Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers

Pagina 26 van 43 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 34 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 26 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  red rose vr 26 apr 2013 - 18:21

Goedemorgen dames,

Ik heb eigelijk heel erg weinig te melden. Ik ben dinsdag uitgerekend en voel me de laatste tijd erg goed. Lekker thuis nog wat aan het rommelen en lekker veel buiten geweest met het mooie weer.

Caroow, wat een leuk cadeau

Pompoen, hopelijk gaat het snel weer beter met de bv en kun je weer een beetje bijslapen

Linda, veel beterschap en succes met de bv
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Jade vr 26 apr 2013 - 18:28

Wat vervelend Pompoen. Mij is ook verteld dat veel afwisselen productieverhogend werkt omdat de borsten elkaar dan stimuleren.

R. Heeft ook veel zorgbehoefte en sabbelt op haar handjes. Helaas heeft ze nog te weinig kracht om aan de borst te drinken en continue aangelegd te worden. Ik kolf de voedingen en geef ze op verzoek. Ze moet wel minimaal elke 3 uur drinken ivm haar groei/vele afvallen na de geboorte.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Shisha za 27 apr 2013 - 21:04

Sanne: Hier nogmaals een *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 26 699888.
Pompoen: Fijn dat de productie weer wat mee wordt! Hou je het nog een beetje vol met borstvoeding geven?
Caroow: Wat een leuk cadeau!
Red rose: Echt aftellen nu dus! Fijn dat je je nog zo goed voelt!
Jade: Jammer dat aan de borst nog niet lukt. Groeit ze nu wel goed verder?

Ik heb ook nog steeds niet veel te melden. Ik maak niet zoveel mee momenteel haha! Vrijdag wel weer mooie foto's laten maken (staan in het buikjestopic) en verder ben ik druk met het huishouden.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jelin za 27 apr 2013 - 21:36

Goedemorgen,

@ Jade.. jammer dat ze nog niet aan de borst drinkt.

@ Sanne.. Hoe gaat het slapen van dochter en hoe voel jij je?

@ Pompoen.. Hoe gaat het bij jouw mbt bv?

@ Shisha.. Lekker rustig aan blijven doen hoor. Gaat het verder wel goed met je zwangerschap, geen klachten?

Hier gaat het ineens goed met het slapen van A. Ze is nu ipv van 4 uur achtereen wakker en introostbaar, 1 uur wakker. Ook slaapt ze 's nachts langer door. Vandaag tot 5.30 uur! We zijn nu ook over op 5x150+5 en dat gaat super. Ik heb een tevreden baby!

En ze heeft haar handje gevonden. Zo super schattig. De oudste heeft nu vakantie, dus dat is erg fijn.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Smaragdje za 27 apr 2013 - 22:24

Ik reageer straks even op iedereen (net even bijgelezen), ga eerst even voeden en daarna even kolven denk ik, anders heb ik binnenkort een borstontsteking ben ik bang.

@ Sanne, ik las net jouw topic pas. Heel verl sterkte meis, nu snap ik sommige post van jouw hier ook beter. Ik wil je even een virtuele knuffel geven hug

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pompoen za 27 apr 2013 - 22:31

Even kort want ga zo weg, maar mijn borstvoeding is weer aardig op pijl, het doet minder pijn en L. drinkt meestal weer wat korter. Alleen geloof ik dat hij besloten heeft dat zijn clustermoment tussen 5-9 uur is, ja 's ochtends dus. Het is elke ochtend raak! Pffff! Voor mij vervelend omdat ik juist 's avonds als ik vroeg naar bed ga niet in kan slapen en 's ochtends tussen de voedingen door (als er lang genoeg tussen zit) wel. Maar ja het is nu eenmaal zo, ik probeer er zoveel mogelijk aan toe te geven. Het liggend voeden gaat gelukkig ook wat beter. Maar ik kan niet slapen als hij naast me ligt,ben te waakzaam de k ik. Ik dommel wel trouwens, maar val niet echt in slaap.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  blondje1313 zo 28 apr 2013 - 1:59

Sanne, ik las dat je uit de buurt van Eindhoven komt, ben je toevallig ook in het MMC in Veldhoven bevallen?
Wat ben ik trouwens kwaad om jouw hele situatie, wat doen jij en je meisje het dan goed!!!

Hier is mijn verlof ingegaan, heerlijk, nu ben ik erg benieuwd hoe lang ik hiervan mag genieten. Hoop zelf van de ene kant dat ik dinsdag over een week ingeleid ga worden, aan de andere kant is een beetje rust om bij te komen ook wel erg fijn.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  mezzoforte zo 28 apr 2013 - 3:33

Jelin, wat fijn dat het goed gaat met het slapen van A. smile

Pompoen, fijn dat de bv weer op peil is en minder pijn doet.

Hier heeft B. nog niet echt een standaard ritme ofzo, alleen 's nachts lijkt hij een vast ritme te hebben. Ongeacht de precieze tijd van de laatste voeding (dat kan bijv 9 uur zijn, maar ook half 11), wordt hij telkens omstreeks half 3 wakker en daarna weer rond half 7. Ben super blij dat hij 's nachts zich dus een beetje aan vaste tijden houdt. Vandaag is man met een vriend naar een of ander event met auto's, en ben ik voor het eerst lange tijd alleen met B. Het leek wel alsof hij dat aanvoelde, ik heb z'n bed moeten verschonen (ondergespuugd en was een paar lagen doorgelekt), continu wakker zijn (normaal is hij echt heel weinig wakker), als ik z'n luier verschoon nog even lekker poep eruit spuiten en plassen, zoveel plassen in korte tijd dat hij doorgelekt was en ik z'n kleding ook weer kon verschonen, pfff het hield maar niet op vandaag :P Nu sinds een uurtje is hij eindelijk rustig aan het slapen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  sanne-84 zo 28 apr 2013 - 3:47

Hier even een berichtje van mij.
Iedereen bedankt voor de lieve reacties!
Net lekker naar ons mam en pap gewandeld met de kleine en de hond (wat moet de hond nog wennen aan feit dat hij niet zomaar meer van links naar rechts kan lopen). Zo fijn om weer een stuk te kunnen wandelen zonder ergens last van te hebben! Helaas ook daar veel huilen (2 aan de borst gelegd). Zelfs in de kinderwagen gehuild)
Maar de wandeling zelf heeft me wel ff een goede boost gegeven!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Jade zo 28 apr 2013 - 7:21

Sanne: heeel veel sterkte meid! Ik had al een vermoeden dat het om jou ging omdat je een aantal dingen dubbel hebt gepost. Ik vind het echt vreselijk voor je, maar je kunt dit aan.

Ik hoop dat je meisje snel wat minder gaat huilen en dat je echt kunt gaan genieten. Dat heb je zo verdient!

Pompoen: fijn dat het weer wat beter met jullie gaat.

Blondje: fijn dat je verlof is ingegaan. Waarom kan het zijn dat je eerder wordt ingeleid?

Mezzo: B heeft je goed op de proef gestelt vandaag! De volgende keer alleen gaat het vast al een stuk beter.

Hier gaat het eindelijk de goede kant op! R. is lekker aan het groeien en gaat weer richting haar geboortegewicht (2530 gram). Het drinken aan de borst gaat helaas nog niet goed, maar vandaag heeft ze toch 2x een paar slokjes gedronken!! cheers. Ik kolf fulltime, en dat blijf ik voorlopig doen. Ik hoop dat ze met een paar weken voldoende kracht heeft om zelf aan de borst te drinken.

R. slaapt overdag super, maar 's nachts is ze veel onrustig en wakker. Ik hoop dat dit binnenkort wat beter wordt. Voorlopig moet ze nog om de 3 uur voeding, maar als ze goed aankomt kunnen we straks meer op verzoek gaan voeden.

De kraamhulp is sinds vrijdag weg, dus we hebben het rijk nu voor ons alleen. We hebben een geweldige kraamhulp gehad! Mijn vriend is nog wel lekker een weekje vrij.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Caroow zo 28 apr 2013 - 20:40

Mijn schatje heeft zichzelf net van buik naar rug gedraaid!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  red rose zo 28 apr 2013 - 20:52

Caroow, wat een snelle jongen!
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587

Bericht  Shisha zo 28 apr 2013 - 21:18

Blondje: Fijn verlof! Geniet er van!
Jade: Wat fijn dat je kleine meisje het zo goed doet! Ik hoop dat ze snel zelf aan de borst kan. En fijn dat je vriend ook nog een weekje vrij is.
Caroow: Wat goed!

Ik ben de afgelopen dagen zo moe ineens! Net even een wasje gestreken en ik moet daarna echt weer even zitten/liggen. Ben ook helemaal duizelig en weinig puf/energie.
En ik heb sinds gister wat buikpijn af en toe (indalen?), beetje menstruatieachtige krampen. Gister dus niet veel gedaan, voornamelijk op de bank gelegen.
Ik moet zo wel boodschappen doen maar heb er echt geen zin in eigenlijk.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Mom-Of-3 zo 28 apr 2013 - 22:36

Hey meiden,

Ben ik ook eens, ik heb het zo druk gehad afgelopen week, probeerde tussendoor wel mee te lezen maar reageren lukt dan gewoon ff niet.
Nu heeft de oudste 2 weken vakantie dus hopelijk deze week even tijd om uitgebreid op jullie te reageren.

Hier gaat het wel goed, wel erg druk met 3 kids de dagen vliegen echt voorbij.
Kleine meid doet het goed, ze heeft wel dagen dat ze wat meer huilt maargoed. Ze slaapt overdag in haar ledikant op haar eigen kamertje en na de laatste voeding tot de eerste voeding in de wieg bij ons op de kamer.
Dit gaat goed, en zo kunnen wij ook eens vroeger naar bed om tv in bed te kijken of alvast paar uurtjes te slapen tot de laatste voeding ( als we dan niet weer door de wekker heen slapen haha).

Ze slaapt sinds 5 dagen door, ze krijgt de laatste voeding tussen kwart voor 11 en kwart voor 12 en dan de volgende ochtend tussen 7 en 8 uur.
Ze is wel tussen 5 en 6 uur wakker maar dan krijgt ze haar speen en is het goed.
Ze heeft nog steeds maat 50 aan en ze mag van mij nu wel naar maat 56, ben die kleertjes maat 50 nu wel beu, en een stapel in maat 56 liggen.

Woensdag heb ik nacontrole bij de vk om ook nog over de bevalling te praten, ik kan het op een of andere manier nog geen plekje geven, waarschijnlijk omdat het zo snel is gegaan. Misschien moet ik het maar eens op gaan schrijven ofzo? Hebben jullie er ook last van of niet?
Gister verjaardag gehad van de middelste, alweer 3 jaar geworden.
Nu heb ik beneden alles op zijn kop staan en voor de kinderen ff rustig dagje, na alle drukte van gisteren.

Ik ga gauw nog ff verder voordat de kleine weer zo de fles moet.
Kom deze week uitgebreid reageren op jullie

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Caroow ma 29 apr 2013 - 3:57

Momof2, ik ben ook nog veel met mijn bevalling bezig. Ik heb het vorige week helemaal opgeschreven en had vandaag nacontrole bij de Gyn. Die heeft nog een aantal keer benadrukt dat het echt heel erg was en dat ik altijd nog een keer mag terug komen om er over te praten. En de volgende keer mag ik gewoon kiezen voor een geplande keizersnee, omdat ze niet precies weten waarom de ruggenprik niet goed werkte kunnen ze niet met zekerheid zeggen of het een volgende keer wel dragelijk is.
Ik mag nu weer lekker gaan sporten, dat zal ook wel helpen, lekker hardlopen doet me altijd goed smile

R heeft vanmorgen een paar uur gedronken en zonet weer ruim een uur. Regeldagje? Mijn vriend is aan het werk tot half 1 dus ga ik lekker vroeg op bed liggen met R, lekker in zijn luiertje op mijn buik, dat gaat hij vast fijn vinden. Ik sowieso Very Happy
En dan heeft hij morgen hopelijk wat minder honger, dan kunnen we lekker wandelen in de stad.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 ma 29 apr 2013 - 4:37

Pompoen, fijn dat je productie weer op peil lijkt e zijn.
En an dat slapen als ie langs je ligt herken ik. Man was daar wel makkelijker in, dus die mocht haar 'snachts dan ook vasthouden.

Blondje, ik ben in mn eigen woonplaats (G) in t ziekenhuis evallen. Zit hier om de hoek;)
Geniet nog maar even van je verlof;)

Mezzo, haha die B! Hoe heeft ie t vandaag gedaan?

Jade, fijn dat t alkemaal goed gaat. Geniet lekker met zn 3tjes van deze week

Caroow, kleine jongens worden groot;)
Ik leg haar te weinig op de buik, maar dat komt odat ze al zo veel huilt

Shisha, kunnen idd indalingsweeen zijn

Momof2, klinkt alsof t heel goed gaat met jullie.
Als jij denkt dat t helpt m de bevalling op te schrijven dan moet je dat zeker doen!

Caroow, fijne avond met zn 2tjes!

Hier is t nog steeds minder (sorrie voor de negativiteit). Dochter blift huilen, t lijkt steeds erger te worden. Vanacht heeft ze op mijn borst geslapen. Heb haar 1x aan man proberen te geven (omdat hij beter slaapt dan ik, en dit toch zn aatste nacht was) maar helaas toen werd ze weer wakker, en wakker zijn betekent huilen. ALS ze slaapt slaapt ze zo licht, dat als je haar in een andere houding legt ze wakker wordt. Heb haar ook veel vaker de borst aangebode, maar bleef huilen. Ledikantje heeft ze al 2 dagen niet gezien, en de fiep heeft ze vaker (dan dat mama er achter staat) in, en zelfs dan kan ze nog huilen.
Vanmiddag aar weer gebeld naar telefonisch spreekuur, maar veel konden ze niet doen, als zeggen dat ik de komende 2 dagen alles moet doen waarvan ik denk dat t kan helpen, ook al zou t niet goed zijn (flesje geven, als ze slaapt laten slapen, ongeacht hoeveel uur etc) omdat zij uit deze spiraal moet, en ik weer wat rust moet krijgen. Woensdag had ik al en afspraak staan bij cb voor t inbakeren, maar ze moeten eerst maar eens verder kijken. Ik kan al een week geen foto maken, omdat ze er dan huilend op staat..
(En ik ben nu echt wel veel aan het loslaten)
Tot zo ver mijn negativiteit hier. Hoop snel mee te kunnen schrijven met positieve verhalen!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow ma 29 apr 2013 - 5:20

Pff Sanne, het is niet niks hug Het is dat je hier niet in de buurt woont, anders had ik haar een dagje opgehaald. Gaat de bv nog wel? Heel knap dat je het blijft proberen maar ook geen schande om te stoppen hoor!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shisha ma 29 apr 2013 - 7:57

Ik hoop ook dat je snel met positieve verhalen komt Sanne. Maar tot die tijd klaag je er maar lekker op los hoor. Het is allemaal niet niks. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 26 699888
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L ma 29 apr 2013 - 8:17

Wat een situatie sanne....hopelijk vinden jullie (dochter en jij) snel de rust die jullie zo te lezen echt nodig hebben. En van die speen...ik denk dat jij het jezelf erg moeilijk maakt. Ik lees bij iedere keer dat je 'fiep' schrijft dat je er een hekel aan hebt oid.. Als het meer rust geeft...geef daar dan gewoon aan toe. Of je gebruikt de speen niet en gooit dat ding weg...dan hoef je er ook niet aan te ergeren smile Als zij daar haar troost in kan vinden voor die momenten, dan zie ik daar echt geen problemen in. Maargoed, dat is natuurlijk jouw keuze. Denk alleen dat je nu niet teveel over details als dat moet gaan piekeren/ergeren/etc..
Heel veel sterkte iig!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Jelin ma 29 apr 2013 - 8:43

Goedenavond,

@ Caroow.. Knap van jullie mannetje.

@ Mom.. ook al zo'n drukke week achter de rug. Ben ook blij dat de oudste vakantie heeft. Die was er wel aan toe en ik ook.

@ Sanne.. Balen dat het slapen weer zo slecht gaat. Hopelijk komt er woensdag een oplossing. En ik had je ook graag willen helpen, maar woon ook niet in de buurt. Wel in dezelfde provincie.

Hier gaat het gelukkig redelijk behalve dat A nu al 2 uur wakker is helaas. Verder gaat het slapen gelukkig prima. En 5x150+5 gaat goed.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Pompoen ma 29 apr 2013 - 9:05

Flower_L schreef:Wat een situatie sanne....hopelijk vinden jullie (dochter en jij) snel de rust die jullie zo te lezen echt nodig hebben. En van die speen...ik denk dat jij het jezelf erg moeilijk maakt. Ik lees bij iedere keer dat je 'fiep' schrijft dat je er een hekel aan hebt oid.. Als het meer rust geeft...geef daar dan gewoon aan toe. Of je gebruikt de speen niet en gooit dat ding weg...dan hoef je er ook niet aan te ergeren smile Als zij daar haar troost in kan vinden voor die momenten, dan zie ik daar echt geen problemen in. Maargoed, dat is natuurlijk jouw keuze. Denk alleen dat je nu niet teveel over details als dat moet gaan piekeren/ergeren/etc..
Heel veel sterkte iig!

Ik snap Sanne daarin wel een beetje. Ik was echt van plan geen speentje te geven, het word ook min of meer afgeraden in combinatie met borstvoeding. Daardoor voelde ik me echt gewoon schuldig dat ik op een gegeven moment tóch een speentje heb gepakt (Ik had er 4 gekregen!). Ik wilde niet, maar ja, slapen met jouw pink in zijn mond is ook niet echt een aanrader, ik heb het in ieder geval maar 1 nacht volgehouden. Ik vroeg net nog aan mijn man: "vind je het erg dat ik hem een speentje heb gegeven?". Hij stelde mij gerust dat we hem dat speentje heus nog wel zouden afleren en dat als dat voor nu werkt dat toch prima is. En daar ben ik het ook eigenlijk wel mee eens. Soms werkt het speentje gewoon echt heel erg goed, dan wil hij niet slapen omdat hij nog zuigbehoefte heeft, drinken wil hij dan niet en aan de borst gaat hij 'klieren' (aan mijn tepel trekken, kaakklemmen, steeds weer loslaten en weer willen aanhappen). Pink is dan ook goed, maar dat is voor mij ook niet fijn. Vaak valt hij in slaap met eventjes aan de pink zuigen, maar als het wat langer duurt of hij steeds weer wakker word dan is dat een ander verhaal. Ik probeer me er nu maar gewoon bij neer te leggen dat hij dat speentje heeft en dat hij daar gewoon soms beter op slaapt.
Overigens spuugt hij 't speentje vaak gelijk weer uit of houd hij zelfs zijn mond stijf dicht, echt fan is hij dus nog niet. Net wilde hij geen speen, maar op mijn pink begon hij fanatiek te zuigen om vervolgens heel snel in slaap te vallen.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 ma 29 apr 2013 - 9:08

Flower, ik ben idd bang dat ik er 'snachts vaak uit moet omdat ze haar speen kwijt is.. Daarom heb ik hem liever niet. Maar nu gebruik ik hem wel, al moet ik die er ook weer vaak instoppen:) en echt mooi eruit zien vind ik een speen ook niet..

Pompoen, idd ivm borstvoeding heb ik er niet aan gedurfd. Dat gelukkig nu wel. De pink hebben wij wel heel veel aangeboden, maar 'snachts krijg je daar zo'n lange arm van

Maar iets positiefs, ze slaapt!! :cheering:
Had om 6 uur weer de borst gegeven (2x) en was al vrij snel onrustig. Dus heb haar een flesje gegeven. Ze dronk een kleine 50 cc binnen enkele minuten leeg (geen idee hoe snel een babay daar over doet?) en even later nog 20 cc (dat ging wel minder snel) en ze viel daarna als een blok in slaap. Nouja, was met momenten nog wel beweeglijk, of lag met haar ogen open, maar dan was ze wel rustig. Heb haar net zelfs op een kussen langs me kunnen leggen. Ze is wel heel schrikachtig.
Mrgen toch nog maar 1x proberen met flesje als dat nodig is.
Dalik alleen nog naar boven, verschonen en naar bed. Hopenlijk wordt ze daar niet al te wakker van (en zo ja, dan denk ik maar aan dit positief klein stukje)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen ma 29 apr 2013 - 9:12

sanne-84 schreef:Flower, ik ben idd bang dat ik er 'snachts vaak uit moet omdat ze haar speen kwijt is.. Daarom heb ik hem liever niet. Maar nu gebruik ik hem wel, al moet ik die er ook weer vaak instoppen:) en echt mooi eruit zien vind ik een speen ook niet..

Pompoen, idd ivm borstvoeding heb ik er niet aan gedurfd. Dat gelukkig nu wel. De pink hebben wij wel heel veel aangeboden, maar 'snachts krijg je daar zo'n lange arm van

Maar iets positiefs, ze slaapt!! :cheering:
Had om 6 uur weer de borst gegeven (2x) en was al vrij snel onrustig. Dus heb haar een flesje gegeven. Ze dronk een kleine 50 cc binnen enkele minuten leeg (geen idee hoe snel een babay daar over doet?) en even later nog 20 cc (dat ging wel minder snel) en ze viel daarna als een blok in slaap. Nouja, was met momenten nog wel beweeglijk, of lag met haar ogen open, maar dan was ze wel rustig. Heb haar net zelfs op een kussen langs me kunnen leggen. Ze is wel heel schrikachtig.
Mrgen toch nog maar 1x proberen met flesje als dat nodig is.
Dalik alleen nog naar boven, verschonen en naar bed. Hopenlijk wordt ze daar niet al te wakker van (en zo ja, dan denk ik maar aan dit positief klein stukje)

Ik zou als het even kan het verschonen gewoon even laten zitten tot ze weer wakker word eigenlijk. Tenzij het er echt bijna uit druipt hoor... laughcry Ik verschoon overigens altijd van te voren, weliswaar moet ik dan soms daarna weer omdat hij gaat liggen poepen, maar als hij lekker in slaap valt kan ik hem dan laten en dat is wel zo fijn. Hopelijk slaapt ze lekker door!
Was het een fles met borstvoeding of met kunstvoeding eigenlijk?
Er is trouwens een slaapfase waarin jonge baby's hun ogen open hebben he! Ik ben even vergeten hoe het heet, maar wij hebben twee slaapfasen, de REM slaap en die andere en baby's hebben nog een derde fase en dan slapen ze eigenlijk ook!
Ik baalde ook dat hij in het ziekenhuis een speentje had gekregen. Maar aan de andere kant, als hem dat troostte vond ik eigenlijk alles ook weer prima, hij lag daar verder natuurlijk ook maar alleen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 ma 29 apr 2013 - 9:36

Verschonen hoeft idd niet als je het zo bekijkt. Doe ik 'snachts ook niet, waardoor er wel vaker 10 uur tussen zit
Ik heb met flesvoeding bijgevoed. Krijg nog niet zoveel gekolfd. En weet dan ook niet of ze paar uur later wel genoeg binnen krijgt.
Slaapfase klopt. E kan wel eens even huilen in dr slaap. Dan denk ik owjee daar is ze weer, maar dan houdt t snel op. Maar zie wel verschil in de eerste week en nu, ze lijkt wel lichter te slapen.
En speen, ik geef t nu nog niet te pas en te onpas, maar sta er wel iets(!!) meer achter
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  slaatje ma 29 apr 2013 - 19:56

Ha ladies,

Ben ik ook weer eens met een update. Niet al te veel tijd meer tegenwoordig om alles bij te houden helaas.

Hier gaat alles wel zijn gangetje eigenlijk. Qua voeding en avond/nachtslaap zitten we aardig in een ritme. Overdag blijft het zoeken. Mikey slaapt niet heel erg veel overdag. Gelukkig is het geen huilbaby, huilt echt alleen als hij zijn speen kwijt is of als er iets anders aan de hand is. Uiteraard heeft hij elke dag een huiluurtje. Natuurlijk altijd op het moment dat wij gaan eten. We zijn er nu achter gekomen dat hij zich op die momenten een soort van buitengesloten voelt. Dus als we aan tafel eten zetten we hem erbij in de wipper en als we op de bank eten, leg ik hem op de bank naast me. Werkt prima.
Hij loopt nu bij de kinderfysio voor zijn voorkeurshouding. We hebben hem twee dagen alleen maar in de rolletjes gehad en nu houd hij zijn hoofd automatisch uit zichzelf naar de andere kant of in het midden (zijn hoofdje is aan de linkerkant afgeplat) Door de afplatting aan de achterkant, is het aan de voorkant ook wat afgeplat en zijn ene oortje staat wat hoger dan de ander. Maar als het zo doorgaat met hem komt dat vast wel goed.
Verder is het eigenlijk een heel vrolijk mannetje. Leg hem in de box onder zijn muziekmobiel en hij is gelukkig. Hij volgt woezel en pip met het grootste gemak. Krijgt regelmatig "de slappe lach" van ze, wat resulteert in een hele vrolijke papa en mama. Hij is flink aan het bewegen en malen met zijn armpjes en beentje en "brabbelt" hele verhalen.
Aankomend weekend gaat M. voor het eerst uit logeren bij mijn moeder. Man en ik hebben een hotel geboekt in de stad bij haar in de buurt. We gaan samen shoppen, uit eten, een drankje drinken en een nacht doorslapen zonder gewekt te worden.
Het doorslapen wil namelijk niet echt lukken. We moeten hem om 23.30 altijd wakker maken voor zijn voeding. Na de voeding slaapt hij gelijk weer in. Alleen word hij helaas altijd rond half 5/5 uur wakker. Omdat ik met mijn vermoeidheidsklachten zit, trek ik het niet om hem te laten huilen. In ieder geval niet langer dan drie tot vier keer heen en weer lopen. Dus neem ik hem dan mee ons bed in en dan slaapt hij zo verder tot 7/7.15. Misschien geen goede oplossing, maar ach, je moet ook aan jezelf denken he?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud