uitgenodigd voor verjaardag. Dilemma.
+5
Slakje
Charles
Snoes
Blair
studiebol
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
uitgenodigd voor verjaardag. Dilemma.
Een vriendin van mij (ik ken haar via andere vriendinnen, sprak nooit alleen met haar af maar als we elkaar zagen was het gewoon gezellig en leuk) is vorig jaar mei bevallen. We wilde met wat vriendinnen op kraambezoek komen, maar dat was allemaal ingewikkeld/lastig. Toen hadden we een datum en ineens kwam het haar niet uit om bij haar te komen, ze moest naar de buurt waar wij woonde dus ze zij zou naar het huis van een vriendin gaan en wij zouden daar komen voor het kraambezoek. Met 3 kwartier zei ze dat ze nu echt weer verder moest. In die drie kwartier heeft ze ook gezegd dat ze het zo jammer vond dat ze ons zo weinig zag en dat ze iets had bedacht dat we met zijn alle konden gaan doen. Dat wilde ze dan in september doen en ze zou ons mailen. Dit heeft ze nooit gedaan.
En nu wordt haar kind dus 1. En ik heb een uitnodiging voor de verjaardag gehad. Net als 2 andere meiden van de groep de rest allemaal niet. Maar ik weet gewoon niet of ik moet gaan. Ik heb haar sinds het "kraambezoek" niet meer gezien of gesproken. Ik heb haar niet uitgenodigd voor de verjaardag van mijn meiden en ook niet voor mijn eigen verjaardag die recentelijk was. Nu ik dus die uitnodiging heb gehad voel ik me eigenlijk wel een soort van verplicht om te gaan, ik werd niet meteen heel enthousiast toen ik de uitnodiging kreeg. Aan de andere kant denk ik, ik kan wel gaan want misschien zorgt dat er juist wel weer voor om wat contact te krijgen. Ergens steekt het me gewoon dat ik er wel weer een uur voor moet rijden, een kado moet kopen voor dat kindje. Terwijl zij nooit de moeite hebben genomen om uberhaupt op kraambezoek bij ons te komen, terwijl ze elke keer riep gauw te komen.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
En nu wordt haar kind dus 1. En ik heb een uitnodiging voor de verjaardag gehad. Net als 2 andere meiden van de groep de rest allemaal niet. Maar ik weet gewoon niet of ik moet gaan. Ik heb haar sinds het "kraambezoek" niet meer gezien of gesproken. Ik heb haar niet uitgenodigd voor de verjaardag van mijn meiden en ook niet voor mijn eigen verjaardag die recentelijk was. Nu ik dus die uitnodiging heb gehad voel ik me eigenlijk wel een soort van verplicht om te gaan, ik werd niet meteen heel enthousiast toen ik de uitnodiging kreeg. Aan de andere kant denk ik, ik kan wel gaan want misschien zorgt dat er juist wel weer voor om wat contact te krijgen. Ergens steekt het me gewoon dat ik er wel weer een uur voor moet rijden, een kado moet kopen voor dat kindje. Terwijl zij nooit de moeite hebben genomen om uberhaupt op kraambezoek bij ons te komen, terwijl ze elke keer riep gauw te komen.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: uitgenodigd voor verjaardag. Dilemma.
Ik zou niet gaan, als een ander niet investeert in onze vriendschap doe ik dat ook niet. Ik zou dan (maar das misschien een vroege conclusie) denken, oh dus voor een kado te brengen ben ik wel goed maar rest van het jaar hoor ik niets? Dan zou het voor mij niet hoeven.
Wat je ook kan doen is voor het verjaardags feestje is contact met haar opnemen en haar uitleggen wat je allemaal dwars zit, wie weet spreken jullie het uit en kun je alsnog met een goed gevoel naar het feestje.
Wat je ook kan doen is voor het verjaardags feestje is contact met haar opnemen en haar uitleggen wat je allemaal dwars zit, wie weet spreken jullie het uit en kun je alsnog met een goed gevoel naar het feestje.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Als je alleen zou gaan omdat je je een soort van verplicht voelt, zou ik het niet doen. Misschien kan je haar wel een keer mailen met wat jou precies dwarszit?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Als je toch al niet close met haar was, dan zou ik niet gaan.
Gast- Gast
Aah ik zou wel gaan. Klinkt alsof ze het na de bevalling niet zo makkelijk heeft gehad en ze toont hiermee toch weer initiatief? Als het verder een leuke meid is zou ik zeker gaan.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik zou het niet doen aangezien je verder eigenlijk niet echt contact met haar hebt...
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Charles schreef:Aah ik zou wel gaan. Klinkt alsof ze het na de bevalling niet zo makkelijk heeft gehad en ze toont hiermee toch weer initiatief? Als het verder een leuke meid is zou ik zeker gaan.
Ja ik zou om dezelfde redenen als Charles ook gaan.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Los van wat er gebeurd is, is het een vrouw waar je van denkt dat als je haar vaker zou zien het contact uit kan groeien tot echt goede vriendschap? Is het antwoord ja dan zou ik er toch nog een keer in investeren en gaan zodat het misschien voor haar ook het zetje is dat ze nodig heeft om de band weer aan te halen. Als dat niet zo is dan zou ik niet naar de verjaardag gaan.
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Charles idd ze toont initiatief, maar ik heb haar en haar kind dus al 10 maanden ofzo niet gezien. Weet niet eens hoe haar kindje er uitziet. Vind het gewoon raar om op haar verjaardag te komen. Ze kan het idd niet makkelijk hebben gehad naar haar bevalling daar heb ik ook wel aangedacht...
Eris, dat weet ik dus niet. Ik zou wel een vriendschap met haar kunnen hebben maar ik wil niet dat het alleen op mijn initiatief is. En dat zal het denk ik wel weer zijn.(was voor dat ze is bevallen al zo)
En haar laten weten wat me dwars zit daar heb ik ook over nagedacht. Maar eigenlijk weet ik niet eens wat me dwars zit. Er was gewoon geen contact meer, dat heeft zij echt wel laten doodbloeden, ik had me er al bij neergelegd en had er ook wel vrede mee. Maar dan ineens de uitnodiging... en nu ben ik dus aan het twijfelen.
Eris, dat weet ik dus niet. Ik zou wel een vriendschap met haar kunnen hebben maar ik wil niet dat het alleen op mijn initiatief is. En dat zal het denk ik wel weer zijn.(was voor dat ze is bevallen al zo)
En haar laten weten wat me dwars zit daar heb ik ook over nagedacht. Maar eigenlijk weet ik niet eens wat me dwars zit. Er was gewoon geen contact meer, dat heeft zij echt wel laten doodbloeden, ik had me er al bij neergelegd en had er ook wel vrede mee. Maar dan ineens de uitnodiging... en nu ben ik dus aan het twijfelen.
studiebol- Ratel
Heb jij zelf na dat kraambezoek nog wel contact geprobeerd te zoeken/ af te spreken dan? Je geeft zelf ook al aan dat je haar niet hebt gevraagd voor jullie verjaardagen... Want als het initiatief van geen van beide kanten kwam en je vind het wel weer leuk om met haar om te gaan, dan zou ik gaan. Als je wel al vaker initiatief hebt genomen en ze nergens op inging, dan zou ik niet gaan.
Gast- Gast
Zus... je hebt een punt. Ik heb het wel geprobeerd maar misschien had ik het best wel beter kunnen proberen.
studiebol- Ratel
Dan moet je gewoon eerlijk bij jezelf nagaan of jij er nog wel zin in hebt en zo niet, niet gaan.
Gast- Gast
Ik zou niet gaan, maar wel een mailtje sturen en even kijken hoe er op gereageerd wordt. Misschien kunnen jullie buiten die verjaardag om een keer afspreken, en kun je kijken of je het contact nog fijn vindt op dat moment.
Gast- Gast
Ik denk dat ik ervoor zou kiezen om het initiatief te waarderen, maar direct een aparte afspraak zou maken. Ik zou een verjaardag niet de juiste gelegenheid vinden, omdat je zelf aangeeft het wat ongemakkelijk te vinden dat je haar al zo'n tijd niet hebt gezien en ik kan me voorstellen dat je dan rustig met haar en d'r kindje zou willen zitten.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Misschien niet helemaal netjes, maar ik zou aangeven dat ik op de verjaardag niet kan, maar binnenkort wel graag langs wil komen. Als ze daarop in gaat zou ik het nog een kans geven, als ze daar niet op in gaat zou ik het laten zitten.
Gast- Gast
Bij mij zou het er aan liggen, hoeveel de vriendschap me waard was. In dit geval klinkt het alsof het meer een oppervlakkig contact was en daar had ik denk ik de moeite van een uur rijden met twee kinderen niet voor over gehad.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik ben gegaan. Het was oke. Maar eerlijk is eerlijk ik denk niet dat ik nu meer contact met haar graag krijgen hierdoor. Dat is gewoon het gevoel wat ik na de verjaardag heb overgehouden. Ze benoemt dat ze het leuk vind dat ik ben gekomen maar goed.. het is afwachten. Ik laat het nu verder wel aan haar over vind dat ik nu wel echt genoeg initiatief heb getoont voor contact en vriendschap.
studiebol- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Ik ben uitgenodigd voor een reunie
» Wat voor cadeaus vragen voor 1e verjaardag?
» Wat voor verjaardag?
» Wat wil jij voor je verjaardag?
» Pop voor 2e verjaardag.
» Wat voor cadeaus vragen voor 1e verjaardag?
» Wat voor verjaardag?
» Wat wil jij voor je verjaardag?
» Pop voor 2e verjaardag.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: