Keukenkastjes en laatjes handig indelen
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Keukenkastjes en laatjes handig indelen
Hoe delen jullie je keukenkastjes en keukenlaatjes handig in, zodat je overal handig bij kan en het netjes oogt? Ik heb op het moment echt te veel verpakkingen van dingen die ik ook allemaal wel gebruik, maar het staat niet handig in mijn laatjes (gewoon op en over elkaar heen). Hebben jullie bijv. een la-inzet of rekjes of bakjes? En waar heb je die vandaan en hoe gebruik je ze?
Gast- Gast
Re: Keukenkastjes en laatjes handig indelen
Misschien wat kleine mandjes in ja kasten zetten waar je het in verdeeld?
Gast- Gast
En anders even bij de ikea kijken, die hebben daar hele handige dingen voor
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben een standaard woningstichting huis met boven 3 kastjes met 3 schapjes en onder t werkblad 3 kastjes met 1tje onder de wasbak, daar staan de sschoonmaakspullen in.
Verder hebben we een Billy met 2 schappen vol met kookboeken, verder staat daar in: flesjes olie/marinade, tostiapparaat, broodrooster, prullenbakje voor plastic afval en alle kleine prul en etenswaren (rijst, couscous, etc) in leuke blikken
In de onder keukenkastjes heb ik:
Links: Keukenmachine, plastic bewaarbakjes, slakommen etc
Midden: schoonmaakspullen
Rechts: Pannen en snijdplanken
Bovenkeukenkastjes:
Links: Vaat/thee/droogdoeken, Kommetjes en bakjes, wijnglazen, bierglazen, prul
Midden: Bekers, glazen, borden, kleine borden, stroop, poedersuiker, hagelslag, plastic bakje met medicijnen
Rechts: Plastic bakjes met: kruiden, specerijen en smaakmakers, bloem, suiker, etc
Lade links: Rotzooi, rollen plastic, bakpapier, pleisters, etc
Lade rechts: Bestek, messen, schaar, etc...
Op het aanrecht een vierkante glazen vaas met pollepels en garde enzo, dit idee:
Ohja, springvormen, muffintray enzo in de lade van de oven en in de oven heb ik een grote ovenschaal en mijn gietijzeren pan...
Het is dus een geordende chaos in onze keuken!
Verder hebben we een Billy met 2 schappen vol met kookboeken, verder staat daar in: flesjes olie/marinade, tostiapparaat, broodrooster, prullenbakje voor plastic afval en alle kleine prul en etenswaren (rijst, couscous, etc) in leuke blikken
In de onder keukenkastjes heb ik:
Links: Keukenmachine, plastic bewaarbakjes, slakommen etc
Midden: schoonmaakspullen
Rechts: Pannen en snijdplanken
Bovenkeukenkastjes:
Links: Vaat/thee/droogdoeken, Kommetjes en bakjes, wijnglazen, bierglazen, prul
Midden: Bekers, glazen, borden, kleine borden, stroop, poedersuiker, hagelslag, plastic bakje met medicijnen
Rechts: Plastic bakjes met: kruiden, specerijen en smaakmakers, bloem, suiker, etc
Lade links: Rotzooi, rollen plastic, bakpapier, pleisters, etc
Lade rechts: Bestek, messen, schaar, etc...
Op het aanrecht een vierkante glazen vaas met pollepels en garde enzo, dit idee:
Ohja, springvormen, muffintray enzo in de lade van de oven en in de oven heb ik een grote ovenschaal en mijn gietijzeren pan...
Het is dus een geordende chaos in onze keuken!
Mrs. Lovett- Fluisteraar
- Aantal berichten : 36
Punten : 36
Registratiedatum : 10-05-13
Elk product heeft zijn eigen, in mijn ogen, logische plek.
Besteklade 1; Goede vorken, lepels, schillenmesjes, smeermessen, pollepels, juslepel, toetjeslepels en theelepels.
Besteklade 2; Ikea bestek. Grote messen. Flessenopener en andere troepjes.
Boodschappenlade 1; Alle boodschappen die te eten en drinken zijn.
Boodschappenlade 2; Uien, toilet en keukenpapier. En wat bestek wat niet op het rek past.
Kast boven oven; Schoteldoeken, theedoeken, handdoekjes, vuilniszakken.
Kast onder de koelkast; Alle boekjes van al het apparatuur en waxinelichtjes.
Kast 1 boven; Koffie, thee en servieswerk. (Koppen, mokken, drinkglazen etc.)
Kast 2 boven; Borden, broodrooster, vergiet, meetkan en tosti-ijzer. Ook een brooddoos, die ik nooit gebruik.
Kast 3 boven; Asbakken, bloempotten en gieter.
Kast 1 onder; Gootsteen; Alle schoonmaakproducten + kleine afvalbak voor etenswaren e.d.
Kast 2 onder; Pannen, potten, ovenschalen en de magnetron. (geen plek voor op het aanrecht, dus die heb ik weggestopt en pak ik eruit als ik hem nodig ben.
Kast 3 onder; Lege en schone frituurpan. Motblik en veger. Schoonmaakemmer met dweil, sponzen en ramending.
Kast 4 onder; Op de bovenste plank verf en terpentine. Onder glaswerk voor in de glasbak en oud papier wat ik ééns per maand naar mijn vader breng.
Het enige wat ik nog wil is een kruidenrek. Want nu staan de kruiden in de bovenste boodschappenlade.
Besteklade 1; Goede vorken, lepels, schillenmesjes, smeermessen, pollepels, juslepel, toetjeslepels en theelepels.
Besteklade 2; Ikea bestek. Grote messen. Flessenopener en andere troepjes.
Boodschappenlade 1; Alle boodschappen die te eten en drinken zijn.
Boodschappenlade 2; Uien, toilet en keukenpapier. En wat bestek wat niet op het rek past.
Kast boven oven; Schoteldoeken, theedoeken, handdoekjes, vuilniszakken.
Kast onder de koelkast; Alle boekjes van al het apparatuur en waxinelichtjes.
Kast 1 boven; Koffie, thee en servieswerk. (Koppen, mokken, drinkglazen etc.)
Kast 2 boven; Borden, broodrooster, vergiet, meetkan en tosti-ijzer. Ook een brooddoos, die ik nooit gebruik.
Kast 3 boven; Asbakken, bloempotten en gieter.
Kast 1 onder; Gootsteen; Alle schoonmaakproducten + kleine afvalbak voor etenswaren e.d.
Kast 2 onder; Pannen, potten, ovenschalen en de magnetron. (geen plek voor op het aanrecht, dus die heb ik weggestopt en pak ik eruit als ik hem nodig ben.
Kast 3 onder; Lege en schone frituurpan. Motblik en veger. Schoonmaakemmer met dweil, sponzen en ramending.
Kast 4 onder; Op de bovenste plank verf en terpentine. Onder glaswerk voor in de glasbak en oud papier wat ik ééns per maand naar mijn vader breng.
Het enige wat ik nog wil is een kruidenrek. Want nu staan de kruiden in de bovenste boodschappenlade.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik ben zo lang op zoek geweest naar een leuk kruidenrekje maar kon nergens wat vinden.Nyx schreef:
Nu heb ik een plankje van Ikea opgehangen (nou ja, laten ophangen door mijn vader haha). Is volgens mij bedoeld om fotolijsten op te zetten, maar hij doet het ook prima als kruidenplankje.
Deze, Ribba heet ie:
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Ik heb een grote keuken en heb zelfs ruimte over..
Ga straks in een nieuwe woning ook veel problemen krijgen
Maar heb mn kruiden in een bakje in een la
Ga straks in een nieuwe woning ook veel problemen krijgen
Maar heb mn kruiden in een bakje in een la
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Sushi, dat is leuk gevonden!
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Soortgelijke onderwerpen
» keukenkastjes afsluiten
» Ik zoek... een kastje met veel laatjes!
» Handig, van het UZB....En nu?
» Lekker handig!
» Is dit handig of niet?
» Ik zoek... een kastje met veel laatjes!
» Handig, van het UZB....En nu?
» Lekker handig!
» Is dit handig of niet?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: