Strippen
+3
PiP
sheila123
red rose
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Strippen
Ik ben vandaag 40 weken en 5 dagen zwanger, we hebben vanmiddag een afspraak bij de vk, misschien dat ze probeert te strippen of dat ze dit later deze week zal doen. Wat is jullie ervaring hiermee, heeft het geholpen en zo ja hoe snel na het strippen zijn je weeen begonnen. Hoe heb je het strippen zelf ervaren?
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Strippen
Ik ben gestript met 41 wk ongeveer. Heb daar een weekend lang krampen van gehad,maar zette niet door. Daarna ben ik met 41+5 nog een keer gestript s'morgens in het zh en s'avonds begon het. Zou toeval kunnen zijn geweest maar mss ook niet. Ik vond het strippen op zich niet echt pijnlijk.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ik ben met 41+2 gestript en met 41+3 bevallen.
Ik zat nog niet op de stoel bij de vk na het strippen en de (voor)weëen begonnen al.
Dat was om 11 uur en heeft de hele dag om de 10 min geduurd, om 21 ging dit over naar echte weëen die sneller en heftiger kwamen, om 8 uur de volgende dag ben ik bevallen
Ik had op het moment van strippen al wel 2cm ontsluiting en vond het toch wel flink pijn doen.
Het schijnt dat hoe harder ze het doen, des te meer effect.
De meeste verloskundigen strippen na of met 41 weken, maar sommigen doen het ook eerder.
Ik zat nog niet op de stoel bij de vk na het strippen en de (voor)weëen begonnen al.
Dat was om 11 uur en heeft de hele dag om de 10 min geduurd, om 21 ging dit over naar echte weëen die sneller en heftiger kwamen, om 8 uur de volgende dag ben ik bevallen
Ik had op het moment van strippen al wel 2cm ontsluiting en vond het toch wel flink pijn doen.
Het schijnt dat hoe harder ze het doen, des te meer effect.
De meeste verloskundigen strippen na of met 41 weken, maar sommigen doen het ook eerder.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ben met 41+1 gestript hierop ben ik m'n slijmprop verloren en daarna tot onregelmatige voorweeen van 10tm 15min. Nogmaals 2x gestript met 41+3. Na de 3e keer strippen kreeg ik een weeenstorm en ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen met 41+4dgn.
Het strippen was geen fijn gevoel, maar ook niet echt pijnlijk bij mij.
Het strippen was geen fijn gevoel, maar ook niet echt pijnlijk bij mij.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Hier 4 keer gestript; 39,5 wkn 40 wkn 40,4 wkn en bij 40,6 wkn (ze zijn hiermee vroeg begonnen vanwege onze thuissituatie waardoor de kleine niet veel later 'mocht' komen omdat mijn man vertrok naar afghanistan na de geboorte en hij er anders nog geen 2 dagen bij kon zijn)
Alle keren niet pijnlijk, maar ook zonder resultaat. De dag voor dat ik ingeleid zou worden nog flink gezellig gedaan en toen is het alsnog spontaan begonnen.
Alle keren niet pijnlijk, maar ook zonder resultaat. De dag voor dat ik ingeleid zou worden nog flink gezellig gedaan en toen is het alsnog spontaan begonnen.
Gast- Gast
Hier ben ik met 39+2 soort van gestript.. De gyn noemde het niet zo, maar is toch aardig bezig geweest daar beneden Omdat ze niet kon voelen hoever ik eventueel al ontsluiting had, heeft ze zo moeten voelen en wrikken dat het uiteindelijk op strippen neerkwam
Dat was 's middags om een uur of drie. 's Avonds tegen 11 uur kreeg ik kramp, om 1 uur 's nachts was ik mijn slijmprop kwijt en om half 3 zat ik in het ziekenhuis met weeën. Hier heeft het dus zeker wel wat teweeg gebracht! En de volgende dag was mijn meisje er
Dat was 's middags om een uur of drie. 's Avonds tegen 11 uur kreeg ik kramp, om 1 uur 's nachts was ik mijn slijmprop kwijt en om half 3 zat ik in het ziekenhuis met weeën. Hier heeft het dus zeker wel wat teweeg gebracht! En de volgende dag was mijn meisje er
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ze heeft geprobeerd of ik gestript kon worden, maar dit kon nog niet. Mijn baarmoedermond is al wel wat zachter geworden, maar mijn baarmoederhals is nog niet verstreken. Donderdag hebben we weer een afspraak en proberen ze het nog een keer.
red rose- Prater
Mag ik vragen wat ze eigenlijk doen als ze strippen?
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Dan proberen ze je vliezen los te maken van je baarmoederwand. Dit kan net het zetje zijn voor je lichaam om de bevalling te laten beginnen. Strippen kan alleen als je baarmoedermond zacht is en je baarmoederhals verstreken is en je dus al een klein beetje ontsluiting hebt.
red rose- Prater
Okay thanks! Ik lees hier al een tijdje mee in deze pijler en was het vaker tegengekomen, maar wist niet wat het inhield.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Is het vandaag wel gelukt om te strippen?red rose schreef:Ze heeft geprobeerd of ik gestript kon worden, maar dit kon nog niet. Mijn baarmoedermond is al wel wat zachter geworden, maar mijn baarmoederhals is nog niet verstreken. Donderdag hebben we weer een afspraak en proberen ze het nog een keer.
sheila123- Prater
Er is helaas nog niks veranderd, ik kan nog niet gestript worden. We zijn voor een overtijdscontrole naar het ziekenhuis geweest, mijn bloeddruk is wat hoog, maar nog niet te hoog. Maandag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een overtijdscontrole, als ik dan nog niet bevallen mocht zijn. Ik hoop natuurlijk dat ik voor die tijd ga bevallen!
red rose- Prater
Je kan vragen of ze in ieder geval wil proberen om je te strippen. Bij mij hebben ze dat ook gedaan en meteen een paar uur later begon het te rommelen. Veel buikkrampen en mijn slijmprop verloren, dat was op vrijdag. Op maandag is mijn zoontje geboren.
Mijn verlos zegt dat je binnen 24 uur moet bevallen nadat je gestript bent anders is de bevalling spontaan begonnen. En ik denk dat dat bij mij ook wel het geval was maar het strippen heeft in ieder geval wel een zetje gegeven.
Ik was trouwens 39+2 dagen zwanger.
Mijn verlos zegt dat je binnen 24 uur moet bevallen nadat je gestript bent anders is de bevalling spontaan begonnen. En ik denk dat dat bij mij ook wel het geval was maar het strippen heeft in ieder geval wel een zetje gegeven.
Ik was trouwens 39+2 dagen zwanger.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ze hebben het vandaag en dinsdag wel geprobeerd maar het kon echt nog niet. Ik ben dinsdag na het proberen te strippen wel mijn slijmprop verloren en heb daarna wel voorweeen gehad. Ik heb ondertussen al 4 weken voorweeen, maar het zet gewoon niet door.
red rose- Prater
Jammer dat het strippen nog niet lukt.
weet er alles van. Bij de oudste ook een paar keer geprobeerd. Met 41,6 naar de gyn voor controle en toen had ik gelukkig wel zonder het verwacht te hebben genoeg ontsluiting om ingeleid te worden.
weet er alles van. Bij de oudste ook een paar keer geprobeerd. Met 41,6 naar de gyn voor controle en toen had ik gelukkig wel zonder het verwacht te hebben genoeg ontsluiting om ingeleid te worden.
Gast- Gast
Wat vervelend meid,ik ben ook 2x gestript en zou uiteindelijk met 42 wk precies worden ingeleid. Avond ervoor begon ik toch nog spontaan en ben thuis bevallen. Ik hoop dat het voor jou ook een dezer dagen snel door mag gaan zetten! En anders alle andere trucjes uitvoeren he! Succes! Xred rose schreef:Er is helaas nog niks veranderd, ik kan nog niet gestript worden. We zijn voor een overtijdscontrole naar het ziekenhuis geweest, mijn bloeddruk is wat hoog, maar nog niet te hoog. Maandag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een overtijdscontrole, als ik dan nog niet bevallen mocht zijn. Ik hoop natuurlijk dat ik voor die tijd ga bevallen!
sheila123- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: