Zou jij...
+33
Sorrento
Mermaid
Susan
Happinaz
Mees
Coco
Printje
May
M@niek
Jeanette
Evalynn
Arwyn
Caramba
Chocoholic
Zora
Monte
Ilovethe90s
M-G
ijsjemeisje
luisa
Tania
VeryCherry
Joan
Sugarfall
Phileine
Elliot
Floor
Toet
CCC
girli
Sanne
Manderijn
nina
37 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Zou jij...
Ik kan het wel wat meer uitleggen.
In Friesland kun je gewoon bij elke openbare bibliotheek boeken lenen met hetzelfde pasje. Dit is een leesboek die ik voor mijn opleiding moet lezen en ik had in de catalogus al gezien dat dit boek alleen beschikbaar was in een stad 50 km verderop.
Ik kon 'm wel reserveren en dichterbij halen maar dan zou ie er pas na het weekend zijn en ik wilde 'm graag dit hemelvaartsweekend lezen.
Doordat ik niet bekend ben in die stad, ben ik tijd verloren met zoeken en kon daardoor niet meer fatsoenlijk parkeren (zou ook niet weten waar namelijk). Die vrouw ging toch al de bieb binnen dus ze wilde er toch al naar toe. Plus het boek had ik al op mijn naam gereserveerd dus ze hoefde alleen naar de kast van reserveringen en dan het boek te pakken en dan op mijn naam bij zo'n automatisch uitleengeval het boek op mijn naam te zetten. Ik heb het nu heeel snel zelf gedaan, maar vond het heel aso dat ik op die invalide plek stond. Als die vrouw het wel wilde, dan had ik mijn auto een stukje verderop gezet (aan de kant van de weg) en dan was ik er zelf in blijven zitten.
Ach al met al niet een big deal. Maar ik vroeg me gewoon af of je zoiets van mensen kunt vragen. Ik had het namelijk wel gedaan. Als ik nou speciaal om het boek moest zoeken, dan was het een ander verhaal. Want deze bieb is best groot.
In Friesland kun je gewoon bij elke openbare bibliotheek boeken lenen met hetzelfde pasje. Dit is een leesboek die ik voor mijn opleiding moet lezen en ik had in de catalogus al gezien dat dit boek alleen beschikbaar was in een stad 50 km verderop.
Ik kon 'm wel reserveren en dichterbij halen maar dan zou ie er pas na het weekend zijn en ik wilde 'm graag dit hemelvaartsweekend lezen.
Doordat ik niet bekend ben in die stad, ben ik tijd verloren met zoeken en kon daardoor niet meer fatsoenlijk parkeren (zou ook niet weten waar namelijk). Die vrouw ging toch al de bieb binnen dus ze wilde er toch al naar toe. Plus het boek had ik al op mijn naam gereserveerd dus ze hoefde alleen naar de kast van reserveringen en dan het boek te pakken en dan op mijn naam bij zo'n automatisch uitleengeval het boek op mijn naam te zetten. Ik heb het nu heeel snel zelf gedaan, maar vond het heel aso dat ik op die invalide plek stond. Als die vrouw het wel wilde, dan had ik mijn auto een stukje verderop gezet (aan de kant van de weg) en dan was ik er zelf in blijven zitten.
Ach al met al niet een big deal. Maar ik vroeg me gewoon af of je zoiets van mensen kunt vragen. Ik had het namelijk wel gedaan. Als ik nou speciaal om het boek moest zoeken, dan was het een ander verhaal. Want deze bieb is best groot.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, dat dacht ik dus ook.Jaya schreef:Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je tijd hebt om iemand daarvoor aan te spreken kan je toch ook even snel op en neer naar binnen gaan? Of zat je nog in de auto toen je dat vroeg.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Nee ik had het niet gedaan. Dan moet je hem maar even op de invalideplek zetten als het toch niet zo lang duurt. Of dan had je meer tijd moeten nemen(misschien een beetje hard maar dat zou ik wel denken)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Of ik het zelf nou wel of niet gedaan zou hebben, ik kan in elk geval wel 100 redenen bedenken waarom die vrouw het niet heeft gedaan.
Gast- Gast
Lennox schreef:Of ik het zelf nou wel of niet gedaan zou hebben, ik kan in elk geval wel 100 redenen bedenken waarom die vrouw het niet heeft gedaan.
Waarom dan? Ik denk dat ik het zelf een beetje een gekke vraag zou vinden, of meer ongebruikelijk eigenlijk, maar zie echt niet in waarom ik dat niet ff zou doen.
Laatst aangepast door Zora op wo 8 mei 2013 - 21:46; in totaal 1 keer bewerkt
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ach en ik vond het wel flauw, maar niet het einde van de wereld. Die vrouw heeft natuuurlijk alle recht om nee te zeggen.Lennox schreef:Of ik het zelf nou wel of niet gedaan zou hebben, ik kan in elk geval wel 100 redenen bedenken waarom die vrouw het niet heeft gedaan.
nina- Kletskop
Ik zou het gelijk gedaan hebben, want waarom niet? Het is toch maar een kleine moeite? De wereld wordt er echt een stuk leuker op als we meer dingen voor elkaar zouden doen, ook voor mensen die je niet kent. Ik had het dan ook erg flauw gevonden Nina.
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Lennox schreef:Of ik het zelf nou wel of niet gedaan zou hebben, ik kan in elk geval wel 100 redenen bedenken waarom die vrouw het niet heeft gedaan.
Ik zou het al knap vinden als je er 25 weet te noemen .
Als je iets vraagt kun je een nee verwachten. Dat beseft de TO ook heel goed. Maar waarom zou je niet iets overhebben voor een ander? Dat vraag ik me dan af... Ik help zo vaak mensen zonder dat ik daar zelf beter van word. Ik vind het mooi dat mensen mij vragen of ik wil helpen. Blijkbaar straal je dan iets uit dat ze vertrouwen.
Gast- Gast
Ik zou het wel gedaan hebben.
Gelukkig hebben ze je niet gepakt op het moment dat jij op een invalideplek stond en de bieb in was.
Dat zijn ontzettend hoge boetes. Vorig jaar hier 1 van gehad, €340,-. Maar die heb ik niet hoeven betalen, door een fout parkeerwachters.
Gelukkig hebben ze je niet gepakt op het moment dat jij op een invalideplek stond en de bieb in was.
Dat zijn ontzettend hoge boetes. Vorig jaar hier 1 van gehad, €340,-. Maar die heb ik niet hoeven betalen, door een fout parkeerwachters.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik zou het een beetje een vreemde vraag vinden, maar wel willen doen hoor. Waarom niet? Het is niet zo dat ik hem/haar gegevens van mezelf moet geven, ik krijg immers dat pasje mee. Bij onze bieb staan de gereserveerde boeken vrij vooraan, dus het kost me dan in totaal misschien 3 minuten.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Caramba schreef:Ik zou het wel gedaan hebben.
Gelukkig wist ik dit gister niet.
nina- Kletskop
nina schreef:Caramba schreef:Ik zou het wel gedaan hebben.
Nu wel, denk dat je dat ook niet snel weer zal doen
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Zus schreef:
Als je iets vraagt kun je een nee verwachten. Dat beseft de TO ook heel goed. Maar waarom zou je niet iets overhebben voor een ander? Dat vraag ik me dan af... Ik help zo vaak mensen zonder dat ik daar zelf beter van word. Ik vind het mooi dat mensen mij vragen of ik wil helpen. Blijkbaar straal je dan iets uit dat ze vertrouwen.
+1, dat probeerde ik dus net ook te zeggen met mijn reactie
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Dat klopt. Al voelde ik me gister al heel lullig.Caramba schreef:Nu wel, denk dat je dat ook niet snel weer zal doennina schreef:Caramba schreef:Ik zou het wel gedaan hebben.
Ik zou volgende keer ook eerder bedenken dat ik een boek moet hebben en dan reserveren en dan dichterbij ophalen.
nina- Kletskop
En dit is inderdaad precies hoe ik er zelf ook overdenk.Chocoholic schreef:+1, dat probeerde ik dus net ook te zeggen met mijn reactieZus schreef:
How to make the world a better place...
nina- Kletskop
Ik zou het wel gewoon doen denk ik. Ligt er wel een beetje aan wat voor figuur het aan me vraagt natuurlijk.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Ja hoor, zou het gewoon doen. Tenzij het een vreemd figuur is.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik zou het ook gewoon gedaan hebben hoor. Mits mensen het gewoon normaal vragen zou ik het geen probleem vinden, kleine moeite!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ja hoor dat zou ik wel doen
Laatst vroeg een beetje een rare kerel of hij mijn telefoon even mocht lenen om te bellen want hij stond verkeerd en moest dus ergens anders opgehaald worden. Dat vertrouwde ik niet helemaal, dus toen heb ik gezegd dat ik wel voor hem een smsje naar die persoon wou sturen dat zij hem ergens anders moest ophalen. Maar toen was ik een tyfushoer Dus mijn gevoel bij die man zat wel goed.
Laatst vroeg een beetje een rare kerel of hij mijn telefoon even mocht lenen om te bellen want hij stond verkeerd en moest dus ergens anders opgehaald worden. Dat vertrouwde ik niet helemaal, dus toen heb ik gezegd dat ik wel voor hem een smsje naar die persoon wou sturen dat zij hem ergens anders moest ophalen. Maar toen was ik een tyfushoer Dus mijn gevoel bij die man zat wel goed.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Ja hoor, ik vind het in die situatie ook geen rare vraag eigenlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
May schreef:Ja hoor dat zou ik wel doen
Gast- Gast
Het ligt er wel aan wie het me gevraagd zou hebben en wat voor een gevoel ik erbij zou hebben, maar anders zou ik dat best even gedaan kunnen hebben hoor, kleine moeite.
Gast- Gast
Als ik zelf geen haast heb, ja hoor. Zou niet weten waarom niet. Die enkele minuutjes die je eraan kwijt bent en waarmee je een ander kunt helpen (en een hoge boete voorkomen).
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik zou het boek ook wel gehaald hebben denk ik. Waarschijnlijk had ik even raar gekeken omdat je netbzo goed zelf even naar binnen had kunnen rennen in de tijd dat je mij vroeg, maar ik zou je wel geholpen hebben denk ik. Tenzij ik je echt een heel raar figuur had gevonden .
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: