Strippen
+8
miss22
PiP
Amber-
Pussycat
LDJ
Manderijn
Julia
Ellebel
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Strippen
Nog een topic van mij, er komt ook zoveel op me af op dit moment.. Gisteren bood de verloskundige aan om me al te strippen aangezien ik een grote baby verwacht (en zelf klein ben!), veel vocht vast houd en last heb van zwangerschapsjeuk. Het overviel me echt en heb ook aangegeven er nog niet klaar voor te zijn. Nu wil ik na het weekend wel een eerste poging wagen, maar de verhalen die ik online lees zijn erg wisselend. Wat zijn jullie ervaringen? Heeft het strippen de bevalling in gang gezet? Hoe vaak ben je gestript? Deed het pijn? Etc, etc..
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Re: Strippen
Ik ben gestript met 40 weken en 2 dagen. Volgens mij kan je ook alleen gestript worden als je al minimaal een halve centimeter ontsluiting hebt en iets verweekt bent. Ik had bijna een cm ontsluiting en kon dus gestript worden.
Ik vond het wel iets pijnlijk ja, maar ik had het er wel voor over en het duurt ook maar heel even. Ik had al af en toe flinke harde buiken van tevoren en na het strippen werden deze erger. 's Avonds rond 21.00 kwamen de weeen om de 8 min en ik ben de volgende dag 's avonds bevallen. Ik heb dus zeker wel het idee dat het strippen me net dat laatste stootje heeft gegeven om de bevalling in gang te zetten.
Ik vond het wel iets pijnlijk ja, maar ik had het er wel voor over en het duurt ook maar heel even. Ik had al af en toe flinke harde buiken van tevoren en na het strippen werden deze erger. 's Avonds rond 21.00 kwamen de weeen om de 8 min en ik ben de volgende dag 's avonds bevallen. Ik heb dus zeker wel het idee dat het strippen me net dat laatste stootje heeft gegeven om de bevalling in gang te zetten.
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Artemis schreef:Ik hoopte echt dat dit bij liefde en relaties stond
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik zou met 41 weken gestript worden.
Helaas bleek dat ik toen nog potdicht zat van onder en niet gestript kon worden.
Ik kan je dus niet helpen, maar wil je wel succes wensen!
Helaas bleek dat ik toen nog potdicht zat van onder en niet gestript kon worden.
Ik kan je dus niet helpen, maar wil je wel succes wensen!
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
De vorige keer hebben ze het 3 keer geprobeerd, maar ik weet echt niet meer of ik al ontsluiting had. Wat je wel nodig hebt anders kunnen ze er niet bij.
In ieder geval had het alle keren niet geholpen en ben ik op 41+1 bevallen.
Nu hebben ze het vorige week geprobeerd, maar alles zat nog dicht
En a.s. dinsdag willen ze het pas weer proberen.
In ieder geval had het alle keren niet geholpen en ben ik op 41+1 bevallen.
Nu hebben ze het vorige week geprobeerd, maar alles zat nog dicht
En a.s. dinsdag willen ze het pas weer proberen.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik ben op 39w4 gestript. Ik had toen al 1cm ontsluiting. Dezelfde middag kreeg ik wat pijn in mijn rug. De twee dagen daarna begon het meer te rommelen en verloor ik mijn slijmprop. Precies op 40 weken begon mijn bevalling echt. Na een uurtje zat ik al op 6cm ontsluiting. Het strippen heeft er dus niet voor gezocht dat de bevalling meteen die dag begon maar naar mijn idee heeft het wel voor veel voorwerk gezorgd.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10
Je moet idd al wel iets ontsluiting hebben.
Met 41,2 ben ik gestript met 2 cm en kreeg meteen om de 10 min voorweeen.
Dit was om 11 uur, om 21 uur zette het echt door. Om 8 uur ben ik bevallen.
Voor het strippen had ik al wel iets een hoge bloeddruk, kan dus best dat mijn lichaam zelf ook al begonnen was.
Het deed even flink pijn, maar zou het zo weer doen.
Bij de 2e zat ik me 40 weken nog potdicht en wouden ze me niet inleiden, ben met 40.3 alsnog uit mezelf bevallen.
Met 41,2 ben ik gestript met 2 cm en kreeg meteen om de 10 min voorweeen.
Dit was om 11 uur, om 21 uur zette het echt door. Om 8 uur ben ik bevallen.
Voor het strippen had ik al wel iets een hoge bloeddruk, kan dus best dat mijn lichaam zelf ook al begonnen was.
Het deed even flink pijn, maar zou het zo weer doen.
Bij de 2e zat ik me 40 weken nog potdicht en wouden ze me niet inleiden, ben met 40.3 alsnog uit mezelf bevallen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Ik ben met 41+3 gestript, nou serieus als het even kan nooit weer
Uiteindelijk met 41+5 ingeleid
Uiteindelijk met 41+5 ingeleid
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
Ik ben twee keer gestript. 1 keer op vrijdag en 1 keer op maandag middag. Die tweede keer bleef ik last van ongesteltheidskrampjes gevoel houden. Pas op woensdagmiddag is mijn dochter uiteindelijk geboren. ik denk dat het bij mij wel voorwerk heeft gedaan. ik met 41+6 bevallen.
Je baarmoedermond moet verweekt zijn. Anders kunnen ze niets doen.
Je baarmoedermond moet verweekt zijn. Anders kunnen ze niets doen.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Ik ben gestript met 39+2 omdat ze dacht dat het wel goed aan het rommelen was en ik 1cm onstluiting had. Ik vond het een vervelend gevoel en moest het goed wegzuchten. Toen ik in de auto naar huis zat kreeg ik al sterkere krampen en 12 uur later is R geboren.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Manderijn schreef:Artemis schreef:Ik hoopte echt dat dit bij liefde en relaties stond
Shake your pom poms! Om in de woorden van Ricky Martin te spreken..
Steep- Kletskop
Ik ben de eerste keer met 41+2 gestript, of althans een poging daartoe. Alles zat nog potdicht dus meer dan een beetje rommelen kon de VK niet. Dit was best pijnlijk en heeft geen effect gehad. Daarna nog een keer met 41+5. Toen was het er er al wel iets meer klaar voor en kon ze dus meer doen. Die keer was het minder pijnlijk, maar helaas weer niet echt effect. De weeën kwamen pas met 41+6 's middags dus ruim 24 uur later en het zou toen nog eens 36 uur duren voor N. geboren werd dus ik denk niet dat het echt door het strippen kwam.
Ik zou me niet door de pijn tegen laten houden, het duurt echt maar heel kort en vergeleken met een bevalling valt het in het niet
Ik zou me niet door de pijn tegen laten houden, het duurt echt maar heel kort en vergeleken met een bevalling valt het in het niet
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Vanavond word ik de eerste keer gestript. Ik lees ook overal online dat het het meeste effect heeft na de 40 of zelfs 41 weken en dat je idd ontsluiting moet hebben. Heeft mijn verloskundige niets over gezegd.. Alleen dat de kans van slagen 50% is. Ben benieuwd, ga haar iig eerst eens even aan de tand voelen
Ellebel- Prater
Spannend hoor. Ik hoop dat het werkt!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Dank je, maar ik heb er nog geen hoge verwachtingen van. Ik ben iig blij dat er iets gaat gebeuren want die reus moet er uit! Ik heb de huur eind van deze week opgezegd Ik krijg iig ook vandaag te horen wanneer ze me hebben kunnen inplannen voor een (spoed) groeiecho en aan de hand daarvan wordt waarschijnlijk ook een datum van inleiding afgesproken. Maar ik hoop gewoon heel erg dat baby zich vanzelf (of door het strippen) meldt deze week.Shisha schreef:Spannend hoor. Ik hoop dat het werkt!
Ellebel- Prater
Up voor Miss Bitchy
Steep- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: