Dagcafé 2011
+17
SuperGrover
Serena
Cheesegirl
smooch
girli
Elin
Merai
Suus
Lotus
Try
Roze Roos
Snoes
Chocolate Cookie
Jordana
May
Lynn_
VeryCherry
21 plaatsers
Pagina 9 van 40
Pagina 9 van 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Re: Dagcafé 2011
Ik wilde jullie toch iets voorleggen:
Vandaag kwamen twee collega's (31 en 51 jaar) achter een fout van collega (31). Er waren duidelijke instructies uitgegeven, dus het had verstrekkende gevolgen kunnen hebben. Collega (51) wilde het probleem in alle redelijkheid, zonder vinger te wijzen, voorleggen aan iemand die de instructie had uitgegeven, waarop collega (31) tegen collega (51) zei:"Mag ik dit misschien zelf even vertellen, dame?"
Ik gebruik het woord "dame" enkel bij kleine kinderen, als in "We moeten wel even billetjes afvegen, dametje". Maar dat zeg je toch niet tegen een collega? En toch zeker niet tegen iemand die jouw moeder had kunnen zijn?
Voor wie er gaat slapen, slaap lekker!
Vandaag kwamen twee collega's (31 en 51 jaar) achter een fout van collega (31). Er waren duidelijke instructies uitgegeven, dus het had verstrekkende gevolgen kunnen hebben. Collega (51) wilde het probleem in alle redelijkheid, zonder vinger te wijzen, voorleggen aan iemand die de instructie had uitgegeven, waarop collega (31) tegen collega (51) zei:"Mag ik dit misschien zelf even vertellen, dame?"
Ik gebruik het woord "dame" enkel bij kleine kinderen, als in "We moeten wel even billetjes afvegen, dametje". Maar dat zeg je toch niet tegen een collega? En toch zeker niet tegen iemand die jouw moeder had kunnen zijn?
Voor wie er gaat slapen, slaap lekker!
Gast- Gast
ABE, misschien uit frustratie? Het klinkt wel heel kleinerend, dat sowieso..
Gast- Gast
Dolores schreef:Slaap lekker Try
@Jordana, maar hoe weet jij dat dat het beste voor hem is?
Goede vraag: Omdat hij me echt uiteindelijk gaat verliezen hierdoor.
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10
Jordana schreef:Reva: Ja het gaat, Ik heb een vriend gebeld en ontzettend lopen huilen en gepraat met hem. Voel me wat opgelucht maar nou doet mijn vriend zelf zo zielig dat hij niet lekker is en niet wil praten. Ik laat hem nou gewoon even. Ik ben zelf ook een grote warboel.
Hoe komt het dat jij je niet lekker voelt?
Fijn dat jullie hebben gepraat en jij iets opgelucht bent, jammer dat hij nu zielig doet...lamlul. Ik denk dat al het kwaad eruit wil bij mij
Gast- Gast
Reva schreef:Jordana schreef:Reva: Ja het gaat, Ik heb een vriend gebeld en ontzettend lopen huilen en gepraat met hem. Voel me wat opgelucht maar nou doet mijn vriend zelf zo zielig dat hij niet lekker is en niet wil praten. Ik laat hem nou gewoon even. Ik ben zelf ook een grote warboel.
Hoe komt het dat jij je niet lekker voelt?
Fijn dat jullie hebben gepraat en jij iets opgelucht bent, jammer dat hij nu zielig doet...lamlul. Ik denk dat al het kwaad eruit wil bij mij
Welke kwaad en waarom dan?
Jordana- Ratel
Ik ga ook slapen ladies!
Slaap lekker allemaaaaaaal!
Slaap lekker allemaaaaaaal!
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
_Donnaa schreef:ABE, misschien uit frustratie? Het klinkt wel heel kleinerend, dat sowieso..
Wellicht. Ze was immers betrapt op een fout. Maar onze collega (51) wijst nooit met een vinger en wilde enkel vragen of het een probleem zou zijn voor de volgende dagen/weken. Ik vond het echt zo fout....
Gast- Gast
Jordana schreef:Dolores schreef:Slaap lekker Try
Je kan nooit een ander veranderen, het is dus maar hoe je ermee omgaat. Ik weet niet zeker hoor maar volgens mij is dit een punt waar jullie al vaker tegen aan gelopen zijn. En ik denk dat dit een punt blijft waar jullie tegen aan gaan lopen. Het is dus aan jou wat je ermee doet.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Slaap lekker CC en Anousch!
May- Ratel
May schreef:Jordana schreef:Dolores schreef:Slaap lekker Try
Je kan nooit een ander veranderen, het is dus maar hoe je ermee omgaat. Ik weet niet zeker hoor maar volgens mij is dit een punt waar jullie al vaker tegen aan gelopen zijn. En ik denk dat dit een punt blijft waar jullie tegen aan gaan lopen. Het is dus aan jou wat je ermee doet.
+1
Maar lieve Jordana
Als je nu heel eerlijk bent....... gaat hij jou werkelijk verliezen? Want is het niet zo dat wat er werkelijk uiteindelijk gebeurt, is dat jij voor de lieve vrede maar weer inbindt en al jouw wensen en behoeftes in de kast zet?
Gast- Gast
May schreef:Jordana schreef:Dolores schreef:Slaap lekker Try
Ik dacht dat ik hier mee kon leven en dat ik het een plek kon geven maar dat is niet zo.
Ik moet hem toch ook eerlijk vertellen dat het toch ook komt dat hij niet praat.
Jordana- Ratel
Dolores schreef:May schreef:Jordana schreef:Dolores schreef:Slaap lekker Try
+1
Maar lieve Jordana
Als je nu heel eerlijk bent....... gaat hij jou werkelijk verliezen? Want is het niet zo dat wat er werkelijk uiteindelijk gebeurt, is dat jij voor de lieve vrede maar weer inbindt en al jouw wensen en behoeftes in de kast zet?
En hier sluit ik me weer bij aan. Denkt hij niet gewoon ze gaat toch niet bij weg want ze altijd nog gebleven?
May- Ratel
Jordana schreef:May schreef:Jordana schreef:Dolores schreef:Slaap lekker Try
Ik dacht dat ik hier mee kon leven en dat ik het een plek kon geven maar dat is niet zo.
Ik moet hem toch ook eerlijk vertellen dat het toch ook komt dat hij niet praat.
Dan is het tijd om eerlijk tegen hem te zijn, knopen door te hakken en voor jezelf te kiezen! Hoe moeilijk dat ook is, en het zal nog moeilijker worden! Maar hou voor ogen dat jouw geluk op de eerste plaats staat en ga daar voor vechten.
May- Ratel
May schreef:Dolores schreef:May schreef:Jordana schreef:Dolores schreef:Slaap lekker Try
+1
Maar lieve Jordana
En hier sluit ik me weer bij aan. Denkt hij niet gewoon ze gaat toch niet bij weg want ze altijd nog gebleven?
Dol ja je hebt gelijk. En may misschien denk hij inderdaad wel zo.
Jordana- Ratel
Jordana wat maakt het dat je het zo moeilijk vind om te kiezen voor jezelf?
Als je niet wil antwoorden is het ook goed hoor.
Als je niet wil antwoorden is het ook goed hoor.
May- Ratel
Jordana schreef:May schreef:Dolores schreef:May schreef:Jordana schreef:Dolores schreef:Slaap lekker Try
+1
Maar lieve Jordana
Dol ja je hebt gelijk. En may misschien denk hij inderdaad wel zo.
En ik sluit me weer aan bij de bovende reacties. Want wat is de kans dat je daadwerkelijk weggaat? Volgens mij niet. Ik heb je leren kennen als een meid die gelukkig in haar relatie zat en met een vriend die jou nog dagelijks een glimlach op het gezicht zette, maar die steeds meer verstompde. En waarom? Niemand weet het.
Je bent al tijden niet meer gelukkig. Maar je bent ook bang. Je bent gewend geraakt aan hetgeen dat jou ongelukkig maakt. Het is een leven gaan leiden, het is leven geworden. Ik heb al vaker gezegd dat ik niet kan zeggen dat je bij hem weg moet gaan, want de enige die dat kan bepalen ben jezelf, maar je moet niet in angst leven voor het nieuwe en onbekende. Want zowel dan moet je gewoon gelukkig zijn met ongelukkige en bekende. Het is het één of het ander.
Gast- Gast
Ik ben helemaal niet sterk naar hem. Als hij zegt dat ik dat moet doen dan doe ik dat. Als hij een kus wilt en ik reageer niet gaat hij net zo lang lopen fiepen tot hij een kus krijgt. Ik ben helemaal niet sterk over belangrijke beslissingen te nemen. Ik ben voor mijn gevoel juist flauw en laf dat ik niet eerlijk naar mijzelf kan zijn.
Ik ben helemaal niet zo sterk, Ik ben juist echt onzeker.
Jordana- Ratel
Jordana schreef:Ik ben helemaal niet sterk naar hem. Als hij zegt dat ik dat moet doen dan doe ik dat. Als hij een kus wilt en ik reageer niet gaat hij net zo lang lopen fiepen tot hij een kus krijgt. Ik ben helemaal niet sterk over belangrijke beslissingen te nemen. Ik ben voor mijn gevoel juist flauw en laf dat ik niet eerlijk naar mijzelf kan zijn.
Is het dan niet tijd om hulp te zoeken om dat wel te worden? Want ik heb het idee dat je ongelukkig bent voor het grootste gedeelte door je relatie. En je verdiend het gewoon om gelukkig te zijn. En die hulp hoeft echt geen professionele hulp te zijn. Maar ik ben bang dat je niet sterker gaat worden in deze relatie, dat je daarvoor eerst echt voor jezelf moet kiezen!
May- Ratel
Pagina 9 van 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Pagina 9 van 40
Permissies van dit forum: