Bedrekje / bedrail
+7
Shopaholic
Liadan
Linda
Pink!
Vancity_girl
Sterrin_
Parisienne
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bedrekje / bedrail
A.s. vrijdag gaan N. en ik met mijn moeder en stiefvader een week naar Zuid Frankrijk. We slapen in een stacaravan, N. en ik samen op een kamer. Waarschijnlijk zijn het twee losse bedden, die beiden tegen een muur staan met een looppad in het midden.
Nu twijfel ik of we zo'n opvouwbaar bedrekje / bedrail moet kopen. Ze slaapt nu in een eenpersoonsbed mét bedrekje, ik weet alleen niet wat er gaat gebeuren als ze daar zonder bedrekje slaapt.
Wat zouden jullie doen? Zijn hier kindjes die met zo'n 2 - 2,5 jaar al prima zonder bedhekje sliepen? Hoe is de overgang van mét bedhekje naar zonder bedhekje gegaan? Of iemand ervaring met zo'n opvouwbaar bedrekje?
Nu twijfel ik of we zo'n opvouwbaar bedrekje / bedrail moet kopen. Ze slaapt nu in een eenpersoonsbed mét bedrekje, ik weet alleen niet wat er gaat gebeuren als ze daar zonder bedrekje slaapt.
Wat zouden jullie doen? Zijn hier kindjes die met zo'n 2 - 2,5 jaar al prima zonder bedhekje sliepen? Hoe is de overgang van mét bedhekje naar zonder bedhekje gegaan? Of iemand ervaring met zo'n opvouwbaar bedrekje?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Bedrekje / bedrail
Hier is mijn zoontje rond 2,5 van een ledikant naar een 1-persoonsbed gegaan en dat is prima gegaan. Anders eerst thuis vast proberen?
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Onze oudste dochter slaapt als vanaf dat ze 1,5 is in een eenpersoonsbed zonder bedrekje. Ze is er nog nooit uitgevallen.
We hebben nu zelf aan mijn kant van het bed zo'n opklapbaar bedrek van safety first. Dit zodat ik onze jongste dochter s'nachts aan beide kanten kan voeden en niet bang hoef te zijn dat ze eruit valt als ik in slaap val tijdens het voeden. Ik vind het een handig ding, maar wel erg groot om mee te nemen. Hij is denk ik wel ruim 1,5 meter lang. Ik zou dan wel een kleinere kopen, maar denk dat je dochter wel zonder rekje zalkunnen slapen. Je kan er altijd nog wat kussens onder leggen.
We hebben nu zelf aan mijn kant van het bed zo'n opklapbaar bedrek van safety first. Dit zodat ik onze jongste dochter s'nachts aan beide kanten kan voeden en niet bang hoef te zijn dat ze eruit valt als ik in slaap val tijdens het voeden. Ik vind het een handig ding, maar wel erg groot om mee te nemen. Hij is denk ik wel ruim 1,5 meter lang. Ik zou dan wel een kleinere kopen, maar denk dat je dochter wel zonder rekje zalkunnen slapen. Je kan er altijd nog wat kussens onder leggen.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn zoontje was 2 toen hij in een 1 persoonsbed sliep zonder rekje.
Je kan eventueel iets zachts naast het bed leggen als je bang bent dat ze eruit valt.
Je kan eventueel iets zachts naast het bed leggen als je bang bent dat ze eruit valt.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Mijn dochter slaapt al heel lang in een 1persoonsbed en ze heeft nooit een bedhekje gehad. Ik zou het risico dus wel willen nemen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn dochter lag thuis wel met een bedrek in bed, maar lag er nooit tegenaan. Met ongeveer 2,5 jaar hebben we het weggehaald en ze is nooit uit bed gevallen.
Ik zou het thuis ook even proberen, eventueel een matras naast haar bed leggen zodat ze zacht valt als ze uit bed zou vallen.
Ik zou het thuis ook even proberen, eventueel een matras naast haar bed leggen zodat ze zacht valt als ze uit bed zou vallen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Y. slaapt nu bijna 1 jaar in een 1persoonsbed zonder rekje of iets dergelijks. De 1e nacht lagen er kussens op de grond voor het geval dat, maar nog nooit gebeurd.
En mocht ze een keer bij 1 van ons in bed liggen, wat nog wel eens gebeurd, blijft ze ook liggen en valt ze er niet uit.
En mocht ze een keer bij 1 van ons in bed liggen, wat nog wel eens gebeurd, blijft ze ook liggen en valt ze er niet uit.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Onze t. is rond zijn tweede jaar over gegaan naar een 1 pers. bed en dat is direct goed gegaan. Ook op vreemde plekken, slaapt hij goed (ook in een 1 pers. bed).
Maar heb je niet een opvouwbaar matrasje van je campingbedje? Dan zou je die langs het bed kunnen leggen. Mocht ze vallen, valt ze zacht.
Maar heb je niet een opvouwbaar matrasje van je campingbedje? Dan zou je die langs het bed kunnen leggen. Mocht ze vallen, valt ze zacht.
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Je kunt ook iets van een opgerolde badhanddoek onder t matras leggen. Dan ligt t matras iets omhoog aan die kant en rolt ze er niet zo snel uit. We heben zelf een bedhekje maar hoorde deze tip laatst van iemand.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
R slaapt in een 1 pers. bed sinds juli vorig jaar. We hebben er nog steeds een bedrekje vd ikea opzitten, gewoon zo'n klein houten latje is het eigenlijk. Hij wil het er niet vanaf dus tsja.... hij ligt er niet eens in de buurt maar goed.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Nu heeft ze ook dat bedrekje van Ikea. Eerst op haar ledikant (toen we één zijkant eruit gehaald hadden), nu op haar eenpersoonsbed. Sinds ze in het eenpersoonsbed slaapt ligt ze er op redelijke afstand vanaf. Aan de ene kant wil ik voor de zekerheid wel zo'n opvouwbaar bedhekje hebben, maar aan de andere kant kost het toch weer aardig wat geld. Kan ik op vakantie leukere dingen van doen Zo te horen gaat het bij de meeste kindje hier prima, slapen zonder bedhekje. Ik laat het dus denk ik maar zo.
Die tip van de opgerolde handdoek is een goede! Daarnaast leg ik haar kussen zo dicht mogelijk tegen de muur aan, dat ze daar wel 'moet' blijven liggen, aangezien ze nooit van haar kussen af ligt voor zover ik weet. Haar knuffels kunnen haar vast ook wel een beetje tegenhouden. Voor de zekerheid zorg ik voor een zachte ondergrond. In ieder geval wel gelijk een goede gelegenheid om te oefenen
Die tip van de opgerolde handdoek is een goede! Daarnaast leg ik haar kussen zo dicht mogelijk tegen de muur aan, dat ze daar wel 'moet' blijven liggen, aangezien ze nooit van haar kussen af ligt voor zover ik weet. Haar knuffels kunnen haar vast ook wel een beetje tegenhouden. Voor de zekerheid zorg ik voor een zachte ondergrond. In ieder geval wel gelijk een goede gelegenheid om te oefenen
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn dochter is met ruim 2,5 jaar overgegaan naar een 1-persoonsbed en hoewel we een bedrekje wilden aanschaffen, is het er nooit van gekomen. Het ging eigenlijk meteen goed. Ze is maar één keer uit bed gevallen, en dat was tijdens een vakantie. Ze sliep toen als het ware 'andersom', dus met de muur aan de andere kant dan ze gewend was. Daar zou ik dus wel even op letten, dat je zorgt dat het bed met dezelfde kant tegen de muur staat als thuis, dus desnoods andersom opmaken. (ik weet niet goed hoe ik het duidelijk moet omschrijven, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel )
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Hier slaapt ze vanaf het begin af aan zonder rekje. Ze is 1x uit bed gevallen maar toen lag ze ook achterstevoren dus denk dat ze er daarom uit gevallen was.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: