Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers

Pagina 34 van 43 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 38 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 34 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  mezzoforte do 16 mei 2013 - 23:53

Kleine B. heeft mij flink beziggehouden vanochtend. Ik ging vandaag beginnen met zijn 1e flesje, klaarmaken was nogal een gedoe (omdat ik troep maakte in de keuken Embarassed ), flesje geven ging wel goed, toen spuugde meneer met veel kracht wat melk eruit. Daarna hem maar in bad gedaan, bij het afdrogen dacht hij dat het leuk was om de commode en vloer onder te plassen laughcry Dus dat kon ik ook nog even schoonmaken, keuken nog maar niet aan begonnen.

Maar goed, wat ik me afvroeg: Is het raar dat hij na afloop van zijn flesje met flink wat kracht wat melk eruit spuugde? Bij de bv heeft hij ook wel eens nadat hij gevoed is dat hij wat eruit spuugt, maar niet zo krachtig/zo'n hoeveelheid zeg maar. Vraag me de hele tijd af of ik iets verkeerd gedaan heb. Voel me een beetje onzeker hierover want ik wil gewoon graag alles goed doen. Iemand hier met ervaring met fv die nog tips voor mij heeft?

(ik reageer later vandaag weer op iedereen hoor maar nu een beetje druk smile)
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  sanne-84 do 16 mei 2013 - 23:58

Mezzo, heel herkenbaar. E gaf met de borst sporadisch wat terug, en nu standaard, ook een half uur later. Maak me er niet druk om (voor de verandering) maar vraag me wel af hoe t komt.
Net als dat ze tijdens t flesje ook wat voeding er langs laat lopen. Drinkt ze te snel? Heb ik een verkeerd flesje? Enz..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pompoen vr 17 mei 2013 - 0:17

Met een flesje krijgen ze misschien meer lucht binnen, ze krijgen de melk waarschijnlijk ook sneller binnen. Dr. Browns flesje proberen en/of ze op hun zij laten drinken zodat de zwaartekracht niet meewerkt en ze in de zelfde houding liggen als aan de borst met drinken en uiteraard goed laten boeren!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Jelin vr 17 mei 2013 - 3:11

Aargh ik baal zo. Ben net voor het eerst weer ongesteld geworden. Heb gelijk weer hoofdpijn en rugpijn. Van mij had het nog wel ff weg mogen blijven. Dus vandaag maar met de pil beginnen en dan kan ik altijd nog beslissen of ik er mee door blijf gaan of voor een ander voorbehoedsmiddel ga.

@ Pompoen.. Jij hebt geboren met heupdysplasie? Weet jij wat de klachten ervan zijn of is het vast festeld aan de hand van een foto of echo?

@ Mezzo.. Hoeveel voeding had je gemaakt? Misschien was dat te veel of teveel lucht zoals al gezegd werd. Weet ook niet welke fles je gebruikt. Goed laten boeren achteraf en zou hem voortaan voor het flesje in bad doen. A geeft ook weleens terug. Maar das nooit veel.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  sanne-84 vr 17 mei 2013 - 3:13

Mysterious, wat balen zeg van je werk. Komen ze ook kort van te voren mee aanzetten nietwaar?

Pompoen, wat een fijn nnieuws van je man!

Shisha, leuk he om je collega's weer terug te zien. Ik zag ze na een week ook weer, en dan is het vooral euk om te horen dat je buik in die week gegroeid was. Ik had eigenlijk in mn verlof vaker langs willen gaan, maar had er helaas door de situatie geen zin meer in. Ook nu nog niet, terwijl ik aan de andere kant met trots mn kleine meid wil laten zien!

Blondje, ik sliep de nachten wel goed, omdat zij ook door sliep. Nu ze 2 nachten wel wakker is geworden, denk ik de 3e nacht idd dat ze wel weer zal komen. Maar dat was dus een mevaller!
Hoogzwanger een hele dag op een bruiloft zitten lijkt me doodvermoeiend! En mocht de kleine deze week al komen, zou je dan in staat zijn om er heen te kunnen?
Ik denk idd dat je met baby meer aandacht krijgt dan als de baby ng in de buik zit.

Smaragdje, wat fijn dat ze zo heeft geslapen

Shisha, ff lekker bijgetankt dus. Nu kun je er tegenaan:)

Gisteren was het helaas niet zo'n gezellige avond geworden. Heb uiteindelijk ook maar een stukje taart in zn gezicht gegooid (had wel expres een klein stukje afgesneden, want vond het ook wek zonde van de lekkere taart Embarassed )

Ik ben idd wel blij dat ze het vanacht weer zo heeft gedaan. Heb de lk wel nog gebeld om door te spreken over het afbouwen. Heb totaal geen last van stuwing en ben bang dat ik daardoor toch te snel ga afbouwen, vooral voor E. En als ik de fles geef (vandaag 2e voeding vervangen) dan heeft ze 120cc binnen 10-15 min op. Maar geef nu nog 6 voedingen, en kan die niet allemaal vervangen door 120cc, want dat is de hoeveelheid voor 5voedingen.

Vanmorgen nog teruggeweest bij de gyn, alles was goed. Ze heeft verder ook niks meer onderzocht ofzo, had dit ook telefonisch kunnen doen. Ben alleen vergeten te vragen met sporten/buikoefeningen, dus ga daar stiekem lekker mee beginnen
Kwam daar ook de student vk tegen die mijn bevalling heeft gedaan, en ng anderen, die geintereseerd waren, maar ook nog meteen wisten hoe en wat. Vond ik wel fijn.

Heb trouwens vanaf vanmrgen licht bloedverlies. Ben beneuwd of dit al een menstruatie gaat worden (maar dat kan toch niet zo snek met de brostvoeding?)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen vr 17 mei 2013 - 4:04

Jelin schreef:Aargh ik baal zo. Ben net voor het eerst weer ongesteld geworden. Heb gelijk weer hoofdpijn en rugpijn. Van mij had het nog wel ff weg mogen blijven. Dus vandaag maar met de pil beginnen en dan kan ik altijd nog beslissen of ik er mee door blijf gaan of voor een ander voorbehoedsmiddel ga.

@ Pompoen.. Jij hebt geboren met heupdysplasie? Weet jij wat de klachten ervan zijn of is het vast festeld aan de hand van een foto of echo?

@ Mezzo.. Hoeveel voeding had je gemaakt? Misschien was dat te veel of teveel lucht zoals al gezegd werd. Weet ook niet welke fles je gebruikt. Goed laten boeren achteraf en zou hem voortaan voor het flesje in bad doen. A geeft ook weleens terug. Maar das nooit veel.

Ja klopt, ik had een ongelijke bilplooi, bij mij is het pas met 6 maanden ontdekt op het cb. Toen hebben ze volgens mij een echo gemaakt. Voor zo ver ik weet had ik geen klachten. Maar een ongelijke bilplooi kan wijzen op beenlengteverschil en dat wijst vaak weer op heupdysplasie. Je hebt dat ook in heel veel gradaties hoor, van een iets ondiepere kom tot (sub)luxaties! Er zijn ook mensen bij wie het pas op volwasen leeftijd ondekt word door dat ze steeds meer klachten krijgen op relatief jonge leeftijd.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jelin vr 17 mei 2013 - 4:15

Pompoen schreef:
Jelin schreef:

Ja klopt, ik had een ongelijke bilplooi, bij mij is het pas met 6 maanden ontdekt op het cb. Toen hebben ze volgens mij een echo gemaakt. Voor zo ver ik weet had ik geen klachten. Maar een ongelijke bilplooi kan wijzen op beenlengteverschil en dat wijst vaak weer op heupdysplasie. Je hebt dat ook in heel veel gradaties hoor, van een iets ondiepere kom tot (sub)luxaties! Er zijn ook mensen bij wie het pas op volwasen leeftijd ondekt word door dat ze steeds meer klachten krijgen op relatief jonge leeftijd.

Weet niet of je toevallig mijn berichtje had gelezen over het cb. A blijft ongelijke knietjes houden en nu willen ze me weer doorsturen naar de huisarts. Dus ik dacht misschien heb jij tips om het in de gaten te houden. Mijn oudste had ook een ongelijke bilplooi maar daar is ook niets uitgekomen net zoals bij A haar echo.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pompoen vr 17 mei 2013 - 4:33

Tja lastig, sowieso zou je met 3 maanden pas een echo moeten laten doen, voor die tijd is het niet altijd zichtbaar. En helaas is heupdysplasie niet altijd duidelijk van buitenaf te zien. De reden dat ze het vroeg willen weten is dat er op deze leeftijd relatief eenvoudig iets aan gedaan kan worden. Op latere leeftijd zijn er vaak vervelende operaties nodig.
Wat je wel kunt doen in ieder geval is veel dragen met beentjes in kikkerhouding in een draagdoek.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mezzoforte vr 17 mei 2013 - 5:40

Jelin, ik had 120 ml + aantal schepjes wat op verpakking stond. Hij had het overigens niet helemaal opgedronken. Hij heeft denk ik ongeveer een kwartier gedronken, met tussenpauzes. Ik heb nu een Difrax-S fles gebruikt, die was mij aangeraden daarom heb ik hem maar gekocht. Ben niet zo goed op de hoogte ook wat er verder aan flesjes op de markt is en wat dan de "echte" verschillen zijn. Balen van je eerste ongseteldheid weer (dan vooral de ongemakken).
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Caroow za 18 mei 2013 - 19:51

Wij hebben na de voeding van twaalf uur alledrie tot acht!! Uur geslapen :cheering: :cheering:
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow za 18 mei 2013 - 19:59

sanne-84 schreef:Mezzo, heel herkenbaar. E gaf met de borst sporadisch wat terug, en nu standaard, ook een half uur later. Maak me er niet druk om (voor de verandering) maar vraag me wel af hoe t komt.
Net als dat ze tijdens t flesje ook wat voeding er langs laat lopen. Drinkt ze te snel? Heb ik een verkeerd flesje? Enz..

Als dit gebeurt, gaat de voeding te snel voor ze.
Wat voor flesje heb je, met welke speen?
De logopediste adviseerde ons om B op haar linkerzij te voeden, zodat ze zelf haar best moet doen om te drinken en het niet met alle zwaartekracht zo haar keel in loopt zeg maar.
Wij dachten namelijk ook dat het 'erbij hoort', maar het is dus eigenlijk 'niet goed' als dat gebeurt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Linda za 18 mei 2013 - 20:08

Caroow schreef:Wij hebben na de voeding van twaalf uur alledrie tot acht!! Uur geslapen :cheering: :cheering:

Oooh caroow, mag mijn zoon een nachtje bij jullie slapen? Dat gaat hij het misschien ook snappen. Ik wil ooook zolang slapen!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Smaragdje za 18 mei 2013 - 20:13

Hier weer een nacht van om de 2-3 uur. Begon er net aan te wennen om van ongeveer 12 tot 5 te slapen.

@ Jelin, balen zeg!

@ Caroow, wat fijn zo'n lange nacht!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Caroow za 18 mei 2013 - 20:28

Linda schreef:
Caroow schreef:Wij hebben na de voeding van twaalf uur alledrie tot acht!! Uur geslapen :cheering: :cheering:

Oooh caroow, mag mijn zoon een nachtje bij jullie slapen? Dat gaat hij het misschien ook snappen. Ik wil ooook zolang slapen!

We zijn op de camping in Makkum, breng maar langs!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Jelin za 18 mei 2013 - 20:35

Ik heb ook zo'n voorbeeldig kind. A heeft van 00.00 uur tot 7.30 uur geslapen en dat al 2 nachten achter elkaar.

@ Pompoen.. Ik heb geen drager helaas. Maar ik ga sowieso naar de huisarts en ga alles goed uitvragen en pas na 3 maanden een vervolgonderzoek inplannen. Heb wel wat informatie opgezocht wat het precies inhoudt. Maar gelukkig is het goed te behandelen.

@ Mezzo.. gaat het nu beter met de fv?

Zo de ongesteldheid is ineens heftig. Lijkt wel alsof ik leeg loop pff. Bij de oudste had ik dat ook zo erg blegh. Ben er nu wel klaar mee Cry .

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shisha za 18 mei 2013 - 21:18

Caroow: Heerlijk zo'n doorslaper!
Jelin: Balen zeg dat je zo erg ongesteld bent!

En hier is alles nog steeds rustig. Ik heb wel wat meer/sneller harde buiken en wat vaker krampen dus ik doe het lekker rustig aan.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Pompoen za 18 mei 2013 - 21:36

L. Sliep na de fles kunstvoeding een stuk langer, ik denk dat ik die er voor mijn eigen rust maar inhoud.

Bij lucas loopt ook een deel van wat hij drinkt er naast, maar ik voed al met speentje 1 van dr. Browns en op zijn zij. Als ik op zijn rug voed maakt hij de vreselijkste geluiden en klinkt het soms bijna of hij verdrinkt.

L. Doet trouwens heel vaak zijn tong verkeerd tijdens het aan de fles of borst gaan, dat schiet echt niet op!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 za 18 mei 2013 - 22:40

Lejow schreef:
sanne-84 schreef:Mezzo, heel herkenbaar. E gaf met de borst sporadisch wat terug, en nu standaard, ook een half uur later. Maak me er niet druk om (voor de verandering) maar vraag me wel af hoe t komt.

Als dit gebeurt, gaat de voeding te snel voor ze.
Wat voor flesje heb je, met welke speen?
De logopediste adviseerde ons om B op haar linkerzij te voeden, zodat ze zelf haar best moet doen om te drinken en het niet met alle zwaartekracht zo haar keel in loopt zeg maar.
Wij dachten namelijk ook dat het 'erbij hoort', maar het is dus eigenlijk 'niet goed' als dat gebeurt.

Het eruit laten lopen wordt ook steeds erger, doet ze nu bijna heel de voeding. En te snel drinken kan
kloppen, ze is vaak na 15 min al.klaar.

Ik gebruik nu een aventfles, met gewoon de eerste speen zeg maar. Heb hier ook nog bebejou luggen, en een van de kruidvat. zaten in ern gratis doos, en de avent bij kolfapparaay. Vond de avent in eetste instantie t fijnst, maar zal.die andere ook weer eens proberen. Op de zij vond ik niet fijn, zo zag ik niet echt wat ze deed, masr merkte wel dat t er ook kangs kwam (ipv eruit te spugen zliet ze t nu echt lopen.

(op de rrst reageer ik straks, zit nu nig op mn tel)maar.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow za 18 mei 2013 - 22:42

Ja, we hebben toen nog veel meer tips gekregen van de logo, alleen die weet ik dus gewoon niet meer... *heb je lekker wat aan*
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 za 18 mei 2013 - 22:51

En bedankt;) haha

Toch jammer dat t pinksteren is, kan ik niet eerder kijken naar een andere fles. Dinsdag wil ik toch naar het Cb, kijken of zij nog iets weten
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen za 18 mei 2013 - 23:15

Ik zou sowieso voor dr. Browns gaan, die werd in het ziekenhuis aangeraden maar ook door de lactatiekundige. Daar loopt de voeding niet uit als ze niet zuigen. L. laat dan nog voeding er langs lopen, maar dat is dus wat hij zelf eruit gezogen heeft maar 'vergeten' is door te slikken voor hij opnieuw begint te zuigen. Het gebeurt meestal na een korte drinkpauze.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 zo 19 mei 2013 - 3:51

Caroow, wat een super nacht! Vaker wakker maken om 12 uur dus;)

Smaragdje, jammer dat bij jou de nachten van 5uur niet hebben dorgezet. Hopenlijk vanacht weer

Jelin, ook al lekker nachtje.
Ik ben nu al ongesteld (ondanks de borstvoeding) maar gelukkig gewoon zoals voorheen, niet ernstig

Pompoen, ik zal dr brown in optie houden! Heb net met de bebeyou gegeven, en toen ging t stukken beter (toeval?). Ff in de gaten houden.

E kwam vanacht om 2 uur. Lag toen lekker te spartelen met haar handjes! Dus opnieuw ingebakerd en verder geslapen tot 5.45. Dit kunnen rekken tot 6.30 door zelf achterstevoren in bed te liggen zodat ik bij haar speen kan. Daarna weer geslapen tot 10.45.
Ik kwam pas om 13.30 mn bed uit.. Het is dat E huilde, anders kon ik er echt niet uit komen.. Heb zo'n offday, voel me zo down:( zit ik hier alleen met E, terwijl hij met dit mooie weer volgens mij een dagje/nachtje weg is (of ik zit me extra gek te maken)
Heb een half uur gewandeld met E, maar het huilen staat me nader bij dan t genieten. Ennals E huilt huil ik gewoon mee.
Vanavond naar een verjaardag (E gaat mee) hopenlijk kan ik me groot houden
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte zo 19 mei 2013 - 4:10

Pompoen, goed nieuws van je man! Wat fijn zeg.

Caroow, wat heerlijk zo uitslapen. Bij ons zat er ook 8 uur tussen na de laatste voeding, maar die was niet zo laat 's avonds, dus om kwart voor 5 wakker. Maar was er toch best blij mee :P

Smaragdje, jammer van de nacht maar misschien was het een uitzondering smile

Jelin, ja gaat beter nu! Niet meer zo gespuugd als de 1e keer (sowieso niet meer gespuugd na de fv Very Happy) en hij had vandaag het flesje helemaal leeg Very Happy. Ben alleen aan het twijfelen hoe snel ik een 2e voeding moet gaan vervangen, want daarvoor heb ik verschillende richtlijnen gezien op internet.

Shisha, inderdaad gewoon lekker rustig aan doen.

Sanne, hug Balen van je off-day.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Lejow zo 19 mei 2013 - 4:18

Oh ja, weet nog een tip! want B dronk ook veel te snel (zonder adem te halen), dus moesten we na 2/3 slokken de speen een beetje afbuigen.
Dit gaat alleen wel makkelijker als ze op haar zij ligt, dan laat je de speen in haar mond, maar buig je hem zo af dat er geen melk meer in komt, en ze dus even gedwongen wordt dat wat haar mond zit door te slikken en een soort pauze te houden en adem te halen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 zo 19 mei 2013 - 5:05

Mezzo, de lk zei tegen mij dat er om en om een voeding afgehaald moest worden. Dus als je de 3e hebt vervangen door fles, dan is de voogende voeding niet de 2e of 4e. En per vervangende voeding wacht je 4-5 dagen.
Ik heb het alleen iets anders gedaan. Ben begonnen met de 4e, 3 dagen later de 2e, weer een dag later de laatste 2 samengevoegd, maar wel eerst nog met de borst, dag erop deze vervangen door de fles (dat is vandaag). Morgen doe ik de 3e voeding alleen fles ipv borst, en dan overmorgen vervang ik de laatste voeding (de eerste) ook door de fles.
Ik voedde al vanaf dag 1 bij met de fles, en heb totaal geen last van stuwing oid (dat in combi met nu al ongesteld zijn en het gewicht van E vraag ik me echt af in hoeverre ik uberhaupt nog productie had) dus vandaar dat ik het in sneltreinvaart aan het afbouwen ben.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud