Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen zin om kado's te geven

4 plaatsers

Ga naar beneden

Geen zin om kado's te geven Empty Geen zin om kado's te geven

Bericht  Arcade ma 21 feb 2011 - 1:38

Ik ben met kerst jarig en in die week kan niemand gezellig op bezoek. Mijn vrienden doen altijd iets leuks ervoor of erna maar van kennisen hoor ik nooit een felicitatie ofzo. En ook geen kado'tje. Maar door het jaar heen ga ik wel naar hun feestjes (ong 15 feestjes) en koop ik kado'tjes en ik ben daar een beetje zat van. Als de groep iets samen iets wil geven, ben ik er altijd meer geld aan kwijt dan ik wilde. Maar in mijn eentje is het ook minimaal E 5 per keer. Opgeteld is het gewoon best veel. Ik drink niet, dus ze hebben ook geen kosten aan mij. Met vrienden is er dus geen probleem! Alleen met die 15 kennisen met wie ik ook ga stappen enzo. Ik hoef geen kado'tjes, maar zou er dan het liefst ook geen geld meer aan uitgeven. Wie herkend dit en hoe ga je ermee om? Of moet ik het gewoon accepteren?

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen zin om kado's te geven Empty Re: Geen zin om kado's te geven

Bericht  Travelgurly ma 21 feb 2011 - 1:44

heyhey,

thja cadeaus zijn soms lastig ja.
Met mijn ene familie doen we alleen K.ut cadeau, gekke dingen voor 2 euro ofzo.
met mijn andere familie doen we nog wel cadeaus, maar weet niks meer te geven dus wordt dagje uit of etentje.
met mijn schoonfamilie doen we geen cadeaus meer.
en vrienden....ligt eraan.goede vriendinnen(€ 15,- ofzo)geef ik wel meer als gewone vrienden(€5,-ofzo).

ik moet zeggen dat niet kijk of ik het er wel of niet uithaal met drinken of eten.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Arcade ma 21 feb 2011 - 1:47

Ik vergelijk dat ook het liefst niet, maar ik wil ook van niemand profiteren ofzo, dus als ik zou drinken zou ik toch denken dat ik dan wel een fles drank mee kan nemen (als ik geen kado'tjes meer zou geven).

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Arcade ma 21 feb 2011 - 1:57

Bij de kennisen die altijd achteraan staan om een rondje te geven vind ik het nog irritanter trouwens. Als iemand makkelijk is met geld, maakt het mij ook niet zoveel uit. Maar zaterdag heb ik dus wel zo'n feestje van iemand die een beetje profiteert en ik heb er gewoon geen zin meer in.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 2:07

Mag ik er een vraag aan vastmaken?

Hoe doen de mensen die hun verjaardag niet eens vieren het met andere verjaardagen? En ook met een volledige omgeving van stelletjes en gezinnen?

Want nagenoeg iedereen die ik ken heeft een partner waarvoor ik dan een kado moet kopen, plus nog twee of meerdere kinderen...
Hoe trek ik dat een beetje in verhouding? Want ik heb bijna geen geld, moet sparen om uberhaupt kadootjes te kunnen geven die een beetje in de smaak vallen, en het is dus nu zo dat ikzelf of niks krijg ('want jij viert je verjaardag niet eens' ) of een kaars ofzo, en dan geef ik zo'n gezin in totaal jaarlijks kado's van zeker 100eu.

Gast
Gast

Bericht  girli ma 21 feb 2011 - 2:08

En zelf je verjaardag vieren bijvoorbeeld in januari wanneer de feestdagen voorbij zijn?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  minoessepoes ma 21 feb 2011 - 2:33

Wij hebben al jaren met de vriendengroep de afspraak dat iedereen 5 euro inlegt en dat de mensen die het dichtst bij die persoon staan daar dan een cadeautje van kopen. Wij zijn ongeveer met 20 personen, dan heb je 100 euro bij elkaar dus kan er een leuk cadeautje worden gekocht maar wordt het ook niet te gek. Want op een gegeven moment werden er al midweekjes weg gegeven en dat werd gewoon allemaal een beetje overdreven. En zie dan elke keer maar weer wat te bedenken en gewoon geld geven en innen vonden we ook niet leuk. Dus dit is voor ons een prima oplossing en je jaagt niemand op kosten.

Als diegene zijn verjaardag niet viert wordt er geen cadeautje gekocht, als ik niet ga dan betaal ik ook niet mee. Als partners mee komen dan leggen ze ook 5 euro in.

Voor mijn beste vriendinnen koop ik er dan wel altijd nog wat bij eigenlijk.

Dus mochten die 15 kennissen van 1 groep zijn, dan kan je misschien voorstellen om zoiets af te spreken?

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Arcade ma 21 feb 2011 - 2:51

@ girli: in januari heb ik een keer geprobeerd, maar toen was de helft ziek of met tentamens. Mss volgend jaar weer proberen, want het is wel een goede oplossing.
@ Minoessepoes: ze horen niet bij elkaar, maar meestal leggen we 7 euro in en een kado'tje van 42-49 euro ofzo. Partners betalen niet mee. Per persoon niet veel, maar zij komen dus niet op mijn feestje en geven dan niks.

Ik voel me vrekkig om dit te posten hoor, geld is niet zo belangrijk voor mij, het is meer dat het al zoveel jaar zo gaat. En vooral volgend feestje op zaterdag staat me echt tegen. Maar nog niemand die ook op een moeilijke datum geboren is?

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:04

Ik zou me hier niet echt druk over maken. Het is natuurlijk wel minder leuk dat ze er gewoon niet aan denken.. Maar dat geld, ach. Ik lees hier dat iemand voor gewone vrienden een cadeautje van 5euro koopt, dat vind ik dus echt héél weinig.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 21 feb 2011 - 3:07

Nee dan is dat geen oplossing, helaas!

Mijn vriend is 14 December jarig, tussen Sinterklaas en Kerst in, in een periode dat iedereen druk is met kerstborrels, cadeautjes shoppen enz. en dat je elkaar toch ook al heel veel ziet. En dan is zijn vader 2 December jarig en zijn oma 3 December.

Dus hij viert het eigenlijk ook nooit. Afgelopen jaar heeft hij een aantal vrienden uitgenodigd om op de dag zelf mijn zijn allen te eten en dat was eigenlijk gewoon heel gezellig en leuk en een prima oplossing.

Hij vind het dan weer geen probleem om die 5 euro bij de vrienden wel neer te leggen, maar dat komt omdat het een klein bedrag is, hij er op die verjaardagen meestal een leuke avond voor terug krijgt en als je de stad in was gegaan met zijn alle was je sowieso meer kwijt geweest.

Laatst aangepast door minoessepoes op ma 21 feb 2011 - 3:14; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:11

Elodie schreef:Ik zou me hier niet echt druk over maken. Het is natuurlijk wel minder leuk dat ze er gewoon niet aan denken.. Maar dat geld, ach. Ik lees hier dat iemand voor gewone vrienden een cadeautje van 5euro koopt, dat vind ik dus echt héél weinig.
Het gaat om 14 kennissen, dan geloof ik dat het geld me dus wel degelijk wat uit zou maken. Overigens geef ik kennissen nooit cadeaus.

Mijn man is trouwen sook met kerst jarig, ik half november en meestal prikken we een datum rond 10 deceber om het te vieren. Wij hebben er eigenlijk geen last van dat mensen dan niet kunnen komen.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 21 feb 2011 - 3:13

Elodie schreef:Ik zou me hier niet echt druk over maken. Het is natuurlijk wel minder leuk dat ze er gewoon niet aan denken.. Maar dat geld, ach. Ik lees hier dat iemand voor gewone vrienden een cadeautje van 5euro koopt, dat vind ik dus echt héél weinig.

Doel je nu op mij? Want dat doe ik niet voor vrienden en familie van buiten de vriendengroep hoor. En voor mijn beste vriendinnen van binnen de groep koop ik ook altijd een leuk ander cadeau er bij.
Maar binnen de groep hebben we gewoon met zijn allen deze afspraak gemaakt, omdat we het wel leuk wilde houden qua wat voor een cadeaus er gekocht moeten worden. Op een gegeven moment werden er echt mid-weekjes weg gegeven, hele tuin sets enz. Het liep een beetje uit de hand en probeer dan elke keer voor iedereen maar eens een leuk cadeau te verzinnen voor zo'n groot bedrag. En gewoon geld geven vonden wij ook geen optie. Ik ken ook vriendengroepen die het geven van cadeautjes helemaal afgeschaft hebben, dat vonden wij niet zo leuk, vandaar deze middenweg.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes ma 21 feb 2011 - 3:16

Maple schreef:
Het gaat om 14 kennissen, dan geloof ik dat het geld me dus wel degelijk wat uit zou maken. Overigens geef ik kennissen nooit cadeaus.

Mijn man is trouwen sook met kerst jarig, ik half november en meestal prikken we een datum rond 10 deceber om het te vieren. Wij hebben er eigenlijk geen last van dat mensen dan niet kunnen komen.

Bij ons komt dat denk ik ook doordat wij met de vriendengroep ook elk jaar Sinterklaas vieren (meestal na 5 December) en dat we meestal het weekend voor de Kerst ook een soort van kerstdiner houden en een andere vriend uit de groep 15 December jarig is. Dan blijft er al weinig over, toen heeft mijn vriend zijn verjaardag en Sinterklaas weleens gecombineerd maar eigenlijk kon je toen aan niks merken dat hij zijn verjaardag vierde, het was gewoon een Sinterklaasavond.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:25

minoessepoes schreef:

Doel je nu op mij? Want dat doe ik niet voor vrienden en familie van buiten de vriendengroep hoor. En voor mijn beste vriendinnen van binnen de groep koop ik ook altijd een leuk ander cadeau er bij.
Maar binnen de groep hebben we gewoon met zijn allen deze afspraak gemaakt, omdat we het wel leuk wilde houden qua wat voor een cadeaus er gekocht moeten worden. Op een gegeven moment werden er echt mid-weekjes weg gegeven, hele tuin sets enz. Het liep een beetje uit de hand en probeer dan elke keer voor iedereen maar eens een leuk cadeau te verzinnen voor zo'n groot bedrag. En gewoon geld geven vonden wij ook geen optie. Ik ken ook vriendengroepen die het geven van cadeautjes helemaal afgeschaft hebben, dat vonden wij niet zo leuk, vandaar deze middenweg.
Nee, doelde niet op jou. Ik begrijp wel dat als het om zo'n grote groep gaat, dat je dan niet te duur gaat doen.

Gast
Gast

Bericht  Travelgurly ma 21 feb 2011 - 5:07

Elodie schreef:
minoessepoes schreef:

Nee, doelde niet op jou. Ik begrijp wel dat als het om zo'n grote groep gaat, dat je dan niet te duur gaat doen.

nee denk dat ze mij bedoelde ;-) maar met gewone vrienden wordt alles ook op 1 hoop gedaan met 20 vrienden ongeveer, waarvan dan 1 iemand iets koopt. dit bedrag is van te voren met de groep afgesproken. beetje t zelfde als mijn voorganger.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud