Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers

Pagina 20 van 43 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 31 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 20 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Caroow za 20 apr 2013 - 2:03

Superschattig Linda, en dat nageltje, heel herkenbaar smile Heerlijk als je te langzaam bent met eten geven en dat ding krast over je borst Neutral
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pompoen za 20 apr 2013 - 2:08

Caroow schreef:Superschattig Linda, en dat nageltje, heel herkenbaar smile Heerlijk als je te langzaam bent met eten geven en dat ding krast over je borst Neutral

Ik heb ook regelmatig kleine graai handjes die in mijn tepels knijpen en er met die heerlijke scherpe nageltjes overheen krassen. Ik wil ze eigenlijk wel knippen, maar durf nog niet zo goed!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caroow za 20 apr 2013 - 2:17

Pompoen schreef:
Caroow schreef:Superschattig Linda, en dat nageltje, heel herkenbaar smile Heerlijk als je te langzaam bent met eten geven en dat ding krast over je borst Neutral

Ik heb ook regelmatig kleine graai handjes die in mijn tepels knijpen en er met die heerlijke scherpe nageltjes overheen krassen. Ik wil ze eigenlijk wel knippen, maar durf nog niet zo goed!

Knippen mag nog niet.. Je mag ze wel zachtjes afscheuren of er zelf een beetje aan knabbelen Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 za 20 apr 2013 - 2:18

Hihi linda, zo ongeveer lag mijn dochter ook met haar handje!
En tja geen idee waarom ik zo omzeker ben. Zit gedeeltelijk wel in me hoor, en wil t gewoon zo graag goed doen voor die kleine meid!

En de nageltjes mag je toch wel zachtjes vijlen?

Hier een goede nacht achter de rug, nadat ze eerst een uur op mn borst heeft geslapen. Alleen vandaag slaapt ze veel, maar zodra ik haar neerleg wordt ze weer wakker (van,orgen hield ze het wakker zijn wel een half uur vol, maar uiteindelijk toch huilen). Net even buiten in de wandelwagenbak geslapen tijdens het wandelen, maar een kwartier na thuiskomst weer wakker. Ligt nu bij man te slapen. Geen idee waarom ze dit zo doet. (Weer zo'n onzeker momentje)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Linda za 20 apr 2013 - 2:19

Mijn dochter trekt steeds die losse nageltjes eraf. laughcry

Knippen mag inderdaad nog niet. Vijlen mag wel.

Hier trouwens weinig handjes in de buurt van m'n borst. Ik duw ze altijd weg, haha.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linda za 20 apr 2013 - 2:22

Sanne, lastig he die onzekerheid. Maar volgens mij doe je het echt wel goed hoor!

Zoon houd zich echt aan de geschreven regels. Vandaag is hij 3 weken en precies vandaag heeft hij een regeldag. Dat is het nadeel van borstvoeding. Ik haat regeldagen! laughcry

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 za 20 apr 2013 - 2:29

Linda schreef:Sanne, lastig he die onzekerheid. Maar volgens mij doe je het echt wel goed hoor!

Zoon houd zich echt aan de geschreven regels. Vandaag is hij 3 weken en precies vandaag heeft hij een regeldag. Dat is het nadeel van borstvoeding. Ik haat regeldagen! laughcry

Dankjewel smile
Ik doe het ook niet slecht angel alleen ben zo over alles aan het denken
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Linda za 20 apr 2013 - 2:37

Niet te veel denken. Handel gewoon vanuit je gevoel. Dan komt het echt goed!
Ik herken het overigens hoor. Ik moet dingen van mezelf ook altijd begrijpen en kunnen verklaren, heel irritant soms.
Wbt de borstvoeding: op bv.com staat echt heeeeeel veel info. En het borstvoedingsforum is ook echt een aanrader.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 za 20 apr 2013 - 2:44

Ben snel bang dat ik een verkeerde gewoonte aanleer (al dan niet uit gemakzucht).
Net als gisteren en vandaag t slapen. Prima dat ze dat voor een x alleen bij ons doet, maar denk meteen dat ze dalik alleen nog maar bij ons in slaap wil vallen en niet in t ledikanten.
Of met speen, mss dat ze dan minder huilt, maar wil eerst weten waarom ze huilt oog een speen erin doen (want zie dan ook weer op tegen de nadelen van een speen)
En zo blijf je bezig met denken;)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje za 20 apr 2013 - 2:53

@ Sanne, probeer je niet te druk te maken over het aanleren van slechte gewoonten, zeker nirt op deze leeftijd. Het komt allemaal wel goed smile D slaapt ook geregeld naast mij, aangezien ik dan tijdens het voeden in slaap val (dat is meestal bij de middelste nachtvpeding, aangezien hij na die voeding ook rustig in slaap valt). Had ik bij J ook wel eens, maar die slaapt ook al lang altijd in zijn eigen bed ;-)

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Caroow za 20 apr 2013 - 2:55

Mijn vriend zegt ook wel eens dat we voorzichtig moeten zijn dat hij er niet aan went. Ik denk dan maar, op zijn 15e ligt hij echt niet meer de hele dag bij mij op schoot en slaapt hij ook in zijn eigen bed Very Happy Ik verwen hem nu liever dan dat hij ligt te huilen zonder mij (of zijn vader).
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 za 20 apr 2013 - 3:10

*sanne gaat een poging doen om de denkknop uit te zetten*
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje za 20 apr 2013 - 3:21

sanne-84 schreef:*sanne gaat een poging doen om de denkknop uit te zetten*

Goedzo Very Happy

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  slaatje za 20 apr 2013 - 19:17

Meiden, jullie doen het allemaal fantastisch! Jullie kunnen je kindjes gewoon lekker bij je nemen. Pas na een maand of zes gaan ze aan dat soort dingen gewend raken! Nu hebben ze dat besef nog niet.
Hier gaat het allemaal prima. Man gaat straks even lekker met zoon weg, dan kan ik mijn huis eens grondig poetsen en stofzuigen zonder dat ik hoef te stoppen voor een huilende baby of om speentjes terug te duwen.
Man gaat over twee weken een weekend motor rijden met zijn broer en dan gaan Mikey en ik gezellig het weekend naar mijn beste vriendin en haar gezin. Errrrrug leuk.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Shisha za 20 apr 2013 - 20:12

Dat is wel fijn Slaatje, even wat tijd voor jezelf!

Ik heb maar weinig te melden. 1 van de weinige hier die nu nog op het wachtbankje zit. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 20 253468018
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  slaatje za 20 apr 2013 - 22:09

Sisha, het klinkt zo cliche, maar echt, geniet er nog even van :p Ik had er zo'n hekel aan als iemand dat tegen me zei, maar je leven staat zo op zijn kop als je baby er eenmaal is. Je gaat echt met volle teugen genieten, maar er gaat ook zoveel op je af komen. Pak echt alle rust die je kunt pakken en geniet nog even van het getrappel en gerommel in je buik. Doe de dingen die je nog kunt als je daar nog puf voor hebt. Straks kom je er bijna niet meer aan toe :-)
Hoe voel je je, geniet je er nog een beetje van, of begin je het al een beetje zat te raken?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Caroow za 20 apr 2013 - 22:19

Iedereen zei ook tegen mij dat ik mijn rust moest pakken, maar ik heb het helemaal niet druk. Ik ben niet moe, loop geen dagen door huis met een huilende baby en ben ook niet aan huis gekluisterd.. In mijn verlof had ik het drukker nerd
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shisha za 20 apr 2013 - 22:20

Ik geniet nog wel hoor! Vind het getrappel in mijn buik echt heerlijk (afgezien van de momenten dat hij mijn ribben wegdrukt). En ik doe gewoon lekker rustig aan, doe vaak een dutje 's middags en rommel verder wat in huis aan. Ik merk wel dat ik steeds sneller moe wordt. Maar van mij mag (moet) hij nog wel even blijven zitten!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jelin za 20 apr 2013 - 22:39

Ik ben zo ontzetteblnd trots. Mijn kleine dametje heeft vannacht doorgeslapen tot 6.30 uur. Ze had om 23.30 uur de laatste fles gehad. Ze had de hele dag niet willen slapen behalve toen we even naae het centrum waren. Schrok ervan dat het al zo laat was haha.. Maar super trots :cheering: !!

@ de rest ik reageer van de week op jullie. Beetje druk gehad afgelopen dagen en komende week ook. Maar volgende week heeft de oudste meivakantie.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Linda za 20 apr 2013 - 22:47

Jelin, doorslapen, dat woord klinkt heerlijk!! Ik ga er maar vanuit dat zoon net zo "snel" zal doorslapen als dochter (ruim 1,5 jaar). Dan kan het alleen maar meevallen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 zo 21 apr 2013 - 4:37

Jelin, wat goed van haar!

Shisha, idd geniet nog maar even van het kunnen en doen en laten!

De eerste week ging het hier goed, nu heb ik al 3 dagen een dochter die in bedje meteen begint te huilen. Net 3 uur op schoot gehad (sliep wel) maar toen moest ik toch echt plassen. Dus even neergelegd en meteen wakker en na een minuut huilen.
Zo vermoeiend.. Weet ook niet wat het is. In het begin was er niks aan de hand. Als ze na de borst wakker bleef dan huilde ze wel snel als ze lag. maar als ze sliep kon ik er alles mee. Nu slaapt ze na de borst wel weer, maar zodra ik haar neerleg is het raak. Zoda ik haar oppak is het weer goed. Of ze ligt dan met ogen open te kijken, of ze gaat weer slapen. Maar soms dan huilt ze ook in de armen, dan wordt ze helemaal hysterisch! Moeilijk hoor.. Honger lijkt me niet, aangezien ze meteen begint na de borst. En fiep geloof ik ook niet, aangezien ze wel wel eens stil is als ze bij ons is (ook met altijd)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow zo 21 apr 2013 - 4:47

En als je haar eens op haar buik of zij neerlegt? Niet gelijk in bed en dan weglopen, maar in de box of op de bank? Misschien heeft ze ergens pijn en ligt het gewoon niet fijn, op haar rug.
Ik zeg maar wat hoor.. Lijkt me wel vervelend!

Heeft ze geen krampjes? R wordt rood en maakt vuistjes als hij krampjes heeft, en dan wil hij ook liever op schoot dan in zijn bed.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 zo 21 apr 2013 - 5:03

Box vind ze ook niks.
Geen idee of t krampjes zijn , aangezien ze iedere x toch weer net wat anders doet. En waarom is ze op schoot dan wel stil? Of helpt alleen wiegen soms? als ze op.schoot huilt dan maakt de houding ook niet uit.
Blegh, ,.snap mn eigen kind niet. Rara waar dat onzekere vandaan komt..

Hebben net de diep gegeven, daar is ze wel wat stiller op. Maar zelfs dan kan ze nog huilen. En ik vind t er niet uitzien:(

Tot zover weer mn frustratie en onzekerheid (de drukknop heb ik nog niet kunnen vinden..)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen zo 21 apr 2013 - 5:04

Kan ook iets refluxachtigs zijn, dan is op de rug neerleggen vaak niet fijn, kan zelfs pijnlijk zijn. Dan is op de zij of op de buik of rechtop fijner. Klinkt alsof ze plat op de rug niet fijn vind. Je kunt ook het bedje een beetje schuin zetten zodat het hoofdje wat hoger ligt.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  sanne-84 zo 21 apr 2013 - 5:26

Maar eerst kon ze dat wel. En waarom kan ze t na een uur wel soms? En vanmorgen om 6 uur ging ze wel snel slapen. En de voeding erna tussen ons in bed gelegd en toen is ze nadat ze even wakker heeft gelen ook in slaap gevallen.,
(en zo is mn denkwijze)

Edit; nu ligt ze in mn armen, en de ogen vallen heel de tijd dicht, maar ze lijkt zich wakker te willen houden, want ineens gaan ze weer wagenwijd open)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud