Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij...

+33
Sorrento
Mermaid
Susan
Happinaz
Mees
Coco
Printje
May
M@niek
Jeanette
Evalynn
Arwyn
Caramba
Chocoholic
Zora
Monte
Ilovethe90s
M-G
ijsjemeisje
luisa
Tania
VeryCherry
Joan
Sugarfall
Phileine
Elliot
Floor
Toet
CCC
girli
Sanne
Manderijn
nina
37 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Zou jij... - Pagina 3 Empty Re: Zou jij...

Bericht  Zora do 9 mei 2013 - 2:16

Zora schreef:
Lennox schreef:Of ik het zelf nou wel of niet gedaan zou hebben, ik kan in elk geval wel 100 redenen bedenken waarom die vrouw het niet heeft gedaan.

Waarom dan? Ik denk dat ik het zelf een beetje een gekke vraag zou vinden, of meer ongebruikelijk eigenlijk, maar zie echt niet in waarom ik dat niet ff zou doen.

Nog steeds benieuwd naar de 100... laughcry
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Happinaz do 9 mei 2013 - 7:52

Toet schreef:
Elliot schreef:Ik weet niet of ik het zou doen omdat ik het een gekke vraag vind, maar ik snap niet waarom sommigen hier over betrouwbaarheid beginnen. Ik ben misschien een beetje naïef, maar ik zie niet in wat hier 'onbetrouwbaar' aan zou kunnen zijn? Hoe zou je opgelicht kunnen worden in zo'n situatie door een boek te halen voor iemand?

Ja ik vind dat ook een beetje raar en ook niet echt tolerant. Het is toch fijn als je even iemand kan helpen?

Dit dus! Ik had het zeker gedaan!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 8:29

Ik zou dat niet doen, ik vind het een bizarre vraag. Natuurlijk wil ik wel even helpen, even op iemands fiets passen of een deur openhouden, een kinderwagen de bus in tillen, allemaal niet erg. Maar een wildvreemde die komt vragen of ik even voor d'r naar de bieb wil, echt niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 8:30

En ik zou eerlijk gezegd al snel denken dat er bij degene die zoiets vraagt een steekje los zit.. Dan parkeer je toch even verderop, komt later terug of als het echt zo ontzettend kort duurt ga je snel zelf even. Maar ik zie dit echt niet als een reden om andere voorbijgangers lastig te vallen, die misschien zelf ook wel haast hebben.

Gast
Gast

Bericht  nina do 9 mei 2013 - 21:38

Artemis schreef:En ik zou eerlijk gezegd al snel denken dat er bij degene die zoiets vraagt een steekje los zit.. Dan parkeer je toch even verderop, komt later terug of als het echt zo ontzettend kort duurt ga je snel zelf even. Maar ik zie dit echt niet als een reden om andere voorbijgangers lastig te vallen, die misschien zelf ook wel haast hebben.
Zo! Dank u!

Ik zie iets aan een ander vragen niet als 'lastig vallen'.

Ik ben trouwens wel benieuwd of je mijn uitleg verder in het topic heb gelezen. Ik denk van niet want ik vind dit wel heel kort door de bocht.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Toet do 9 mei 2013 - 21:48

Haha Artemis, serieus? laughcry
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Susan do 9 mei 2013 - 22:07

De vraag op zich vind ik niet raar, wel dat je het vervolgens flauw vindt dat ze het niet doet. Bij mij zou het er ook aan liggen, als ik alle tijd heb wil ik het vast wel doen, als ik al weinig tijd heb en zelf wat boeken wil gaan zoeken dan zou ik geen zin hebben om zelf meer te moeten haasten doordat ik voor een vreemde een boek moet gaan halen. Dan zet je je auto maar een eind verderop.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Mermaid do 9 mei 2013 - 22:10

Ik zou denk ik wel even verbaasd zijn, maar als ik zelf tijd zou hebben had ik je vast geholpen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Sorrento do 9 mei 2013 - 22:14

Mermaid schreef:Ik zou denk ik wel even verbaasd zijn, maar als ik zelf tijd zou hebben had ik je vast geholpen.

Voor mij geldt hetzelfde. Het zou echt geen seconde in me opkomen om zoiets aan/van een vreemde te vragen, maar als ik de tijd ervoor had, had ik je vast geholpen.
Verder eens met Susan, ik vind niet dat je het flauw kunt vinden als iemand het weigert, dat lijkt me gewoon iemands goed recht.
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 22:46

nina schreef:
Artemis schreef:En ik zou eerlijk gezegd al snel denken dat er bij degene die zoiets vraagt een steekje los zit.. Dan parkeer je toch even verderop, komt later terug of als het echt zo ontzettend kort duurt ga je snel zelf even. Maar ik zie dit echt niet als een reden om andere voorbijgangers lastig te vallen, die misschien zelf ook wel haast hebben.
Zo! Dank u!

Ik ben trouwens wel benieuwd of je mijn uitleg verder in het topic heb gelezen. Ik denk van niet want ik vind dit wel heel kort door de bocht.
Tja, als ik in de bieb ben heb ik ook meestal haast, ik ga dan niet uitgebreid kijken naar de achtergrond van zo'n vraag. Ik blijf het een bizarre vraag vinden, daar ga je andere mensen in mijn optiek toch niet mee lastig vallen... En ja, ik ervaar dat wel als lastig vallen, even iets voor iemand doen (Iets van een schap pakken in de supermarkt, even een deur openhouden of een kinderwagen tillen is iets anders, dat biedt ik echt uit mezelf aan als ik zie dat het nodig is) vind ik toch echt iets anders dan gevraagd worden om een boodschap voor een vreemde te doen. Sorry.

Gast
Gast

Bericht  nina do 9 mei 2013 - 23:06

Artemis schreef:
nina schreef:
Zo! Dank u!

Tja, als ik in de bieb ben heb ik ook meestal haast, ik ga dan niet uitgebreid kijken naar de achtergrond van zo'n vraag. Ik blijf het een bizarre vraag vinden, daar ga je andere mensen in mijn optiek toch niet mee lastig vallen... En ja, ik ervaar dat wel als lastig vallen, even iets voor iemand doen (Iets van een schap pakken in de supermarkt, even een deur openhouden of een kinderwagen tillen is iets anders, dat biedt ik echt uit mezelf aan als ik zie dat het nodig is) vind ik toch echt iets anders dan gevraagd worden om een boodschap voor een vreemde te doen. Sorry.
Geen 'sorry' voor nodig hoor. Je geeft gewoon je eigen mening.

Alleen meteen denken dat er bij iemand een steekje los zit, die zoiets vraagt. Dat vind ik dan weer niet zo vriendelijk van je.

Laatst aangepast door nina op vr 10 mei 2013 - 2:05; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toevoeging)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  nina do 9 mei 2013 - 23:12

Susan schreef:De vraag op zich vind ik niet raar, wel dat je het vervolgens flauw vindt dat ze het niet doet. Bij mij zou het er ook aan liggen, als ik alle tijd heb wil ik het vast wel doen, als ik al weinig tijd heb en zelf wat boeken wil gaan zoeken dan zou ik geen zin hebben om zelf meer te moeten haasten doordat ik voor een vreemde een boek moet gaan halen. Dan zet je je auto maar een eind verderop.
Ach weet je, ik vond het flauw omdat ik op dat moment even in een dilemma zat.
Maar ik neem het deze vrouw beslist niet kwalijk. Ze heeft natuurlijk alle recht om nee te zeggen. Ik wilde alleen weten hoe jullie erover denken. Zou jij... - Pagina 3 561177
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin vr 10 mei 2013 - 1:15

Als jij/diegene dat gewoon even rustig uitlegt van goh parkeren lastig, alleen invalideplek, zou je even gauw mee kunnen nemen, hier is pasje, blablabla, en ik ging tóch de bieb in...Dan zou ik het wel doen. Waarom niet, kleine moeite. Het is een wat rare vraag, maar de uitleg is dan wel duidelijk.

Ik zou zelf als jou zijnde alleen dan weer bang zijn dat diegene allemaal boeken op mijn pasje leent en nooit meer terugbrengt. Ofzo.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 2:33

Ja hoor zou ik doen. Vind het altijd een fijn gevoel als ik iemand kan helpen smile

Gast
Gast

Bericht  Caro vr 10 mei 2013 - 5:52

Ik help mensen graag, maar het zou er compleet aan liggen of ik de bieb ken, of ik elf haast heb of hoe degene de vraag aan mij stelde. Als jij waarschijnlijk heel lief en netjes aan mij had uitgelegd hoe het in elkaar zat, dan ja.. dan was ik voor je naar binnen gelopen.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 6:41

Haha Artemis, ik zou juist die kinderwagen tillen lastig-vallen vinden. Ik heb daar zo'n hekel aan dat ik meestal zo ver mogelijk uit de buurt van kinderwagens blijf in de tram. Laat andere mensen dat maar lekker oplossen. Ach, er rijden ook nog maar weinig trams met hoge instap hoor maar toen ik nog veel met de tram ging niet. Of ik een boek mee wil pakken in de bieb vind ik dan weer helemaal niet erg.

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn zo 12 mei 2013 - 3:30

Zus schreef:Haha Artemis, ik zou juist die kinderwagen tillen lastig-vallen vinden. Ik heb daar zo'n hekel aan dat ik meestal zo ver mogelijk uit de buurt van kinderwagens blijf in de tram. Laat andere mensen dat maar lekker oplossen. Ach, er rijden ook nog maar weinig trams met hoge instap hoor maar toen ik nog veel met de tram ging niet. Of ik een boek mee wil pakken in de bieb vind ik dan weer helemaal niet erg.
+1 Ik zou ook liever dat boek uit de bieb meenemen of halen dan die kinderwagens tillen etc.
Verder zou ik het sowieso wel gewoon doen, ik zou de vraag misschien wat apart vinden maar hem wel begrijpen. En als ik dan toch al naar de bieb wilde gaan, dan kan ik dat boek ook wel even halen tenzij ik zelf erg veel haast heb.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey zo 12 mei 2013 - 3:43

Ja hoor ik zou dat doen. Zou wel even raar op kijken hoor maar als je zo iemand kan helpen, geen probleem.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

Permissies van dit forum: