Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

+58
Urban Naked
StuiterBalletje
Susan
Jip83
_Liv
Auxo
_Lacey_
sokpop
Blond
JD
_Lana_
Rose
Esmee
Pancake
woezel
applestar
Antibes
Isabel_
Huppekee
silly-one
Liadan
Lilypie
Triesje1983
Zonnetje
Manderijn
Fortissimo
Laurientje
Marin
_Blush_
Carra
PeperMunt
Lady Starstruck
Lady4
Bliksem
Snirp
Annouk
Arwyn
Enelya
Hoochie
Summerlovin
madam
Pannetoet
KOL
Vino
Zora
Siamsa
Ragazza
Poubelle
Loes263
Pandora
Pitufo
Leine
Elin
Plien84
Taeda
Ibbeltje
Cow
xxjojootjexx
62 plaatsers

Pagina 16 van 26 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 16 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Elin wo 12 jun 2013 - 8:25

Jip83 schreef:Mijn vriend en ik doen mee in Amsterdam smile

Oh haha, wat leuk! Helaas ben ik er niet, anders was ik je komen aanmoedigen Wink. Probeer altijd te kijken, vind het super om te zien!
Elin
Elin
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 16 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Pancake wo 12 jun 2013 - 8:39

Applestar, loop je dan niet te hard? Als je rustiger loopt dan is je ademhaling misschien ook een stuk rustiger. Probeer tijdens je wandelpauzes je ademhaling weer rustig te krijgen door  twee tellen in- en vier tellen uit te ademen. Dit is een oefening die ikzelf nu vaak aan het proberen ben om rustiger te ademen. Ik ben een aantal weken geleden bij een personal trainer geweest en ik adem in rust al te snel, en dit was een van de ademhalingsoefeningen die ik heb gekregen.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 12 jun 2013 - 9:27

Ik wilde hetzelfde adviseren als Pancake, Apple! Ook tijdens het lopen kun je op twee passen inademen en op vier uit. Misschien nu ook kortademig door verkoudheid?

Gast
Gast

Bericht  Pitufo vr 14 jun 2013 - 3:33

Ook hier de tip van goed in- en uitademen. Het voelt eerst een beetje tegenstrijdig om rustig te ademen terwijl je naar adem snakt, maar het werkt echt. Je krijgt er echt meer lucht door.

Vraagje: ik rende de laatste tijd 2 à 3 keer per week en volgde het programma van Evy, ging prima. Ik was gebleven bij les 21 (8-10-8 met steeds 2 minuten wandelen tussendoor geloof ik). Nu heb ik een buikgriep gehad de afgelopen dagen. Heb twee dagen bijna niets gegeten en heb veel overgegeven en diarree gehad. Sinds gisteren heb ik weer enigszins ritme qua eten, maar ik eet nog heel weinig. Wat is verstandig qua rennen? Wanneer kan ik weer gaan? En hoe ver moet ik terug gaan in lessen?
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  Zora vr 14 jun 2013 - 7:58

@ Pitufo: ik ben nooit teruggegaan in lessen, heb er ook nooit eentje opnieuw gedaan. Ik zou gewoon kijken hoe het gaat, en als achteraf blijkt dat het echt echt echt niet lekker ging, diezelfde les de volgende keer dan nog een keer doen.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 19:33

Ik heb geen ervaring met de lessen, maar ik zou een stapje terug doen.

Gast
Gast

Bericht  Cow vr 14 jun 2013 - 20:10

Zo, ik heb gister de Color run in Vlissingen gelopen. Ik heb aan je gedacht hoor Jip Yes  

Het lopen ging lekker en heb geen last gehad van mn been :cheering:
Bij ieder kleurpunt moest je sowieso even stoppen met lopen omdat het opstropte dus dat was een mooi moment om te voelen hoe het met mn been ging. Er waren wat stukjes over het strand en die heb ik, heel wijs, gewandeld.

Ook nu heb ik geen last van mn been dus ben weer blij!!!! Ga nu weer voorzichtig 2x pw 20min lopen Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 16 1001176_379813302119295_857540570_n
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Ibbeltje vr 14 jun 2013 - 21:36

Cow wat gaaf dat je daar aan hebt mee gedaan! En wat fijn geen last van je been :cheering:

Ik ga morgen weer hardlopen. Vandaag denk ik op de hometrainer.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Cow za 15 jun 2013 - 6:37

Oh, ik bedenk me nu een dingetje waar ik echt altijd last van heb; Als ik rond het half uur loop krijg ik een blaar op mijn rechter voet gedeeltelijk op de bal gedeeltelijk wat meer naar het midden. Ik heb naadloze sportsokken aan (Nike Run socks) en heb nu al bij mijn 3e paar schoenen......waar zou het aan liggen en vooral; wat kan ik er aan doen???

Veel plezier morgen Ibbeltje!
Cow
Cow
Prater
Prater

Bericht  Ibbeltje za 15 jun 2013 - 6:38

Wat vervelend Cow. Heb geen tip voor je. ik heb gewone sokken, niks speciaals en oude schoenen en nergens last van haha.

En dank je wel, komt goed smile
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 15 jun 2013 - 7:53

Fijn dat je nergens last van had! 
Kun je er niet preventief een tapeje op plakken?

Ik heb vandaag 5uur gefietst, was pittig met de wind. Morgen weer hardlopen.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje za 15 jun 2013 - 8:50

Jip ja respect hoor met die wind! Succes morgen weer. Ik ga morgen ook weer lekker rennen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Blush_ zo 16 jun 2013 - 5:30

Ik ben deze ochtend ook weer geweest (Evy les 3). 't Ging een beetje moeilijker dan vorige keren. Ik had meer moeite om mijn ademhaling rustig te houden. Volgens mij ligt dat aan het topje dat ik aanhad. Ik droeg een sport-bh/top met gekruiste bandjes op m'n rug. Het trok de hele tijd op m'n schouders, waardoor ik automatisch wat gebogen liep en zo dus minder lucht binnen kreeg volgens mij...
Hopelijk gaat het volgende keer weer beter met een andere sportbeha.

Ik vind het trouwens wel moeilijk om een goede sport-bh te vinden met een 75F... Als het te strak zit, kan ik moeilijker ademhalen, maar te los is ook niet goed (moet ik niet uitleggen, geloof ik :P).

Op 11 augustus is er trouwens een "kermisloop" in de buurt. Er zijn nog een aantal collega's aan het hardlopen, dus nu jutten we elkaar wat op om met z'n allen mee te doen smile. Tegen dan is m'n 10-weken plan nog niet om, dus ik hoop dat ik dan toch de 5km kan uitlopen...
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ibbeltje zo 16 jun 2013 - 5:33

Heb vanmorgen ook heerlijk hardgelopen.

Blush wie weet gaat het je wel gewoon lukken smile Succes!
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ragazza zo 16 jun 2013 - 5:41

Pitufo: ik zou geloof ik wel een stapje terug doen, misschien 1 of 2 weken in de planning. Je merkt het vanzelf of je wel of niet meer aankan. Een buikgriep hakt er wel in.

Ik heb dit weekend weer 2 x gelopen, eindelijk na 3 weken niks ivm enkelblessure. Op de sportschool adviseerden ze me met loop-wandelinterval te beginnen, dus heb Evy weer uit de kast gehaald. Heb vrijdag les 1 gedaan (eitje) en vandaag les 8 (geen eitje, maar ging wel goed). En zo wil ik dmv grote stappen in het Start to run programma weer opbouwen naar mijn 'oude' niveau. Heerlijk om weer hard te lopen, heb het gemist!
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  PeperMunt vr 21 jun 2013 - 4:17

Ik ga straks de midzomernacht cross doen in het Amsterdamse Bos, 5 km.

Heb eergister 3 km gelopen en vond dat al redelijk zwaar dus ben benieuwd hoe het zal gaan!
Is voor het eerst dat ik zoiets doe smile Moet jammer genoeg wel alleen want mijn vriend komt pas laat thuis van zijn werk.
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Bericht  Cow vr 21 jun 2013 - 4:48

Succes en vooral veel plezier!!!
Cow
Cow
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 4:55

Veel plezier! Ben je al zenuwachtig?

Ik doe morgen een 1/3 e Triathlon en zondag een halve samen met iemand anders. Druk weekendje voor de boeg!

Gast
Gast

Bericht  PeperMunt vr 21 jun 2013 - 4:59

Jip83 schreef:Veel plezier! Ben je al zenuwachtig?

Ik doe morgen een 1/3 e Triathlon en zondag een halve samen met iemand anders. Druk weekendje voor de boeg!

Ja al sinds gisteravond haha. Heb wel last van mijn schenen dus moet na vanavond maar weer even rustig aan doen.
Mijn vriend komt net thuis! Dus kan hij toch mee smile
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ibbeltje vr 21 jun 2013 - 5:17

Succes jullie!
Ik heb vanmorgen eerst een stuk gewandeld in het bos en daarna de rest hardgelopen. Stukje in het bos en de rest was buiten het bos. Was zo fijn.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pancake vr 21 jun 2013 - 11:17

PeperMunt schreef:Ik ga straks de midzomernacht cross doen in het Amsterdamse Bos, 5 km.

Heb eergister 3 km gelopen en vond dat al redelijk zwaar dus ben benieuwd hoe het zal gaan!
Is voor het eerst dat ik zoiets doe smile Moet jammer genoeg wel alleen want mijn vriend komt pas laat thuis van zijn werk.
En hoe vond je 't? Ik heb 'm ook gelopen, ook de 5km en het ging echt heerlijk.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Triesje1983 vr 21 jun 2013 - 21:17

Ik heb deze week en houd komende week even rust ivm mijn knie, daarna wil ik het weer gaan proberen...
Ik mis het toch wel heel erg...
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  PeperMunt vr 21 jun 2013 - 22:54

Pancake schreef:
PeperMunt schreef:Ik ga straks de midzomernacht cross doen in het Amsterdamse Bos, 5 km.

En hoe vond je 't? Ik heb 'm ook gelopen, ook de 5km en het ging echt heerlijk.

Ging lekker! In het begin was ik een beetje overmoedig want ik dacht dat er op die bordjes stond dat we al op 3 km zaten.. Maar dat bleek pas 1 km te zijn haha.

Maar vond het een leuke loop en ben trots op mijzelf dat ik hem heb uitgelopen!
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Pancake za 22 jun 2013 - 1:02

Haha, ja dat bordje viel mij ook op. Ik wist wel dat we nog niet zo'n grote afstand hadden afgelegd, dus ik vroeg me af of het stond voor "nog 3km te gaan", maar pas veel later piepte mijn horloge voor de 2km dus dat was het ook niet. 

Jip, veel succes!! Sportief weekend hoor.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 8:56

Deel 1 is geweest. Heel tevreden vitaal omdat de 14km in 1u16 ging en ik heel blij in de rondte liep :-)
Morgen wordt spannend klimmen en afdalen in de regen... Ik ben in S.tein dus als Ibbeltje niks te doen heeft...om 10uur is de start in de haven!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 16 van 26 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: