Hoeveel alcohol drink jij?
+80
Gympie
Reva
Jeanette
Siamsa
Artemis
Esperanza
Steep
Sure
Middleme
Purpleflower
Snoes
Frummeltje
Bazinga
Aagje!
Blond
Lady4
Winegum
Marin
Niene
TukTuk
Saga
minoessepoes
Sun88
Caramba
June
Elliot
Printje
girli
Taeda
Nyx
Linda
SuperGrover
Kowalski
Muppetje
Marcellah89
LDJ
Bacio
JustMeDaan
SoGood
Cimic
Shisha
Sea of Trees
Merai
sterremaan
Sorella
Rizzo
Ilargi
Fortissimo
Sam
Lady Starstruck
Mermaid
Parisienne
Arwyn
SarahKey
Slakje
Blair
Ragazza
Ilovethe90s
Sayuri
Ella
Exogenesis
Roos'
Pannetoet
Laurientje
Kaninchen
Carra
Susan
Razz
Sterre
Angela_1986
Sanne
Toet
Bolleke
Caroow
Atelier Madame
Minx
Japie
Joan
Bliss
Rush
84 plaatsers
Pagina 6 van 11
Pagina 6 van 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Re: Hoeveel alcohol drink jij?
Ik drink nooit.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Bij mij gaat het met periodes. De ene keer drink ik +/- 10 glazen alcohol per avond en de andere keer 2 glazen. Vaak is het ook afhankelijk van dag, tijdstip en gezelschap. Een hele nacht stappen is vaak meer alcoholgebruik dan even borrelen.
Oprechte belangstelling: ik weet dat er hier een aantal forummers is dat nooit drinkt. Hoe verloopt een avondje stappen dan met iemand die wel drinkt? Ik kan me zo voorstellen dat degene die alcohol drinkt zich aanpast qua hoeveelheid drank, omdat anders de belevingswerelden best ver uit elkaar kunnen gaan liggen, toch? Als ik nu met iemand uit zou gaan die geen alcohol drinkt en ik doe dat wel een x-aantal uren, weet ik zeker dat ik de wereld toch echt een stukje anders ga zien dan nuchter. Ben hier oprecht benieuwd naar hoe dat bij jullie gaat.
Oprechte belangstelling: ik weet dat er hier een aantal forummers is dat nooit drinkt. Hoe verloopt een avondje stappen dan met iemand die wel drinkt? Ik kan me zo voorstellen dat degene die alcohol drinkt zich aanpast qua hoeveelheid drank, omdat anders de belevingswerelden best ver uit elkaar kunnen gaan liggen, toch? Als ik nu met iemand uit zou gaan die geen alcohol drinkt en ik doe dat wel een x-aantal uren, weet ik zeker dat ik de wereld toch echt een stukje anders ga zien dan nuchter. Ben hier oprecht benieuwd naar hoe dat bij jullie gaat.
Gast- Gast
Ik wil nog wel 's een avondje stappen met een drunky meemaken...
Over 't algemeen drink ik niet, gewoon, geen druppel alcohol, omdat ik 't niet lust. Een enkele keer neem ik een Raketje of whatever die bende heet en met kerst een Baileys. Met ijs..
Als ik uit ga met de vriendengroep, zijn de jongens binnen no time lam, maar m'n beste vriendin drinkt ook niet, dus dat scheelt. En haar vriend wordt altijd balletje en dan rijdt ie bosjes in en praat-ie over vreemde dingen en zo, da's alleen maar leuk, omdat we 'm dan uithoren en uitlachen.
Over 't algemeen drink ik niet, gewoon, geen druppel alcohol, omdat ik 't niet lust. Een enkele keer neem ik een Raketje of whatever die bende heet en met kerst een Baileys. Met ijs..
Als ik uit ga met de vriendengroep, zijn de jongens binnen no time lam, maar m'n beste vriendin drinkt ook niet, dus dat scheelt. En haar vriend wordt altijd balletje en dan rijdt ie bosjes in en praat-ie over vreemde dingen en zo, da's alleen maar leuk, omdat we 'm dan uithoren en uitlachen.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik drink de laatste tijd ook wel veel, nou ja niet veel per keer, maar wel in de dagen. Er zijn ook weer periodes dat ik dus weken niks drink.
Zit nu toevallig ook aan een wijntje, normaal drink ik doordeweeks niet, maar heb een beetje een druk hoofd dus zit te genieten van de rust.
Zit nu toevallig ook aan een wijntje, normaal drink ik doordeweeks niet, maar heb een beetje een druk hoofd dus zit te genieten van de rust.
Gast- Gast
Geen druppel
Frummeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 50
Punten : 54
Registratiedatum : 19-01-13
Ik drink eigenlijk nooit meer. Voor mijn zwangerschap sowieso ook niet veel hoor, maar nu heb ik alweer anderhalf jaar geen alcohol meer gedronken en ik mis het totaal niet.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ik drink nooit iets met alcohol.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Soms. Ik pak af en toe een biertje, als het in huis is Baileys en ik heb wel eens een glas wijn gedronken. Er gaan meer weekenden voorbij dat ik niet drink dan dat ik wel drink.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ik drink thuis geen alcohol. Niet uit principe, ik ben denk ik gewoon een gezelligheidsdrinker. Als ik uit eten ga drink ik max. twee glazen wijn. Ga ik stappen of heb ik een feestje (circa 1 avond in de week), dan drink ik 6 - 8 glazen alcohol schat ik. Maar ik ben ook geregeld de BOB.
Oh, en KimRosenberg85: Misschien helpt het als je voor de dag nadat je op stapt gaat allerlei plannen maakt. Als ik weet dat ik de dag erna een wedstrijd heb of allerlei klusjes wil doen, dan drink ik minder zodat ik de volgende ochtend fit en op tijd op sta.
Oh, en KimRosenberg85: Misschien helpt het als je voor de dag nadat je op stapt gaat allerlei plannen maakt. Als ik weet dat ik de dag erna een wedstrijd heb of allerlei klusjes wil doen, dan drink ik minder zodat ik de volgende ochtend fit en op tijd op sta.
Sure- Fluisteraar
- Aantal berichten : 78
Punten : 76
Registratiedatum : 14-03-13
Nu drink ik niet, maar normaal zou ik met dit weer toch elke avond wel op het balkon 1a 2 wijntjes doen. Ik werk gemiddeld 2 avonden in de week dus dan zit ik op 10 drankjes per week (eigenlijk meer want we hebben van die grote bellen). Daar heb ik het met mijn man wel over gehad, hij trok ook een biertje open bij het eten en daarna nog 2 ofzo. We waren tot de conclusie gekomen dat we dat teveel vonden en toen werd ik zwanger haha. Nu drinkt hij ook een stuk minder, vaak alleen in het weekend 1 a 2 of als er vrienden over de vloer zijn.
Nu drinken wij over het algemeen meer thuis en ik denk dat het dan makkelijker in de hand te houden is. Misschien kun je bewust na 2 drankjes een cola nemen? Geen idee of het werkt, maar ik vind dit ook een kastige kwestie. Vind je het een probleem dat je zoveel drinkt of heb je het idee dat je moet drinken?
Nu drinken wij over het algemeen meer thuis en ik denk dat het dan makkelijker in de hand te houden is. Misschien kun je bewust na 2 drankjes een cola nemen? Geen idee of het werkt, maar ik vind dit ook een kastige kwestie. Vind je het een probleem dat je zoveel drinkt of heb je het idee dat je moet drinken?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ik vraag me wel vaker af waarom sommige mensen die nooit drinken een achter hun reactie plaatsen. Is het iets om erg trots op te zijn ofzo? Het komt op mij altijd een beetje over alsof je dan beter bent dan mensen die wel genieten van alcohol.
Laatst aangepast door Lady4 op ma 27 mei 2013 - 21:06; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Lady4 schreef:Ik vraag me wel vaker af waarom sommigel mensen die nooit drinken een achter hun reactie plaatsen. Is het iets om erg trots op te zijn ofzo? Het komt op mij altijd een beetje over alsof je dan beter bent dan mensen die wel genieten van alcohol.
Huh dit vind ik een beetje een vreemde conclusie. Zo komt het op mij helemaal niet over eigenlijk.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Elliot schreef:Lady4 schreef:Ik vraag me wel vaker af waarom sommigel mensen die nooit drinken een achter hun reactie plaatsen. Is het iets om erg trots op te zijn ofzo? Het komt op mij altijd een beetje over alsof je dan beter bent dan mensen die wel genieten van alcohol.
Huh dit vind ik een beetje een vreemde conclusie. Zo komt het op mij helemaal niet over eigenlijk.
Op mij komt het zo ook wel een beetje over, maar van de andere kant is het toch ook wel iets waar je trots op mag zijn?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Vind je? Dat ligt bij mij heel erg aan de reden van het niet drinken. Als iemand na een alcoholverslaving niet meer drinkt, dan vind ik dat absoluut iets waar diegene trots op kan zijn. Maar als iemand het niet lekker vindt, dan vind ik het niet iets om trots op te zijn. En principiële niet-drinkers, ja, ik associeer die mensen teveel met zeikerds. Zullen ze heus niet allemaal zijn hoor, maar ik heb twee principiële niet-drinkers in mijn omgeving die zeer regelmatig ongevraagd hun kritiek uiten op andermans drinkgedrag. Dat vind ik zeker niet iets om trots op te zijn.Toet schreef:Elliot schreef:Lady4 schreef:Ik vraag me wel vaker af waarom sommigel mensen die nooit drinken een achter hun reactie plaatsen. Is het iets om erg trots op te zijn ofzo? Het komt op mij altijd een beetje over alsof je dan beter bent dan mensen die wel genieten van alcohol.
Op mij komt het zo ook wel een beetje over, maar van de andere kant is het toch ook wel iets waar je trots op mag zijn?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik krijg last van m`n darmen van alcohol. Ik zou echt wel vaker een glaasje willen drinken, maar om dat nou te bekopen met een dag op de toilet, no thanks.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Tja, iedereen zal het wellicht verschillend interpreteren. Het valt me in dit topic op en in het verleden ook wel in andere topics. Vandaar dat ik hem er nu toch eens in gooi.
Ik vind niet dat je trots hoeft te zijn wanneer je van een borreltje houdt, maar wanneer je helemaal niet drinkt is wat mij betreft ook geen reden om perse trots op te zijn. Eindelijk zoals Supergrover het heeft verwoord.
Ik vind niet dat je trots hoeft te zijn wanneer je van een borreltje houdt, maar wanneer je helemaal niet drinkt is wat mij betreft ook geen reden om perse trots op te zijn. Eindelijk zoals Supergrover het heeft verwoord.
Lady4- Ratel
In vergelijking met 1 a 2 jaar geleden drink ik veel minder en dat komt eigenlijk omdat ik toch minder ga stappen en omdat ik nu een auto heb en omdat ik niet meer in een studentenhuis woon (sinds 3jr.ongeveer). En alcohol drinken als ik alleen thuis ben doe ik eigenlijk niet, op zo af en toe amaretto of zoiets in de koffie na. Als ik ga stappen of met vrienden in de kroeg afspreek dan drink ik wel redelijk door, de ene keer meer dan de andere keer. Ik kan ook zo weken niet drinken, omdat ik veel met de auto ga of niet in de kroeg afspreek etc.
Je drinkt inderdaad best wel veel Kim (vooral regelmatig) en ik snap dat dat heel lastig is omdat het zo situatie gebonden is. Ik snap je dilemma ook wel, want is dit iets waar je hulp voor zoekt? In eerste instantie zou ik zeggen van niet. Ook omdat alcohol drinken als heel normaal wordt gezien en het is niet zo dat je compleet van alcohol afhankelijk bent en ik wel meer mensen ken die ongeveer net zoveel drinken. Heel zwart-wit gezien zou ik juist zeggen van wel. Want je wilt er mee stoppen dan dat lukt je niet, dus daar heb je hulp bij nodig. Wil je helemaal stoppen met alcohol drinken of wil je het alleen minderen?
Je drinkt inderdaad best wel veel Kim (vooral regelmatig) en ik snap dat dat heel lastig is omdat het zo situatie gebonden is. Ik snap je dilemma ook wel, want is dit iets waar je hulp voor zoekt? In eerste instantie zou ik zeggen van niet. Ook omdat alcohol drinken als heel normaal wordt gezien en het is niet zo dat je compleet van alcohol afhankelijk bent en ik wel meer mensen ken die ongeveer net zoveel drinken. Heel zwart-wit gezien zou ik juist zeggen van wel. Want je wilt er mee stoppen dan dat lukt je niet, dus daar heb je hulp bij nodig. Wil je helemaal stoppen met alcohol drinken of wil je het alleen minderen?
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik drink ook eigenlijk nooit als ik alleen ben. Mijn vriend en ik drinken zo'n drie tot vier keer per week een rood wijntje in de avond. Veel van mijn/onze vrienden wonen buiten de stad, dus bij feestjes moet een van ons rijden. Dit maakt inderdaad dat je al snel minder drinkt, zeker wanneer de frequentie kroegbezoeken ook flink is afgenomen, zoals bij mij het geval is.
Lady4- Ratel
Ik vind zo'n nikszeggende smiley dat ik het niet per se zou interpreteren als trots.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind het ook een stomme smiley trouwens.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Ik vind het ook een stomme smiley trouwens.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Deze vind ik nog stommer:
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind het ook een stomme smiley, hij komt vaak betweterig over. Artemis gebruikt hem ook vaak
Gast- Gast
Susan schreef:Deze vind ik nog stommer:
Die vind ik leuk. Hoe moet je anders laten weten dat iets grappig is, maar je niet met je wilde punk kapsel met een LOL bord boven je hoofd wilt zwaaien?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Nee, ik wil zeker niet helemaal stoppen. Ik vind af en toe wat drinken juist heel fijn en leuk. Het wordt met wat drank toch een heel andere avond dan wanneer je nuchter blijft. Alleen ik zou wel willen minderen ja. Ik zou graag na 5 drankjes willen stoppen i.p.v. na 10... maar dat is écht heel lastig. Ik heb dat al vaker geprobeerd, maar na 5 drankjes boeit het me allemaal niet meer en drink ik stug door...Esperanza schreef:
Ik vind niet drinken trouwens geen prestatie ofzo. Het is net als met roken. Ik rook zelf niet, nooit gedaan en ik vind dat dus ook geen prestatie van mezelf dat ik niet rook, ook niet trots op. Ben er namelijk nooit verslaafd aan geweest of iets dergelijks.
Gast- Gast
Pagina 6 van 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» wat drink je het liefst,en dan bedoel ik mét alcohol?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Wat eet/drink jij nu?
» Wat eet/drink jij nu?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Wat eet/drink jij nu?
» Wat eet/drink jij nu?
Pagina 6 van 11
Permissies van dit forum: