Adoptie
+20
Caresses
Sophiee
slaatje
ekjir@M
Bolleke
Pompoen
studiebol
Flower_L
May
Marin
Sanne
Roza
Toet
Dora
Tania
Pien
Printje
Paper Crown
Teddyaapje
Sam
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Adoptie
Een kindje adopteren..
Heeft hier iemand ervaring mee of denkt iemand hier aan?
Zou je het kunnen?
Heeft hier iemand ervaring mee of denkt iemand hier aan?
Zou je het kunnen?
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Re: Adoptie
Als we zelf geen kinderen zouden kunnen krijgen zou ik t wel in overweging nemen. Maar verder dan dat heb ik er nooit over na gedacht.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Wat grappig dat ik dit nu hier lees. Mijn man en ik hebben het hier veel over de laatste tijd.
Ik ben nog in voorstadia van 't verzamelen van informatie, maar volgens mij is 't niet easy peezy squeezy.. Best een traject!
Ik ben nog in voorstadia van 't verzamelen van informatie, maar volgens mij is 't niet easy peezy squeezy.. Best een traject!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik ben me er ook in aan het verdiepen.
Het is echt een lang en duur traject volgens mij.
Het is echt een lang en duur traject volgens mij.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik zou het zeker kunnen maar weet niet of ik het echt zou willen. Als wij geen kinderen hadden kunnen krijgen hadden we het zo gelaten en waren we samen gelukkig gebleven. Ik heb altijd graag kinderen gewild maar niet ten koste van alles, ik had dan gewoon alle liefde aan de kinderen uit de klas gegeven en dan was het goed geweest.
Edit; een oom van mij heeft een adoptie gedaan, en dat is zeker niet 123 gedaan. Er komen allerlei vragenlijsten, gesprekken en weet ik wat allemaal aan vooraf, zoals ik begrepen heb is het ook erg duur en mag er tussen kind en ouder niet meer dan een x aantal jaren leeftijdsverschil zitten.
Edit; een oom van mij heeft een adoptie gedaan, en dat is zeker niet 123 gedaan. Er komen allerlei vragenlijsten, gesprekken en weet ik wat allemaal aan vooraf, zoals ik begrepen heb is het ook erg duur en mag er tussen kind en ouder niet meer dan een x aantal jaren leeftijdsverschil zitten.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik weet dat de eisen erg streng zijn en ik denk dat wij op basis van de gezondheid van mijn man al geen adoptie zouden kunnen doen....
Omdat wij zelf gelukkig kindjes kunnen krijgen, is het ook nooit tersprake gekomen dus weet ik ook niet hoe ik er in zou staan mochten wij geen kinderen kunnen krijgen!
Omdat wij zelf gelukkig kindjes kunnen krijgen, is het ook nooit tersprake gekomen dus weet ik ook niet hoe ik er in zou staan mochten wij geen kinderen kunnen krijgen!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik wilde graag kinderen adopteren als we zelf geen kinderen hadden kunnen krijgen maar mijn man niet. Nu we zelf kinderen hebben zou ik niet meer willen adopteren.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn vrouw is geadopteerd en heeft het daar best wel eens moeilijk mee gehad.
Ik heb altijd geroepen te willen adopteren, maar door de kosten die er aan zitten en omdat mijn vrouw is geadopteerd (en het niet wilt) niks mee gedaan.
En voor lesbische en homo koppels is het (bijna) onmogelijk om te adopteren.
Ik heb altijd geroepen te willen adopteren, maar door de kosten die er aan zitten en omdat mijn vrouw is geadopteerd (en het niet wilt) niks mee gedaan.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Dora schreef:
Eigenlijk ook niet normaal mee voor deze tijd vind ik. Twee mannen/vrouwen kunnen net zo goed kinderen opvoeden natuurlijk
Printje- Lady Post-a-lot
Staat zelf biologische kinderen hebben voor jullie gelijk aan géén adoptie? Je moet 't willen en ik zou dolgraag een minder bedeeld kindje uit waar dan ook heel graag een goed leven gunnen en willen, en kunnen geven. Dat staat los van Julian en 't feit dat ik wel een kind heb gekregen.
Ik wil later, als mijn toekomstige partner dat ook wil en als we er voldoende (financiële)ruimte voor hebben graag één of meerdere pleegkinderen. Ik heb van heel dichtbij gezien en meegemaakt hoe het in zijn werk gaat, me erin verdiept en ik denk daar serieus over na.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik zou dit heel graag willen 'later'. Niet omdat ik het zielig vind, maar alle kinderen verdienen de beste toekomst die ze kunnen krijgen. Pleegkinderen opnemen lijkt mij ook iets moois.
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Paper Crown schreef:Staat zelf biologische kinderen hebben voor jullie gelijk aan géén adoptie? Je moet 't willen en ik zou dolgraag een minder bedeeld kindje uit waar dan ook heel graag een goed leven gunnen en willen, en kunnen geven. Dat staat los van Julian en 't feit dat ik wel een kind heb gekregen.
Ja, als ik hoor dat er (soms bect lange) wachtlijsten zijn voor een adoptiekindje geloof ik niet dat het "nodig" is om het te doen voor de toekomst van de kinderen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Paper Crown schreef:Staat zelf biologische kinderen hebben voor jullie gelijk aan géén adoptie?
Voor mij wel ja... best erg eigenlijk nu ik het zo zwart op wit zie staan.
De wens voor echt eigen kindjes was zo groot, ik kan me niet voorstellen dat ik van een geadopteerd kindje net zo veel zou kunnen houden nu ik weet hoe het is om een eigen kindje te hebben.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Paper Crown schreef:Staat zelf biologische kinderen hebben voor jullie gelijk aan géén adoptie?
Nee denk het niet. Ik denk dat ik van een geadopteerd kind net zoveel kan gaan houden als van R en N. Ik hield ook niet bats boem van hen toen ze geboren worden, zoiets moet groeien dus dat zou denk ik net zo goed kunnen met een geadopteerd kind.
Printje- Lady Post-a-lot
Mijn vriend en ik stonden hier altijd wel voor open, zowel adoptie als langdurige pleegzorg. Maar juist sinds we een eigen kindje hebben, is de twijfel gekomen. Vanuit mijn werk zie ik te vaak dat het mis gaat, en dan bedoel ik mis in die zin dat de eigen kinderen er onder lijden. En dat zou ik mezelf niet kunnen vergeven, dat mijn dochter pijn wordt gedaan omdat ik een ideologie nastreefde en een kindje met een moeilijke achtergrond in huis heb gehaald. Als er ooit adoptie komt, zullen wij daarom waarschijnlijk gaan voor een baby en niet voor een al ouder kindje.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Tania schreef:Paper Crown schreef:Staat zelf biologische kinderen hebben voor jullie gelijk aan géén adoptie? Je moet 't willen en ik zou dolgraag een minder bedeeld kindje uit waar dan ook heel graag een goed leven gunnen en willen, en kunnen geven. Dat staat los van Julian en 't feit dat ik wel een kind heb gekregen.
Ja, als ik hoor dat er (soms bect lange) wachtlijsten zijn voor een adoptiekindje geloof ik niet dat het "nodig" is om het te doen voor de toekomst van de kinderen.
Klopt. Maar je moet niet vergeten dat zo'n traject lang duurt, er allerlei rompslomp bij komt kijken en héél veel mensen op de lijst staan maar uiteindelijk nooit een kind krijgen. Weet niet precies hoe dat werkt. Maar er zijn geloof ik meer mensen die willen dan dat er ook rechtsgeldige adoptiekids zijn. Meestal zijn 't weesjes maar ook dan moeit zich allerlei autoriteiten mee. Lastig hoor.
Sanne schreef:Mijn vriend en ik stonden hier altijd wel voor open, zowel adoptie als langdurige pleegzorg. Maar juist sinds we een eigen kindje hebben, is de twijfel gekomen. Vanuit mijn werk zie ik te vaak dat het mis gaat, en dan bedoel ik mis in die zin dat de eigen kinderen er onder lijden. En dat zou ik mezelf niet kunnen vergeven, dat mijn dochter pijn wordt gedaan omdat ik een ideologie nastreefde en een kindje met een moeilijke achtergrond in huis heb gehaald. Als er ooit adoptie komt, zullen wij daarom waarschijnlijk gaan voor een baby en niet voor een al ouder kindje.
Maar dat mag je niet kiezen.. En hoe lijden biologische kinderen er onder? Ben wel nieuwsgierig!
Toevallig zat ik hier gisteren nog over te denken. Op m'n zestiende riep ik al dat ik graag een kindje wilde adopteren. Nou was dat meer gebaseerd op het feit dat ik graag een kindje wilde en niet kon voorstellen dat ik ooit een 'normale' relatie zou hebben.
Maar ook nu zou ik er wel voor openstaan, maar dan alleen als we zelf geen kinderen blijken te kunnen krijgen. Ik denk wel dat ik liever zou adopteren, dan een kindje met een spermadonor of eiceldonor. Op die manier is het kindje totaal niet genetisch, ipv voor de helft. Dat zou ik dan denk ik toch moeilijker vinden.
Maar ook nu zou ik er wel voor openstaan, maar dan alleen als we zelf geen kinderen blijken te kunnen krijgen. Ik denk wel dat ik liever zou adopteren, dan een kindje met een spermadonor of eiceldonor. Op die manier is het kindje totaal niet genetisch, ipv voor de helft. Dat zou ik dan denk ik toch moeilijker vinden.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mijn broer en schoonzus zijn bezig met adoptie. De eerste dingen zijn in augustus 2009 in gang gezet en ze hopen dat ze nu binnen een jaar hun kindje(s) mogen ophalen. Dus van begin tot het eind is het een lang en duur proces. Mocht je nog specifieke vragen hebben mag je ze stellen, kan dan altijd kijken of ik ze kan beantwoorden of anders mijn broer even vragen
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
ik juich het toe. als je erover nadenkt is het ook best krom. er zijn weeshuizen vol weesjes en wij zetten zelf nog meer kinderen op de wereld. je wilt toch graag een kind van jouwzelf en ook bij je dragen 9 mnd lang. ik raak met een vingerknip zwanger en doe hier heel egoistisch aan mee.
als het financieel had gekund en wij konden zelf geen kinderen krijgen,, zeker een optie. voor mij dan, ik denk niet voor partner. ik zou dan overigens geen broertjes / zusjes uit elkaars trekken.
en op een bepaald vlak mogen de regels wel verspoepelt worden, alleen moet je als ouder best stevig in de schoenen staan. kinderen worden groot en wanneer zij de waarheid te horen krijgen kan dit best pittig zijn opvoedkundig. edit: sowieso...
als het financieel had gekund en wij konden zelf geen kinderen krijgen,, zeker een optie. voor mij dan, ik denk niet voor partner. ik zou dan overigens geen broertjes / zusjes uit elkaars trekken.
en op een bepaald vlak mogen de regels wel verspoepelt worden, alleen moet je als ouder best stevig in de schoenen staan. kinderen worden groot en wanneer zij de waarheid te horen krijgen kan dit best pittig zijn opvoedkundig. edit: sowieso...
Laatst aangepast door Flower_L op ma 22 apr 2013 - 18:02; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Paper Crown schreef:Sanne schreef:Mijn vriend en ik stonden hier altijd wel voor open, zowel adoptie als langdurige pleegzorg. Maar juist sinds we een eigen kindje hebben, is de twijfel gekomen. Vanuit mijn werk zie ik te vaak dat het mis gaat, en dan bedoel ik mis in die zin dat de eigen kinderen er onder lijden. En dat zou ik mezelf niet kunnen vergeven, dat mijn dochter pijn wordt gedaan omdat ik een ideologie nastreefde en een kindje met een moeilijke achtergrond in huis heb gehaald. Als er ooit adoptie komt, zullen wij daarom waarschijnlijk gaan voor een baby en niet voor een al ouder kindje.
Maar dat mag je niet kiezen.. En hoe lijden biologische kinderen er onder? Ben wel nieuwsgierig!
Het komt regelmatig voor dat je een wat ouder kindje krijgt, je weet dan niet veel van zijn voorgeschiedenis, hoe heeft hij gewoond, waar heeft hij gewoond. En zo'n kleintje die met veel verschillende mensen te maken heeft gehad, of op veel plekken heeft gewoond daarvan kun je je af vragen hoe het met zijn hechtingsproces zit. Als je dan zo'n lief stel krijgt die jou graag wil adopteren, dan wordt je vervolgens helemaal opgenomen in een gezin, er wordt een beroep op je emoties gedaan (wat in zo'n tehuis niet gebeurd) dat is voor kinderen met een verstoorde hechtingsrelatie heel moeilijk. En dan ligt het maar net aan de veerkracht van dat kindje hoe hij er mee om gaat en daarmee ook hoe het met zo'n kindje gaat uiteindelijk.
Als je daadwerkelijk een kindje met een verstoorde hechtinsrelatie krijgt dan is dat echt heel pittig en daar hebben jou eigen kinderen dan echt wel "last" van.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Mijn oom en tante hebben twee kinderen geadopteerd op wat latere leeftijd. Het jongetje komt uit Roemenië en het meisje uit Rusland. Het was best ingewikkeld allemaal, maar het jongetje was al wat ouder (jaar of 4) en het meisje is een special Needs kindje, ze heeft een hazenlipje. Ze was trouwens ook geen baby meer.
Ze hebben allebei hun eigen naam gehouden, dat vind ik wel heel hoed, dat is toch hun identiteit, naast dat ze al wat ouder waren natuurlijk.
Ik geloof dat ik niet wil adopteren, mijn man is sowieso te oud, maar ik zie zo'n heel traject ook niet zitten!
Ze hebben allebei hun eigen naam gehouden, dat vind ik wel heel hoed, dat is toch hun identiteit, naast dat ze al wat ouder waren natuurlijk.
Ik geloof dat ik niet wil adopteren, mijn man is sowieso te oud, maar ik zie zo'n heel traject ook niet zitten!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik heb twee geadopteerde nichtjes, ze waren 10 maanden en 15 maanden toen ze naar Nederland kwamen. Ik denk dat ik het zelf zou overwegen als ik geen eigen zoon gehad zou hebben. Alleen het traject is echt heel zwaar en moeilijk, als je staat ingeschreven is de minimale wachttijd 5 jaar, waarin je cursussen krijgt, huisbezoeken, psychologische en medische onderzoeken.
Als je het uit ideologie doet, dus om een kindje te redden, maak je in veel landen al geen kans, want dan voelen de autoriteiten zich beledigd, dit moet je dan tijdens dat traject nooit laten blijken. En veel landen adopteren dan ook niet aan stellen die al een eigen kind hebben. Mijn oom en tante hebben het heel zwaar en moeilijk gehad dus het is echt niet iets wat je zomaar even doet. Maar mijn nichtjes zijn allebei nu al 2 grote vrolijke en blije meiden
Als je het uit ideologie doet, dus om een kindje te redden, maak je in veel landen al geen kans, want dan voelen de autoriteiten zich beledigd, dit moet je dan tijdens dat traject nooit laten blijken. En veel landen adopteren dan ook niet aan stellen die al een eigen kind hebben. Mijn oom en tante hebben het heel zwaar en moeilijk gehad dus het is echt niet iets wat je zomaar even doet. Maar mijn nichtjes zijn allebei nu al 2 grote vrolijke en blije meiden
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Ik heb het meerdere keren van dichtbij gezien bij kennissen en mijn ervaring is dat de kinderen hoe vroeg ze ook geadopteerd worden er toch 'iets' aan over houden.
Kinderen worden in weeshuizen niet goed behandeld, kennissen van ons hebben een jongetje geadopteerd toen hij 1 jaar was. Dat jongetje is voor het eerst z'n ledikantje uit geweest toen hij geadopteerd werd, het arme kind werd helemaal gek toen hij voor de eerste keer buiten kwam. Door de slechte behandeling in het weeshuis is hij autistisch en heeft ADHD en motorische beperkingen.
Ik heb zelf ook altijd gezegd te willen adopteren maar ik heb nu een aantal van deze gevallen gezien en hoe graag ik die kindjes ook uit zo'n weeshuis zou willen halen, ik denk niet dat ik dat aan kan.
Kinderen worden in weeshuizen niet goed behandeld, kennissen van ons hebben een jongetje geadopteerd toen hij 1 jaar was. Dat jongetje is voor het eerst z'n ledikantje uit geweest toen hij geadopteerd werd, het arme kind werd helemaal gek toen hij voor de eerste keer buiten kwam. Door de slechte behandeling in het weeshuis is hij autistisch en heeft ADHD en motorische beperkingen.
Ik heb zelf ook altijd gezegd te willen adopteren maar ik heb nu een aantal van deze gevallen gezien en hoe graag ik die kindjes ook uit zo'n weeshuis zou willen halen, ik denk niet dat ik dat aan kan.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: