Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

videocamera

5 plaatsers

Ga naar beneden

videocamera Empty videocamera

Bericht  Tummy wo 15 mei 2013 - 23:47

We hebben nu alleen een fototoestel, maar willen (met een kleintje op komst) straks ook graag kunnen filmen.

Welke kunnen jullie aanraden? Het hoeft geen mega mega kwaliteit te zijn, maar wel graag wat beter beeld dan wat ik nu kan filmen met mijn fototoestel. En ik wil het makkelijk kunnen bewerken, ik weet niet of daar nog verschil in zit qua gebruiksgemak?
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

videocamera Empty Re: videocamera

Bericht  Jezzie do 16 mei 2013 - 4:47

Ik heb er een van Panasonic. HC-V5000
Een leuke camera voor een leuke prijs. Komt bij de mediamarkt vandaan.
Ik vind hem erg fijn en de kwaliteit van de filmpjes is ook erg goed.
Ik bewerk de filmpjes met windows moviemaker.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Snoes do 16 mei 2013 - 6:35

Mag ik vragen hoeveel jullie daarvoor hebben betaald, Jezzie?
Wij willen er ook eentje aanschaffen en hebben er nu eentje op het oog van 90 euro (komende zaterdag bij de Belgische Aldi in reclame). Wij hoeven ook geen topkwaliteit, 't is maar voor de leuke momenten vast te kunnen leggen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Capt'n Zero do 16 mei 2013 - 7:38

Er zit op verschillende Canon modellen een baby-modus. Deze helpt je dan "herinneren" met wat je moet opnemen (bijv eerste stapjes, eerste woordjes, dat soort momenten) en helpt je dan ook direct met het in elkaar zetten zodat het een leuk lopend filmpje wordt en niet zo'n uren durende show die niemand eigenlijk wil zien maar kijkt uit beleefdheid.

Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Tummy do 16 mei 2013 - 9:03

Capt'n Zero schreef:

Er zit op verschillende Canon modellen een baby-modus. Deze helpt je dan "herinneren" met wat je moet opnemen (bijv eerste stapjes, eerste woordjes, dat soort momenten) en helpt je dan ook direct met het in elkaar zetten zodat het een leuk lopend filmpje wordt en niet zo'n uren durende show die niemand eigenlijk wil zien maar kijkt uit beleefdheid.

Dat klinkt goed!
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Tummy wo 29 mei 2013 - 1:08

De overgebleven opties zijn:

- Canon LEGRIA HF R406

- JVC Everio GZ-EX315

- Sony Handycam HDR-CX280E

Iemand ervaring met een van deze camera's?
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  zwaai zwaai wo 29 mei 2013 - 5:16

Ik heb die jvc die genoemd heb. Ik vind hem erg fijn. Waar ik knog een beetje aan moet wennen is om hem goed stil te houden, maar er zit een goede stabilisator in waardoor het schokken al wat minder is. Hij kan echt ver inzoomen, alleen dan kan je hem bijna niet stilhouden. Dan zou je hem op een statief neer moeten zetten of iets dergelijks.
Het overzetten op de computer gaat ook makkelijk. Ik steek het sdkaartje in de laptop (card reader) en kan zo alles binnenhalen en eventueel bewerken. Tijdens het filmen kan je ook een foto maken, deze worden apart opgeslagen op het kaartje. De foto's zijn van goede kwaliteit (tuurlijk het blijft een videocamera, maar vind de foto's best mooi worden).
Waar je wel op moet letten is wel sdkaartje erbij koopt. Ik had op aanraden van het winkelpersoneel een kaartje van duracell gekocht, maar er kunnen maar 3 soorten kaarjes in. Dus ik heb er nu 1 van SanDisk, iets duurder maar wel een goeie.
Ik heb er zelf een 2e batterij bij gekocht (setje batterij met tasje), ik vind het wel makkelijk om er nog een batterij bij te hebben. Hij gaat best lang mee (dagje dierentuin en nog 2 streepjes over), maar vind het fijn om een volle batterij op zak te hebben voor het geval dat.
Als je nog wat wil weten hoor ik het wel!
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Bericht  Capt'n Zero do 30 mei 2013 - 7:05

Ik heb alleen met de Canon ervaring, maar ik zal eerlijk zeggen : ik ben niet objectief.
Ik heb de andere 2 modellen niet gebruikt, dus ik weet niet hoe die stabiliseren, maar mijn ervaring is dat de Legria dat prima doet, mede door de intelligent IS.
53 x adv. zoom is vrij netjes voor een full HD filmer.

Misschien een tip maar rond deze tijd staan er in heel veel grote winkels promotors van verschillende merken. Zij kunnen je wellicht een camera demonstreren.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Tummy di 4 jun 2013 - 22:09

Het is uiteindelijk de Sony geworden, omdat deze op voorraad was bij de mediamarkt en nu gunstig geprijsd met de -16% actie. Voor zover ik er nu iets van kan zeggen bevalt ie goed!
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud