Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
+58
Urban Naked
StuiterBalletje
Susan
Jip83
_Liv
Auxo
_Lacey_
sokpop
Blond
JD
_Lana_
Rose
Esmee
Pancake
woezel
applestar
Antibes
Isabel_
Huppekee
silly-one
Liadan
Lilypie
Triesje1983
Zonnetje
Manderijn
Fortissimo
Laurientje
Marin
_Blush_
Carra
PeperMunt
Lady Starstruck
Lady4
Bliksem
Snirp
Annouk
Arwyn
Enelya
Hoochie
Summerlovin
madam
Pannetoet
KOL
Vino
Zora
Siamsa
Ragazza
Poubelle
Loes263
Pandora
Pitufo
Leine
Elin
Plien84
Taeda
Ibbeltje
Cow
xxjojootjexx
62 plaatsers
Pagina 18 van 26
Pagina 18 van 26 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 22 ... 26
Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
Jip, dus eigenlijk is het juist beter om langzamer te lopen als je wil afvallen? Ik heb nog een hartslagmeter in de kelder liggen die ik een jaar of 10 geleden heb aangeschaft. Misschien eens kijken of die het nog doet om te kijken hoe mijn hartslag is als ik train zoals ik nu train.
Rose: Evy zegt regelmatig hoe lang je nog moet hardlopen, maar niet qua totale lesduur zeg maar. Als je halverwege wilt omdraaien, kun je beter zelf even in de gaten houden na welk moment in de les je moet omdraaien. Dus als je in de eerste les twee keer 1 minuut rent en 4 keer 2 minuten, dat je dan na de tweede keer 2 minuten omdraait.
Rose: Evy zegt regelmatig hoe lang je nog moet hardlopen, maar niet qua totale lesduur zeg maar. Als je halverwege wilt omdraaien, kun je beter zelf even in de gaten houden na welk moment in de les je moet omdraaien. Dus als je in de eerste les twee keer 1 minuut rent en 4 keer 2 minuten, dat je dan na de tweede keer 2 minuten omdraait.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Pitufo schreef:Jip, dus eigenlijk is het juist beter om langzamer te lopen als je wil afvallen? Ik heb nog een hartslagmeter in de kelder liggen die ik een jaar of 10 geleden heb aangeschaft. Misschien eens kijken of die het nog doet om te kijken hoe mijn hartslag is als ik train zoals ik nu train.
Ja, maar als je je hartslagzones niet weet dan heb je er niet zoveel aan om met hartslagmeter te trainen.
Gast- Gast
Oei, ik dacht dat dat gewoon te berekenen was, maar ik lees al op Google dat het wat ingewikkelder is dan dat.
Pitufo- Fluisteraar
Nou na 2 weken op vakantie te zijn geweest is het toch pittig! Ik heb net 7 km gelopen en het ging erg moeizaam. Ik ben ook net weer begonnen met Sonja Bakker ivm een aantal kilootjes teveel, dus dat zal ook wel meespelen... Naja even doorzetten maar dan komt het vast goed!
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10
@Pitufo: Ik denk dat het als beginner vooral belangrijk is om uiteindelijk gewoon lekker aan een stuk te kunnen lopen en snelheid is dan helemaal niet belangrijk. Als het gevoel maar goed is.
Pancake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10
Pitufo schreef:Rose: Evy zegt regelmatig hoe lang je nog moet hardlopen, maar niet qua totale lesduur zeg maar. Als je halverwege wilt omdraaien, kun je beter zelf even in de gaten houden na welk moment in de les je moet omdraaien. Dus als je in de eerste les twee keer 1 minuut rent en 4 keer 2 minuten, dat je dan na de tweede keer 2 minuten omdraait.
Oh ja dat is ook wel een goede! Dat ik daar nog niet over na had gedacht
Nu eerst maar eens op zoek naar sportschoenen die ik nu heb gebruik ik voor in de sportschool en kan/mag ik dus niet buiten gebruiken.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Pancake dat is ook zo. Ik moet eigenlijk ook niet zo met anderen vergelijken maar gewoon m'n eigen ding doen. Zolang ik merk dat ik vooruit ga is het goed.
Plien dat is weer even pittig opstarten dan! Eet je wel iets extra's bovenop het menu van Sonja als je gaat hardlopen? Ik zou het niet trekken op alleen haar menu.
Rose: ;-) Goede schoenen is idd wel essentieel. Ik heb na de eerste paar weken ook nieuwe schoenen gekocht en merkte echt verschil.
Plien dat is weer even pittig opstarten dan! Eet je wel iets extra's bovenop het menu van Sonja als je gaat hardlopen? Ik zou het niet trekken op alleen haar menu.
Rose: ;-) Goede schoenen is idd wel essentieel. Ik heb na de eerste paar weken ook nieuwe schoenen gekocht en merkte echt verschil.
Pitufo- Fluisteraar
Pitufo:
Het is inderdaad (zoals de rest ook al zegt) verstandig om eerst je vermogen uit te breiden. Dus eerst lang te kunnen lopen en dan pas snel, zeg maar. Zodra je die 30 minuten achtereen kan en dan wil gaan opbouwen, zou je eens kunnen gaan intervallen om je snelheid te verhogen.
En oja; ik snap niet hoe mannen dat doen hoor. Laatst een vriend van mij enthousiast gemaakt over lopen. Hij wilde ook wel weer wat actiever worden (want kantoor baan, vrijgezel en een beetje lui). Dus hij deed mijn zondagochtend duurloopje wel mee. Loopt ie, na een jaar NIETS doen, gewoon 1,5 uur vrolijk kletsend naast me! . Dat begrijp ik echt niet hoor, hoe dat kan. (Oké hij had wel zere knieën de rest van de week gnagna).
Het is inderdaad (zoals de rest ook al zegt) verstandig om eerst je vermogen uit te breiden. Dus eerst lang te kunnen lopen en dan pas snel, zeg maar. Zodra je die 30 minuten achtereen kan en dan wil gaan opbouwen, zou je eens kunnen gaan intervallen om je snelheid te verhogen.
En oja; ik snap niet hoe mannen dat doen hoor. Laatst een vriend van mij enthousiast gemaakt over lopen. Hij wilde ook wel weer wat actiever worden (want kantoor baan, vrijgezel en een beetje lui). Dus hij deed mijn zondagochtend duurloopje wel mee. Loopt ie, na een jaar NIETS doen, gewoon 1,5 uur vrolijk kletsend naast me! . Dat begrijp ik echt niet hoor, hoe dat kan. (Oké hij had wel zere knieën de rest van de week gnagna).
Esmee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13
Dames! Niemand gerend dit weekend??
Ik heb vandaag geprobeerd intervallen te rennen. Bij gebrek aan weten hoe het moet, of wat slim is, heb ik na 10 minuutjes normaal rennen steeds gesprint en weer langzamer gerend, en dan van boom tot boom Ik vond het wel heel leuk! Je hoeft niet steeds nog zo ver, maar richt je gewoon steeds op korte stukjes. Wel heel vermoeiend, en heb me kapot gezweet! Iemand enig idee wat slim is qua intervallen?
Edit: oh en veel langer sprinten lukt me nog niet, maar dat moet ik ook opbouwen natuurlijk!
Ik heb vandaag geprobeerd intervallen te rennen. Bij gebrek aan weten hoe het moet, of wat slim is, heb ik na 10 minuutjes normaal rennen steeds gesprint en weer langzamer gerend, en dan van boom tot boom Ik vond het wel heel leuk! Je hoeft niet steeds nog zo ver, maar richt je gewoon steeds op korte stukjes. Wel heel vermoeiend, en heb me kapot gezweet! Iemand enig idee wat slim is qua intervallen?
Edit: oh en veel langer sprinten lukt me nog niet, maar dat moet ik ook opbouwen natuurlijk!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Jawel!! Gisteren een wedstrijd. Ik moest rustig aan doen voor mijn hele Triathlon over twee weken. Ik moest 1km zwemmen en 10km hardlopen. Ik liep de 10km in 53 minuten en ik was niet eens moe...weer wat nieuws. Ik kan dus nog veel sneller!
Vandaag 160km gefietst.
Je kunt inderdaad zo intervallen. Of een piramide: 30seconden, 1 minuut, 1'30, 2, 1'30, 1', 30sec.
Vandaag 160km gefietst.
Je kunt inderdaad zo intervallen. Of een piramide: 30seconden, 1 minuut, 1'30, 2, 1'30, 1', 30sec.
Gast- Gast
Jawel ik heb vanmorgen weer heerlijk gerend in de vroeg morgen, bijna niemand op de weg. Zo fijn!
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Jip83 schreef:Jawel!! Gisteren een wedstrijd. Ik moest rustig aan doen voor mijn hele Triathlon over twee weken. Ik moest 1km zwemmen en 10km hardlopen. Ik liep de 10km in 53 minuten en ik was niet eens moe...weer wat nieuws. Ik kan dus nog veel sneller!
Vandaag 160km gefietst.
Jeutje, en dat is rustig aan doen?
Bedoel je met piramide dat je zowel langzaam als sneller zolang loopt of een van beide? Ik lees op internet veel dat intervallen VEEL effectiever en 'beter' zouden zijn dan gewoon steeds lánger kunnen rennen. Wat is jouw ervaring daarmee Jip?
Oh heerlijk Ibbeltje! Ik vind 's ochtends rennen jammer genoeg nog steeds niet fijn.
Zora- Ratel
ZOra ik vind s avonds niet fijn S ochtends nog niks gedaan maar eest lekker even gaan, zo fijn vind ik. De rest vandaag lekkere energie.
Qua hartslag was het rustig. Wel grappig, want het is ook meteen mijn pr op 10km. Dus dat beloofd wat... Heb heel hard aan mijn looptechniek gewerkt.
Ik doe nooit intervallen en mijn vriend ook nooit. Ik loop wel stukken op verschillende hartslagen, maar dan heb ik het over een half uur, dus dat is geen intervallen meer.
Mijn vriend brak zijn teen in augustus, kon weer hardlopen en deed alleen maar rustige duurlopen en won 15km in 45 minuten..
Die piramide zijn de tijden die je dan harder loopt met daartussen bijvoorbeeld 3 minuten rustig doorjoggen.
Ik doe nooit intervallen en mijn vriend ook nooit. Ik loop wel stukken op verschillende hartslagen, maar dan heb ik het over een half uur, dus dat is geen intervallen meer.
Mijn vriend brak zijn teen in augustus, kon weer hardlopen en deed alleen maar rustige duurlopen en won 15km in 45 minuten..
Die piramide zijn de tijden die je dan harder loopt met daartussen bijvoorbeeld 3 minuten rustig doorjoggen.
Gast- Gast
@Ibbeltje: lekker vroeg gelopen vandaag!
@Jip83: fijn dat de 10 km zo goed ging!
Die piramides ken ik niet. Met de hardloopclub lopen wij wel vaak verschillende tempo's, dan weer versnellen, dan rustig joggen. Ik merk wel dat je daardoor sneller wordt.
Gisteren hebben we 15km gelopen met stukken bos erbij. Helaas heb ik de laatste tijd veel last van een spier aan de zijkant van mijn knie. Ik kan wel blijven hardlopen, maar beleef er zo een stuk minder plezier aan.
@Jip83: fijn dat de 10 km zo goed ging!
Die piramides ken ik niet. Met de hardloopclub lopen wij wel vaak verschillende tempo's, dan weer versnellen, dan rustig joggen. Ik merk wel dat je daardoor sneller wordt.
Gisteren hebben we 15km gelopen met stukken bos erbij. Helaas heb ik de laatste tijd veel last van een spier aan de zijkant van mijn knie. Ik kan wel blijven hardlopen, maar beleef er zo een stuk minder plezier aan.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Aah nee Zonnetje wat balen Snap dat de lol er zo wel vanaf gaat. Maar jeetje 15 km wat goed zeg!
EN jeetje Jip
EN jeetje Jip
Ik heb gisteren 12 km gelopen. Ik loop met een groep en op zondagochtend doen we altijd duurlopen. We gaan nu weer trainen voor de halve marathon. Ik weet nog niet of ik dit jaar nog een halve wil gaan lopen, maar ik wil wel met de trainingen meedoen en kijken tot hoe leng ik het volhoud.
Loes263- Fluisteraar
- Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10
Wat leuk dat er hier zo veel mensen zijn die hardlopen.
Ik wil zelf ook weer beginnen met start to run, maar moet eigenlijk nieuwe schoenen en ben best druk.
Kortom, steeds komen er nieuwe excuses voorbij
Ik wil zelf ook weer beginnen met start to run, maar moet eigenlijk nieuwe schoenen en ben best druk.
Gast- Gast
Ik kom me hier ook maar weer eens melden. Lekker bezig allemaal, lees ik wel. En welkom Bandita!
Ik ben zelf weer druk bezig met mijn hardloop 'reintegratie' na vakantie/griep/verstuikte enkel. Het gaat eg goed, ik pak steeds 1 les van een serie van 3 uit de start to run serie waardoor ik er met grote sprongen doorheen ga. Ik pak vanavond een les uit de een na laatste week en later deze week zit ik dan gelukkig alweer op hardlopen zonder wandelpauze tussendoor.
Even vraagje trouwens, gaan jullie ook hardlopen als je op vakantie bent? Ik ben wel van plan mijn hardloopspullen mee te nemen (we gaan in Frankrijk kamperen) maar ik weet niet of ik dan de discipline wel kan opbrengen haha.
Ik ben zelf weer druk bezig met mijn hardloop 'reintegratie' na vakantie/griep/verstuikte enkel. Het gaat eg goed, ik pak steeds 1 les van een serie van 3 uit de start to run serie waardoor ik er met grote sprongen doorheen ga. Ik pak vanavond een les uit de een na laatste week en later deze week zit ik dan gelukkig alweer op hardlopen zonder wandelpauze tussendoor.
Even vraagje trouwens, gaan jullie ook hardlopen als je op vakantie bent? Ik ben wel van plan mijn hardloopspullen mee te nemen (we gaan in Frankrijk kamperen) maar ik weet niet of ik dan de discipline wel kan opbrengen haha.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Wij gaan meestal na het seizoen op vakantie, waardoor we dus ook geen trainingsspullen mee hoeven te nemen.
Goed bezig allemaal!
Goed bezig allemaal!
Gast- Gast
Ik heb zaterdagavond en gisteravond weer 10 km gelopen. Ik vind 's avonds lopen ook veeeeel fijner dan overdag. Overdag trek ik het gewoon erg slecht. Mbt het Sonja bakkeren ga ik niet te lang na het avondeten. Dan gaat het goed. Ik probeer er niet extra bij te eten, maar mocht ik me echt 'licht in mn hoofd' voelen dan zal ik dat natuurlijk wel doen.
Op vakantie heb niet gelopen, ik heb er wel over getwijfeld aangezien het na de vakantie dan weer een stuk minder gaat, maar ik vind het lopen helaas nog steeds niet leuk en ik vond dat ik tijdens de vakantie alleen maar leuke dingen hoefde te doen:)
Op vakantie heb niet gelopen, ik heb er wel over getwijfeld aangezien het na de vakantie dan weer een stuk minder gaat, maar ik vind het lopen helaas nog steeds niet leuk en ik vond dat ik tijdens de vakantie alleen maar leuke dingen hoefde te doen:)
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Bandita schreef:Wat leuk dat er hier zo veel mensen zijn die hardlopen.
Inplannen in je week Geen excuses bedenken
Ik wil misschien vrijdagmiddag even, nadat ik thuis ben van het werk en voordat ik bruiloftsfeest heb van Zonnetje
Ik heb lekker rustdagvandaag en ga zo naar de sportmasseur.
Gast- Gast
Overigens ga ik dadelijk op de hometrainer nog
Jip ja mee eens Al doe ik als het regent ook niet altijd hardlopen haha en verzet ik het naar later of zo.
Jip ja mee eens Al doe ik als het regent ook niet altijd hardlopen haha en verzet ik het naar later of zo.
Ik ga denk ik niet hardlopen op vakantie, maar ik heb dan ook meestal wel een relatief actieve vakantie met veel wandelen, berg op-berg af, zwemmen etc
Zora- Ratel
Pagina 18 van 26 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 22 ... 26
Soortgelijke onderwerpen
» Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
Pagina 18 van 26
Permissies van dit forum: