Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat ben ik van kids van neven en nichten?

+4
Lady Starstruck
Nyx
Snoopy
Caribbeanlover
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat ben ik van kids van neven en nichten? Empty Wat ben ik van kids van neven en nichten?

Bericht  Caribbeanlover za 1 jun 2013 - 10:00

Voor mij zijn het achterneefjes en nichtjes. Ben ik dan een achtertante? Laughing

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben ik van kids van neven en nichten? Empty Re: Wat ben ik van kids van neven en nichten?

Bericht  Snoopy za 1 jun 2013 - 10:08

Caribbeanlover schreef:Voor mij zijn het achterneefjes en nichtjes. Ben ik dan een achtertante? Laughing

Nee jij bent dan volgens mij ook achternichtje. En dan officieel in de 6e graad. Terwijl het voor jou achterneefjes/nichtjes in de 5e graad zijn.
Tenminste ik neem aan dat je de kinderen van jouw neven/nichten bedoelt.

http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Wat ben ik van kids van neven en nichten? Empty Re: Wat ben ik van kids van neven en nichten?

Bericht  Caribbeanlover za 1 jun 2013 - 10:20

Aha, nooit aan gedacht................verwarrend soms. Er bestaat vast en site waar je al die dingen/benoemingen kan vinden neem ik aan (niet dat ik jou niet geloof hoor).
Tegelijk Wink.

Laatst aangepast door Caribbeanlover op za 1 jun 2013 - 10:21; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Snoopy za 1 jun 2013 - 10:20

Caribbeanlover schreef:Aha, nooit aan gedacht................verwarrend soms. Er bestaat vast en site waar je al die dingen/benoemingen kan vinden neem ik aan (niet dat ik jou niet geloof hoor).

Zie mijn edit Very Happy
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Caribbeanlover za 1 jun 2013 - 10:21

Snoopy schreef:
Caribbeanlover schreef:Voor mij zijn het achterneefjes en nichtjes. Ben ik dan een achtertante? Laughing

Nee jij bent dan volgens mij ook achternichtje. En dan officieel in de 6e graad. Terwijl het voor jou achterneefjes/nichtjes in de 5e graad zijn.
Tenminste ik neem aan dat je de kinderen van jouw neven/nichten bedoelt.

[url=http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/
http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/[/quote[/url]]
Dat bedoelde ik idd, kids van neven en nichten.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover za 1 jun 2013 - 10:24

Da's toevallig, want ik wilde weten wat de man van mijn schoonzus is, niet mijn zwager denk ik. Staat er onder ''aanverwanten'' eigenlijk onderhand hetzelfde.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Nyx za 1 jun 2013 - 10:31

De man van jouw schoonzus is toch gewoon jouw zwager?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Snoopy za 1 jun 2013 - 10:33

Caribbeanlover schreef:Da's toevallig, want ik wilde weten wat de man van mijn schoonzus is, niet mijn zwager denk ik. Staat er onder ''aanverwanten'' eigenlijk onderhand hetzelfde.

Ja dat noem je ook gewoon zwager.
Je kunt dus twee verschillende schoonzus/zwagers hebben.
Namelijk de partner van je broer of zus
Of de broer of zus (en partner) van jouw partner.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Lady Starstruck za 1 jun 2013 - 11:23

Ja dat is een achternicht of achter neef. Ik vraag me af wat ben ik van de kinderen van de neef of nicht van mijn vader of moeder (snappen jullie hem nog?)
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Nyx za 1 jun 2013 - 11:26

LS, achternichtjes/neefjes?

Ik had onlangs hetzelfde. Het is ook zo moeilijk allemaal.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Caribbeanlover za 1 jun 2013 - 13:03

Nyx schreef:De man van jouw schoonzus is toch gewoon jouw zwager?
Ik dacht van niet, maar ik leer hier nog eens wat haha

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover za 1 jun 2013 - 13:05

Lady Starstruck schreef:Ja dat is een achternicht of achter neef. Ik vraag me af wat ben ik van de kinderen van de neef of nicht van mijn vader of moeder (snappen jullie hem nog?)

Uhhh?
Hier nog een. De kinderen van een nicht van mijn moeder noemde ik altijd achterneefje en nichtje. Volgens mij zijn ze dat niet toch? Wel van mijn moeder dacht ik.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Vanilla Queen za 1 jun 2013 - 13:10

Caribbeanlover schreef:
Lady Starstruck schreef:Ja dat is een achternicht of achter neef. Ik vraag me af wat ben ik van de kinderen van de neef of nicht van mijn vader of moeder (snappen jullie hem nog?)

Uhhh?
Hier nog een. De kinderen van een nicht van mijn moeder noemde ik altijd achterneefje en nichtje. Volgens mij zijn ze dat niet toch? Wel van mijn moeder dacht ik.

volgens mij wel...
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caramba za 1 jun 2013 - 19:47

Dat noem ik wel achter(achter) neefjes en nichtjes.
En wanneer mijn zwager weer een vriendin krijgt, noem ik dat mijn schoonzus.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Snoopy za 1 jun 2013 - 21:04

Ook achternichtje, of achter-achternichtje. Zie die link van mij. Dan ben je volgens mij achternichtje 6e of 7e graad.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Parisienne za 1 jun 2013 - 21:08

Lady Startruck, ik noem de kinderen van de nicht van mijn moeder altijd achter-achterneefjes/-nichtjes. De nicht van mijn moeder is dan mijn achternicht.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  sanne-84 za 1 jun 2013 - 21:20

Haha grappig, daar had ik t vandeweek over met een nichtje. Wij kwamen zover;
E is een achternichtje van mn nicht, maar mn nicht was niks van E.d.
En haar moeder(dus mijn tante) is een oudtante van E, maar E is niks van haar
(omdat we de andere benamingen dus niet konden vinden)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caribbeanlover zo 2 jun 2013 - 7:27

Caramba schreef:Dat noem ik wel achter(achter) neefjes en nichtjes.
Dat klopt niet, want zolang iemand niet getrouwd is noem je haar in dit geval geen schoonzus. Als mijn broertje een vriendin heeft noem ik haar echt geen schoonzus. Stel iemand heeft elke 3 mnd een ander, dan kan je iemand toch geen zwager of schoonzus noemen!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 2 jun 2013 - 7:28

Parisienne schreef:Lady Startruck, ik noem de kinderen van de nicht van mijn moeder altijd achter-achterneefjes/-nichtjes. De nicht van mijn moeder is dan mijn achternicht.
Dat zei ik dus ook haha

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lady Starstruck zo 2 jun 2013 - 7:33

Caribbeanlover schreef:
Parisienne schreef:Lady Startruck, ik noem de kinderen van de nicht van mijn moeder altijd achter-achterneefjes/-nichtjes. De nicht van mijn moeder is dan mijn achternicht.
Dat zei ik dus ook haha

Ah zo dus haha.
Een zwager of schoonzus waarmee mijn broer of zus niet mee is getrouwd noem ik gewoon wel zwager of schoonzus. Als iemand al zo lang in de familie is dan is dat het gevoelsmatig voor mij wel.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Caribbeanlover zo 2 jun 2013 - 7:36

Dat kan en mag alleen ging het nu even over hoe je iemand noemt.Wink

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caramba zo 2 jun 2013 - 9:44

Caribbeanlover schreef:
Caramba schreef:Dat noem ik wel achter(achter) neefjes en nichtjes.
Dat klopt niet, want zolang iemand niet getrouwd is noem je haar in dit geval geen schoonzus. Als mijn broertje een vriendin heeft noem ik haar echt geen schoonzus. Stel iemand heeft elke 3 mnd een ander, dan kan je iemand toch geen zwager of schoonzus noemen!

Joh, ik bedoelde dat niet zo. Gelukkig niet zeg. Maar ja, bijna niemand bij ons is getrouwd. En al tig jaar samen Wink
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 2 jun 2013 - 19:41

Al heeft iemand een broer en hij heeft 1 week een vriendin en iemand noemt haar dan als schoonzus..........................moeten ze zelf weten alleen begrijp ik dat niet snap je.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caramba ma 3 jun 2013 - 9:08

Ik zeg het ook niet wanneer ze een week of 3 maand samen zijn, maar als ze een jaar of wat samen zijn vind ik het al heel anders. Tsja, ik wil ook niet trouwen, hoe zou, in jouw mond dan broertje van mijn vriend, ik noem het mijn zwager, mij dan moeten noemen? De vriendin van mijn broer? Ik vind dat een mond vol.
Gelukkig is hier iedereen anders in Wink
Maar dat was niet de vraag.

Jij bent een achternicht van de kids van jou neven en nichten.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: