Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers

Pagina 24 van 43 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 33 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 24 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Jelin wo 24 apr 2013 - 4:50

Nou we hebben de echo gehad en alles was goed :cheering: :cheering: :cheering: !! Mijn moedegevoel had weer eens gelijk.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pompoen wo 24 apr 2013 - 8:58

joyce0606 schreef:L. Is inmiddels weer thuis..hij heeft 5 dagen sonde voeding gekregen..en zit nu op dag 15/16 rond zijn geboortegewicht...ik moet hem om de 3 uur voeden om aan zijn minimum te komen...hij komt minimaal aan...maar at least komt hij aan!

Mede door de slechte kraamzorg heeft L. Heel veel moeten inleveren. Ik heb gemerkt dat randprematuur een erg grijs gebied is! Als je kindje prematuur is dan blijft hij in het ziekenhuis en mag het pas naar huis als het naar behoren groeit en functioneerd...als je kindje a terme wordt geboren dan doen ze het vaak zelf al goed.....maar een randprematuur wordt maar naar huis gebonjourd en als het niet gaat kom je maar terug...weljaa waar hebben we het over een klein mensje maar toch! De kraamzoeg noch het ziekenhuis spelen hier totaal niet op in....ik ben behoorlijk pissig!

Maar jij bent na 37 weken bevallen toch? Randprematuur is tot 36+6 namelijk, dus officieel zou jouw kleintje het dan goed hebben moeten doen.
Verder ben ik het met je eens hoor, het is toch van de zotten dat ze niet naar het kindje zelf kijken! Ook slecht dat de kraamzorg er niet goed op ingespeeld is!
Maar fijn dat hij aankomt! Moet je hem 's nachts ook om de 3 uur voeden? En geef je hem volledig borstvoeding? L. dronk in het begin beter uit een flesje en heeft pas later geleerd om te drinken uit de borst.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Pompoen wo 24 apr 2013 - 9:11

@Sanne, hopelijk ging jouw dag verder goed

@Caroow, wat goed zeg!!

@Jelin, Yes! Echt heel fijn dat er niets aan de hand is!

Nou ik heb het overleefd maar ben wel echt kapot zeg! De bus kwam veel te laat waardoor ik de trein miste en daardoor moest ik om nog enigzins op tijd te komen een keer extra overstappen. Ik ben met de bus, de trein en de metro geweest. Vervolgens waren er op de receptie inderdaad gigaveel mensen die Lucas wilden bewonderen. Ik had hem bij me in de draagdoek gestopt want gelijk bij binnenkomst gingen mensen al aan hem zitten in de wagen, bij mij in de draagdoek was dat wat minder. Hij heeft wel heel wat vingers over zijn wang en handen over zijn bolletje en zelfs een paar kusjes gekregen (maar niet van vreemden hoor, van familieleden die hem nog niet hadden gezien) maar ik denk dat het nog veel erger was geweest als hij in de wagenbak had gelegen. Nu kon ik hem ook gewoon lekker weg stoppen als ik het genoeg vond. Maar L. heeft eigenlijk de hele tijd geslapen, op het laatst werd hij wat onrustiger en het was ook hoogste tijd voor voeding. Ik ben eerst ergens achteraf gaan zitten om hem te voeden, maar hij lag mooi beschut onder een hydrofielluier en ik vond het wel erg saai en lang duren dus ik ben weer bij mijn familie gaan zitten met hem nog aan de borst. Na een tijdje was hij in slaap en heb ik de boel opgeborgen. Helaas begon hij op het moment dat we daar echt weg moesten weer te zoeken en happen. We moesten toen eerst nog met de metro en wachten op de trein en pas in de trein heb ik hem weer verder kunnen voeden en eigenlijk vond ik dat best vervelend, het was een volle coupé en L. kreeg volgens mij krampjes, hij overstrekte helemaal en begon te brullen aan de borst. Hij heeft een kwartier zo gelegen, brullen, drinken, brullen, drinken en toen liet hij los. Ik weer de boel opgeborgen maar hij begon al vrij snel weer te huilen, alleen toen waren we er al bijna. Toen heeft hij een tijdje op mijn pink liggen sabbelen, dat vond hij best. Op het station bleek dat de bus er nog heel lang over zou doen en toen ben ik maar gaan lopen (15 minuten lopen), al die tijd lag hij wakker in de wagenbak, wel rustig, maar ik wist dat hij honger had. Ik had ook honger en moest snel langs de supermarkt om wat te eten te halen. Nou ja en uiteindelijk thuis heeft mijn man de pizza in de oven gedaan en heeft L. nog weer zeker een half uur gedronken. Ik had geloof ik net pech, normaal is hij wel met 15-30 minuten klaar, maar vandaag wilde hij eerder ook al een hele tijd drinken, vanmiddag voor we weg gingen 1,5 uur!

Ik ben nu dus doodop, wat een gedoe zeg. Er zijn wel veel mensen die helpen met de wagen, vaak spontaan en anders als ik het vraag. Maar dat voeden dat vind ik nog niet helemaal wat op deze manier, ik moet daar misschien gewoon nog wat handiger in worden ook want nu zit ik soms tien minuten met mijn borst te 'flashen' omdat L. niet goed wil aanhappen... En ik heb vandaag ook geoefend in de ringsling, maar dat was gewoon een grote worstelpartij. Pfff!

Kortom, ik heb het overleefd maar vond het wel pittig. Merkte ook echt dat mijn conditie gewoon nog helemaal niks is, last van mijn rug, heup, voeten en zooo moe! Ga ook gauw naar bed!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 wo 24 apr 2013 - 9:42

Jelin, fijn dat de echo goed was!

Joyce, fijn dat je mannetje weer thuis is. Hopenlijk blijft ie nu goed groeien

Linda, wat vervelend dat jullie in het ziekenhuis liggen. Laat je morgen weten hoe t was?

Pompoen, haha wat een verhaal, klinkt zeker als leuk maar vermoeiend.

Her heb ik weer te vroeg gejuicht.. Na de voeding van 6 uur weer in bed gelegd, maar daar bleef ze huilem, of ik nu bij haar was of niet. Vanavond mee naar een vriendin genomen, is daar ook veel onrustig geweest, moeilijk stil te krigen. En bij thuiskomst nu was t elemaal paniek. Ze heeft nu een fiep, maar zelfs daarmee maakt ze nog huilgeluidjes. Zo zielig om te zien, terwijl haar ogen wel iedere x dihtvallen..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  joyce0606 wo 24 apr 2013 - 9:54

Pompoen: randprematuur is van 35 tot 37 weken. L is met 36.4 geboren dus wordt ook in het ziekenhuis behandeld als een randprematuur.

Mijn arts had een mooie uitspraak over dit termijn...vaak wordt er gezegd door mensen..ochh 36 weken is toch volgroeid...dat is ook wel zo...alleen laten we niet vergeten dat hij ook geen kindje van 40 weken is en dus wel degelijk problemen kan hebben en premature trekjes heeft.

Ja hij moet dag en nacht om de 3 uur gevoed worden. Ik mag hem nog niet aan de borst voeden omdat hij daar nog te zwak voor is (hij drinkt dan max. 20cc en is dan de komende 5/6 uur niet meer wakker te krijgen) dus ik kolf volledig en dan de fles.

Ik moet hem om de dag wegen en mag hem max. Om de dag in bad doen (vandaag gedaan en ook sit kost een hoop energie..hij dronk vervolgens 30cc en was vertrokken)

Jouw mannetje is al lekker aangekomen pompoen!! Echt super goed gegroeid!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Pompoen wo 24 apr 2013 - 13:48

T/m 36+6 bedoelde ik natuurlijk! Had in mijn hoofd dat jij verder was met de bevalling! Ik ben dement!
Ja dan is hij zeker randprematuur, net als L., die termijn ligt daar biet voor niets, kindjes die met 37 weken worden geboren hebbeb ook nig vaak problemen. Wat heb je 'm dan snel meegekregen! En je hebt dan nu een veel prematuurder kindje thuis dan wat ik mee kreeg (maar dat kwam ook door die verrekte monitor)eigenlijk! Pittig hoor, elke 3 uur voeden én kolven! Hoeveel keer kolf je per dag? En wanneer mag je voedingen met de borst gaan doen? Krijg je daar goede begeleiding in?
Ik hoop dat het gauw wat beter gaat met je ventje!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  joyce0606 wo 24 apr 2013 - 15:30

Nee, ik was nog niet verder! smile

Ja iedereen zegt dat hoor dat hij zo snel naar huis mocht! Het ging okk zo rommelig in het ziekenhuis. Hij heeft daar al geen goede start gehad wb voeding en zat na dag 1 al onder de 7% wb het afvallen.

Hij zag erg geel maar dit werd ontkent door de kraamhulp. Uiteindelijk hebben ze hem toch geprikt. En hij zat tegennde grens (260 is grens en hij had 250). Omdat hij inmiddels 8 dagen was toen hij het ziekenhuis in kwam mocht hij niet meer onder de lamp (in het ziekenhuis is hij nog een keer geprikt en de waardes waren niet gezakt).

Op een gegeven moment had hij over 12 uur genomen 90cc gedronken, werd niet meer wakker, suf en moe. Uiteindelijk zag ik in het zorgdossier vannde kraamhulp dat hij de hele week maar max. 200cc per 24 uur op had...dit was veelste weinig.

Toen de vk kwam (die ons doorgestuurd heeft) begonnze ons zwart te maken tegenover de vk. Het kwam erop neer dat het door ons kwam dat hij zo slecht dronk etc. Omdat wij hem te veel vasthielden...gelukkig was het haar laatste dag..anders had ze echt een schop onder dr kont gehad...ze heeft de situatie totaal verkeerd ingeschat en dat voor iemand die coördinator is met 30 jaar! ervaring (wat we 100x moesten horen en elke keer weer 'ja, maar ik heb babies geler gezien.....'mijn ervaring...vlablabla')

Ik kolf nu 5x per dag ongeveer, ik heb een megaproductie dat komt omdat het pas 5 maanden geleden is dat ik gestopt ben bij K. Althans dat werd mij verteld.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Vancity_girl wo 24 apr 2013 - 19:13

Hoi meiden,

Ik lees steeds alles mee maar het komt er niet van te reageren. Ik ben meestal blij dat ik s'avonds rustig op de bank kan zitten haha.
Het loopt hier allemaal wel lekker, D is gek op haar zusje en behalve de 'normale' peuterpuber streken is ze erg lief. F doet het ook goed, heeft wel af en toe last van krampjes. We beginnen steeds meer onze draai te vinden zo als gezin van 4.
Als ik weer wat meer puf heb kom ik wel weer mee schrijven, maar nu heb ik er ff geen zin in.

@Joyce: hopelijk gaat het snel beter met je mannetje!
@Linda: voor jou ook veel beterschap voor de kleine man!
@Pompoen: wat een onderneming was dat gisteren! Wel stoer dat je het gedaan hebt hoor! Wordt alleen maar makkelijker als ze groter worden. ( tot ze kunnen lopen en niet meer in de wandelwagen willen haha)
@Jelin: fijn dat de echo ( en dus je gevoel) goed waren.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Shisha wo 24 apr 2013 - 20:57

Joyce: Wat fijn dat L. weer thuis is! Ik snap dat je pissig bent. Hopelijk komt hij nu goed aan!
Caroow: Wat lief! En wat goed dat hij zelf al zijn speen heeft gepakt! Verlof is inderdaad heerlijk!
Linda: Nogmaals veel sterkte! Balen dat het zo gelopen is. Ik hoop dat hij snl opknapt en weer mee naar huis mag!
Jelin: Wat fijn dat alles goed was! *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 24 281626781
Pompoen: Wat een onderneming zeg! Ik snap dat je doodop bent!
Vancity: Fijn dat het zo goed gaat!

Vandaag heb ik nog even een dagje cursus van het werk tussendoor. Zo geen zin in... Neutral Gelukkig is het maar 4 uurtjes maar wel weer midden op de dag dus kan verder niet veel vandaag. Maar dan hebben we dat ook maar weer gehad.
Morgen ga ik weer foto's laten maken van mijn buik en zaterdag de verjaardag van mijn moeder dus de komende dagen heb ik weer even genoeg te doen!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Smaragdje do 25 apr 2013 - 1:17

* weg*

Even een klein fotootje die ik wel leuk vind. Ik haal hem zo weer weg. Is al wel 2 weekjes terug denk ik.

Laatst aangepast door Smaragdje op do 25 apr 2013 - 10:10; in totaal 2 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Snoes do 25 apr 2013 - 1:22

Ach, wat lief Smaragdje!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Smaragdje do 25 apr 2013 - 1:48

Snoes schreef:Ach, wat lief Smaragdje!

Ja hè Very Happy vind ik nou ook..hahaha.
Helaas werkt de oudste vaak niet mee aan een foto samen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Snoes do 25 apr 2013 - 1:50

Smaragdje schreef:
Snoes schreef:Ach, wat lief Smaragdje!

Ja hè Very Happy vind ik nou ook..hahaha.
Helaas werkt de oudste vaak niet mee aan een foto samen.
Blijven proberen Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 1:51

Lief Smaragdje!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jelin do 25 apr 2013 - 4:03

@ Smaragdje.. lief en idd verschillende mannetjes.

@ Pompoen.. weer een beetje bijgekomen na gisteren?

@ Sane.. Hoe is het bij jouw gegaan met het slapen van dochter?

Hier was het gisteren helaas weer drama met slapen. Maar tot nu toe gaat het wel goed.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 6:27

Pfff, ik zit er ff doorheen hoor. Ben zo moe en alles stapelt zich hier in huis maar op en dan het gedoe met de borstvoeding. Het doet gewoon verrekte pijn, mijn ventje is onrustig aan de borst, heeft krampjes en wil echt heel lang drinken terwijl het dus juist pijn doet, hij trekt ook enorm aan mijn tepels, klemt ook af en toe met zijn kaakjes. Zou zomaar spruw kunnen zijn. Maar ik wil gewoon niet meer, ik wil niet steeds wat hebben en problemen hebben. Nou ja goed dat wil natuurlijk niemand, maar ik ben gewoon even een beetje op dus. Bah bah bah! Ik ga morgen de huisarts maar eens even bellen en vragen of het idd misschien spruw is en of ik daar dan snel wat tegen kan krijgen. Maar gadver, het gedoe!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow do 25 apr 2013 - 8:34

Wat vervelend (maar begrijpelijk!) Dat je je zo voelt! Hopelijk krijg je morgen gelijk iets tegen de spruw en gaat het snel beter. Groot gelijk ook dat je even een flesje geeft, even niet dat pijnlijke aanhappen en drinken.

Ik was net echt chagrijnig. R wil 's avonds clusteren, dit vind ik geen probleem. Maar mijn vriend had geen tijd om het nog even te rekken want hij moest douchen en naar het terras met zijn vrienden. Ik zat dus met R tussen de rommel van het avondeten, hij moest nog in bad en ik moest nog afwassen, maar hij wilde dus clusteren. Tussendoor hem even snel in bad gedaan en om kwart voor 9 kon ik eindelijk afwassen.
Ik baalde echt dat mijn vriend niet even wat later had afgesproken!

Nu lig ik alweer in bed en R slaapt, dus ik had best tijd hoor, voor de afwas. Maar ik wil graag voor het clusteren alles klaar hebben, dan ben ik veel relaxter.

Nog wat grappigs: Van de week ging ik voor het eerst samen met R douchen. Hij hapte gelijk aan en heeft heerlijk onder de douche gedronken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Printje do 25 apr 2013 - 9:17

Pompoen, en hoe sta je er tegenover om hem fv te geven? Misschien dat dat jou meer rust geeft, en het is echt geen schande je hebt het super gedaan tot nu toe.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  sanne-84 do 25 apr 2013 - 9:40

Met printje eens. Ik weet dat t knap is om borstvoeding te kunnen geven in stressvolle situaties, en volgens mij slaat dat wel op jou. Dus überhaupt al knap dat je t al zolang doet
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Printje do 25 apr 2013 - 9:47

sanne-84 schreef:Met printje eens. Ik weet dat t knap is om borstvoeding te kunnen geven in stressvolle situaties, en volgens mij slaat dat wel op jou. Dus überhaupt al knap dat je t al zolang doet

Ja precies, en ik sta er wel totaal anders in (zoals je vast wel weet) maar ik vind niet dat je kosten wat kost maar die bv zou moeten geven. Het is, vooral in jouw situatie, gewoon totaal geen schande oid dat je zou stoppen. Ik zou je juist groot gelijk geven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 10:40

Ik ben daar op dit moment nog niet aan toe, ik heb er zo veel in geïnvesteerd dat ik dat gewoon echt zonde vind, bovendien wil ik het echt ontzettend graag. Maar ik heb wel besloten komende dagen wat meer flesjes met afgekolfde melk te geven en zelf te kolven want het kolven was toch echt wat minder pijnlijk, ook omdat het gewoon minder lang duurt. En ik moet toch echt een beetje aan mezelf denken.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 do 25 apr 2013 - 10:50

Ik weet eigenlijk niet of t mag, maar anders af en toe een flesje gewone flesvoeding ipv afgekolfd?
Dan ontzie je jezelf helemaal
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 13:43

Dan daalt je productie gelijk dus dat doe ik maar niet. Is bovendien niet nodig want heb nog een la vol melk in de vriezer!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow do 25 apr 2013 - 13:45

He Pompoen, ook wakker? smile
Caroow