Ontbijt tips?
+7
Filoria
Pussycat
Linda
Steep
Slakje
June
studiebol
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ontbijt tips?
Als de meiden uitzichzelf wakker kunnen worden, dus op mijn vrije dagen, gaat het ontbijten goed, ze eten vaak een hele boterham en nog een cracker of rijstewafel of iets dergelijks.
Maar op de dagen dat ik moet werken en ze dus wakker moet maken krijg ik er amper eten in. Ze zijn wakker, gezelig en alert maar eten doen ze niet. Ze drinken wel hun beker melk meestal leeg. Ik vind het belangrijk dat ze wat eten omdat ze vaak wel drukke dagen hebben op het dagverblijf. Vanmorgen heb ik ze met veel moeite een halve droger cracker op laten eten en nog was dat halve stukje niet eens helemaal op.
Iemand tips wat ik nog kan proberen met het ontbijt?
Maar op de dagen dat ik moet werken en ze dus wakker moet maken krijg ik er amper eten in. Ze zijn wakker, gezelig en alert maar eten doen ze niet. Ze drinken wel hun beker melk meestal leeg. Ik vind het belangrijk dat ze wat eten omdat ze vaak wel drukke dagen hebben op het dagverblijf. Vanmorgen heb ik ze met veel moeite een halve droger cracker op laten eten en nog was dat halve stukje niet eens helemaal op.
Iemand tips wat ik nog kan proberen met het ontbijt?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ontbijt tips?
Ik maak voor mezelf vaak een smoothie in de ochtend. Yoghurt met verschillende soorten fruit in de blender en dan gewoon opdrinken. Ik krijg dat heel gemakkelijk weg, ook als ik om zeven uur op moet staan (geen studententijd). Soms maak ik het al de avond ervoor, zodat ik zeker weet dat ik ontbijt de volgende ochtend. Ik weet niet of je dochters yoghurt eten? Het zou ook met (soja)melk kunnen natuurlijk.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Als het snel moet krijgt Louise kwark met muesli, of havermoutpap met banaan.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wij geven boterhammen mee naar het kdv. Ze zetten hem dan in een stoel en hij eet zijn bammetjes op. Al brengen wij hem wel gelijk als het kdv open gaat, om 07.30.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Steep ik zou dat kunnen vragen. Ik zeg altijd wel als ze niet gegeten hebben vaak merken ze het ook wel omdat de fruitschaal plunderen
Heb nu al wel met mijn moeder overlegd dat ze als ik ze daar breng daar mogen ontbijten hoop dat dat al iets helpt.
June, yogurth eten ze ik zou het een keer kunnen proberen. Nadeel is dat ik dan 2 kids moet voeren en het me meer tijd kost maar goed als ze eten heb ik dat er wel voor over.
Heb nu al wel met mijn moeder overlegd dat ze als ik ze daar breng daar mogen ontbijten hoop dat dat al iets helpt.
June, yogurth eten ze ik zou het een keer kunnen proberen. Nadeel is dat ik dan 2 kids moet voeren en het me meer tijd kost maar goed als ze eten heb ik dat er wel voor over.
studiebol- Ratel
studiebol schreef:Steep ik zou dat kunnen vragen. Ik zeg altijd wel als ze niet gegeten hebben vaak merken ze het ook wel omdat de fruitschaal plunderen
Als je er genoeg fruit bij doet, is het niet meer zo dik en kan het met een wat dikker rietje gewoon gedronken worden. Dat krijgen mensen op mijn werk er ook altijd bij en dat gaat prima.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Kan je niet een ontbijtdrankje zelf maken?
Wat zuivel, fruit en granen mixen. Dan kan je dat gewoon in een fles of rietjesbeker geven zodat je ze niet hoeft te voeren.
Wat zuivel, fruit en granen mixen. Dan kan je dat gewoon in een fles of rietjesbeker geven zodat je ze niet hoeft te voeren.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Oh haha, lees nu june haar post. Nou... Dat dus.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Heb laatst ook een topic geopend over ontbijt s'ochtends voordat ze naar psz gaat, maar als ze niet wilt eten dan eet ze echt niet wat ik ook probeer. Dus sorry geen tips Misschien werkt bij jullie wel iets.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Vanuit hier een pedagogisch onverantwoorde tip: ik merk dat mijn zoontje meer ontbijt eet als hij ondertussen tv kijkt. Als ik hem 'gewoon' achter zijn ontbijt zet eet hij snel twee happen en dan wil hij spelen. Als hij tijdens het eten een filmpje kijkt gaan er echter zo drie boterhammen in
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Hier ontbijt ze ook voor de tv. Niet helemaal verantwoord, maar ongemerkt eet ze zo haar boterham op. Als we samen aan tafel zitten komt er weinig binnen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Haha hier eet ze juist minder achter de tv. Als ik een filmpje opzet dan zit ze met open mond te kijken maar er gaat niks in
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Of yoghurt laten drinken? Eventueel fruit door de blender voor een zoete smaak. Je zou ook drinkontbijt kunnen nemen.
Gast- Gast
Je stelt me diep teleurParisienne schreef:Hier ontbijt ze ook voor de tv. Niet helemaal verantwoord, maar ongemerkt eet ze zo haar boterham op. Als we samen aan tafel zitten komt er weinig binnen.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Linda schreef:Kan je niet een ontbijtdrankje zelf maken?
Ik zou dan inderdaad zoiets doen en dan in de rietjesbeker.
Ze krijgen hier altijd pap 's ochtends, maar daar moeten we eigenlijk ook maar eens verandering in gaan brengen ;-).
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Eten voor de tv werkt hier niet. Dus dat hoef ik niet te gaan proberen.
Ik zou ze yoghurt kunnen geven idd, heb wel een blender kan ik er wat fruit bij doen, is ook wel gezond. Moet ik maar even kijken of ze het wel willen opdrinken in de ochtend, ze hebben dat nog nooit zo gehad dus weet niet of ze dat wel snappen, haha. En anders voer ik ze wel, het is het proberen waard.
Ik zou ze yoghurt kunnen geven idd, heb wel een blender kan ik er wat fruit bij doen, is ook wel gezond. Moet ik maar even kijken of ze het wel willen opdrinken in de ochtend, ze hebben dat nog nooit zo gehad dus weet niet of ze dat wel snappen, haha. En anders voer ik ze wel, het is het proberen waard.
studiebol- Ratel
Ik geef hem wel eens een plak ontbijtkoek als hij heel vroeg bij de gastouder moet zijn(niet echt gezond, maar Luuk is ook geen vroege ontbijter en dit gaat er wel in).
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik maak vaak 1 liter smoothie voor het hele gezin, hierin gaat water, soja melk, allerlei soorten vers fruit en fruit uit de vriezer, verse of bevroren spinazie/andijvie/sla, schep gebroken lijnzaad en blenden maar.
Vooral de jongste vindt het heerlijk. Heel gemakkelijk te geven in een rietjes beker!
Vooral de jongste vindt het heerlijk. Heel gemakkelijk te geven in een rietjes beker!
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: