Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding, krampjes en eten

+3
Linda
Pink!
Caroow
7 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding, krampjes en eten Empty Borstvoeding, krampjes en eten

Bericht  Caroow di 23 apr 2013 - 5:53

R heeft nu alweer een paar weken krampjes, de ene dag erger dan de andere. Wij (vriend en ik) overwegen om sommige dingen minder of niet meer te gebruiken bij het koken.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik alles gegeten, en nu eet ik ook alles. Veel (heel veel!) knoflook, uien, pepers..

Zijn de krampjes bij jullie baby minder geworden nadat je sommige dingen niet meer at? Of denk je dat dit helemaal geen invloed heeft?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, krampjes en eten Empty Re: Borstvoeding, krampjes en eten

Bericht  Pink! di 23 apr 2013 - 5:59

Ik zou dan toch wat dingen gaan minderen, voornamelijk ui en pepers kan zorgen voor veel krampjes.

Mijn dochter kon daar ook niet tegen en ook niet tegen chocola, ik ben dat niet meer gaan eten en na een paar maanden langzaam weer gaan opbouwen. Nu kan ik gewoon alles eten ( maar ze is dan ook al een jaar)

Mijn zoontje kon alleen niet tegen ui, daar ben ik eerst mee gestopt en na een paar maanden langzaam opgaan bouwen weer.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Linda di 23 apr 2013 - 6:09

Het is redelijk achterhaald dat babies krampjes krijgen van bepaalde voedingsmiddelen. De meeste babies hebben sowieso krampjes, omdat de darmen nog moeten rijpen.

Als je zelf een link merkt met datgeen wat je eet, dan zou je kunnen proberen om het weg te laten en kijken of je verschil merkt.

Ik heb trouwens ooit eens een artikel gelezen over krampjes en geboorte via keizersnede. Omdat de baby via een andere weg geboren wordt, mist het een bepaalde darmflora die het van de moeder mee krijgt. Misschien leg ik het niet helemaal goed uit hoor. Ik zou eens kunnen kijken waar ik dat artikel vandaan had.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby di 23 apr 2013 - 6:25

Ik at alles gewoon, gelukkig had onze zoon geen/weinig krampjes. Ik heb de uien en pepers dus nooit achterwege gelaten.

Wat linda zegt

Link

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan di 23 apr 2013 - 6:35

Mijn kinderen hadden allebei heel veel last als ik paprika gegeten had, dat heb toen geschrapt. Na een paar maanden ben ik het weer gaan eten en toen ging het wel goed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  lente di 23 apr 2013 - 7:33

M. had ook veel krampjes, en ik merkte wel verschil met wat ik gegeten had. Ik heb een poos geen uien en koolsoorten meer gegeten.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Twellie di 23 apr 2013 - 11:05

Ik at ook gewoon kruidig en scherp, ze hebben er nooit last van gehad. Dat van een keizersnede en darmflora wist ik niet, mijn jongste heeft ook geen krampjes gehad dus daar hebben we dan geluk mee gehad denk ik.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud