*Voorjaar 2013 mama's*
+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers
Pagina 11 van 43
Pagina 11 van 43 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 27 ... 43
Re: *Voorjaar 2013 mama's*
Heel logisch hoor Pompoen, ik denk dat iedereen dat confronterend zou vinden. Blijf in de tussentijd lekker van je afschrijven, wanneer je daar behoefte aan hebt. Ik vind het fijn om te weten hoe het met jullie allemaal gaat. Dikke knuffel.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Ik word zo trouwens terug gebeld door de vk. Ik heb sinds een paar dagen erg last van mijn kontwond (en dan heb ik het nog niet eens over het ongelukje van zondag en de winden die ik niet in kan houden) en moet zo waarschijnlijk even op het spoed spreekuur komen. Ik baal hier echt gigantisch van, omdat ik er al die weken geen last van heb gehad. Hoop dat ik dan even een oppas voor M. kan regelen. Anders word het een gedoe met hem meenemen. Nu maar hopen dat het meevalt allemaal.
slaatje- Kletskop
Goedemorgen!
Na de beroerde nacht van gister zit ik vandaag heerlijk uitgeslapen op de bank. R.avi heeft om 1 uur, half 4 en 7 uur gedronken. Ik sliep rond half 12, dus ik heb best wat uurtjes gemaakt. Heerlijk Net heb ik even gekolfd, ik had het gevoel dat ik twee stenen mee droeg in mijn bh. Nu voelt alles weer heerlijk soepel gelukkig.
Het zonnetje schijnt hier heerlijk, ik denk dat ik vanmiddag maar even ga wandelen.
Wat voor luiers gebruiken jullie? Ik heb heel veel luiers van de C1000 in maat 1 gekregen in een luiertaart, maar ik moet minstens drie keer per dag R droge kleding aan doen omdat het er langs heeft gelopen.
Mijn vriend vindt het zo zielig dat hij gelijk wil overstappen op pampers, ik twijfel nog om eerst Kruitvat uit te proberen. Ik heb geen idee hoe zwaar R nu is, misschien moet ik een maat groter kopen?
Edit: Succes Slaatje, vervelend zeg!
Na de beroerde nacht van gister zit ik vandaag heerlijk uitgeslapen op de bank. R.avi heeft om 1 uur, half 4 en 7 uur gedronken. Ik sliep rond half 12, dus ik heb best wat uurtjes gemaakt. Heerlijk Net heb ik even gekolfd, ik had het gevoel dat ik twee stenen mee droeg in mijn bh. Nu voelt alles weer heerlijk soepel gelukkig.
Het zonnetje schijnt hier heerlijk, ik denk dat ik vanmiddag maar even ga wandelen.
Wat voor luiers gebruiken jullie? Ik heb heel veel luiers van de C1000 in maat 1 gekregen in een luiertaart, maar ik moet minstens drie keer per dag R droge kleding aan doen omdat het er langs heeft gelopen.
Mijn vriend vindt het zo zielig dat hij gelijk wil overstappen op pampers, ik twijfel nog om eerst Kruitvat uit te proberen. Ik heb geen idee hoe zwaar R nu is, misschien moet ik een maat groter kopen?
Edit: Succes Slaatje, vervelend zeg!
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Lijkt me heel naar Slaatje! Ook dat je je ontlasting niet op kon houden, dan voel je je volgens mij vrij ellendig. Ik heb overigens net na de zwangerschap wel een aantal keer in mijn broek staan plassen, toen had ik trouwens nog kraamverbanden in dus het was niet zo erg. Maar ik voelde dus totaal geen aandrang en als ik dan niet regelmatig ging dan had ik dus zonder het te merken een enorm volle blaas. Als ik dan moest niezen ofzo dan stroomde het er gewoon uit! Gelukkig word dat wel minder en voel ik ook meer aandrang inmiddels.
Ik zou het wel noemen bij de vk dat je een 'ongelukje' hebt gehad en ook van de winden. Overigens zijn winden ook wel lastiger op te houden dan ontlasting natuurlijk en je darmen zijn misschien ook nog een beetje van slag. Je hormonen veranderen weer en je darmen hebben na de zwangerschap waarschijnlijk even stil gelegen. Hoewel het natuurlijk wel alweer een tijdje geleden is dat M. geboren is.
Ik zou het wel noemen bij de vk dat je een 'ongelukje' hebt gehad en ook van de winden. Overigens zijn winden ook wel lastiger op te houden dan ontlasting natuurlijk en je darmen zijn misschien ook nog een beetje van slag. Je hormonen veranderen weer en je darmen hebben na de zwangerschap waarschijnlijk even stil gelegen. Hoewel het natuurlijk wel alweer een tijdje geleden is dat M. geboren is.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Over luiers gespronken, L. draagt in het ziekenhuis maat 0 en het ziet er naar uit dat hij die nog wel even nodig heeft met zijn spillebeentjes en magere buikje. Ik moet de plakkers nog steeds helemaal over elkaar plakken... Maar ik vind die pampers eigenlijk vrij rottig, ze plakken steeds enorm aan zijn billen vast en hij heeft nogal een gevoelig huidje dus het is steeds helemaal rood. Zijn er nog andere merken die maat 0 hebben?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen schreef:Over luiers gespronken, L. draagt in het ziekenhuis maat 0 en het ziet er naar uit dat hij die nog wel even nodig heeft met zijn spillebeentjes en magere buikje. Ik moet de plakkers nog steeds helemaal over elkaar plakken... Maar ik vind die pampers eigenlijk vrij rottig, ze plakken steeds enorm aan zijn billen vast en hij heeft nogal een gevoelig huidje dus het is steeds helemaal rood. Zijn er nog andere merken die maat 0 hebben?
Wat ik hier lees heeft Kruitvat ook maat 0
http://www.luiervergelijker.nl/component/content/article/34-luiers-vergelijken/54-kruidvat-luiers
En volgens mij zijn dat best fijne luiers.
Edit: Ja ze staan ook op hun eigen site
http://online.kruidvat.nl/product/68193-49260/NewbornXSMidpack.html?parentid=13980000000115&navigationid=13010000000244
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik gebruik vanaf het begin kruidvat luiers en vind ze erg fijn
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Mijn vriend is ook zo'n droppie, hij was heel stellig in een aantal dingen..
-De baby slaapt in zijn ledikant in zijn eigen kamer, ook overdag.
-Even laten huilen is niet erg
-We gaan geen dure luiers kopen
R ligt heerlijk in de wagenbak, 's nachts naast ons bed, overdag in de woonkamer. Als hij huilt wordt hij gelijk getroost want hij huilt niet voor niks en nu wil hij dus ook pampers gaan kopen.
Hij is niet erg standvastig dus, mijn vriend
-De baby slaapt in zijn ledikant in zijn eigen kamer, ook overdag.
-Even laten huilen is niet erg
-We gaan geen dure luiers kopen
R ligt heerlijk in de wagenbak, 's nachts naast ons bed, overdag in de woonkamer. Als hij huilt wordt hij gelijk getroost want hij huilt niet voor niks en nu wil hij dus ook pampers gaan kopen.
Hij is niet erg standvastig dus, mijn vriend
Caroow- Lady Post-a-lot
Goedemorgen,
@ Slaatje.. Vervelend dat je last hebt van je wond en darmen. Goed dat je hebt gebeld. Hopelijk valt het allemaal mee. Hier moesten mijn darmen ook op gang komen en dat deed zeer. Kon ook mijn windjes niet ophouden haha. Maar weet niet hoe het zit als je vaginaal bent bevallen.
@ Pompoen.. ik snap het wel. Jij hebt andere dingen aan je hoofd. Maar vind het fijn om je verhaal te lezen. Fijn dat het nu goed gaat met jou en je man. Hopelijk mag jullie kleine mannetje snel mee naar huis.
@ Caroow.. fijn dat je weer hebt kunnen "uitslapen". En wat grappig van je vriend dat ie overal op terug komt haha. Wij gebruiken nu de luiers van de jumbo en vind ze erg fijn. Hier nog maar 1 ongelukje gehad, maar ik moet eigenlijk overstapoen naar maat 2. Eerst opmaken..
A. Is vandaag een maand oud! Jeetje de tijd vliegt echt om. Gisteren had ze weer een onrustige dag. Veel wakker geweest, maar vannacht goed geslapen alleen kwam ze om 6 uur al. Dus heb er een uurtje bij ons in bed gelegd. Dat vond ze prima en ik ook haha.
Zo maar weer eens de ha bellen voor een afspraak voor de heupjes. Was net in gesprek helaas.
@ Slaatje.. Vervelend dat je last hebt van je wond en darmen. Goed dat je hebt gebeld. Hopelijk valt het allemaal mee. Hier moesten mijn darmen ook op gang komen en dat deed zeer. Kon ook mijn windjes niet ophouden haha. Maar weet niet hoe het zit als je vaginaal bent bevallen.
@ Pompoen.. ik snap het wel. Jij hebt andere dingen aan je hoofd. Maar vind het fijn om je verhaal te lezen. Fijn dat het nu goed gaat met jou en je man. Hopelijk mag jullie kleine mannetje snel mee naar huis.
@ Caroow.. fijn dat je weer hebt kunnen "uitslapen". En wat grappig van je vriend dat ie overal op terug komt haha. Wij gebruiken nu de luiers van de jumbo en vind ze erg fijn. Hier nog maar 1 ongelukje gehad, maar ik moet eigenlijk overstapoen naar maat 2. Eerst opmaken..
A. Is vandaag een maand oud! Jeetje de tijd vliegt echt om. Gisteren had ze weer een onrustige dag. Veel wakker geweest, maar vannacht goed geslapen alleen kwam ze om 6 uur al. Dus heb er een uurtje bij ons in bed gelegd. Dat vond ze prima en ik ook haha.
Zo maar weer eens de ha bellen voor een afspraak voor de heupjes. Was net in gesprek helaas.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Ik heb, net na de bevalling en de hechtingen, van die zakjes laxeer middel gekre. Mgen. Juist om de ontlasting dunner te maken. Dat spul werkte heel heftig bij mij. Mijn ontlasting was heel dun (na 2 zakjes) en mijn kraamverband had twee functies. Nadat ik met het laxeermiddel was gestopt, ging het veel beter. Geen pijn in mijn wond bij het poepen en ontlasting is steeds redelijk normaal en constant gebleven. Nu kom ik er dus achter dat ik dunne ontlasting en winden niet in kan houden. En opeens pijn (poepen is ook niet meer zo fijn) Darmen hebben het dus steeds goed gedaan, ook geen last gehad van het op gang komen. Ben erg benieuwd dus.
Caroow, erg herkenbaar wat je zegt allemaal. Haha. Ik neem me elke avond voor M. in zijn ledikantje in zijn eigen kamertje te laten slapen, maar ligt nu nog steeds in de wagenbak naast ons. Overdag soms in zijn ledikantje, soms in zijn wagenbak, soms in ons bed en soms beneden in de box, of in zijn wippertje in de box.
W.b de luiers. Wij gebruiken hier wel pampers. Hier ook de kv luiers gehad, maar daar lekte hij steeds doorheen, ik kon hem zo twee tot drie keer per dag schone kleren aantrekken. Met de pampers geen last van. Ook vind ik de kv luiers een stuk stugger dan de pampers. M. trappelt heel erg met zijn beentjes, dan is dat ook niet handig en fijn. Het enige nadeel vind ik dat de pampers zo stinken als hij zijn luier vol geplast heeft.
Edit Jelin: vervelend is dat af en toe he, als ze zo onrustig zijn. Gelukkig heeft ze wel goed geslapen. En de tijd gaat zo hard. niet normaal. een maand alweer :-)
Caroow, erg herkenbaar wat je zegt allemaal. Haha. Ik neem me elke avond voor M. in zijn ledikantje in zijn eigen kamertje te laten slapen, maar ligt nu nog steeds in de wagenbak naast ons. Overdag soms in zijn ledikantje, soms in zijn wagenbak, soms in ons bed en soms beneden in de box, of in zijn wippertje in de box.
W.b de luiers. Wij gebruiken hier wel pampers. Hier ook de kv luiers gehad, maar daar lekte hij steeds doorheen, ik kon hem zo twee tot drie keer per dag schone kleren aantrekken. Met de pampers geen last van. Ook vind ik de kv luiers een stuk stugger dan de pampers. M. trappelt heel erg met zijn beentjes, dan is dat ook niet handig en fijn. Het enige nadeel vind ik dat de pampers zo stinken als hij zijn luier vol geplast heeft.
Edit Jelin: vervelend is dat af en toe he, als ze zo onrustig zijn. Gelukkig heeft ze wel goed geslapen. En de tijd gaat zo hard. niet normaal. een maand alweer :-)
slaatje- Kletskop
Je hebt me overtuigt Slaatje, ik ga dan ook maar voor de pampers. Mijn arme vriend blijft wassen en R. vindt het ook niet heel tof dat hij steeds wordt uitgekleed.
Heb jij nog gewoon maat 1?
Wat vervelend zeg, van je darmen. Het lijkt mij sowieso heel eng om weer naar het toilet te gaan als je van onder open ligt. Ik vond het al eng, en ik heb natuurlijk geen wondjes oid daar. Brrr ook als je moet plassen, dat het dan over die wond gaat
Heb jij nog gewoon maat 1?
Wat vervelend zeg, van je darmen. Het lijkt mij sowieso heel eng om weer naar het toilet te gaan als je van onder open ligt. Ik vond het al eng, en ik heb natuurlijk geen wondjes oid daar. Brrr ook als je moet plassen, dat het dan over die wond gaat
Caroow- Lady Post-a-lot
@ Caroow.. Ik zou eerst 1 pak proberen en als je dan geen ongelukjes hebt gehad zou ik er meer in gaan slaan. En lijkt me inderdaad ook eng als je onder een wondje of knip hebt gehad. Laten we dat maar een voordeel van een ks noemen .
@ Slaatje.. Gaat snel he. Jouw mannetje is ook een maandje alweer. En de geboortedatum van jouw zoon vergeet ik niet hoor en jij die van mijn oudste ook niet haha..
Nou vanmorgen ging het slapen goed. Heb haar in bed gelegd en ligt weer te brullen. Ga er nu om de 5 minuten naar toe. Speen erin en heel ff erbij blijven en dan weer terug naar beneden. Maar na 2 minuten ligt de speen er weer uit en is het weer brullen. Uhm het is ff stil. Hopelijk gaat ze nu slapen en anders zo weer naar boven.
@ Slaatje.. Gaat snel he. Jouw mannetje is ook een maandje alweer. En de geboortedatum van jouw zoon vergeet ik niet hoor en jij die van mijn oudste ook niet haha..
Nou vanmorgen ging het slapen goed. Heb haar in bed gelegd en ligt weer te brullen. Ga er nu om de 5 minuten naar toe. Speen erin en heel ff erbij blijven en dan weer terug naar beneden. Maar na 2 minuten ligt de speen er weer uit en is het weer brullen. Uhm het is ff stil. Hopelijk gaat ze nu slapen en anders zo weer naar boven.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
En, slaapt ze Jelin?
Het was zulk mooi weer, ik heb R.avi zijn berenpak aangetrokken en ben naar de stad gewandeld. Daar even een rondje gedaan en toen via de supermarkt weer terug. Was echt heerlijk
Het was zulk mooi weer, ik heb R.avi zijn berenpak aangetrokken en ben naar de stad gewandeld. Daar even een rondje gedaan en toen via de supermarkt weer terug. Was echt heerlijk
Caroow- Lady Post-a-lot
Jaaa, ik kan even meepraten met de mamadingen! Onze lieve L. lag lekker na te chillen na het voeden bij zijn vader in zijn armen en hij lag heerlijk te pruttelen. Mijn man zei al dat het een flinke broek vol moest zijn maar ja ik hoorde niks dus ik dacht dat het wel los liep... Maar toen ik hem terug in zijn wiegje wilde gaan leggen ontdekte ik dat het toch niet zo mee viel... Poep tot aan zijn oksels!! Van die heerlijke gele poep die je zo goed uit je wasgoed krijgt .
Mag ik zeggen dat ik trots op 'm ben? Haha, nu nog wel, als hij dit te vaak gaat doen vind ik het denk ik niet leuk meer .
Mag ik zeggen dat ik trots op 'm ben? Haha, nu nog wel, als hij dit te vaak gaat doen vind ik het denk ik niet leuk meer .
Pompoen- Lady Post-a-lot
Haha goed van hem hoor Pompoen! Er staat hier een emmer met water en Vanish naast de wasmand, daar gooi ik de hele dag alle ondergepoepte, gespuugde en gelekte kleding in en dat wast mijn vriend elke avond. Heerlijk dat gesmeer
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Haha goed van hem hoor Pompoen! Er staat hier een emmer met water en Vanish naast de wasmand, daar gooi ik de hele dag alle ondergepoepte, gespuugde en gelekte kleding in en dat wast mijn vriend elke avond. Heerlijk dat gesmeer
Ik een emmer met biotex, alleen ben ik de gene die de was doet . En zo leuk ook als het al een dagje heeft liggen intrekken in het ziekenhuis .
Pompoen- Lady Post-a-lot
Caroow, mooi weer? Hier is het zo koud of het ligt aan mij dat kan ook natuurlijk. Dus hier blijven we lekker binnen. Moet alleen straks nog wel ff naar de winkel, maar dat doe ik ff alleen, gaat een stuk sneller dan met 3 kids.
Pompoen, lekker he die mosterdgele poep. Dan heeft hij goed zijn best gedaan, als hij zo onder zat. Hebben we hier nog niet gehad dat het buiten haar luier zit.
Slaatje, hoe is het gegaan bij de vk?
Jelin, alweer een maand oud, gaat toch snel he?
Wat ben ik toch blij dat ik die voetenzak heb gehaald van de week. Nu ligt ze een stuk warmer in de maxi cosi. Het is echt koud vooral als je daar op het schoolplein staat.
Heb echt genoeg van dat stomme weer.
Jullie nog plannen het weekend?
Wij boodschappen doen, misschien kijken voor een andere autostoel voor dochter, kleding voor de kids en misschien nog ff naar de makro. Tot nu toe komt er geen kraamvisite en het is nog te koud om naar de camping te gaan dus dan maar zo.
Pompoen, lekker he die mosterdgele poep. Dan heeft hij goed zijn best gedaan, als hij zo onder zat. Hebben we hier nog niet gehad dat het buiten haar luier zit.
Slaatje, hoe is het gegaan bij de vk?
Jelin, alweer een maand oud, gaat toch snel he?
Wat ben ik toch blij dat ik die voetenzak heb gehaald van de week. Nu ligt ze een stuk warmer in de maxi cosi. Het is echt koud vooral als je daar op het schoolplein staat.
Heb echt genoeg van dat stomme weer.
Jullie nog plannen het weekend?
Wij boodschappen doen, misschien kijken voor een andere autostoel voor dochter, kleding voor de kids en misschien nog ff naar de makro. Tot nu toe komt er geen kraamvisite en het is nog te koud om naar de camping te gaan dus dan maar zo.
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Het is geen bikiniweer Momof2, maar er scheen een heerlijk zonnetje!
Caroow- Lady Post-a-lot
Hmmm hier ook nog niet eens. Het is hier wel droog, maar een koude wind bleh.
Was het maar bikiniweer. Nou ja die buik in bikini.... Doe nog maar ff niet haha
Was het maar bikiniweer. Nou ja die buik in bikini.... Doe nog maar ff niet haha
Mom-Of-3- Prater
Zo er is weer flink geschreven! Ik hoop dat ik niemand vergeet.
Sanne: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Mooie naam heeft ze gekregen! Ik wens je een fijne kraamtijd!
Pompoen: Logisch dat je wat minder schrijft nu. Je zit er toch een beetje tussenin en je bent denk ik ook wel druk. Maar fijn dat L. het zo goed doet! Ik hoop dat hij snel mee naar huis mag. En ook fijn dat het met je man de goede kant op gaat! En je mag zeker trots zijn op de poepluier van je zoon! Haha!
Slaatje: Wat vervelend zeg! Wat zeiden ze bij het spreekuur?
Caroow: Wat fijn dat je vannacht zo goed hebt geslapen! Lekker gewandeld? Grappig dat je vriend ineens totaal andere dingen wil. Mijn man kan nu ook al heel stellig zijn maar ik zeg al iedere keer: wacht maar tot de kleine er is...
Jelin: Ja gaat snel, al weer een maand! Fijn dat ze vannacht goed heeft geslapen. Nu maar hopen dat dat ook snel doorzet in de middag!
Mom of 2: Wij hebben geen plannen. Gewoon lekker rustig aan doen. En van mij mag het mooie weer ook wel beginnen. Ben dit ook wel zat onderhand.
Zo ik heb er weer een paar werkdagen opzitten en nu lekker het weekend vrij. Volgende week nog 5 dagen werken en de week daarop 2 en dan heb ik verlof!
Ik ben trouwens benieuwd hoe jullie over het volgende denken:
Ik werk in de zorg en sta nog steeds volledig ingeroosterd en draai dus 100% mee. Ik doe wel lichter en vervangend werk ('s ochtend bijvoorbeeld deel ik de medicatie en ik verzorg de lichtere mensen of help bij de 2persoons mensen samen met iemand) en op die manier kan ik het nog heel goed volhouden. Het is dus niet zo dat ik alleen nog maar kom voor zittent werk ofzo. Als de gelegenheid er is ga ik tussendoor soms even 5-10min zitten (heb ik ook recht op, 1/8e deel van de dag extra pauze) maar het is niet zo dat ik lekker ga zitten terwijl het druk is en mijn collega's moeten rennen. Er zijn maar een paar cliënten die ik nu niet verzorg omdat ze echt te zwaar zijn (of ik doe het dan samen met iemand).
Nu kreeg ik gister een discussie met 2 collega's die het dus oneerlijk vinden dat zij nu harder moeten werken omdat ik zwanger ben. Zij vinden dat wanneer ik niet evenveel en even zwaar werk doe als de rest ik maar de ziektewet in moet gaan want hun houden het zo niet vol. Op de vraag waarmee hun het dan zoveel zwaarder en drukker hebben krijg ik dan niet echt een antwoord. In de ochtend is het dus wel zo dat zij misschien 2 mensen extra moeten wassen i.p.v. dat ze tussendoor pillen delen omdat ik dus alle pillen doe. En met de zware mensen kan ik dus gewoon helpen dus het is niet zo dat hun dat alleen moeten doen ofzo.
Ik heb dus ook gezegt dat ik niet van plan ben de ziektewet in te gaan omdat hun het niet eerlijk vinden dat ik het iets rustiger aan doe en hun het te zwaar vinden om met mij te werken. Maar nu vinden ze mij dus oncollegiaal...
Wat vinden jullie dan?
Sanne: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Mooie naam heeft ze gekregen! Ik wens je een fijne kraamtijd!
Pompoen: Logisch dat je wat minder schrijft nu. Je zit er toch een beetje tussenin en je bent denk ik ook wel druk. Maar fijn dat L. het zo goed doet! Ik hoop dat hij snel mee naar huis mag. En ook fijn dat het met je man de goede kant op gaat! En je mag zeker trots zijn op de poepluier van je zoon! Haha!
Slaatje: Wat vervelend zeg! Wat zeiden ze bij het spreekuur?
Caroow: Wat fijn dat je vannacht zo goed hebt geslapen! Lekker gewandeld? Grappig dat je vriend ineens totaal andere dingen wil. Mijn man kan nu ook al heel stellig zijn maar ik zeg al iedere keer: wacht maar tot de kleine er is...
Jelin: Ja gaat snel, al weer een maand! Fijn dat ze vannacht goed heeft geslapen. Nu maar hopen dat dat ook snel doorzet in de middag!
Mom of 2: Wij hebben geen plannen. Gewoon lekker rustig aan doen. En van mij mag het mooie weer ook wel beginnen. Ben dit ook wel zat onderhand.
Zo ik heb er weer een paar werkdagen opzitten en nu lekker het weekend vrij. Volgende week nog 5 dagen werken en de week daarop 2 en dan heb ik verlof!
Ik ben trouwens benieuwd hoe jullie over het volgende denken:
Ik werk in de zorg en sta nog steeds volledig ingeroosterd en draai dus 100% mee. Ik doe wel lichter en vervangend werk ('s ochtend bijvoorbeeld deel ik de medicatie en ik verzorg de lichtere mensen of help bij de 2persoons mensen samen met iemand) en op die manier kan ik het nog heel goed volhouden. Het is dus niet zo dat ik alleen nog maar kom voor zittent werk ofzo. Als de gelegenheid er is ga ik tussendoor soms even 5-10min zitten (heb ik ook recht op, 1/8e deel van de dag extra pauze) maar het is niet zo dat ik lekker ga zitten terwijl het druk is en mijn collega's moeten rennen. Er zijn maar een paar cliënten die ik nu niet verzorg omdat ze echt te zwaar zijn (of ik doe het dan samen met iemand).
Nu kreeg ik gister een discussie met 2 collega's die het dus oneerlijk vinden dat zij nu harder moeten werken omdat ik zwanger ben. Zij vinden dat wanneer ik niet evenveel en even zwaar werk doe als de rest ik maar de ziektewet in moet gaan want hun houden het zo niet vol. Op de vraag waarmee hun het dan zoveel zwaarder en drukker hebben krijg ik dan niet echt een antwoord. In de ochtend is het dus wel zo dat zij misschien 2 mensen extra moeten wassen i.p.v. dat ze tussendoor pillen delen omdat ik dus alle pillen doe. En met de zware mensen kan ik dus gewoon helpen dus het is niet zo dat hun dat alleen moeten doen ofzo.
Ik heb dus ook gezegt dat ik niet van plan ben de ziektewet in te gaan omdat hun het niet eerlijk vinden dat ik het iets rustiger aan doe en hun het te zwaar vinden om met mij te werken. Maar nu vinden ze mij dus oncollegiaal...
Wat vinden jullie dan?
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Shisha, ik zou ze lekker laten kletsen. En waarom zou jij niet collegiaal zijn? Jij deelt toch alle medicijnen waar hun dan geen omkijken naar hebben.
Ik werk ook in de zorg en toen ik nog werkte deed ik altijd dezelfde mensen, die ook niet te zwaar voor me waren. En dat wist ook iedereen en er werd ook geen probleem van gemaakt.
Dus ik zou je er echt niks van aantrekken
Ik werk ook in de zorg en toen ik nog werkte deed ik altijd dezelfde mensen, die ook niet te zwaar voor me waren. En dat wist ook iedereen en er werd ook geen probleem van gemaakt.
Dus ik zou je er echt niks van aantrekken
Mom-Of-3- Prater
Ik trek mij er ook niet veel van aan hoor. Vond het ook wel fijn dat er vandaag nog even een andere collega naar mij toe kwam om te zeggen dat ze het belachelijk vond hoe die andere collega's tegen mij deden. Ik hobbel gewoon lekker verder. Nog maar 7 dagen werken.
Ik heb trouwens sinds gister ineens weer heel veel last van mijn linkerborst en dan met name de tepel. Iedere keer van die pijnlijke pijnscheuten. Echt heel erg vervelend!
Ik heb het al wel vaker gehad maar niet zo erg als nu. Er komt ook sinds vandaag vocht uit als ik mijn borst masseer dus misschien dat het daardoor komt? Masseren helpt trouwens wel maar is zo lastig wanneer je op je werk bent en vanavond uit eten. Net onder de douche een poos gemasseerd en toen kwam er best veel uit.
Ik heb trouwens sinds gister ineens weer heel veel last van mijn linkerborst en dan met name de tepel. Iedere keer van die pijnlijke pijnscheuten. Echt heel erg vervelend!
Ik heb het al wel vaker gehad maar niet zo erg als nu. Er komt ook sinds vandaag vocht uit als ik mijn borst masseer dus misschien dat het daardoor komt? Masseren helpt trouwens wel maar is zo lastig wanneer je op je werk bent en vanavond uit eten. Net onder de douche een poos gemasseerd en toen kwam er best veel uit.
Shisha- Ratel
Voel je niet gewoon je toeschietreflex? Jammer dat je collega's zo doen, ik vind het knap dat je nog zo veel doet! Gelukkig nog maar een paar dagen tot je verlof.
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik weet niet, doet dat pijn dan? Het is ook maar in 1 borst maar die is voor mijn gevoel ook een stukje groter dan de andere ineens. Het zijn echt van die messteken die ik voel.
Shisha- Ratel
Nog 5 daagjes voordat mijn man weer gaat werken. Ik ben benieuwd hoe het straks in mijn eentjr gaat met twee kinderen. Morgen de laatste boodschapjes doen voor zondag, want dan wordt mijn grote mannetje al weer 2 jaar!
@ Shisha, ik vind jou daardoor niet oncollegiaal hoor. Om die rede zou ik ook niet de ziektewet in gaan. Lekker laten praten en nog even en jij kunt met verlof.
En nu weet ik het al weer niet meer....
@ Shisha, ik vind jou daardoor niet oncollegiaal hoor. Om die rede zou ik ook niet de ziektewet in gaan. Lekker laten praten en nog even en jij kunt met verlof.
En nu weet ik het al weer niet meer....
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Pagina 11 van 43 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 27 ... 43
Soortgelijke onderwerpen
» Voorjaar trends 2013
» *Voorjaar 2013 mama's*
» *Voorjaar 2013 mama's*
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Voorjaar 2013 mama's en kindjesmeeting