Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geboortekaartje met eigen foto

+8
Marin
moepie
Happydobby
mzcharlotte
_Lana_
Steep
PapillonRose
Supertalentje
12 plaatsers

Ga naar beneden

Geboortekaartje met eigen foto Empty Geboortekaartje met eigen foto

Bericht  Supertalentje zo 26 mei 2013 - 21:59

Mijn man is verliefd op een geboortekaartje maar dan moet je zelf een foto aanleveren.

Wie heeft dit ook gedaan? En heb je dan zelf gewoon een uur na de bevalling een foto gemaakt of ben je naar een fotograaf gegaan oid?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geboortekaartje met eigen foto Empty Re: Geboortekaartje met eigen foto

Bericht  PapillonRose zo 26 mei 2013 - 22:07

Ik heb dit toen gedaan. Op de voorkant een foto van mijn buik, dat was een foto die tijdens een zwangerschapsshoot genomen was. Aan de binnenkant een foto van A. die door mijn ex genomen is vlak na de bevalling. Was een hele mooie foto. We hebben hem 's avonds per mail digitaal ingeleverd bij de drukker van de kaartjes. Al heb ik ook al eens gehoord dat mensen idd een fotograaf hebben laten komen, dan krijg je vaak wel de allermooiste foto's.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Steep zo 26 mei 2013 - 22:08

Ja hebben wij ook gedaan. Toen hij 1 dag oud was heeft mijn zus foto's gemaakt, zij is fotografe.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  _Lana_ zo 26 mei 2013 - 22:32

Wij hebben dat ook gedaan.
Twee dagen na de geboorte heeft mijn zwager foto's gemaakt.

Het kaartje hebben we online besteld en stond al helemaal klaar. Mijn man hoefde alleen de foto's toe te voegen en de kaarten te versturen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  mzcharlotte zo 26 mei 2013 - 23:21

Wat een leuk idee Supertalentje! Als je zelf goede foto's kan maken en een goede camera hebt, zou ik het lekker in eigen hand houden. Anders zou ik in eerste instantie mijn directe (vertrouwde) omgeving afspeuren voor een goede (amateur) fotograaf en pas als laatste optie iemand in te huren.

Je kan voor het laatste wel informeren en vragen wat normaal de gang van zaken is, ook als je het in eigen hand houd kun je misschien die informatie als leidraad aanhouden.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby zo 26 mei 2013 - 23:27

Wij hebben een foto erop gedaan, gewoon 1 die we zelf hadden gemaakt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  moepie zo 26 mei 2013 - 23:32

Wij hadden bij beide keren foto's op het kaartje. Beide keren zelf gemaakt!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Marin zo 26 mei 2013 - 23:39

Leuk idee Sup!

Als je het zelf wilt doen, zou ik kijken of je van te voren een beetje iets over newborn fotografie kunt lezen. Je hoeft echt geen supergoede camera te hebben, maar flitsen is bijvoorbeeld volgens mij niet zo fijn. Dan moet je al bouncen (dus via het plafond) of niet doen dus. Ook zou ik dan goed nadenken over het pakje wat de baby aankrijgt, dat het leuk past bij de kleuren van het kaartje, en dat er geen rommeltjes in het wiegje liggen bijvoorbeeld. En misschien niet direct de eerste dag maar inderdaad de tweede dag, zodat het kindje al wat is 'bijgetrokken' (vaak direct na de geboorte zijn ze toch niet op hun fotogeniekst, hoe mooi ook).

Ik denk dat je in principe zoiets prima kunt doen. En anders weet ik misschien nog wel iemand die ervaring heeft met baby foto's en misschien wel naar het ziekenhuis/huis kan komen.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Caroow zo 26 mei 2013 - 23:40

Marin schreef:Leuk idee Sup!

Als je het zelf wilt doen, zou ik kijken of je van te voren een beetje iets over newborn fotografie kunt lezen. Je hoeft echt geen supergoede camera te hebben, maar flitsen is bijvoorbeeld volgens mij niet zo fijn. Dan moet je al bouncen (dus via het plafond) of niet doen dus. Ook zou ik dan goed nadenken over het pakje wat de baby aankrijgt, dat het leuk past bij de kleuren van het kaartje, en dat er geen rommeltjes in het wiegje liggen bijvoorbeeld. En misschien niet direct de eerste dag maar inderdaad de tweede dag, zodat het kindje al wat is 'bijgetrokken' (vaak direct na de geboorte zijn ze toch niet op hun fotogeniekst, hoe mooi ook).

Ik denk dat je in principe zoiets prima kunt doen. En anders weet ik misschien nog wel iemand die ervaring heeft met baby foto's en misschien wel naar het ziekenhuis/huis kan komen.

Haha mooi verwoord.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Supertalentje zo 26 mei 2013 - 23:43

Punt is, ik kan zelf geen goede foto's maken en ik ken ook niemand die dat kan. Ik zie een beetje op tegen zelf een foto maken, straks lukt het me gewoon niet. Misschien hecht ik er wel teveel aan hoor, maar later als baby groter is en ze ziet zo'n amateuristische foto op het kaartje, ik vind dat toch zonde. De kaartjes bestellen we ook gewoon bij een drukkerij, dat kost ook genoeg, dus dan wil ik de foto ook zo mooi mogelijk.

Een bekende (zoals ik hier lees zus en zwager) had makkelijk geweest! Ik denk dat ik mijn man maar ga overtuigen van een ander kaartje Wink Bedankt!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Teddyaapje zo 26 mei 2013 - 23:45

Wij hebben hier bewust niet voor gekozen omdat we de kaartjes zo snel mogelijk na de geboorte wilden versturen en een baby vaak de eerste dag(en) nog 'vorm' moet krijgen.... T. was de eerste dagen behoorlijk verfrummeld dus ik ben blij dat we dit niet gedaan hebben Very Happy Maar misschien kun je just in case een 2e kaartje kiezen Very Happy

Ohja, ik vind de foto's van de eerste dag(en) wel heel mooi door het gevoel wat ik erbij heb, maar ik vind ze niet geboortekaartjewaardig zeg maar
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Marin zo 26 mei 2013 - 23:51

Teddyaapje schreef:

Ohja, ik vind de foto's van de eerste dag(en) wel heel mooi door het gevoel wat ik erbij heb, maar ik vind ze niet geboortekaartjewaardig zeg maar

Haha ja dat bedoelde ik ook :P Dat zijn absoluut hele bijzondere, mooie foto's, maar misschien niet geschikt voor het grote publiek :P

Sup, ik wil 't ook met liefde doen hoor. Hoef ik niets voor (alleen reiskosten misschien) maar je moet dat maar net willen: Iemand 'onbekends'toelaten na zo'n zware gebeurtenis, dus ik kan me heel goed voorstellen als je zoiets niet wilt en het liever zelf zou doen of voor een ander kaartje kiest.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Supertalentje zo 26 mei 2013 - 23:52

@Marin, tegelijk geplaatst Wink Ik kan zoveel dingen echt niet onthouden en ik denk dat ik dit mijn man ook niet moet laten doen zo kort na de bevalling Wink Kun je me de gegevens doorsturen van degene die je kent?

@Teddy; shit, daar had ik ook nog niet overna gedacht Wink Maar mijn zoon was wel echt heel snel heel mooi hoor, haha! En fotografen kunnen wat mij betreft ook wel een beetje toveren (beetje blurren ofzo) dus dat durf ik op zich wel...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Supertalentje zo 26 mei 2013 - 23:53

Marin wat lief! Nee, dan heb ik liever dat jij dat doet! Nadeel is, ik weet niet wanneer deze baby komt... En natuurlijk betaal ik je, gekkie!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin ma 27 mei 2013 - 0:01

Je hebt een pm smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Alex ma 27 mei 2013 - 1:04

Wat een lief aanbod, Marin.

Ik zou inderdaad om de genoemde redenen kiezen voor een fotograaf die weet waar je op moet letten bij een pasgeboren baby. Een nicht van mij heeft bij haar oudste een geboortekaartje met foto gedaan en dat was echt zo'n htk-foto, en dat is geen compliment Geboortekaartje met eigen foto 394967 Dat vond ik echt wel zonde, ik vind het idee an sich namelijk ontzettend leuk.

Ik hoop voor je dat het lukt, Supertalentje. Gelukkig heb je nog even.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Dolphinne ma 27 mei 2013 - 7:40

Bij mijn zoontje heb ik zelf het kaartje ontworpen. Ook met een foto erop.

Voor de proefdruk een foto van een random kindje in mijn omgeving gebruikt.
Toen ons zoontje geboren was de volgende dag een reeks foto's gemaakt. Eerst in zijn bedje, maar die werden niet zo mooi. Daarna liggend in het voedingskussen. Die zijn wel erg mooi geworden en hebben we toen ook een foto van gebruikt.

Ik heb toen zelf de foto in het kaartje "gemonteerd" en daarna het kaartje naar de drukker gestuurd.

Dit is de foto die wij toen gebruikt hebben:
Geboortekaartje met eigen foto D5AF8611-1D68-4E4C-8578-2074F4B13F87-5271-0000044AEC596EFC_zps8ea8f6ed
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud