Wereldkundig maken
+22
PapillonRose
Exogenesis
Puggle
studiebol
firda
Dolphinne
Tsjip
Fearie
Stokstaartje
Shisha
Ella
koNijntje
Slakje
Rouge
Blair
Coco
Caroow
Happydobby
Susan
Razz
Jade
peach
26 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wereldkundig maken
Van je zwangerschap,zonder dat je een echo hebt gehad?
Heb jij dat gedaan of zou je dat al doen,zonder dat je weet of het goed zit?
Wij hebben expres gewacht op een goeie echo en pas na week of 12 bekend gemaakt.
Heb jij dat gedaan of zou je dat al doen,zonder dat je weet of het goed zit?
Wij hebben expres gewacht op een goeie echo en pas na week of 12 bekend gemaakt.
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Re: Wereldkundig maken
Ja wij hebben dat gedaan.
Geen bewuste keuze, maar familieleden konden zich niet atil houden waardoor het snel op facebook kwam. Toen hebben we het er zelf maar op gezet.
Dat ht zo snel door de familie ging kwam omdat ik positief testte op de dag dat vriends oma overleden is.
Geen bewuste keuze, maar familieleden konden zich niet atil houden waardoor het snel op facebook kwam. Toen hebben we het er zelf maar op gezet.
Dat ht zo snel door de familie ging kwam omdat ik positief testte op de dag dat vriends oma overleden is.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Nee wij hebben expres gewacht om het te vertellen na de 2e echo. En dat was dus met 11 weken. 2 vriendinnen, (schoon) ouders, 2 tante's, en een collega wisten het al wel vrij vroeg. De rest dus met 11 weken.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Meteen na de positieve test. Op het forum heb ik het de eerste keer verteld na 12 weken, de tweede keer na de eerste echo, met 8 weken en 6 dagen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben het pas verteld na de termijnecho, toen was ik al 12 weken. Daarvoor wist alleen mijn paardrij instructrice en een collega het.
Bij een evt 2de zwangerschap zouden we het weer zo doen.
Bij een evt 2de zwangerschap zouden we het weer zo doen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Familie die dichtbij staat hebben we het vrijwel gelijk verteld. De rest van de wereld na de 12weken echo.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Alleen aan mijn ouders en een paar vriendinnen. Ik heb positief getest met 3w1, toen wisten mijn vriendinnen het ook gelijk. Mijn ouders met 3w6. Persoonlijk vind ik het geen punt om voor een goede echo het bekend te maken, tenminsten niet aan mensen die dichtbij staan en veel van mij weten.
Mijn broer en zus wonen ruim 2 uur verderop en wilde ik het persoonlijk vertellen, toen had ik al echo's gehad. Wij hadden echo's o.a. met 4w5, 5w5 en 6w5, waarbij de laatste met kloppende hartjes. Maar als we toen nog geen echo's hadden gehad had ik het dus ook wel verteld. Mijn schoonfamilie pas later met 10 weken omdat dat wat complexer lag, wilden eigenlijk na de 12 weken echo maar omdat ik mijn buik toen al een tijdje niet meer kon verstoppen moest dat wel.
Mijn broer en zus wonen ruim 2 uur verderop en wilde ik het persoonlijk vertellen, toen had ik al echo's gehad. Wij hadden echo's o.a. met 4w5, 5w5 en 6w5, waarbij de laatste met kloppende hartjes. Maar als we toen nog geen echo's hadden gehad had ik het dus ook wel verteld. Mijn schoonfamilie pas later met 10 weken omdat dat wat complexer lag, wilden eigenlijk na de 12 weken echo maar omdat ik mijn buik toen al een tijdje niet meer kon verstoppen moest dat wel.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik wist het zelf pas vrij laat . Daarna heb ik het meteen mijn partner, vriendin en broer verteld. Voor de rest hoefde ik nog maar een klein aantal weekjes te wachten, maar zelf besloten dat pas met 15 weken te doen. De angst zat er nog heel erg (die heeft er eigenlijk de hele zwangerschap gezeten).
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Heb het bij alle zwangerschappen (3) meteen aan ouders en naaste fam. verteld. Wereldkundig pas na de echo's.
Behalve bij de 2e zwangerschap, toen al aan collega's verteld omdat ik zooo misselijk was. Maar op de dag dat ik het vertelde ging het gelijk mis. Dat bleek een molazwangerschap te zijn. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje daarom eerst echo afgewacht, en rond 9 weken aan de rest verteld, had toen al 4 goede echo's dus was er wel op gerust dat het goed zou gaan.
Behalve bij de 2e zwangerschap, toen al aan collega's verteld omdat ik zooo misselijk was. Maar op de dag dat ik het vertelde ging het gelijk mis. Dat bleek een molazwangerschap te zijn. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje daarom eerst echo afgewacht, en rond 9 weken aan de rest verteld, had toen al 4 goede echo's dus was er wel op gerust dat het goed zou gaan.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Mijn beste vriendin wist het nog geen 2 minuten nadat ik een test had gedaan, mijn vriend pas 's avonds :'') (bij deze zwangerschap). Verder hebben we gewacht tot met de feestdagen, dan zaten we bij heel de familie samen en hebben we het zo verteld., dat was na een eerste echo en voor de 12wekengrens.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
bij de eerste hebben we gewacht tot de 11 weken, we hebben het onze ouders vlak voor de echo verteld, verdere familie en vrienden daarna.
2 collega's van mij wisten het met 8 weken doordat ik niet lekker werd op het werk.
bij de 2e hebben we het onze ouders en broers/zussen met 8 weken verteld (we hadden met ong. 6 weken een goede echo gehad na bloedverlies),
maar ik werd er fijntjes aan herinnert waarom we bij de eerste gewacht hadden tot 11/12 weken, want toen wij het onze vrienden vertelden wisten zij dit al..
een vriendin van mij werkt in het dorp waar mijn ouders wonen en had het via via gehoord.. mijn moeder kon mijn mond niet houden en daar baalde ik behoorlijk van!
2 collega's van mij wisten het met 8 weken doordat ik niet lekker werd op het werk.
bij de 2e hebben we het onze ouders en broers/zussen met 8 weken verteld (we hadden met ong. 6 weken een goede echo gehad na bloedverlies),
maar ik werd er fijntjes aan herinnert waarom we bij de eerste gewacht hadden tot 11/12 weken, want toen wij het onze vrienden vertelden wisten zij dit al..
een vriendin van mij werkt in het dorp waar mijn ouders wonen en had het via via gehoord.. mijn moeder kon mijn mond niet houden en daar baalde ik behoorlijk van!
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Wij hebben het de ouders verteld na de echo met 7 weken, de rest hoorde het pas met 12 weken.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Wij hebben het gelijk verteld aan onze ouders en beste vrienden. De rest met 12 weken na een goede echo.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik deed de test zonder mijn partner, maar toen er ineens een heel klein licht lijntje kwam op een niet zo gevoelige test waar van bekend was dat er ook indrooglijntjes bestonden vrij snel na de tijd heb ik op advies van mensen op een ander forum KV testen gehaald en deze was positief. Mijn vriendin zat ook op dat forum en heb ik gewatsappd (anders vond ik het raar dat ze het niet van mij persoonlijk wist). "s avonds aan mijn vriend verteld en eerst wilde ik het nog niet aan mijn moeder vertellen, maar die kwam ik ineens tegen in de stad en toen kon ik echt mijn mond niet houden hoor hahaha. Zij wist er ook van dat we bezig waren. Verder weet niemand er nog van en willen we het pas vertellen nadat ik de 12 weken grens voorbij ben.
Ik begin er alleen al wel een beetje aan te twijfelen, want 17 Juni is mijn opa jarig en begint mijn ook mijn stage op de OK (probleem dus als je toevallig met röntgen moet werken). Ik ben dan 10+1. Het zou zo leuk zijn om die beste man het te kunnen vertellen op zijn verjaardag dat hij een derde achterkleinkind krijgt. Maarja ik wil toch wel minstens 2 goeie echo's hebben gehad dan. Met stage heb ik eigenlijk geen andere keus...
Ik begin er alleen al wel een beetje aan te twijfelen, want 17 Juni is mijn opa jarig en begint mijn ook mijn stage op de OK (probleem dus als je toevallig met röntgen moet werken). Ik ben dan 10+1. Het zou zo leuk zijn om die beste man het te kunnen vertellen op zijn verjaardag dat hij een derde achterkleinkind krijgt. Maarja ik wil toch wel minstens 2 goeie echo's hebben gehad dan. Met stage heb ik eigenlijk geen andere keus...
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Ik heb het een van mn vriendinnen 5 min na de positieve test al verteld, we zouden samen stoppen met de pil. Uiteindelijk was zij zwanger en al bevallen toen ik zwanger werd, we leefden erg met elkaar mee.
Familie hebben we het met kerst verteld, toen was ik 6 weken zwanger. En onze vrienden met oud&nieuw, we waren toen met 4 dames tegelijk zwanger.
Bij een tweede zou ik het wat langer voor me willen houden, zo na een 1e echo.
Familie hebben we het met kerst verteld, toen was ik 6 weken zwanger. En onze vrienden met oud&nieuw, we waren toen met 4 dames tegelijk zwanger.
Bij een tweede zou ik het wat langer voor me willen houden, zo na een 1e echo.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Wij hebben het met ruim 9 weken aan onze ouders verteld. We hadden het hartje gehoord en volgens de vk was de kans op een miskraam daardoor erg laag op deze termijn. Afgelopen donderdag hebben we een goede echo gehad dus iedereen is nu op de hoogte. De laatste anderhalve week vond ik erg lang duren maar we hebben het stil kunnen houden!
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Wel gewoon verteld, aan mensen dichtbij dan. Als het mis zou gaan zouden we dat ook vertellen en ik zie geen reden om dat geheim te houden. De termijn van 12 weken is overigens achterhaald, als je met 8 weken ofzo een kloppend hartje hoort of ziet is de kans op een miskraam heel erg laag.
Die termijn komt van vroeger, zonder echo's, toen kwam men er vaak met 12/13 weken achter dat het mis was, maar vaak was het dan al met 6/7/8 weken misgegaan. Klopt het hartje rond die tijd dan zit het meestal goed.
Ik kreeg overigens echo's al met 8 en 9 weken... Dat is hier standaard.Dus 12-weken echo is volgens mij ook niet meer zo actueel,
Ik vind het overigens heel suf als mensen uit mijn naaste omgeving zolang wachten, bij de meesten heb ik het allang door voordat ze het vertellen, drinken niet, worden opeens dikker, doen geheimzinnig, maken toespelingen en dan opééns komt er zo'n telefoontje of ze even op visite mogen komen.... Wat ze normaal nooit op die manier doen. En dan je best doen ok verrast te reageren
Die termijn komt van vroeger, zonder echo's, toen kwam men er vaak met 12/13 weken achter dat het mis was, maar vaak was het dan al met 6/7/8 weken misgegaan. Klopt het hartje rond die tijd dan zit het meestal goed.
Ik kreeg overigens echo's al met 8 en 9 weken... Dat is hier standaard.Dus 12-weken echo is volgens mij ook niet meer zo actueel,
Ik vind het overigens heel suf als mensen uit mijn naaste omgeving zolang wachten, bij de meesten heb ik het allang door voordat ze het vertellen, drinken niet, worden opeens dikker, doen geheimzinnig, maken toespelingen en dan opééns komt er zo'n telefoontje of ze even op visite mogen komen.... Wat ze normaal nooit op die manier doen. En dan je best doen ok verrast te reageren
Gast- Gast
Bij de eerste gewacht met vertellen tot na de eerste echo (met 9+1). Toen ook pas aan familie verteld.
Nu hebben we het al met 7\8 weken verteld. Ik kreeg al heel snel een buikje waardoor het ook niet echt meer verborgen te houden was. Van collega's kreeg ik ook al de vraag of ik zwanger was en ouders en schoonouders zeiden ook al dat ze het al dachten en gezien hadden toen we het hen vertelden.
We hadden toen dus ook nog geen echo gehad.
Op Fb hebben we het pas na de 12 weken bekend gemaakt.
Nu hebben we het al met 7\8 weken verteld. Ik kreeg al heel snel een buikje waardoor het ook niet echt meer verborgen te houden was. Van collega's kreeg ik ook al de vraag of ik zwanger was en ouders en schoonouders zeiden ook al dat ze het al dachten en gezien hadden toen we het hen vertelden.
We hadden toen dus ook nog geen echo gehad.
Op Fb hebben we het pas na de 12 weken bekend gemaakt.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Bij de eerste hebben we eerst aan ouders en zussen verteld.. De rest pas na een goede echo..
De afgelopen keer met een positieve test hebben we het ook aan ouders en zussen verteld. Maar omdat ik zo enthousiast was heb ik het aan meer mensen verteld en familie ook.. Maar helaas is dit mis gegaan en kon tegen iedereen vertellen dat mis is.. Dit doe ik dus ook nooit weer..
De afgelopen keer met een positieve test hebben we het ook aan ouders en zussen verteld. Maar omdat ik zo enthousiast was heb ik het aan meer mensen verteld en familie ook.. Maar helaas is dit mis gegaan en kon tegen iedereen vertellen dat mis is.. Dit doe ik dus ook nooit weer..
firda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11
Mijn ouders wisten het een paar dagen na ik getetst had. Dat komt omdat ik iemand wilde waar ik heen kon als mijn vriend niet thuis was en het wel mis zou gaan.
Goede vrienden die wisten het met 8 weken, ik was zoooooo beroerd echt vreselijk. We hadden allemaal feestjes in het dorp zelf dus we hebben het vlot vertelt. Week later hadden we de eerste echo en wisten we dat we een tweeling zouden krijgen. En dat hebben we toen wel redelijk vlot aan iedereen om ons heen vertelt ook op het werk enzo.
Goede vrienden die wisten het met 8 weken, ik was zoooooo beroerd echt vreselijk. We hadden allemaal feestjes in het dorp zelf dus we hebben het vlot vertelt. Week later hadden we de eerste echo en wisten we dat we een tweeling zouden krijgen. En dat hebben we toen wel redelijk vlot aan iedereen om ons heen vertelt ook op het werk enzo.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Artemis schreef:Wel gewoon verteld, aan mensen dichtbij dan. Als het mis zou gaan zouden we dat ook vertellen en ik zie geen reden om dat geheim te houden. De termijn van 12 weken is overigens achterhaald, als je met 8 weken ofzo een kloppend hartje hoort of ziet is de kans op een miskraam heel erg laag.
Bij mijn praktijk krijg je met 8 en met 12 weken een echo. Na de echo van 8 weken zei de vk dat we het nu gerust aan de buitenwereld konden vertellen. Maar dat hebben we niet gedaan.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Haha ja, vind ik ook. Ik weet nu al voor de volle 100% zeker dat mijn schoonzus zwanger is maar het is mij nog niet verteld. Ik reageer dan trouwens niet verrast, maar zeg gewoon dat ik dat al wist met een dikke felicitatie.Artemis schreef:
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Coco schreef:Haha ja, vind ik ook. Ik weet nu al voor de volle 100% zeker dat mijn schoonzus zwanger is maar het is mij nog niet verteld. Ik reageer dan trouwens niet verrast, maar zeg gewoon dat ik dat al wist met een dikke felicitatie.Artemis schreef:
Tja, ik snap niet dat je het dan niet gewoon zegt... Iemand die ik kende had de afspraak met de verloskundige op de kalender in de keuken hangen.... En liep al zon beetje in positiebfoeken, en de oudste was 2,5, ze was 'grieperig' en dus misselijk... En dan nog weken wachten.
Gast- Gast
Beste vriend en vriendin gelijk een paar dagen na de test. Moeders met 6 weken. De rest na de eerste echo met 8 weken.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Zus met 8 weken. Ouders met 9 weken. Broer en zwager en schoonzus + aanhang met 10,5 weken.
Op het forum met 12 weken. Collega's en vrienden ook met 12 weken.
Op het forum met 12 weken. Collega's en vrienden ook met 12 weken.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: