Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers

Pagina 16 van 43 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 29 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Pompoen zo 14 apr 2013 - 4:42

Nou wij zijn dus thuis met L.! Zo fijn! Ik ben wel echt dóódop merk ik, heb de afgelopen week erg weinig en slecht geslapen en ook nauwelijks de kans gehad om bij te tanken en vannacht heeft L. me ook lekker bezig gehouden met zijn voedingen.

Wanneer krijgen ze eigenlijk krampjes? Vanaf het begin of met een aantal weken? L. heeft er nog nooit last van gehad voor zo ver ik weet (ga er vanuit dat ik het wel merk als hij dat heeft). Eigenlijk slaapt hij gewoon van voeding tot voeding behalve als hij eigenlijk nog niet verzadigd is, dan wil hij nog wel eens wakker blijven tot ik hem weer aanleg (maar hij geeft dan niet echt duidelijk aan dat hij honger heeft nog, dan gaat hij gewoon om zich heen liggen kijken en graaien).

Ik heb hem vanmiddag in bad gedaan, hij had weer poep tot aan zijn oksels... ik heb een grote tummy tub. Hij vond het zó lekker, hij lag echt gewoon te genieten, hij had alleen de neiging om hapjes water te nemen, maar volgens mij had hij best een uur zo willen blijven liggen (nou ja half zitten is het, hij is zo klein dat hij er ook wel in kan 'drijven' nog met zijn beentjes opgetrokken). Ik had overigens balneum zeer vettend badje gedaan omdat hij zo'n droge huid heeft, maar nu heeft hij dus ook hele vette haartjes, maar als ik er shampoo in doe dan doet dat het vettende aspect weer te niet. Hoe doe ik dat nou weer? Ik vind het op zich niet erg dat hij nu vette haartjes heeft omdat zijn hoofdje ook heel droog was, maar het staat toch een beetje raar...

@Caroow, leuk he, ik heb ook al regelmatig heel hard staan lachen omdat hij mooie acties had met plassen, poepen, niezen en dat soort grappen. Hij poepte in het ziekenhuis een keer bijna tot aan de muur (aan het einde van het aankleedkussen), prachtig! Ik was alleen wel blij dat het niet mijn wasgoed was ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Smaragdje zo 14 apr 2013 - 5:24

Het is een feit. D zijn eerste pakje is te klein (te kort). Hij groeit super. Hij laat nooit meer dan 2,5 a 3 uur tussen de voedingen (ook 's nachts). Vannacht weer wat bijgeslapen, want de nacht daarvoor kwam hij om de 2 uur en de nacht daarvoor om het uur. Ik ben benieuwd naar vannacht.
J moest erg wennen aan het feit dat zijn papa weer aan het werk was, dus bij hem duurde het ook steeds even voor hij sliep. Gelukkig is hij gister ook weer gelijk lief gaan slapen.
Het valt mij absoluur niet tegen om alleen met hen thuis te zijn. Ik heb vanmiddag lekker in de zon de tuin gedaan, aangezien mijn beide mannen sliepen.

@ pompoen, fijn dat jullie thuis zijn!

@ caroow, dat slapen komt wel goed hoor!

@ alle zwangeren , hoe is het met jullie?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  mezzoforte zo 14 apr 2013 - 6:25

Jade, hoe gaat het nu met je?

MissBitchy, ik moet bekennen dat ik nog steeds geen geboortekaartjes heb uitgezocht zelfs. Heb ook zoiets van, als het moet is dat zo geregeld. Toch nog druk met andere dingetjes regelen.

Slaatje, dat lijkt me wel weer even wennen ja, om ongesteld te worden! Maakt het eigenlijk nog uit hoe snel je na de bevalling weer met de pil begint? Wel leuk om naar uit te kijken toch, samen een nachtje weg in mei? Wij hebben als huwelijkscadeau ook nog een bon liggen voor een nachtje weg, die zullen we straks ook gebruiken als de kleine er eenmaal is en alles een beetje goed loopt.

Blondje, mooi dat de groeiecho goed was.

Pompoen, wat ontzettend fijn dat jullie eindelijk lekker samen thuis zijn!! smile

Smaragdje, mooi dat D. zo goed groeit! smile Hier gaat alles goed, alleen ben nu wel erg aan het waggelen i.p.v. normaal lopen heb ik het idee haha :P En waar ik de afgelopen week een paar nachten nogal last had van een soort menstruatiepijn, heb ik nu vandaag ineens af en toe soort van pijnlijke steken in mijn bovenbeen? confused Tja, over 6 dagen uitgerekend.... ik hoop ons mannetje dus de komende week te verwelkomen Very Happy

mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Mysterious zo 14 apr 2013 - 15:14

haha caroow leuke actie van je kleintje.
die van ons doet aan fuppy werpen. ze moest niezen en dat ding werd gelanseerd hihi te grappig.
pompoen wat fijn dat l. nu thuis is!

jade hoe gaat het nu?

zit op mijn telefoon dus reageer later op iedereen.

het is echt een belachelijk tijdstip om te forummen. ik kan niet slapen. E. ligt in haar wiegje lieve baby geluidjes ye maken in haar slaap en de hond is aan het dromen volgens mij hij maakt gekke geluiden.

ik ben deze week lekker op pad geweest met de kleine meid. hebben al sameb geshopt ( je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen)
heerlijk om er uit te zijn. het is wel ee. hele onderneming voor alles in de auto zit. ik moet de wielen van de kinderwagen halen anders past het niet in mijn auto. het zweet stond op mihjn voorhoofd maar ach het is gelukt.

ik vroeg me af zijn er meer die hun kindje laten dopen? E. wordt volgende maand gedoopt.

pompoen ik ben zo benieuwd naar jou geboortekaartje hoe die uiteindelijk geworden is

Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  red rose zo 14 apr 2013 - 19:24

@pompoen, wat fijn dat jullie thuis ijn en dat alles goed gaat.

@caroow en mysterious, ik weet dat inderdaad nog wel dan I ineens alles onder zitten, met wele substantie dan ook Very Happy

@ mysterious, wij laten onze kinderen niet dopen. Leuk dat je al pad bent geweest, is in het begin zeker een ondernemng, ik ben benieuwd hoe dat gaat met twee straks. Heb je nog kunnen slapen?

@mezzoforte, vind je het niet leuk om nu alvast een proefdrukje te maken/ebben van een geboortekaartje?

@smaragdje, het eerste pakje alweer te klein, ik weet nog dat ik dat echt jammer vond.

Hier gaat alles zijn gangetje. Gister ging de zon hier uiteindelijk toch nog schijnen, na de middagdut hebben we lekker buiten vertoefd. Donderdag weer naar de gyn. ik heb veel harde buiken of voorweeen, maarja dat zegt niks natuurlijk. Vandaag komt mijn schoonmoeder, ik ga lekker verder met mijn foto's
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587

Bericht  mezzoforte zo 14 apr 2013 - 20:18

Mysterious, lekker toch samen shoppen? Very Happy En dat inladen van die kinderwagen zal vast soepeler gaan naarmate je het vaker doet. Wij laten ons kind niet dopen, zijn beiden niet gelovig (hoewel ik vroeger wel gedoopt ben, maar ik heb dus niks met het geloof).

Red rose, heb ik niet per se behoefte aan. Had ik met onze trouwkaart ook niet. Ben gewoon ook nog te druk met andere dingen om dat nu belangrijk te vinden (word ook gek van mezelf wat dat betreft hoor, kind moet bijna geboren worden en ik ben nog druk met allerlei niet gerelateerde zaken).

All, vannacht weer heerlijk fijne buikpijn gehad Sad Vanmiddag weer een afspraak bij de verloskundige.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 20:31

Ik had gedacht dat het veel gedoe zou zijn, maar even weg gaat hier al heel gesmeerd. Ik heb alles standaard in de luiertas zitten (extra infacol, tepelhoedje, monddoek, hydrofiel, luiers, extra pakje), die hang ik over de kinderwagen, ik trek R zijn jas aan en doe het dekje over de wagen en gaan met die banaan.

Onze wagen is heel klein op te vouwen (Mutsy Evo) en we hebben een station, dus we gooien hem makkelijk achterin. We hebben voor de Maxi Cosi een familyfix, wat een uitvinding. Als je krap geparkeerd staat kan je heel makkelijk de Maxi Cosi er in en uit doen, en als het regent wordt er niemand erg nat smile Echt een aanrader!

Morgen moeten we naar het cb, ik ben best nerveus, mijn vriend moet gewoon werken dus ik ben alleen en dan die mensen die op je vingers kijken..

R heeft gisteravond van half 11 tot half 3 geslapen, heerlijk! En van 3 uur tot half 7 weer, echt een heerlijke nacht!

Mezzoforte, jij slaapt straks alleen maar beter als de baby er is! Hopelijk komt de baby snel, dan heb je iig geen buikpijn meer.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Smaragdje zo 14 apr 2013 - 21:11

@ Redrose, ik vind het ook echt jammer dat het te klein was. Dan merk je zo oed dat ze heel snel groot worden. Ik ben benieuwd wanneer jouw kindje komt. Als je voorweeën en harde buiken krijgt, hoop je dat ze snel komen hè smile

@ Caroow, het cb valt wel mee met het op jouw vingers kijken hoor. Soms moet je dingen gewoon het ene oor in het andere oor uit laten gaan.

@ Mezzo, balen van die buikpijn weer. Hopelijk doet het ook iets. Dat de kleine maar snel mag komen!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Jade zo 14 apr 2013 - 21:15

Ik vind het zo leuk om al jullie verhalen en ervaringen te lezen I love you.

Pompoen, ik ben echt ontzettend blij voor jullie dat jullie L. lekker thuis is!

krampjes: wat zielig zeg, al die baby's met krampjes.

Hier gaat alles z'n gangetje. Mijn bloeddruk blijft hoog, maar stabiel. Ons kleine aapje doet het naar omstandigheden goed. Ik word nog dikker, dus ik hoop ons meisje ook. De striae blijft me helaas totaaaaaaal niet bespaard. Zo langzamerhand is mijn onderbuik een slachtveld geworden.

Vandaag krijg ik weer een echo van de doorbloeding van de navelstreng en het vruchtwater. Vanmorgen hebben ze alweer bloed afgenomen en is er urine meegenomen voor onderzoek.

Verder blijft het voor ons voorlopig even afwachten. Vandaag is alweer de 7de dag dat ik hier lig.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 21:19

Mijn buik was ook verschrikkelijk Jade! Toen ik net was bevallen was het helemaal erg. Die strepen waren helemaal paars en uitgelubberd, ze hadden mijn buik ontsmet ofzo met iets roods, dus ik had een enorme rode vlek en mijn woezel (of pip?) buikschildering zat nog op mijn buik.

Ik smeer 2 keer per dag met bio-oil en inmiddels ziet het er iets beter uit. De strepen zijn rood en ik heb nog een hangbuik, maar het wordt steeds iets minder erg. Gelukkig bestaan er corrigerende hemdjes en tankini's.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade zo 14 apr 2013 - 21:21

Caroow schreef:Mijn buik was ook verschrikkelijk Jade! Toen ik net was bevallen was het helemaal erg. Die strepen waren helemaal paars en uitgelubberd, ze hadden mijn buik ontsmet ofzo met iets roods, dus ik had een enorme rode vlek en mijn woezel (of pip?) buikschildering zat nog op mijn buik.

Ik smeer 2 keer per dag met bio-oil en inmiddels ziet het er iets beter uit. De strepen zijn rood en ik heb nog een hangbuik, maar het wordt steeds iets minder erg. Gelukkig bestaan er corrigerende hemdjes en tankini's.

na de bevalling dus flink blijven smeren! Ik smeer het nu ook in, maar vooral tegen de jeuk! vreselijk! Het ergste vind ik het rondom mijn navel. Ik ben benieuwd of het nog weer een beetje goed komt.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 21:22

Ik heb me er bij neer gelegd dat ik mijn oude buik niet meer terug krijg (sowieso heb ik een litteken van de ks) maar ik hoop dat ik volgend jaar weer gewoon in bikini kan.. En maar blijven denken, je krijgt er iets moois voor terug smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda zo 14 apr 2013 - 21:27

De striae wordt echt beter hoor! Bij dochter was m'n hele onderbuik een ravage. Na de bevalling zag het er niet uit. Maar het werd echt minder.
Ik was als de dood dat er deze zwangerschap weer nog meer bij zouden komen. Maar dat is niet gebeurd. 1 streepje is iets omhoog gegaan. Maar het valt me reuze mee.
Ik durf deze zomer gewoon in bikini.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen zo 14 apr 2013 - 21:34

Ik had nog 'geluk' dat L. Zo klein was en ik zo vroeg beviel wat dat betreft want ik zat nu al helemaal onder! Ik heb ook nog dat paarse litteken van mijn blindedarm lopen, ziet er heel gezellig uit.. laughcry

Ik heb een beetje onrustige nacht gehad. L wilde vrij vaak drinken, maar dat ging niet helemaal gesmeerd. Hij word wel luidruchtig namelijk, gaat ook zuigermotor zijn knuistjes enzo, maar als ik hem dan aanleg slaapt hij verder, ik moet hem dus echt wakkerder maken, wat betekend: opstaan en verschonen in een verlichte kamer. Alleen viel ik zelf ook steeds weer in slaap, om 10 minuten later weer wakker gemaakt te worden door hem. Pfff!
Maar vond het ook wel weer heel gezellig, ben alleen zo brak!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jelin zo 14 apr 2013 - 22:36

Goedemorgen,

@ Caroow.. Het valt wel mee met op je vingers kijken bij het cb. Ze geven advies en jij bepaalt wat je er mee gaat doen.

@ Jade.. Hopelijk zijn alle uitslagen goed en doet jullie meisje het gewoon prima in je buik.

@ Mysterious.. Wij zijn allebei rooms katholiek, maar laten onze kinderen niet dopen. Wij geloven inmiddels nergens in. Dus wij laten deze optie open zodat ze later zelf kunnen bepalen of ze willen geloven. De oudste zit op katholieke school en daar gaan ze ook in op het geloof.

@ Straie.. Ik had die al van mijn pubertijd. Ben toen ruim 20 kg afgevallen en daardoor straie gekregen. Bij beide zwangerschappen ben ik gespaard gebleven op 2 kleine streepjes na. Maar die heb ik bij de oudste gekregen. Ik heb natuurlijk een blijvend litteken, maar daar zie je niets van. Valt mooi in mijn huidplooi haha.. Had ook een compliment gekregen van een vk tijdens deze zwamgerschap.

Hier gaat het zo zijn gangetje. A. doet het nog steeds super. Huiluurtje was gisteren gelukkig korter dan normaal. Hopelijk word het steeds minder.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  mezzoforte ma 15 apr 2013 - 0:55

Caroow, dat slapen zal inderdaad wel goedkomen denk ik :P Buikpijn lijkt ook alleen 's nachts telkens te zijn, pff waarom niet overdag denk ik dan? Daarnaast doet het me denken aan iets wat niet leuk is, nl. ongesteld zijn. Daar heb ik voorlopig nog geen zin in :P Mooi dat R. goed slaapt. Hoe vaak moet je eigenlijk naar het cb? Is dat eigenlijk verplicht? Voel me weer een noob hier met deze vragen...

Smaragdje, ach ja, de buikpijn is vervelend, maar op zich heb ik niet te klagen. Nu de laatste paar weken wel wat "klachten", maar voor de rest geen problemen gehad tijdens zwangerschap, dus vind dat ik wat dat betreft niet te klagen heb smile

Jade, fijn om wat van je te horen en dat je bloeddruk in ieder geval stabiel blijft. Balen van de striae.

Pompoen, lekker uitrusten vandaag. Ben nog steeds zo blij voor je dat je eindelijk thuis van hem kan genieten smile

Jelin, mooi dat A. het nog steeds zo goed doet smile

Zo, even druk geweest met nog wat adreswijzigingen doorgeven (bank, huisarts, etc.). Nog een lijstje gemaakt van dingen die ik vanmiddag bij Prenatal wil halen (essentials zijn in huis, maar ik heb in mijn hoofd gehaald dat ik van sommige dingen nu wat extra wil hebben). Ik had alleen net wat raars toen ik naar het toilet moest. Ik moest plassen, en voordat ik de wc doortrok zag ik toevallig wat liggen wat leek op een stukje weefsel? Niet erg groot ofzo. Maar het zag er zo raar uit, met in het midden iets wat bruinachtig was leek het. Dus ik ben nu confused omdat ik niet weet wat het is, zou dit een stukje slijmprop kunnen zijn?
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Caroow ma 15 apr 2013 - 0:59

Het CB is niet verplicht, maar werkelijk geen idee hoe vaak je er heen moet. Ze zijn hier thuis geweest in de tweede week voor de gehoortest (en normaal krijgt de baby dan ook de hielprik, maar dat was bij ons in het ziekenhuis al gebeurd) en toen is deze afspraak gemaakt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 ma 15 apr 2013 - 2:38

Caroow schreef:Het CB is niet verplicht, maar werkelijk geen idee hoe vaak je er heen moet. Ze zijn hier thuis geweest in de tweede week voor de gehoortest (en normaal krijgt de baby dan ook de hielprik, maar dat was bij ons in het ziekenhuis al gebeurd) en toen is deze afspraak gemaakt.

Ik heb net t huisbezoek gehad met info (hielprik en gehoortest zijn ze vorige week voor geweest) en bezoekjes cb zijn eens per maand, met evt uitzondering van de 5e, en vanaf 6e maand in overleh
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  slaatje ma 15 apr 2013 - 3:15

Ik geloof idd de 1e vier maanden elke maand en daarna komt er steeds meer tijd tussen.
Mezz, dat zou je slijpprop wel eens kunnen zijn!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  joyce0606 ma 15 apr 2013 - 4:03

L is vandaag opgenomen. Sinds gister avond drinkt hij enorm slecht tot niet. Hij krijgt zometeen een sonde ingebracht.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Balloon ma 15 apr 2013 - 4:04

Wat vervelend nieuws Joyce!

Sterkte!
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Bericht  Jade ma 15 apr 2013 - 4:40

Wat naar Joyce! Sterkte.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen ma 15 apr 2013 - 5:45

joyce0606 schreef:L is vandaag opgenomen. Sinds gister avond drinkt hij enorm slecht tot niet. Hij krijgt zometeen een sonde ingebracht.

Ah wat naar Joyce! Hebben ze een idee hoe dat komt? Kost het hem toch te veel energie?
Ik hoop dat hij gauw oponapt en de sonde niet te lang nodig heeft!
Het is geen leuk gezicht, maar ze hebben er als het goed is niet zo veel last van gelukkig.
Sterkte!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snoes ma 15 apr 2013 - 7:21

Wat naar Joyce Sad

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  joyce0606 ma 15 apr 2013 - 8:20

Zijn leverwaarde was op de rand dus hij hoefde niet onder lamp. Zijn infectie waarde zijn helemaal goed, hij heeft alleen te weinig witte bloedcellen (geen idee wat dat inhoud, zijn ze niet op in gegaan).

Hij heeft net weer dosering voeding gekregen...nu volledig sonde omdat hij zo slaperig is en ze hem willen laten liggen om energie te sparen...ik mocht hem zelfs niet verschonen.

De artsen denken dat het komt omdat hij nog een beetje jong is en daardoor niet genoeg energie heeft. Daarbij kan zijn geel zien ook extra vermoeidheid met zich mee brengen alleen doen ze hem nu niet meer onder de lamp.

Hij heeft inderdaad maar weinig last van de sonde maar wel last van de dosering hij is maar 20/30cc gewend en het afgelopen 24 uur maar 15/20cc per voeding gewend en er wordt nu 55cc per voeding ingepompt (minimale hoeveelheid wat hij moet krijgen). Hij ligt daar maar te kokken en te slikken in zijn versufte slaap Sad
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud