Zwangerschapsjeuk
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zwangerschapsjeuk
Om gek van te worden! Sinds een paar dagen heb ik last van jeuk, jeuk en nog eens jeuk. Vooral 's nachts is het drama en doe ik bijna geen oog meer dicht. Wie heeft hier ook last van gehad en wat is er aan te doen?
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Re: Zwangerschapsjeuk
Ik zou even bij de dokter langsgaan.
Heb je ook uitslag?
Heb je ook uitslag?
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Bij mijn eerste zwangerschap had ik er de eerste 12 weken alleen last van op mijn armen en benen, maar tijdens deze zwangerschap over mijn hele lijf. Ik ben door de vk doorgestuurd naar een gynaecoloog, omdat ze eventueel dacht aan zwangerschapscholestase. Daarbij blijkt het voornamelijk om je handpalmen en je voeten te gaan en dat waren bij mij nou net de enige plekken waar ik geen jeuk had Ik moest voor de zekerheid bloedprikken, maar gelukkig was het geen cholestase. De gynaecoloog heeft mij toen aangeraden om mijn huid goed vet in te smeren en dat hielp gelukkig. Na een paar weken ben ik gestopt met smeren om te kijken hoe het met de jeuk was en het bleek toen over te zijn
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Het kan zwangerschapscholestase zijn. Dat heeft met je galzuren zouten te maken
. Leg het aan je vk en of gyn voor en laat je checken. Als je het hebt is gevaarlijk voor je baby.
Voor meer.info mag je me pm-en, ik heb het beide zwamgerschap heel hevig en heeeel vroeg gehad. De jeuk zit vaak onder je voeten en handpalmen.
Als je het hebt krijg je evt medicatie en mentholgel; let op de pieke worden minder en daar he je het mee gehad.
Het stopt de groei van de baby als je het hebt en zal je worden ingeleid.
Het komt tot uiting bij zwangerschappen van 34w of langer dus zou het wel morgen wel eens gaan informeren bij je vk of gyn
. Leg het aan je vk en of gyn voor en laat je checken. Als je het hebt is gevaarlijk voor je baby.
Voor meer.info mag je me pm-en, ik heb het beide zwamgerschap heel hevig en heeeel vroeg gehad. De jeuk zit vaak onder je voeten en handpalmen.
Als je het hebt krijg je evt medicatie en mentholgel; let op de pieke worden minder en daar he je het mee gehad.
Het stopt de groei van de baby als je het hebt en zal je worden ingeleid.
Het komt tot uiting bij zwangerschappen van 34w of langer dus zou het wel morgen wel eens gaan informeren bij je vk of gyn
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ik heb geen uitslag en ook (bijna) geen jeuk aan mijn voetzolen en handpalmen. Ik denk dat ik geen cholestase heb, maar bel morgen wel even met de verloskundige. Dan zal ik vast en zeker preventief bloed moeten prikken.
Jet: waarmee hield je je huid vet? Ik gebruik nu amandelolie. Overdag helpt dat best aardig, maar vannacht had ik er helemaal niets aan.. Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat de klachten weg waren?
Jet: waarmee hield je je huid vet? Ik gebruik nu amandelolie. Overdag helpt dat best aardig, maar vannacht had ik er helemaal niets aan.. Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat de klachten weg waren?
Ellebel- Prater
Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap vanaf een week of 30 gehad, ik had echt rare jeukplekken alleen op mijn buik. Achteraf vertelde minn gyn dat dit kwam doordat mijn gal verdrukt werd door de baby en de afvalstoffen er op 1 of andere manier toch uitmoeten dus dat het via de huis gaat. Ik heb toen pillen gekregen die de jeuk verminderde (weet alleen niet meer wat....) en ik had altijd katoenen kleren aan en zoveel mogelijke een blote buik. Ik vond smeren geen optie omdat het dan 'afgesloten' wordt en bij mij dan alleen maar erger werd.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10
Hoe is het met je? Heb je nog met de VK gebeld?
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ellebel schreef:Ik heb geen uitslag en ook (bijna) geen jeuk aan mijn voetzolen en handpalmen. Ik denk dat ik geen cholestase heb, maar bel morgen wel even met de verloskundige. Dan zal ik vast en zeker preventief bloed moeten prikken.
Ik heb me huid ingesmeerd met nivea (gewoon met onderstaande, het blauwe blik)
Ik ben een week of 3 geleden gestopt met smeren, dus rond de 17 weken en toen had ik geen last meer. Neem je 's avonds nog een warme douche? Omdat je vooral 's nachts last hebt. Mijn vk zei dat het nl ook kon komen door warm te douchen.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb met de verloskundige gebeld en zij heeft mij 'doorverwezen' naar de huisarts. Morgen heb ik daar een afspraak, ook om bloed te prikken.
Ik douche me 2 keer per dag met lauw water om alle zooi wat ik de hele dag opsmeer even af te spoelen. Ik gebruik daarbij niet meer iedere keer douchegel ivm uitdrogen. Inmiddels ben ik erachter dat amandelolie redelijk helpt overdag. Alleen 's avonds in bed heb ik er niet zo veel aan. Hoop dat de huisarts morgen iets voor me heeft, las op internet iets over hormoonzalf en/of zalf met prednison. Even afwachten.
Bedankt voor de interesse
Ik douche me 2 keer per dag met lauw water om alle zooi wat ik de hele dag opsmeer even af te spoelen. Ik gebruik daarbij niet meer iedere keer douchegel ivm uitdrogen. Inmiddels ben ik erachter dat amandelolie redelijk helpt overdag. Alleen 's avonds in bed heb ik er niet zo veel aan. Hoop dat de huisarts morgen iets voor me heeft, las op internet iets over hormoonzalf en/of zalf met prednison. Even afwachten.
Bedankt voor de interesse
Ellebel- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: