Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers

Pagina 21 van 43 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 32 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 21 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Caroow zo 21 apr 2013 - 5:40

Krampjes beginnen rond de 2/3 weken en komen even na de voeding. Ene keer heftiger dan de andere, door wat je gegeten hebt denk ik. Ik ben ook geen expert hoor, maar zo gaat het hier smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  sanne-84 zo 21 apr 2013 - 5:48

Als krampjes rond de 2 weken beginnen dan kan daar iets van kloppen. Alleen.zulke gekke dingen eet ik niet dat t iedere x voor moet komen.
En wat is de ervaring hoe lang zo'n kramp duurt?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caroow zo 21 apr 2013 - 5:58

R kon best lang huilen maar soms ook helemaal niet. Je hoeft niks geks te eten, de krampjes krijgt bijna elke baby. Alleen kan een baby erger last hebben van ui, kool, knoflook en nog wat dingen.

Ik geef R nu voor elke voeding Infacol, hij boert hierdoor een stuk meer en laat ook enorme scheten.. Maar een stuk minder krampjes!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 zo 21 apr 2013 - 6:15

Ze heeft nu ruim 2 uur geleden gegeten.. Gevoelsmatig wel erg lang geleden voor krampjes. Dinsdag moet ik weer naar cb, dan alles ff op papier zetten en dan kan ik nog de ongeval evt halen.
Want veel kun je niet doen tegen kraampjes
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  slaatje zo 21 apr 2013 - 6:37

Sanne, wat hier wel helpt tegen krampjes is een pittenkussen warm maken of een kruik in de kruikenzak (beiden niet te warm uiteraard) en dat tegen het buikje aanleggen. Ook helpt het vaak om de baby op zijn/haar buikje op jouw buik leggen. Hierdoor voelen ze de warmte, maar zijn ze ook dicht bij mama. Verder kun je er idd weinig tegen doen. Het is een natuurlijk proces dat bijna elke baby mee moet maken helaas.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Linda zo 21 apr 2013 - 6:43

Sanne, bedenk ook dat ze 9 maanden heerlijk warm en knus in jouw buik heeft gezeten. Het is een grote overgang om dan opeens koud en alleen ik een bedje te liggen. Als ze bij jou op schoot ligt dan hoort ze je hart, dat hoorde ze in je buik ook en dat geeft geborgenheid. Daarnaast is de warmte ook erg prettig voor ze.
Heb je een draagdoek of zak? Dat scheelt al een hoop. Op onrustige momenten stop ik zoon daarin en dan heb ik alsnog m'n handen vrij om het huishouden te doen of met dochter te spelen.

Ik heb zelf geen ervaring met erge krampjes. Zoon heeft soms wel even dat er wat ontlasting dwars zit, dan houd ik hem tegen m'n bovenbenen en dan fiets ik met z'n beentjes. Dat schijnt ook goed tegen krampjes te helpen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  sanne-84 zo 21 apr 2013 - 6:51

Ik blijf er ook gewoon over denken.. Krampjes/clusteren/geborgenheid..
Eerst lag ze wel gewoon in bed.. Met de beentjes bewegen helpt niet. En vanaf de avond wordt.de onrust erger.
Draagzak heb ik geen. Maar zoals ze nu is ('savonds) helpt niks, ook niet vasthouden. Man heeft haar met.verschoond en ze ligt nu aan de borst. Hopelijk doet dat iets (of krijgt ze weer krampjes..)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Linda zo 21 apr 2013 - 6:54

Het klinkt heel erg als clusteren.

Komt dit je bekend voor: http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html

Dochter heeft dat de eerste 3 a 4 maanden iedere avond gedaan. Met zoon heb ik het zelf maar ingelast.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow zo 21 apr 2013 - 7:01

Hier ook een kleine zuignap die de hele avond aan de borst hangt. Ik vind het wel gezellig smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 zo 21 apr 2013 - 7:03

Ik herken wel wat, maar gelukkig niet alles.
Sommige signalen kun je ook weer linken naar iets anders. Ik tob nog ff aan
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Linda zo 21 apr 2013 - 7:49

Caroow schreef:Hier ook een kleine zuignap die de hele avond aan de borst hangt. Ik vind het wel gezellig smile

Ja, zo kan je het het beste zien.

Bij dochter had ik nog nooit van clusteren gehoord. Dus toen ze dat ging doen had ik echt zo iets van WTF is dit nou weer?
Ik kon me er de eerste tijd moeilijk aan over geven. En dag werkt uiteindelijk alleen maar frustrerend.
Dus nu accepteer ik het maar.

Zoon ligt voor het eerst 's avonds in z'n bed te slapen! Halleluja wat is dat ff lekker, haha! Man is dochter naar bed brengen dus het is beneden heerlijk rustig. Ik heb net ff gauw alles kunnen opruimen en de was gedaan.
Ook heb ik de boterhammen voor morgenochtend alvast gesmeerd. Morgen gaat man weer werken en zijn zoon, dochter en ik voor het eerst een hele dag alleen. Ben heeeeel benieuwd hoe dat gaat!

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 zo 21 apr 2013 - 8:11

Mss egoïstisch, maar clusteren zie ik niet zitten. Een beetje mn eigen ding kunnen doen vind ik wel fijn. En hoe dan met bezoek?
Heb haar net 10 min aan de borst gehad, op t einde viel ze weer zowat in slaap. Heb ha as r op mn borst/schouder gelegd waar ze in slaap viel. (af en toe een strekkinkje) zo 3 kwartier gelegen en weer poging gedaan in ledikanten. Eenmaal in bedje weer wakker.. Dus nu ligt ze weet op mij. Prima voor een x, maar het is al 3 dagen zo.
En feit dat ze wel op mn borst slaapt hoort niet bij clusteren toch.

Linda, veel plezier en succes morgen!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Linda zo 21 apr 2013 - 8:32

Sanne, op je borst slapen hoort ook bij clusteren. Meestal is clusteren even een beetje drinken, dan even kroelen en slapen, dan weer een slokje enz enz.
Dochter was een extreme, die clusterde van 18.00 tot 01.00. Niet om je te ontmoedigen hoor, haha. Wink
Het weigeren was hier echt kansloos. Dan zat ik met een mega onrustig, krijsende kind. Dat wilde ik niet, dus dan maar aan toe geven.
Wij hebben er dit keer voor gekozen om geen visite 's avonds te ontvangen. Geen zin in en veel te veel gedoe met dochter haar bedtijd. Bij dochter hebben we dat destijds wel gedaan. Toen hield ik haar gewoon tijdens het clusteren bij me als er visite kwam.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen zo 21 apr 2013 - 9:13

L. heeft 's ochtends vaak dat hij vaak wil drinken en dan 's avonds weer. Ik vind het geen grote ramp hoewel ik af en toe ook wel graag even mijn handen vrij wil. Ik draag hem ook vaak in de draagdoek overdag. Eigenlijk slaapt hij over het algemeen alleen lekker bij mij, maar ik kan hem wel prima in de wagenbak of 's nachts in de co-sleeper leggen. Ik heb eenbeetje het gevoel dat we wat in te halen hebben wat betreft lichamelijke nabijheid. Ik vind het ook echt niet fijn om hem ergens te slapen te leggen zonder dat er iemand bij is. Ik leg hem als ik even wat anders wil doen vaak lekker bij mijn man in de buurt, die vind dat ook heerlijk (en hij is tochthuis).

Sanne, ik zou toch aan die draagdoek denken, dan heb je haar dichtbij zonder dat je gelijk niets meer kunt. Misschien is een ringsling wel wat voor jou, ik vind die vrij makkelijk in het gebruik, al vind ik de tricot draagdoek wel fijner dragen omdat die over twee schouders gaat.

Ik denk dat je het misschien een beetje te veel wil 'dwingen', niet dat je het fout doet hoor, maar je hebt blijkbaar een beetje in gedachten hoe het zou moeten zijn en zo gaat het niet helemaal en ik heb het idee dat je daar nu over struikelt. Ik denk dat als je dat los laat en er meer in mee gaat wat haar behoeften zijn dat je er uiteindelijk zelf ook meer rust door krijgt!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Caroow zo 21 apr 2013 - 17:20

Als er visite komt leg ik hem voor die tijd wat vaker aan en als hij dan aan het einde van het bezoek mopperig begint te worden dan leg ik hem met een speentje in dicht tegen me aan.

Inmiddels lukt het prima om te lopen en dingen te doen tijdens het voeden, mocht ik dus willen drinken ofzo dan kan dat gewoon.

Succes vandaag Linda!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda zo 21 apr 2013 - 17:51

Zoon was om 05.15 al wakker, had alles ondergepoept. Wilde daarna niet meer slapen. Hij valt nu eindelijk op m'n borst in slaap. Dochter zal zo ook wel wakker worden. Wordt een lange dag!!

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow zo 21 apr 2013 - 20:00

Na de vorige voeding zijn wij weer gaan slapen, ik word net pas wakker.. Heerlijk hoor.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda zo 21 apr 2013 - 20:06

Caroow schreef:Na de vorige voeding zijn wij weer gaan slapen, ik word net pas wakker.. Heerlijk hoor.

Oooehhh heerlijk zeg! Dat is het grote voordeel van een eerste kindje.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin zo 21 apr 2013 - 20:59

Goedemorgen,

@ Linda.. Balen dat zoon niet meer wilde slapen. En succes vandaag! Maar gaat wel goed komen.

@ Caroow.. Lekker dat je nog een beetje uit hebt kunnen slapen. Idd het voordeel van een eerste kindje.

@ Sanne.. Ik denk dat je onzeker bent en teveel volgens een schema wil werken. Je moet dat echt proberen los te laten. Gewoon blanco de dag in en dan maar zien wat je per dag kan doen. Dan maar ern keer niet schoonmaken, want morgen is er nieuwe dag dus nieuwe kansen. En lekker je dochter knuffelen. Ik moest bij A ook eraan wennen dat ze graag bij mij wil zijn.

Zo gisteren hebben man en ik de tuin opgeruimd. Nieuwe plantjes erin en een schommelbank gehaald. J wil daar nu telkens in haha. Helaas was het doorslapen van A eenmalig, want vannacht kwam ze weer op tijd. Maar het heeft me wel goed gedaan een paar uur meer slaap.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  sanne-84 zo 21 apr 2013 - 21:02

Hier kwam ze vanacht om half 5. Natuurlijk weer snelhuilen na de voeding, dus man heeft haar langs haar gelegd. En om 6 uur weer teruggelegd toen zijn wekker ging. Daar heb ik haar om 9 uur wakker moeten maken (dus nog wel ff kunnen slpen) maar ze ligt nog steeds jengelend en met grote ogen in mn armen, afgewisseld met rustig liggen. Ontbijten zit er voor mij zo niet in.
Ook hier wordt t een lange dag..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Linda zo 21 apr 2013 - 21:06

Jelin, zoon sliep om 7 uur. Dochter werd om 8 uur wakker, dus ik heb gelukkig nog een uurtje kunnen slapen.
Jammer dat het doorslapen van A. eenmalig was. Maar het is in ieder geval 1 keer gelukt. Dat onthouden ze wel, hihi.
Lekker een opgeruimde tuin! Die van ons gaat betegeld worden. Vanavond en morgen komen er mensen kijken. Ben zo blij als het gedaan is en dochter lekker in de tuin kan spelen.

Zoon is snotverkouden, echt sneu! Dikke groene snot en helemaal benauwd.
Ik heb hem vannacht op z'n buik laten slapen. Hij slaapt beduidend beter dan.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda zo 21 apr 2013 - 21:08

Sanne, ik had gisteravond al boterhammen gesmeerd voor vanmorgen. Was blij toe, anders had het niet gelukt. Voor mij niet zo erg, maar dochter moet natuurlijk wel eten.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 zo 21 apr 2013 - 21:09

Jelin, jammer dat je nacht weer gebroken was. En leuk een schommelbank!
En t klopt zeker dat ik onzeker ben, wil dat ze t goed heeft. En 1 dagje bij mij zijn is prima, idd het andere komt wel een dag later. Maar ik ben dingen nu al 4 dagen weg aan het schuiven. En hoe zít t dan als ik straks weer moet werken? Dan kan ze toch ook niet bij mij zijn?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 zo 21 apr 2013 - 21:11

Linda schreef:Sanne, ik had gisteravond al boterhammen gesmeerd voor vanmorgen. Was blij toe, anders had het niet gelukt. Voor mij niet zo erg, maar dochter moet natuurlijk wel eten.

Ik eet 'sochtends yoghurt, en dat eet niet makkelijk met een baby op de borst. Mss dat ik dit ook moet gaan veranderen haha
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje zo 21 apr 2013 - 21:11

Hier liet D er vannacht voor het eerst 4 uur tussen! Helaas zat ik na 3 uur al beneden, omdat J zo hard huilde. Ik hoop dat D er komende nacht weer langer ertussen laat, dan heb ik er ook wat aan.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 21 van 43 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 32 ... 43  Volgende