Dagcafé 2011
+22
Jules
aniet
IndianRose
Julia
Zwoesj
_Lacey_
Cheesegirl
Lynn_
Try
Silver
Toet
Roze Roos
Chocolate Cookie
Elin
Suus
Lotus
Jeanette
girli
May
Lejow
Qiara
Jordana
26 plaatsers
Pagina 28 van 40
Pagina 28 van 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Re: Dagcafé 2011
Even een knuffel voor iedereen! Ik heb een heel fijn, maar vermoeiend weekend gehad. Gisteren sintekerstpasen gevierd en dat was een hele geslaagde middag/avond. Spontaan bleef mijn beste vriendin slapen & hebben we nog he is just not that into you gekeken samen. Vanmorgen met zijn 3-en ontbeten en daarna kwamen mijn ouders lunchen en even op bezoek. Daarna nog even in de stad wat gekocht, en nu ben ik doodop en lig ik voor pampus op de bank! Straks op tijd naar bed & morgen training, ik heb er zin in.
Hopelijk hier alles goed
Hopelijk hier alles goed
Gast- Gast
Absoluut eens met dolores. Fijn dat je zon contact hebt met een leerling, en je kan voor jezelf wel een grens in gedachten hebben maar dit zijn pubers. Met hun eigen, onnavolgbare gedachten. Dus ook al is hij homo, dan nog: dan nog moet je de grens bewaken en je niet opstellen als een vriendin, maar als een leraar.
En een keer een mail sturen als in: beterschap. Is iets anders dan je leraar in de armen vliegen, redelijk uitgebreid mailen en continue een uitnodiging op Facebook sturen en contact willen hebben voor na het eindexamen.
Nee Marin sorry: ik vind dat je beter de grens in de gaten moet houden van leuke, losse, vriendin-leraar en een gewone, vriendelijke leraar.
En een keer een mail sturen als in: beterschap. Is iets anders dan je leraar in de armen vliegen, redelijk uitgebreid mailen en continue een uitnodiging op Facebook sturen en contact willen hebben voor na het eindexamen.
Nee Marin sorry: ik vind dat je beter de grens in de gaten moet houden van leuke, losse, vriendin-leraar en een gewone, vriendelijke leraar.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Een docent van mij heeft ook veel problemen. Zijn dochter is bijna overleden bij de bevalling van haar kind, zijn zoon moest een ernstige operatie ondergaan. De operatie is niet geslaagd met alle gevolgen van dien.. weer een nieuwe operatie etc.
Wij hebben deze leraar als klas zijnde toen ook een kaartje gestuurd naar zijn prive adres. Zonder overleg met docenten oid.
Wij hebben deze leraar als klas zijnde toen ook een kaartje gestuurd naar zijn prive adres. Zonder overleg met docenten oid.
Gast- Gast
Giacomo schreef:PrinsesBo schreef:Ik merk wel dat de 'grenzen' tussen docenten en leerlingen steeds vager worden.
Het respect lijkt steeds minder te worden.
Denk bv ook aan de leraar uitschelden en bij voornaam noemen e.d.
Heb daar een hekel aan.
Ik zie even geen link tussen respect voor een docent en een docent mailen om
haar beterschap te wensen
Ik had het over de grenzen die vervagen naar mijn idee.
Een docent mailen deden we in 'mijn tijd' echt niet.
Was ook echt not done.
Dat respect heeft niks met het mailtje van de leerling van Marin te maken.
Maar was meer een algemene opmerking..
Gast- Gast
Caro schreef:Absoluut eens met dolores. Fijn dat je zon contact hebt met een leerling, en je kan voor jezelf wel een grens in gedachten hebben maar dit zijn pubers. Met hun eigen, onnavolgbare gedachten. Dus ook al is hij homo, dan nog: dan nog moet je de grens bewaken en je niet opstellen als een vriendin, maar als een leraar.
Nou dit dus, maar dan gewoon veel beter verwoord.
Gast- Gast
Oh ik heb ook nog wel een vraag nu we het toch over grensoverschrijdend gedrag hebben. Namelijk een hele discussie op school over gehad, en ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik werk op een groep met kinderen met een zware verstandelijke beperking en bijkomende problematiek. De meeste gaan maximaal 1 dag per week naar huis, andere wat minder vaak. Wat vinden jullie ervan dat de begeleiding die kinderen knuffelen en kusjes geven?
Graag niet quoten, ik wil het weer weg kunnen halen eventueel.
Ik werk op een groep met kinderen met een zware verstandelijke beperking en bijkomende problematiek. De meeste gaan maximaal 1 dag per week naar huis, andere wat minder vaak. Wat vinden jullie ervan dat de begeleiding die kinderen knuffelen en kusjes geven?
Graag niet quoten, ik wil het weer weg kunnen halen eventueel.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Nouja tegenwoordig hebben wij alleen nog maar mailcontact met de docenten. Heb dagelijks mijn mailbox vol met nieuwtjes, cijfers, roosterwijzigingen etc. Ook ziektemeldingen etc. loopt via de mail.
Gast- Gast
Dolores schreef:wellicht ben ik wat ouderwets in die dingen....
Maar toch.... ook als ik naar Marin's problemen in het onderwijs kijk, als ik de hele context zo in ogenschouw neem...
Sorry.... ik blijf bij wat ik zeg...
No offence Do, maar dat vind ik echt onzin. Mijn vriend bijv begeleidt studenten en hij gaat daar informeel mee om. Maar die leerlingen doen ook echt alles voor hem. Doordat hij juist meer met ze omgaat als gelijken hebben ze heel veel respect voor hem. Hij heeft o.a juist daarom veel overwicht. Andere leraren kunnen vaak de schijt krijgen omdat ze zich zo boven hun ll stellen daar op school.
Gast- Gast
Het is een bijzondere school, erg kleinschalig, vandaar dat het allemaal wat informeler is. Op m'n andere locatie zou zoiets nooit gebeuren. Ik vind het alleen maar leuk en ben blij te horen dat iemand aardig is en de moeite neemt om me even beterschap te wensen. Niets meer, niets minder. Dat maakt me blij. Ik had ook een lief mailtje van een collega overigens.
Op Caro's reactie: Ik gedraag me ook absoluut niet als vriendin. Hij zoekt zelf contact (maar hoe veel leerlingen willen wel niet hun leraren op Facebook op Hyves, dat komt echt constant voor, en ik zeg zelf altijd nee, of wanneer ze leerling-af zijn). Ik vind echt dat het nogal uit z'n verband getrokken wordt hoor. Hij mailde me om te bedanken voor de lessen en om me beterschap te wensen. Leven we dan in zo'n bizarre maatschappij waar dat dus als ongepast bestempeld wordt?
Op Caro's reactie: Ik gedraag me ook absoluut niet als vriendin. Hij zoekt zelf contact (maar hoe veel leerlingen willen wel niet hun leraren op Facebook op Hyves, dat komt echt constant voor, en ik zeg zelf altijd nee, of wanneer ze leerling-af zijn). Ik vind echt dat het nogal uit z'n verband getrokken wordt hoor. Hij mailde me om te bedanken voor de lessen en om me beterschap te wensen. Leven we dan in zo'n bizarre maatschappij waar dat dus als ongepast bestempeld wordt?
Gast- Gast
Ik kan dat deels wel begrijpen, doordeweeks zoeken zij ook liefde en genegenheid, dus kan begrijpen dat de begeleiding dat geeft.
Ik geef mijn kinders (kleuters) ook wel eens een knuffel, of een kus op de bol als ze moe zijn of zich pijn hebben gedaan.
Ik geef mijn kinders (kleuters) ook wel eens een knuffel, of een kus op de bol als ze moe zijn of zich pijn hebben gedaan.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind kussen altijd not done.
Ook op een kdv bijvoorbeeld!
Zit er niet op te wachten dat als ik mijn kind weg zou brengen, leidsters ermee zouden gaan kussen.
Knuffelen kan nog net.. soms.
Ligt wel geheel aan de situatie.. gaat het bv om troosten ofzo..
Zit er niet op te wachten dat als ik mijn kind weg zou brengen, leidsters ermee zouden gaan kussen.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Dolores schreef:wellicht ben ik wat ouderwets in die dingen....
Maar toch.... ook als ik naar Marin's problemen in het onderwijs kijk, als ik de hele context zo in ogenschouw neem...
Sorry.... ik blijf bij wat ik zeg...
No offence Do, maar dat vind ik echt onzin. Mijn vriend bijv begeleidt studenten en hij gaat daar informeel mee om. Maar die leerlingen doen ook echt alles voor hem. Doordat hij juist meer met ze omgaat als gelijken hebben ze heel veel respect voor hem. Hij heeft o.a juist daarom veel overwicht. Andere leraren kunnen vaak de schijt krijgen omdat ze zich zo boven hun ll stellen daar op school.
Jup, maar jouw vriend is niet Marin en Marin is niet jouw vriend...
Daarbij is jouw vriend een man, en dat is kleinburgerlijk en dat bedoel ik niet zo, maar ook dát kan verschil maken.
Marin heeft al problemen met het krijgen van respect van een aantal leerlingen en klassen (ik kan ook lezen), daarnaast hebben we het hier niet over een beetje informeel...
Gast- Gast
May hoe oud zijn die leerlingen? Tot een bepaalde leeftijd kan het denk ik wel, al weet ik niets van basis onderwijs af. Ik zou er altijd mee oppassen als ik jou was.
Gast- Gast
Het zijn kinderen zeg maar tussen de 8 en 18 met een verstandelijk vermogen van een kind van 1,5 a 2 jaar. En het is een woonvoorziening, weet niet of dat duidelijk naar voren was gekomen, dus een 24-uurs zorg.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Dolores, schat die je bent, zou je het alsjeblieft niet al te veel uit z'n verband willen trekken en over m'n problemen willen hebben. Ik ben blij met het mailtje, het is weer een klein goed iets in de waas van onzekerheid en moeilijkheden. Het heeft me een week gekost voordat ik uberhaupt m'n email in durfde te loggen bang voor enge emails, dus zie het alsjeblieft als iets goeds waar ik even wat kracht uit kan halen en ga hier niet al te erg op door.
Ik vind het geen leuke discussie en zeker niet om op dit moment te voeren.
Ik vind het geen leuke discussie en zeker niet om op dit moment te voeren.
Gast- Gast
ow en ik werk op een KDV en geef soms wel kusjes als ze ergens pijn hebben En knuffelen doe ik ook.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Ik vind kussen altijd not done.
Mijn zoontje geeft de leidsters altijd een knuffel of een kus als hij opgehaald wordt. Vind ik echt geen probleem, voor hem zijn zijn leidsters ook gewoon verzorgers die hij 2 dgn in de week ziet. Kind is 2..
Gast- Gast
Ik heb morgen mn eerste stagedag!
Iemand nog tips wat ik mee moet nemen behalve een kladblok + pen?
Gast- Gast
Isabella schreef:Even een knuffel voor iedereen! Ik heb een heel fijn, maar vermoeiend weekend gehad. Gisteren sintekerstpasen gevierd en dat was een hele geslaagde middag/avond. Spontaan bleef mijn beste vriendin slapen & hebben we nog he is just not that into you gekeken samen. Vanmorgen met zijn 3-en ontbeten en daarna kwamen mijn ouders lunchen en even op bezoek. Daarna nog even in de stad wat gekocht, en nu ben ik doodop en lig ik voor pampus op de bank! Straks op tijd naar bed & morgen training, ik heb er zin in.
Hopelijk hier alles goed
Ik vind jou lief Gewoon, omdat jij leuk bent.
En fijn om te horen dat je een gezellige dag met je vriendinnen hebt gehad. Dat doet je vast wel even goed!
Gast- Gast
Jade schreef:Ik heb morgen mn eerste stagedag!
Wat voor stage?
Zorg dat je voldoende eten en drinken bij je hebt!
Gast- Gast
Jade schreef:Ik heb morgen mn eerste stagedag!
Waar ga je stage lopen?
Neem genoeg eten mee, ik krijg altijd berehonger op stage!
Laatst aangepast door Brennuss op zo 27 feb 2011 - 7:45; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb je gezegd, Marin (dat schat vind ik wat denigrerend), dat ik het fijn voor jou vind dat je een lief mailtje hebt gekregen.
Het feit dat ik mijn vraagtekens heb bij deze vorm van contact, en dan had ik het nog meer over die verjaarsomhelzing dan over het mailtje, zeker nadat jij de context van dat mailtje beter had uitgelegd, mag ik uiten. Dit doe ik, omdat ik echt niet achter jouw rug om dingen ga zitten bedenken. Ik denk dit, en dus wil ik het aangeven.
Jij wordt gesteund door oa Giacomo die het probleem ook niet ziet, er zijn blijkbaar ook mensen die dit, net als ik, wél reden tot extra opletten vinden.
Wees blij dat er mensen zijn die het belangrijk genoeg vinden om jou erop attent te maken dat dit soort contact mogelijk niet de bedoeling is.
Het feit dat ik mijn vraagtekens heb bij deze vorm van contact, en dan had ik het nog meer over die verjaarsomhelzing dan over het mailtje, zeker nadat jij de context van dat mailtje beter had uitgelegd, mag ik uiten. Dit doe ik, omdat ik echt niet achter jouw rug om dingen ga zitten bedenken. Ik denk dit, en dus wil ik het aangeven.
Jij wordt gesteund door oa Giacomo die het probleem ook niet ziet, er zijn blijkbaar ook mensen die dit, net als ik, wél reden tot extra opletten vinden.
Wees blij dat er mensen zijn die het belangrijk genoeg vinden om jou erop attent te maken dat dit soort contact mogelijk niet de bedoeling is.
Gast- Gast
Ik ga zo denk ik toch nog even op de hometrainer als mijn benen het volhouden
Gast- Gast
Do, mijn vriend heeft zijn leerlingen ook op Hyves. En omdat hij niet zo moeilijk doet, respecteren ze zijn privacy. Sorry, maar ik vind dat je de boel best wel uit zijn verband trekt wat betreft Marin.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Do, mijn vriend heeft zijn leerlingen ook op Hyves. En omdat hij niet zo moeilijk doet, respecteren ze zijn privacy. Sorry, maar ik vind dat je de boel best wel uit zijn verband trekt wat betreft Marin.
En ik respecteer jouw mening en die van Marin.
Maar ik denk gewoon niet waarvan jullie mij willen overtuigen.
Gast- Gast
Pagina 28 van 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Pagina 28 van 40
Permissies van dit forum: