Oogtest CB
+13
meisjesmama
PiP
Printje
Thunder
Liadan
NoMercy
moepie
Juutjepetuutje
xxjojootjexx
Silke
Twellie
Manderijn
Coco
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Oogtest CB
Hoe deed jouw peuter dat? Moesten jullie nog weer terug? Of doorgestuurd?
Wij moesten er gisteren voor naar het CB, maar bij de laatste twee rijen maakten ze er beiden een potje van. Ze benoemden dingen die uberhaupt niet op het vel stonden en dan een heel rijtje. Zo riep mijn dochter bij de eend o.a. giraf, paraplu, pizza. Mijn zoon maakte van de schoen een hamer en een boormachine. Volgens mij riepen ze dus ook gewoon maar iets wat in hun opkwam, ondanks dat ze heel serieus nadachten. We waren pas om half 5 aan de beurt en op de fiets terug vielen ze al in slaap. CB arts twijfelde dus ook of de ogen echt slecht zijn of dat zo aan het einde van de dag, met daarbij vermoeidheid gewoon te weinig concentratie meer hadden.
We moeten nu over twee maanden terug komen om te kijken hoe het dan gaat en anders naar de oogarts.
Wij moesten er gisteren voor naar het CB, maar bij de laatste twee rijen maakten ze er beiden een potje van. Ze benoemden dingen die uberhaupt niet op het vel stonden en dan een heel rijtje. Zo riep mijn dochter bij de eend o.a. giraf, paraplu, pizza. Mijn zoon maakte van de schoen een hamer en een boormachine. Volgens mij riepen ze dus ook gewoon maar iets wat in hun opkwam, ondanks dat ze heel serieus nadachten. We waren pas om half 5 aan de beurt en op de fiets terug vielen ze al in slaap. CB arts twijfelde dus ook of de ogen echt slecht zijn of dat zo aan het einde van de dag, met daarbij vermoeidheid gewoon te weinig concentratie meer hadden.
We moeten nu over twee maanden terug komen om te kijken hoe het dan gaat en anders naar de oogarts.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Oogtest CB
Ze maakte er een potje van. Over 3 weken een afspraak bij de schoolarts.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Mijn dochter weigert halsstarrig enige uitspraak te doen over wat ze op het bord ziet, dus die test is hier ook niet gelukt en ik ga het ook niet meer proberen voor de volgende afspraak met vier jaar.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Hier hetzelfde bij de laatste twee rijen bij zijn rechteroog. De wvk heeft toen meteen de arts erbij gehaald en die concludeerde dat het geen lui oog was. We hoeven dus niet meer terug te komen.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Hier ging het op het cb ook mis, toen doorgestuurd naar de oogarts/optometrist. Ook daar ging het de eerste keer mis. 2 dagen later nog eens terug en toen zei k alles moeiteloos op.
Ze zijn er wel achter dat ze in 1 oog een cilinder heeft. Het kan zijn dat als ze moe is dat dat oog er mee stopt en het werk over laat aan het goede oog. Over een half jaar moeten we weer heen om te kijken of het slechte oog blijft meedoen of lui aan het worden is. Zo ja dan wordt het goede oog afgeplakt.
Ze zijn er wel achter dat ze in 1 oog een cilinder heeft. Het kan zijn dat als ze moe is dat dat oog er mee stopt en het werk over laat aan het goede oog. Over een half jaar moeten we weer heen om te kijken of het slechte oog blijft meedoen of lui aan het worden is. Zo ja dan wordt het goede oog afgeplakt.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn zoon maakte er ook een potje van. Toen de jongste voor het eerst heen moest is hij mee gegaan en deed hij wel mee
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Hier wou dochter de eerste keer niks. Thuis oefenen vond ze al weinig aan. Dus we moesten nog een keer terug. Oefenen thuis ging beter maar ik had er nog een hard hoofd in dat ze mee zou werken haha. Op het cb ging het redelijk. De bril wou ze niet op dus mocht ik het met mijn hand doen. De eerste 2 rijen kon ze zien. Bij rij drie begon tegen te sputteren, geen zin meer of ze kon het echt niet zien...
Dus een doorverwijzing. Bij de oogarts bleek dat ze een flinke afwijking heeft! Dus nu heeft ze een bril. Ze heeft hem opgezet en niet meer afgedaan. (Alleen in een boze bui gooit ze hem soms af)
We hebben trouwens nooit aan haar gemerkt dat ze zulke slechte ogen heeft.
Dus een doorverwijzing. Bij de oogarts bleek dat ze een flinke afwijking heeft! Dus nu heeft ze een bril. Ze heeft hem opgezet en niet meer afgedaan. (Alleen in een boze bui gooit ze hem soms af)
We hebben trouwens nooit aan haar gemerkt dat ze zulke slechte ogen heeft.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Oh, dat beloofd veel goeds als ik jullie ervaringen hier lees, haha!
NoMercy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13
Ik had thuis geoefend met Y. en ook de bril laten zien die ze op zou moeten (stond een foto van in het CB boekje). Ik had met haar afgesproken dat ze bij mij op schoot zou zitten en ik de bril bij haar op en af zou doen.
Op het CB werkte ze heel goed mee en wij hebben niet meer terug hoeven komen. Ook de ogentest met 3 jaar en 9 maanden ging goed, die had ik thuis gelukkig al geoefend want die gaat niet met plaatjes, maar met cirkels met steeds aan een andere kant een opening.
Bij het zoontje van een vriendin ging de ogentest niet goed, hij moest nog een keer terugkomen en weer kon hij het niet oplezen. Daarna doorgestuurd naar de oogarts en nu heeft hij een bril.
Op het CB werkte ze heel goed mee en wij hebben niet meer terug hoeven komen. Ook de ogentest met 3 jaar en 9 maanden ging goed, die had ik thuis gelukkig al geoefend want die gaat niet met plaatjes, maar met cirkels met steeds aan een andere kant een opening.
Bij het zoontje van een vriendin ging de ogentest niet goed, hij moest nog een keer terugkomen en weer kon hij het niet oplezen. Daarna doorgestuurd naar de oogarts en nu heeft hij een bril.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mas werkte prima mee, alleen ging Amé het voorzeggen. Dus dat ging niet soepel, dus we moesten na een maandje terugkomen. Toen ging het prima, Mas kreeg een sticker omdat hij het goed had gedaan en Amé een sticker omdat ze het niet voor had gezegd.
Gast- Gast
Ik ben met beide kinderen 2 of 3 keer terug geweest voor de ogentest. Of ze wilden de bril niet op of ze kapten er halverwege mee of ze zeiden dingen die niet op het plaat stonden.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik moet de afspraak nog maken, ik schat alleen in dat R er ook niet zoveel zin in zal hebben.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Bij F ging het goed, ze vond die bril wel raar. Ze wou hem steeds afzetten omdat het voor haar oog zat
Maar ze is er in 1 keer voor geslaagd.
Maar ze is er in 1 keer voor geslaagd.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Wel meer die er na een paar wel genoeg van hadden dus zonder ook echt slechte ogen te hebben.
De kans zit er overigens best in dat ze slechte ogen hebben, mijn man en zijn broertjes en zusjes hebben allemaal slechte ogen. Mijn broer en zus ook.
De kans zit er overigens best in dat ze slechte ogen hebben, mijn man en zijn broertjes en zusjes hebben allemaal slechte ogen. Mijn broer en zus ook.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Hier na 2 keer bij het cb door gestuurd naar de oogarts. Daar bleek ze een flinke sterkte te hebben en een lui oog. terwijl wij qua sterkte niets hadden gemerkt.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
D deed het wel goed. Ik had de plaatjes met haar geoefend.
Toen we daar zaten had ze bij de laatste regel niet zo veel intresse meer, en toen zei de arts, D nog 4 plaatjes (zegt hij tegen mij: ze kan toch nog niet tellen, dus we gaan nog even door)
Dus nou plaatje 1, plaatje 2, plaatje 3, plaatje 4. Zegt D: Zo dat was 4, en ze sprong zo van mijn schoot van . Ik: ja dat vind ik ook hoor schat, 4 is 4. haha... Die arts stond echt met zijn mond vol tanden.
Toen we daar zaten had ze bij de laatste regel niet zo veel intresse meer, en toen zei de arts, D nog 4 plaatjes (zegt hij tegen mij: ze kan toch nog niet tellen, dus we gaan nog even door)
Dus nou plaatje 1, plaatje 2, plaatje 3, plaatje 4. Zegt D: Zo dat was 4, en ze sprong zo van mijn schoot van . Ik: ja dat vind ik ook hoor schat, 4 is 4. haha... Die arts stond echt met zijn mond vol tanden.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
J. Maakte er een potje van. Ik had toen al een afspraak bij de oogarts ivm met scheel zien. Dus heeft het cb niets meer mee gedaan. Nu blijkt ze aan beide ogen een kleine minsterkte te hebben. Daardoor moeten de ogen harder werken en gaat ze scheel kijken als ze moe is. Nu elk jaar terug, omdat ze in de toekomst een bril nodig zal hebben, maar tot nu toe blijft ze daarin stabiel.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Jaja vandaag mocht R onverwacht ook de ogentest doen. N moest vandaag en ze belden op dat er een plekje was voor R. Dus aangeven dat ik alleen de ogentest voldoende vond en nu was dat opeens prima...maar goed... hem dus snel nog even voorbereid op het apk onderzoek dat hij zou krijgen. Even vertelt dat hij een spelletje moest doen met steeds een oog dicht etc.
Eerst moest hij allerlei spelletjes doen met blokjes, dat had hij zo gedaan. Daarna vroeg ze of hij al iets kon tekenen , hij kreeg een pen en een blad en meneer ging aan de gang...krabbel ( dit is een trein)....andere krabbel (dat is baby N) hahaha
Oftewel we blijven nog lekker even in de krabbel/krassenfase
Daarna de oogtest..onze held durfde de bril niet op (achteraf zei hij dat hij hem te groot vond) maar hij mocht dus bij mij op schoot en ik mocht zijn ogen dichthouden. Hij deed het prima! Na een paar keer was hij het wel beu maar nadat de arts zei dat hij anders de bril op moest deed hij toch weer mee.
Oftewel hij is weer goedgekeurd voor zijn apk keuring Nog 1x met hem en we zijn er vanaf.
Deze arts was trouwens wel enorm lief en gezellig, had ik haar maar eerder gehad maar goed we hebben nog hoop voor bij N.
Eerst moest hij allerlei spelletjes doen met blokjes, dat had hij zo gedaan. Daarna vroeg ze of hij al iets kon tekenen , hij kreeg een pen en een blad en meneer ging aan de gang...krabbel ( dit is een trein)....andere krabbel (dat is baby N) hahaha
Oftewel we blijven nog lekker even in de krabbel/krassenfase
Daarna de oogtest..onze held durfde de bril niet op (achteraf zei hij dat hij hem te groot vond) maar hij mocht dus bij mij op schoot en ik mocht zijn ogen dichthouden. Hij deed het prima! Na een paar keer was hij het wel beu maar nadat de arts zei dat hij anders de bril op moest deed hij toch weer mee.
Oftewel hij is weer goedgekeurd voor zijn apk keuring Nog 1x met hem en we zijn er vanaf.
Deze arts was trouwens wel enorm lief en gezellig, had ik haar maar eerder gehad maar goed we hebben nog hoop voor bij N.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
A. deed het hartstikke goed bij de ogentest. Ze benoemde alles goed en werd dan ook goedgekeurd.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ik heb de andere reacties niet gelezen dus misschien is dit een beetje een mosterd na de maaltijd reactie;
Bij ons was het ook drama. Andere dingen zeggen, klieren, huilen, wegdraaien, boos worden. We hebben het tot 3x opnieuw geprobeerd en toen zijn we naar de oogarts in het ziekenhuis doorgestuurd zodat die het met druppelen en meetapparatuur konden bekijken omdat mijn jongens totaal niet meewerkten.
Nu blijkt wel waarom; beiden een fikse oogafwijking +8 mét cilinder. Is aangeboren en daardoor hebben wij het nooit gemerkt met de motoriek, vaak vallen of dingen niet kunnen zien. Ze hebben zichzelf ermee leren omgaan. Achteraf blijkt wel dat ze daadoor spraakachterstand hebben omdat ze onze mondmotoriek nooit goed hebben kunnen zien en zichzelf letters hebben aangeleerd op klank.
Het dwars doen tijdens de test kwam dus duidelijk doordat ze het gewoon niet zagen. 'Ontkenning' en het niet fout willen doen.
Ik zou dus zeker álles laten onderzoeken! Je wilt niet dat je kind in de kleuterklas straks daardoor achterstand oploopt!
Bij ons was het ook drama. Andere dingen zeggen, klieren, huilen, wegdraaien, boos worden. We hebben het tot 3x opnieuw geprobeerd en toen zijn we naar de oogarts in het ziekenhuis doorgestuurd zodat die het met druppelen en meetapparatuur konden bekijken omdat mijn jongens totaal niet meewerkten.
Nu blijkt wel waarom; beiden een fikse oogafwijking +8 mét cilinder. Is aangeboren en daardoor hebben wij het nooit gemerkt met de motoriek, vaak vallen of dingen niet kunnen zien. Ze hebben zichzelf ermee leren omgaan. Achteraf blijkt wel dat ze daadoor spraakachterstand hebben omdat ze onze mondmotoriek nooit goed hebben kunnen zien en zichzelf letters hebben aangeleerd op klank.
Het dwars doen tijdens de test kwam dus duidelijk doordat ze het gewoon niet zagen. 'Ontkenning' en het niet fout willen doen.
Ik zou dus zeker álles laten onderzoeken! Je wilt niet dat je kind in de kleuterklas straks daardoor achterstand oploopt!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: