*Voorjaar 2013 mama's*
+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers
Pagina 19 van 43
Pagina 19 van 43 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 31 ... 43
Re: *Voorjaar 2013 mama's*
Ik heb verlof!
Nu kan ik eindelijk gaan doen wat ik al heel lang wil doen maar van mijzelf mee moest wachten tot mijn verlof. Kleertjes wassen en strijken en kast inruimen, grote schoonmaak en de puntjes op de i zetten m.b.t. het kamertje!
Nu kan ik eindelijk gaan doen wat ik al heel lang wil doen maar van mijzelf mee moest wachten tot mijn verlof. Kleertjes wassen en strijken en kast inruimen, grote schoonmaak en de puntjes op de i zetten m.b.t. het kamertje!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Smaragdje schreef:
Naam Leeftijd kindje uitgerekend/geboren geslacht/naam Slaatje 34 1e 02-03-2013 Mikey Jelin 27 2e 05-03-2013 A.lyssa Julia ? 2e 06-03-2013 ? Mysterious 31 1e 16-03-2013 ? Mom-of-2 30 3e 18-03-2013 ? Caroow 25 1e 18-03-2013 R.avi Pompoen 28 1e 20-03-2013 L. Smaragdje 23 2e 23-03-2013 D. Linda 27 2e 30-03-2013 E.van Vancity_girl 30 2e 01-04-2013 F. Sanne-84 28 1e 04-04-2013 E. Joyce0606 27 2e 08-04-2013 ? Mezzoforte 23 1e 17-04-2013 jongen red rose 28 2e 30-04-2013 jongen Jade 22 1e 09-05-2013 meisje MissBitchy 26 1e 17-05-2013 ? Balloon 25 3e 21-05-2013 Meisje Blondje1313 32 2e 24-05-2013 jongen Shisha 28 1e 30-05-2013 jongen
Shisha- Ratel
L!ND@ schreef:Leuk dat je er weer bent!Balloon schreef:Bij mij mag in de tabel dat we een meisje verwachten
Thanks meis!
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Shisha, geniet lekker van je verlof! En bedankt voor het geslacht aanpassen
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Ha Balloon!
Shisha geniet er van he!
Ik heb hier nogal vermoeiende dagen met een hongerig kereltje dat om de haverklap wil drinken! Vanmorgen was ik echt doodop (hij komt soms om het uur of wil niet gaan slapen). Mijn man was al op dus ik ben naar 'm toegelopen en heb iets gezegd van "hier is je zoon", hij vroeg "wat moet ik doen?" Dus ik zei "knuffel hem maar ofzo, ik ben zó moe".
Vervolgens heb ik een paar uur niets meer gehoord. Mijn man die nog nauwelijks iets met hem gedaan, laat staan dat hij weet hoe alles precies werkt. Maar hij vond dat ik moest slapen, dus heeft hij moedermelk uit de vriezer opgeduikeld, dat keurig au bain Marie ontdooid en verwarmd en in de tussentijd in een pan het flesje uitgekookt (we hebben een magnetronsterilisator maar hij wist niet hoe dat moest ). Het was zo fijn!! Ik lag alleen in het begin steeds te luisteren of hij al huilde... En een uur na het flesje wilde hij alweer, toen heeft hij flink bij mij aan de borst gedronken.
Het is wel erg fijn dat hoewel mijn man niet fit is en ik het grotendeels alleen moet doen, ik hem toch af en toe aan hem over kan geven en er geen omkijken naar heb.
Shisha geniet er van he!
Ik heb hier nogal vermoeiende dagen met een hongerig kereltje dat om de haverklap wil drinken! Vanmorgen was ik echt doodop (hij komt soms om het uur of wil niet gaan slapen). Mijn man was al op dus ik ben naar 'm toegelopen en heb iets gezegd van "hier is je zoon", hij vroeg "wat moet ik doen?" Dus ik zei "knuffel hem maar ofzo, ik ben zó moe".
Vervolgens heb ik een paar uur niets meer gehoord. Mijn man die nog nauwelijks iets met hem gedaan, laat staan dat hij weet hoe alles precies werkt. Maar hij vond dat ik moest slapen, dus heeft hij moedermelk uit de vriezer opgeduikeld, dat keurig au bain Marie ontdooid en verwarmd en in de tussentijd in een pan het flesje uitgekookt (we hebben een magnetronsterilisator maar hij wist niet hoe dat moest ). Het was zo fijn!! Ik lag alleen in het begin steeds te luisteren of hij al huilde... En een uur na het flesje wilde hij alweer, toen heeft hij flink bij mij aan de borst gedronken.
Het is wel erg fijn dat hoewel mijn man niet fit is en ik het grotendeels alleen moet doen, ik hem toch af en toe aan hem over kan geven en er geen omkijken naar heb.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Nou dames, hierbij dan mijn bevallingsverhaal. Man wilde graag vrijen in de hoop de bevalling op te wekken, nou dat is dus goed gelukt!! Vlak daarna begon ik buikpijn te krijgen, toen dacht ik, hmm zouden dit dan echt weeën zijn? Toen braken mijn vliezen. Gerekend vanaf dat moment, ongeveer 9 uur later is onze kleine man B.enjamin geboren!! Ik ben thuis bevallen, dat is gelukkig dus goed gegaan en vond het erg fijn om in mijn eigen vertrouwde omgeving te kunnen bevallen. Vond het wel het heftigste wat ik ooit meegemaakt heb. Alles verliep in principe prima, alleen moest ik toch een beetje ingeknipt worden omdat hij er anders toch echt net niet uitkwam. Daar voelde ik verder niet echt wat van, het feit dat ik daarna nog gehecht moest worden was wel flink minder. Een plek hebben ze geloof ik wel 3x verdoofd ofzo zo gevoelig was het Na de bevalling was ik, zoals niet gek zal zijn, helemaal total loss, maar nu 2 dagen later heb ik alweer veel meer energie. Daarstraks voor het eerst weer naar beneden gegaan, trap af ging prima, trap op bleek wel vermoeiend. Moet nu officieel "rusten", maar ja ik ben een beetje eigenwijs dus zit wel braaf in bed maar gewoon geen behoefte om te slapen (man ligt wel lekker te tukken hier). Ik geef B. borstvoeding, dat is nu al een aantal keren goed gelukt maar soms wel pijnlijk (ondanks dat hij goed aangelegd was en alles er verder goed uitziet). Onze kleine man heeft de eerste paar nachten goed geslapen, zelfs zodanig goed dat de kraamhulp gisteren bijna een half uur voor de deur heeft moeten staan wachten omdat wij door onze wekker heen geslapen waren.... Het is ook dat we vannacht een wekker gezet hebben om hem te voeden, anders had ie gewoon lekker verder geslapen. We hebben een tevreden baby tot nu toe. Ik vind het geweldig om te zien hoe liefdevol mijn man met hem omgaat en zo goed alles al doet. Ik ben zelf nog heel onzeker wat alles betreft, zelfs met hoe ik hem kan vasthouden enzo. Maar goed, dat is even wennen en komt vast allemaal wel goed.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Mezzoforte, klinkt als een goede bevalling!!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Huiluurtje??
Madame is al de hele dag bezig.. Eigenlijk al vanaf gisteravond. Vanacht al bij ons in bed gelegen.
Vanmorgen heel veel huilen, ook niet altijd troostbaar. Vanaf vanmiddag valt ze in mn armen in slaap, maar zodra ik haar neerleg wordt ze wakker en begint ze meteen te huilen. Zo niet haar dit, enzo frustrerend. Hopenlijk is dit eenmalig, want jeetje wat is dit vermoeiend
Madame is al de hele dag bezig.. Eigenlijk al vanaf gisteravond. Vanacht al bij ons in bed gelegen.
Vanmorgen heel veel huilen, ook niet altijd troostbaar. Vanaf vanmiddag valt ze in mn armen in slaap, maar zodra ik haar neerleg wordt ze wakker en begint ze meteen te huilen. Zo niet haar dit, enzo frustrerend. Hopenlijk is dit eenmalig, want jeetje wat is dit vermoeiend
sanne-84- Ratel
Sanne, geef je borstvoeding? Is het geen regeldag?
L. was de afgelopen dagen ook erg onrustig, hij huilt niet veel, dus daaraan kan ik het niet afmeten, maar hij piepte wel veel, wilde weinig slapen en veel drinken. Ook vannacht was het weer raak. Ik was echt doodmoe vanmorgen. Inmiddels heeft hij alweer twee keer een uur of 3 geslapen, zoals hij eerder ook deed. Dus ik hoop echt dat het een paar regeldagen waren want zelfs als hij niet huilt is het érg vermoeiend om een aantal dagen én nachten bijna onafgebroken met je kind bezig te zijn.
L. was de afgelopen dagen ook erg onrustig, hij huilt niet veel, dus daaraan kan ik het niet afmeten, maar hij piepte wel veel, wilde weinig slapen en veel drinken. Ook vannacht was het weer raak. Ik was echt doodmoe vanmorgen. Inmiddels heeft hij alweer twee keer een uur of 3 geslapen, zoals hij eerder ook deed. Dus ik hoop echt dat het een paar regeldagen waren want zelfs als hij niet huilt is het érg vermoeiend om een aantal dagen én nachten bijna onafgebroken met je kind bezig te zijn.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik gooi het huilen van onze babies op de storm van gister , R was ook aardig onverzadigbaar gisteravond en vannacht. Mijn vriend kwam gister om half 2 's nachts uit zijn werk, toen lag ik echt in een onmogelijke houding te slapen, met R aangelegd, die lag ook te slapen. Ik had geen gevoel meer in mijn armen
Het klinkt als een goede bevalling Mezzoforte! Nu lekker genieten
Fijn trouwens dan je man zich goed kon redden met L Pompoen.
Het klinkt als een goede bevalling Mezzoforte! Nu lekker genieten
Fijn trouwens dan je man zich goed kon redden met L Pompoen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Geen idee wat is. Sowieso maak ik me zorgen om de borstvoeding, maar mss is het wel een regeldag, laten we dat hopen! Heb net na de voeding nog ff in mn borst geknepen, en er kwam nog melk uit, dus volgens mij is tniet zodat ik te weinig productie heb, toch? Van het cb mocht ik flesvoeding extra geven, kijken of ze daar rustiger vanwerd, maar als dat zoís en het toch aan de borstvoeding ligt dan voel ik me falen als moeder.
Maar normaalkan ze als ze slaapt van arm naar arm, nu wordt ze meteen wakker als ik haar neerleg. En als ze wakker is dan slaapt ze sowieso niet in in haar ledikantje of wandelwagenbak. Dus zit nu veel met haar op de bank, voelme schuldig alsik moetplassen en plan dan meteen een eetmoment voor me, anders schiet dat er ook bij in.
En ondertussen loopt er een hond rond die uit wil maar waar ik niet voor kan zijn.
Pompoen, na 1 dag en nacht ben ik al op, laat staan jij na eenpaar dagen.
Maar normaalkan ze als ze slaapt van arm naar arm, nu wordt ze meteen wakker als ik haar neerleg. En als ze wakker is dan slaapt ze sowieso niet in in haar ledikantje of wandelwagenbak. Dus zit nu veel met haar op de bank, voelme schuldig alsik moetplassen en plan dan meteen een eetmoment voor me, anders schiet dat er ook bij in.
En ondertussen loopt er een hond rond die uit wil maar waar ik niet voor kan zijn.
sanne-84- Ratel
Sanne, ik lees overal dat vrouwen zelden te weinig melk hebben, daar zou ik niet aan twijfelen. Helemaal als er nog melk uit komt! Je kan ook luisteren of je het slikken hoort tijdens de voeding, dan weet je zeker dat er gedronken wordt.
Caroow- Lady Post-a-lot
sanne-84 schreef:Geen idee wat is. Sowieso maak ik me zorgen om de borstvoeding, maar mss is het wel een regeldag, laten we dat hopen! Heb net na de voeding nog ff in mn borst geknepen, en er kwam nog melk uit, dus volgens mij is tniet zodat ik te weinig productie heb, toch? Van het cb mocht ik flesvoeding extra geven, kijken of ze daar rustiger vanwerd, maar als dat zoís en het toch aan de borstvoeding ligt dan voel ik me falen als moeder.
Als je haar flesvoeding gaat geven gaat jouw productie hard achteruit, zou dat niet zo maar doen hoor! Ik had de afgelopen dagen ook vrij lege borsten, maar hij heeft wel volle plasluiers, poepluiers en spuugt ook af en toe wat uit. Hij dronk erg vaak dus ik denk dat het daar van kwam en dat hij gewoon de productie aan het opkrikken was!
Ik zou het de tijd geven hoor, ik word er af en toe ook onzeker van en voel me vooral schuldig als ik mijn geduld een beetje verlies. Maar na twee dagen aanmodderen is hij nu ineens weer een stukje rustiger!
Je zou trouwens eventueel wel (na de voedingen) wat kunnen gaan kolven, daarmee help je je productie en als je dan een keer wil kun je haar een flesje moedermelk geven. L. heeft vanmorgen een flesje moedermelk gehad, ik was zo moe, had hem aan mijn man gegeven en was gaan slapen. Een uur later wilde hij weer drinken maar sindsdien komt hij weer om de 3 uur in plaats van om het uur of om de twee uur en mijn borsten voelen ook niet meer zo leeg! Hij is ook minder aan het mopperen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Caroow, ik hoor wel verhalen van mensen die geen goede melkproductie hebben (of te weinig, of geen goede inhoud).
En het slikken probeer ik nu ook op te letten, maar is best moeilijk om te horen. Vooral omdat ze gemiddeld maar 10 min drinkt, en op t einde al vaak slaapt (maar dat heeft ze altijd al gedaan) dus ook minder slikt.
Ik vond het ook eng dat de cb dat zei. Maar zij had het over even bijvoeden, kijken of ze daar rustiger van werd. Ik vroeg ookof ik dan niet beter kon kolven, maar zij zei dat als ik dat ging doen, ze de volgende keer mss minder kon drinken, en dat kolven mij ook relatief energie koste, wat ik niet altijd kan gebruiken.
Ik moet zeggen dat ik ook niet ieder uur voed. Vaak zit er 4 uur tussen, soms 2. Als ze huilt, zit er vaak 2 uur tussen. Maar als ze huilt is t al vrij snel na de voeding, dus dan vind ik aanleggen niet nodig.
Ze heeft btw alleen nog maar op onze pink gezogen, fiep hebben we nog niet aangeboden, en flesje ook niet.
En het slikken probeer ik nu ook op te letten, maar is best moeilijk om te horen. Vooral omdat ze gemiddeld maar 10 min drinkt, en op t einde al vaak slaapt (maar dat heeft ze altijd al gedaan) dus ook minder slikt.
Ik vond het ook eng dat de cb dat zei. Maar zij had het over even bijvoeden, kijken of ze daar rustiger van werd. Ik vroeg ookof ik dan niet beter kon kolven, maar zij zei dat als ik dat ging doen, ze de volgende keer mss minder kon drinken, en dat kolven mij ook relatief energie koste, wat ik niet altijd kan gebruiken.
Ik moet zeggen dat ik ook niet ieder uur voed. Vaak zit er 4 uur tussen, soms 2. Als ze huilt, zit er vaak 2 uur tussen. Maar als ze huilt is t al vrij snel na de voeding, dus dan vind ik aanleggen niet nodig.
Ze heeft btw alleen nog maar op onze pink gezogen, fiep hebben we nog niet aangeboden, en flesje ook niet.
sanne-84- Ratel
@ ]Sanne, als ze vandaag veel huilt, zou ik haar geregeld aanleggen. Is niets mis mee. Om de 4 uur is echt een luxe hoor :-)
@ Mezzo, klinkt als een goede bevalling. Lekker genieten!
@ Mezzo, klinkt als een goede bevalling. Lekker genieten!
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Smaragden, dat deed ze al vanaf t begin.. en vraag me af of t honger is, aangezien ze wel in mn armen in slaap valt.
(ik ben een denker, ik moet dingen snappen/begrijpen voordat ik handel haha)
Maar heb haar nu eindelijk in t ledikantje liggen! Niet wakker geworden toen ik hAr erin legde
(ik ben een denker, ik moet dingen snappen/begrijpen voordat ik handel haha)
Maar heb haar nu eindelijk in t ledikantje liggen! Niet wakker geworden toen ik hAr erin legde
sanne-84- Ratel
@ Sanne, wel fijn hoor. Hier heb ik geluk als het een hele dag om
om de 2,5-3 uur is. Hier slaapt hij ook het liefst bij ons, niets mis mee. Gewoon zieken naar geborgenheid. Je kunt natuurlijk gewoon aanleggen om te kijken of ze wil. Smakt of zoekt ze ook of helemaal niet?
om de 2,5-3 uur is. Hier slaapt hij ook het liefst bij ons, niets mis mee. Gewoon zieken naar geborgenheid. Je kunt natuurlijk gewoon aanleggen om te kijken of ze wil. Smakt of zoekt ze ook of helemaal niet?
Smaragdje- Ratel
2,5-3 uur valt ook nog wel mee. Soms hoor ik hier verhalen van 1-2 uur.
Als ze slaapt moet ik haar wakker maken na 4 uur, als ze na de voeding niet in slaap valt dan begint ze meteen te huilen totdat ik haar na gemiddeld 2 uur weer de borst aanbied. Voor zover het ritme, met uitonderingen daar gelaten.
En idd soms zoekt ze dan, of zuigt op haar knuistjes (ze heeft zelfs al enkele keren haar duim gevonden). Maar dit kan ze ook meteen na de voeding doen (gister zelfs hierom 3x achter elkaar aangelegd, maar bleef daarna huilen).
En ik hoor geen verschil in huilen om voeding/krampjes/iets anders. Ben nog erg aan het zoeken en denken!
Als ze slaapt moet ik haar wakker maken na 4 uur, als ze na de voeding niet in slaap valt dan begint ze meteen te huilen totdat ik haar na gemiddeld 2 uur weer de borst aanbied. Voor zover het ritme, met uitonderingen daar gelaten.
En idd soms zoekt ze dan, of zuigt op haar knuistjes (ze heeft zelfs al enkele keren haar duim gevonden). Maar dit kan ze ook meteen na de voeding doen (gister zelfs hierom 3x achter elkaar aangelegd, maar bleef daarna huilen).
En ik hoor geen verschil in huilen om voeding/krampjes/iets anders. Ben nog erg aan het zoeken en denken!
sanne-84- Ratel
@ Sanne, daarom zei ik ook als ik geluk heb , meestal zit die tijd er niet tussen ;-) Neemt ze af en toe geen pauze. Bij D moet het soms ook even zakken en dan wil hij weer drinken.
Smaragdje- Ratel
Wel knap dat ze haar duim al soms kan vinden! R die stopt af en toe een hele vuist in zijn mond
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Wel knap dat ze haar duim al soms kan vinden! R die stopt af en toe een hele vuist in zijn mond
Op sommige fronten lijkt ze idd een snelle.
Maar ze krijgt die niet de hele tijd gevonden hoor (gelukkig)
sanne-84- Ratel
Hier soms ook een duimer.
Zo zat zoon net in de draagzak toen ik aan het opruimen en met de was bezig was.
Zo zat zoon net in de draagzak toen ik aan het opruimen en met de was bezig was.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Mezzo, dat klinkt als een goede bevalling! Best snel ook voor een eerste.
Ja, het is heftig he.
Pompoen, lief dat je man zo z'n best deed met dat flesje! Mijn man maakt mij rustig na een kwartier al wakker, dat hij honger heeft.
Ja, het is heftig he.
Pompoen, lief dat je man zo z'n best deed met dat flesje! Mijn man maakt mij rustig na een kwartier al wakker, dat hij honger heeft.
Linda- Ratel
Sanne, wat jammer dat je zo onzeker bent over de bv. Waar ben je bang voor?
Mijn kleine man valt ook iedere keer in slaap, heel irritant. Ik moet 's nachts ook echt z'n luier tussendoor verschonen of z'n broek uit doen, anders slaapt tie veel te snel weer.
Ik heb zoon heel veel in de draagzak. Echt super handig. Net heb ik flink opgeruimd en de was gedaan terwijl hij lekker om zich heen zat te kijken in de draagzak.
Net als z'n zus is zoon echt een baby wat iedere avond wil clusteren. Soms best lastig. Maar ik heb bij dochter geleerd om er maar gewoon aan toe te geven, het gaat vanzelf wel weer over.
Mijn kleine man valt ook iedere keer in slaap, heel irritant. Ik moet 's nachts ook echt z'n luier tussendoor verschonen of z'n broek uit doen, anders slaapt tie veel te snel weer.
Ik heb zoon heel veel in de draagzak. Echt super handig. Net heb ik flink opgeruimd en de was gedaan terwijl hij lekker om zich heen zat te kijken in de draagzak.
Net als z'n zus is zoon echt een baby wat iedere avond wil clusteren. Soms best lastig. Maar ik heb bij dochter geleerd om er maar gewoon aan toe te geven, het gaat vanzelf wel weer over.
Linda- Ratel
Wat een mooie kleine man Linda!
Shisha- Ratel
Pagina 19 van 43 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 31 ... 43
Soortgelijke onderwerpen