ochtends met één. Dat is rond een uur of zeven. Als ik dan op school ben, rond half 9/negen uur eet ik er vaak nog eentje. Voor lunchtijd is alles meestal op . Vaak heb ik nog een koekje of een stuk fruit voor de terug weg, en als ik dan thuis ben eet ik vaak nog een broodje. Daarna avondeten, en rond een uur of 10/half 11 eet ik er gerust nog eentje om de volgende ochtend met een knorrende maag wakker te wordenPurple schreef:4 boterhammen niet genoeg? Damn, ik eet er maar 2!Brennuss schreef:
Gast- Gast
Marin, ik wil me nergens mee bemoeien maar "vroeger" reageerde jij ook "beter" op de wat negatievere opmerkingen over jou. Je kon ze beter relativeren en er beter over praten. Ik vind dat je je tegenwoordig wat sneller aangevallen voelt. Niet doen hoor! Ik vond jou juist altijd zo positief!Marin schreef: Ik kan tegenwoordig echt nog geen letter op het forum schrijven of ik krijg al weer mensen over me heen die het wel weer beter lijken te weten voor mij.
Laatst aangepast door Purple op zo 27 feb 2011 - 7:57; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Helaas, deze week weinig hier geweest! Af en toe alleen wat gelezen..
Ga proberen er deze week weer meer te zijn!
Moet nu helaas al weer weg..
Tot de volgende keer!
Ga proberen er deze week weer meer te zijn!
Moet nu helaas al weer weg..
Tot de volgende keer!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
nouja als ik er vrij ben eet ik er 1 per dag.. als k naar school moet 4..
Maar ik zal morgen extra veel meenemen. En dan kan k daarna altijd kijken wat ik over hou.
Maar ik zal morgen extra veel meenemen. En dan kan k daarna altijd kijken wat ik over hou.
Gast- Gast
Ik at er ook altijd maar 2, maar nu... 6 boterhammen voor het 14.00 uur is is tegenwoordig normaal. Moet gewoon eerder opstaan om mijn ontbijt en lunch te maken_Donnaa schreef:Nou inderdaad, en daar moet ik echt al m`n best voor doenPurple schreef:4 boterhammen niet genoeg? Damn, ik eet er maar 2!Brennuss schreef:
Gast- Gast
Sorry, excuses voor mij outrage, maar ik ben het echt zat om de hele tijd mezelf te moeten lopen verdedigen bij de dingen die ik plaats. Ik heb al dat zogenaamde goede advies niet nodig. Ik wilde gewoon even wat leuks delen. Het hoogtepunt van de dag is nu direct alweer omgegaan in het dieptepunt en daar baal ik van.
Gast- Gast
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Pagina 29 van 40
Permissies van dit forum: