Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers

Pagina 27 van 43 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 35 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 27 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Caroow di 30 apr 2013 - 5:56

Slaatje, fijn dat de afplatting zo waarschijnlijk weg gaat, jullie waren er dus mooi op tijd bij! R kijkt ook graag naar zijn Woezel en Pip mobiel, hij wordt alleen driftig als hij ze wil pakken, want daar kan hij natuurlijk niet bij. Gelukkig hebben we ook een speelboog van Woezel en Pip, daar kan hij er fijn tegen (proberen) te slaan.
Spannend hoor, dat hij gaat logeren, zie je er niet tegen op? Wel lekker hoor!

Sanne84, hoe gaat het nu met je? Wat moet het een rottijd voor je zijn.

Linda, zijn jullie al een beetje beter, of nog steeds zo ziek? Ik hoop dat het al wat beter gaat en dat jij je ook wat beter (gelukkiger) voelt!

Pompoen, ik ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan, ik hoop goed natuurlijk!

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  mezzoforte di 30 apr 2013 - 8:21

Jade, mooi dat R. lekker aan het groeien is.

Shisha, wat je zegt over dat je ineens zo moe bent en nadat je 1 ding gedaan hebt alweer moet rusten herken ik heel erg van mezelf rond dezelfde periode. Pak je rust in ieder geval zoveel mogelijk smile

Mom, fijn dat ze sinds 5 dagen doorslaapt. Gefeliciteerd nog met je middelste.

Sanne, B. was gisteren en vandaag weer gewoon "normaal" rustig. Vandaag lekker met hem door park waar vrijmarkt was gewandeld. Hoe gaat het met jou en je dochter?

Slaatje, lekker vooruitzicht toch even een nacht met zijn tweeën? smile

Ik zit hier een beetje te balen, heb nl. enorm veel pijn. Kiespijn welteverstaan, al sinds het weekend. Maandag naar tandarts geweest, niet mijn eigen want schijnbaar draaiden ze in deze regio weekenddienst op de 29e en 30e, en nadat hij foto's gemaakt had was zijn eerste opmerking dat hij slechts nieuws voor me had... Cry Ik moet nl. een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Ik zeg hierbij eerlijk dat ik al lange tijd niet naar tandarts geweest was, omdat ik er gewoon een hekel aan heb, dus tja het voelt wel een beetje als mijn eigen schuld. Tandarts gaf aan meteen wat te kunnen doen, maar dan moest mijn eigen tandarts nog iets afmaken ofzo (geen idee meer hoe hij het uitlegde, maar daar kwam het op neer), dus gaf mij de keus of meteen wat eraan te doen of te wachten tot morgen en dan bij mijn eigen tandarts laten doen. Als het doen was qua pijn tenminste, en hoewel vandaag wel echt verschrikkelijk was/is qua pijn ga ik toch liever 1x op die stoel liggen dan 2x. Had welzijn 06nr gekregen zodat ik hem altijd kon bellen als ik het niet trok. Verschil is ook dat ik dan niet meteen hoef af te rekenen en achteraf declareren i.p.v. direct doorsturen naar verzekeraar. Dus morgenochtend de wekker zetten en zo vroeg mogelijk mijn tandarts bellen en dit nieuws overbrengen, en dan later op de dag op de pijnstoel liggen. Ja, ik vind mezelf een watje, potverdorie 2 weken terug bevallen en dan zie ik op tegen de tandarts laughcry
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Pompoen di 30 apr 2013 - 8:30

Hier ook een update van de dag. Het is ontzettend goed gegaan! De opstart was wat moeizaam, ik had echt erg slecht geslapen en Lucas begon al vrij snel na de vroege ochtendvoeding (5.30 u) weer te piepen maar viel steeds weer in slaap (en ik ook steeds voor 10 minuutjes) en uiteindelijk aan de borst viel hij ook gelijk in slaap tot ik wilde douchen, toen was het ineens brullen... Haha, hij hield me lekker bezig dus. Om 11.00 uur was ik in Amsterdam en heb ik de auto geparkeerd (ergens ver weg waar je gewoon nog kon staan) en ben met mijn hele hebben en houden met de tram naar mijn ouders gegaan. Bij mijn ouders gelijk de wagen naar binnen gedaan want hemel, ik heb echt het geduld er niet voor om met de wagen door de menigte te lopen laughcry. L. zette het op een brullen zodra hij wakker werd, gewoon ongenoegen eigenlijk. Ik heb hem gauw in de draagdoek gedaan en zodra hij er lekker in zat en ik even wat liep was hij weer tevreden. De rest van de dag heeft hij in de draagdoek bij me gezeten, ik ben twee keer naar binnen gegaan om hem te voeden en daarna heb ik hem gewoon weer in de doek mee naar buiten het feestgedruis in genomen en hij heeft héérlijk bij me liggen slapen. Hij werd echt telkens pas wakker als het weer voedingstijd was en het was écht een herrie. Geslaagde dag dus!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  sanne-84 wo 1 mei 2013 - 4:26

Slaatje, fijn dat het zo goed gaat bij jullie! En wat leuk om je mannetje te zien lachen.
Veel plezier aankomend weekend!

Mezzo, auw kiespijn. Ik heb ook ooit wortelkanaalbehandeling gehad, achteraf valt t mee;)

Pompoen, fijn dat t een geslaagde dag was voor jullie

Gister ben ik ook met 2 vriendinnen even weg geweest. E heeft 3 uur in de wagenbak gelegen en het super gedaan! Zelfs toen we op een terrasje zaten bleef zij redelijk doorslapen. Alleen eenmaal thuis werd ze wakker haha. Dus lekker aan de borst. Konden haar daarna tevreden houden door vast te houden en speen, maar uiteindelijk hielp dat ook niet meer. Dan maar even huilen..
Vanacht ook nog bij me gelegen, want in wandelwagenbak was het niet goed. Sliep redelijk in, wel met speen.
Vandaag wel weer ontevreden, wilde de speen ook niet altijd. Vanmiddag naar cb geweest.ze was gelukkig wel weer goed aangekomen (120 gr in een week) dus aan mn borstvoeding zal het niet liggen:) hebben veel besproken, en belangrijkste is nu dat er weer rust komt. Als ik denk dat t nosig is dan mag ik haar 30cc na de voeding bijgeven, om te kijken wat dat doet. Heb inbakeren geleerd (en de doeken zolang meegekregen) en heb voor vrijdag een afspraak bij de osteopaat. Mrgen zou ze ook nog ff bellen.
De arts was er ook, en heeft E alvast nagekeken. Alles was goed. Ze hield haar hoofdje super omhoog toen ze op haar buik lag!! Zo had ik haar nog niet gezien haha.
Maandag moet ik weer terug naar de arts (dan had ik de echte afspraak haha) en dan krijgt ze de vaccinaties, en dan kijken we weer verder.

Ik hoop dat er snel iets verbetering in komt, want het is vermoeiend.. Zij had het er ook over dat er wel eens home-video-training wordt gedaan, of dat de baby wordt opgenomen. Vooral dat laatste verschoot ik van. 1 omdat ik denk dat ik dan toch iets verkeerd doe (maar zo moest ik het niet zien) en 2 omdat ik er niet aan moet denken om haar niet bij me te hebben. Ik durf haar al geen uurtje bij iemand achter te laten.. Maar dat moest ik wel gaan leren, om zelf rust te krijgen. Vraag me werkelijk af of me dat gaat lukken (en of ik dan daarna ook geen dip ga krijgen).

Na het cb nog ff lekker naar de markt gegaan. Aardbeien gekocht:p en 3 truitjes :cheering: heb 9 maanden niks gekocht, en heb nu nog geld( Wink ) en aangezien ik ook al ruim 2 kilo onder mn startgewicht zit mocht ik dat van mezelf!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  sanne-84 wo 1 mei 2013 - 5:54

En terwijl ik bovenstaande typte, had ik haar net ingebakerd en lag ze wat te huilen (maar niet zo erg als anders), had haar even speentje gegeven die ze zelf ff later weer uitdeed, nog 2 huultjes en daarna vanuit rustig liggen met kleine oogjes in slaap gevallen.
Toeval? Of zal twerken? (Ik heb al eens vaker te vroeg geroepen..)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow wo 1 mei 2013 - 6:37

Ik hoop dat het werkt Sanne!

Hier wordt weer lekker geclusterd tijdens een regeldag. Ik denk dat ik zo maar op bed ga, beetje tv kijken. Ik heb alle zit-houdingen al gehad en kan nu echt niet meer fijn zitten.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol wo 1 mei 2013 - 7:04

sanne-84 schreef:Ik hoop dat er snel iets verbetering in komt, want het is vermoeiend.. Zij had het er ook over dat er wel eens home-video-training wordt gedaan, of dat de baby wordt opgenomen. Vooral dat laatste verschoot ik van. 1 omdat ik denk dat ik dan toch iets verkeerd doe (maar zo moest ik het niet zien) en 2 omdat ik er niet aan moet denken om haar niet bij me te hebben. Ik durf haar al geen uurtje bij iemand achter te laten.. Maar dat moest ik wel gaan leren, om zelf rust te krijgen. Vraag me werkelijk af of me dat gaat lukken (en of ik dan daarna ook geen dip ga krijgen).
!

Video hometraining heet dat. Ik ken het vanuit mijn werk en toen onze meiden in het ziekenhuis lagen hebben ze het ook aangeboden.

Er worden dan elke keer andere situaties in huis gefilmd en dat wordt dan met je na besproken. Ze benadrukken dan vooral de interactie tussen jouw en je kind. Waar reageer jij op, hoe communiceert jouw kind met jou en wat is jou reactie er op. En door eigenlijk te laten zien hoe goed sommige dingen gaan proberen ze je zelfvertrouwen te laten groeien, maar leer je ook "communiceren" met je kindje. Ze laten dus ook heel vaak zien wat je allemaal al goed goed gaat en hoe goed je het doet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  sanne-84 wo 1 mei 2013 - 9:19

Studievak, ik zag t idd als iets negatiefs, maar zij zeiden ook dat ze juist dan de positieve dingen eruit halen en daarop verder gaan.
Maar dit is nu nog niet aan de orde, pas als de andere dingen niet zouden werken
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen wo 1 mei 2013 - 11:08

Nou ons ventje houd ons al de hele dag bezig. Als hij niet drinkt is hij wakker en slapen wilde hij alleen in de doek of op mijn borst of arm... Nu ligt hij al 1,5 uur aan de borst. Ik hoopte eigenlijk een beetje te kunnen slapen laughcry . Ik hoop niet dat dat vannacht zo door gaat!!
Hij brult ook ineens een stuk harder. Maar alleen als je niks eraan doet. Ik kan m eigenlijk altijd troosten, alleen het is dus nogal bewerkelijk. Hopelijk was dit gewoon vandaag... Pfff
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  studiebol wo 1 mei 2013 - 19:32

sanne-84 schreef:Studievak, ik zag t idd als iets negatiefs, maar zij zeiden ook dat ze juist dan de positieve dingen eruit halen en daarop verder gaan.
Maar dit is nu nog niet aan de orde, pas als de andere dingen niet zouden werken

Dat dacht ik al, de meeste mensen zien het als iets negatiefs *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 27 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Mom-Of-3 wo 1 mei 2013 - 19:57

Sanne, en hoe is het gegaan vannacht?heeft het inbakeren geholpen?
Wel fijn dat ze je op het cb zo goed helpen

Pompoen, hoe is het bij jou gegaan vannacht?

Linda, hoe is het met de ziekenboeg?

Jelin, fijn he schoolvakanties. Echt fijn dat we nu s'ochtends rustig aan kunnen doen.

Jade, hoe gaat het bij jou?

Slaatje, heeft M. een erge afplatting of valt het mee?

Smaragdje, hoe gaat het bij jou?

Shisha, lekker aan het genieten van je verlof?

Mezz, hoe was het bij de tandarts?

Heb ik nu iedereen gehad?

Gister voor nacontrole bij de vk geweest, en natuurlijk nog over de bevalling gehad. Ik heb het bevallingsverslag meegekregen, en ze heeft me de afkortingen die erin staan uitgelegd.
Misschien helpt dat ook wat mee om het een plekje te geven.
Ze zei ook wel dat het tijd nodig heeft en als ik nog iets wil weten dat ik altijd nog mag bellen.

Onze kleine meid doet het s'nachts echt onwijs goed. Ze krijgt 23.00/23.30 de laatste voeding en om 8.00 uur de eerste weer. Vanmorgen en gister heb ik haar wakker moeten maken.
Ze spuugt best wel veel dus gister toch maar nutriton gehaald.

Wat voor anticonceptie gebruiken jullie of gaan jullie gebruiken?
Ik ben er nog steeds niet uit.
Bij ons komen er geen kindjes meer als het goed is dus ik neig naar een spiraaltje.
Denk dat de meeste van jullie nog niet klaar zijn met kindjes dus waarschijnlijk wat anders kiezen?

Straks nog even naar het dorp, een cadeautje halen.
Morgen komen er een paar bewoners van me werk op kraamvisite, ben benieuwd

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Shisha wo 1 mei 2013 - 20:12

Ik heb nog steeds weinig te vertellen. Vandaag al weer 36 weken dus het schiet wel op nu! *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 27 281626781
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jelin wo 1 mei 2013 - 20:15

Goedemorgen,

@ Sanne.. hoe is het vannacht gegaan? En wat krijgt ze vroeg haar eerste prikjes. Hier over 2 weken de eerste prikjes.

@ Pompoen.. hoe is bij jou de nacht gegaan? Heeft je mannetje geslapen en jij ook?

@ Mom.. Ja lekker he geen gestress om iedereen op tijd klaar te hebben. Fijn dat je het bevallingsverslag hebt meegekregen en uitleg hebt gehad. Kun je het al een beetje verwerken?

@ anticonceptie.. Ik ben er ook nog niet uit. Wij willen ook geen kindjes meer en hebben het er al over gehad. Man wil zich niet laten sterilliseren en ik wil niet terug aan de pil. Dus dat is nog ff uitzoeken wat ik dan wil. Maar wil eerst mijn menstruatie afwachten tot die tijd gebruiken we condooms.

Nou A maakt er weer een potje van. Ze komt 's nachts weer om 3.00 uur ipv 5.00 uur. Dus dat is jammer, maar niet erg. Gelukkig redt ze het wel op 5x150+5. Hier gaat het verder zo zijn gangetje. Ze huilt gelukkig een stuk minder. En ze lacht nu met geluid, zo schattig is dat.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Linda wo 1 mei 2013 - 20:19

Mom of 2, wij willen ook geen kindjes meer. Maar ik weet echt niet wat voor anticonceptie we moeten gebruiken. Ook ivm de bv. Ik neig naar een spiraal, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin in polonaise aan m'n lijf. Man laten helpen vind ik ook weer zo rigoureus.
We hebben op het moment trouwens nog geen sex gehad. Wil eerst weten wat we kiezen. Bij dochter na 2 weken al sex gehad, maar dat was achteraf niet zo'n succes. Dus nu wil ik ff wachten.

Sanne, heb je vannacht al ingebakerd? Hoe ging dat?
Ik ken video hometraining inderdaad ook vanuit m'n vorige werk.

Voor alle clusterende en regelende mama's: het gaat een keer over, echt! smile

Het gaat hier stukken beter. Ik ben alleen nog flink doof. Met zoon gaat het ook beter. Hij slaapt nou weer gewoon 2,5 a 3 uur achter elkaar. Daar ben ik heel blij mee. Dan voel ik mezelf ook stukken beter.
Gister en vandaag weer alleen met de kids. Morgen is man gezellig weer vrij.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Shisha wo 1 mei 2013 - 20:23

Anticonceptie: Is hier nog niet aan de orde maar ik denk dat we gewoon weer condooms gaan gebruiken. Dat deden we hiervoor ook.

Fijn dat het wat beter gaat Linda!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Mom-Of-3 wo 1 mei 2013 - 20:27

Jelin, vervelend dat A. weer om 3.00 uur komt. Drinkt ze al die flessen leeg of laat ze ook weleens wat staan? J. krijgt 5x120+4, maar net als gisteravond heeft ze maar 100 gedronken dus ik had me er eigenlijk op ingesteld dat ze vannacht zou komen maar niet dus.

Linda, wat fijn dat het betr gaat met jullie. Wij hebben ook nog geen sex gehad, ik wil geen enkel risico lopen. Hier wil vriend zich wel laten helpen maar ik vond dat zo definitief ook al komen hier geen kindjes meer. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk hormonen in mijn lijf maar altijd met condooms is ook niks.
Spiraaltje mag pas 10 weken na de bevalling geplaatst worden zei de vk gisteren

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  sanne-84 wo 1 mei 2013 - 20:28

Minors, fijn dat de vk zo meehelpt.in je verwerkingsproces. En lekkere lange nachten!
Anticonceptie: hoef ik nog.net over na te denken;)

Abidjan, 36 weken alweer!

Kelim, jammer dat a er weer even een potje van aan t maken is. Hopelijk is dit weer van korte duur

Nou hier een hele trotse mama! Heb E gisteren na de voeding om half 9 weer in haar ledikanten gelegd, ingebakerd. Na 10 min huilen speen gegeven, waarop ze uiteindelijk in slaap vel. Tegen 3 uur 'snachts hoorde ik haar geluidjes maken (had deuren open en babyfoon mee) en heb haar na 20 min eruit gehaald (haar oogjes bleken nog wel wat dicht te zitten). Na de voeding viel ze zoals anders in slaap, maar kon haar nu zonder wakker te worden in de bak leggen (nog steeds ingebakerd). En heb haar vanmorgen om 9 uur maar wakker gemaakt (ze sliep niet vast, werd meteen wakker toen ik de gordijnen opendeed)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Mom-Of-3 wo 1 mei 2013 - 20:36

Wat fijn Sanne, goed van haar!

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Jelin wo 1 mei 2013 - 20:51

@ mom.. ja ze drinkt alles op. Soms laat ze 10cc staan, maar meer ook niet. Dus weet niet wat het is, misschien heeft ze het nodig. We zien het wel.

@ Sanne.. wat fijn dat het goed is gegaan. Hopelijk blijft het inbakeren helpen. Leuk joh die autocorrect haha.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shisha wo 1 mei 2013 - 21:02

Fijn dat het vannacht zo goed is gegaan Sanne! Ik hoop echt dat het inbakeren blijft helpen!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha wo 1 mei 2013 - 21:51

Hoe zijn jullie trouwens de slijmprop verloren? Ik heb nu al een paar dagen veel last van redelijk wat afscheiding (heel irritant) dus ik vraag mij af of ik nu niet (geleidelijk aan) de slijmprop aan het verliezen ben. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 27 561177
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 wo 1 mei 2013 - 23:09

Ik kan me van de vorige zwangerschap geen slijmprop herinneren, nu wel net zoals jij veel last van afscheiding.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Caroow wo 1 mei 2013 - 23:12

Shisha schreef:Hoe zijn jullie trouwens de slijmprop verloren? Ik heb nu al een paar dagen veel last van redelijk wat afscheiding (heel irritant) dus ik vraag mij af of ik nu niet (geleidelijk aan) de slijmprop aan het verliezen ben. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 27 561177

Op de wc, met afvegen kwam hij mee.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jelin wo 1 mei 2013 - 23:50

@ Shisha.. Bij de tweede geen slijmprop verloren aangezien het een geplande ks was. Bij de eerste tijdens de bevalling.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  sanne-84 do 2 mei 2013 - 7:11

Heb E om 13 uur weer wakker moeten maken. Daarna naar buiten geweest (samen met snoes en haar zoontje) waar ze niet veel heeft geslapen. Thuis dan ook wat humeurig, dat zelfs t speentje niet meer hielp. Blijft jammer dat ze als ze wakker is eigenlijk niet echttevreden is, maar dat zal vast nog wel komen, hopenlijk..
Om 17 uur ging het slapen ook wat moeizamer.
Hebben haar ook gewogen voor en na de voeding, en daarbij bleek dat ze eigenlijk niet veel binnekrijgt (60cc) dus in overleg met cb nu ondanks dat ze wel goed aankwam, toch voeden met 2 borsten om te kijken wat dat doet.

Sijmprop; deze ben ik in gedeeltes verloren op de 1e dag, met de balloncatheter
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud