*Voorjaar 2013 mama's*
+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers
Pagina 7 van 43
Pagina 7 van 43 • 1 ... 6, 7, 8 ... 25 ... 43
Re: *Voorjaar 2013 mama's*
Ik heb net ook weer bijna 200 euro uitgegeven online bij H&M en V&D, had me net een tijdje in weten te houden, maar Lotte heeft toch echt nieuwe voorjaarskleding nodig. Voor de kleine man heb ik nog niet zo heel veel gekocht, we hebben ook nog steeds het eerste setje niet omdat ik niks kan vinden wat ik echt heel erg leuk vind.
Mezzoforte, vervelend he, dat je lijf je zo in de steek laat, ik voel me ook vaak bejaard, zeker op momenten dat ik er even niet aan denk en dan te snel opsta ofzo.
Mezzoforte, vervelend he, dat je lijf je zo in de steek laat, ik voel me ook vaak bejaard, zeker op momenten dat ik er even niet aan denk en dan te snel opsta ofzo.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Goedemorgen!
@Mezzoforte: heel veel succes met inpakken en verhuizen! Gaan jullie echt dit weekend over? Leuk hoor!
@Blondje: ik heb ook erg lang naar een eerste pakje gezocht en wat ik nu heb vind ik eigenlijk nog niet echt super maar ja. In unisex heb je ook weinig keus.
@All: heb vannacht best goed geslapen, ben maar een paar keer wakker geworden dus dat is wel fijn. Gisteren naar de Vk geweest en ze heeft me gestript. Dat heeft verder niet echt effect gehad maar goed. Nu mag ik in het weekend bellen om nog eens gestript te worden. Dan staat er dinsdag een afspraak bij de gyn en kan ik eventueel eind van de week ingeleid worden.
Natuurlijk wil ik dat liever niet maar het geeft wel veel rust dat er igg wat dingen gepland zijn en ik een eind datum heb zeg maar.
Vandaag lekker rustig aan doen, D is tot 3u op het kdv dus even wat tijd voor mezelf.
@Mezzoforte: heel veel succes met inpakken en verhuizen! Gaan jullie echt dit weekend over? Leuk hoor!
@Blondje: ik heb ook erg lang naar een eerste pakje gezocht en wat ik nu heb vind ik eigenlijk nog niet echt super maar ja. In unisex heb je ook weinig keus.
@All: heb vannacht best goed geslapen, ben maar een paar keer wakker geworden dus dat is wel fijn. Gisteren naar de Vk geweest en ze heeft me gestript. Dat heeft verder niet echt effect gehad maar goed. Nu mag ik in het weekend bellen om nog eens gestript te worden. Dan staat er dinsdag een afspraak bij de gyn en kan ik eventueel eind van de week ingeleid worden.
Natuurlijk wil ik dat liever niet maar het geeft wel veel rust dat er igg wat dingen gepland zijn en ik een eind datum heb zeg maar.
Vandaag lekker rustig aan doen, D is tot 3u op het kdv dus even wat tijd voor mezelf.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
Vancity: Ik hoop dat het niet meer te lang duurt! En wie weet inderdaad wel vandaag. Ik hoop dat het strippen helpt.
Jelin: Fijn dat je geen last meer hebt van je ks!
Smaragdje: Fijn dat alles zo goed gaat en dat je zo geniet!
Mezzoforte: Leuk he al die spullen kopen! Maar erg vermoeied inderdaad! Wij hebben van de week ook aardig wat bij de prenatal gehaadl. Moesten nog een badje met toebehoren hebben dus dat scheelt wel in de prijs nu! Succes met verhuizen!
Blondje: Ik vind het eerste pakje ook zo lastig. Ik heb nu een romper met bijpassende mutsje en slofjes van de hema met een wit broekje maar nu zoek ik nog een shirtje met korte mouwen en die kan ik dus echt nergens vinden! Anders wordt het denk ik maar een shirtje met lange mouwen. Maar dat is in maatje 50 dus eigenlijk moet ik ook nog wat hebben voor als de kleine niet in 50 past en dus 56 moet hebben.
Ik heb nu weer 2 (lange) dagen werken er op zitten en ik merk het toch wel aan het einde van de dag. Ik ben blij dat ik vandaag weer een dagje vrij heb. Met pasen moet ik wel weer werken. Gaan jullie nog wat leuks doen?
Verder heb ik eigenlijk weinig/geen bijzonderheden, alles is wel rustig hier.
Jelin: Fijn dat je geen last meer hebt van je ks!
Smaragdje: Fijn dat alles zo goed gaat en dat je zo geniet!
Mezzoforte: Leuk he al die spullen kopen! Maar erg vermoeied inderdaad! Wij hebben van de week ook aardig wat bij de prenatal gehaadl. Moesten nog een badje met toebehoren hebben dus dat scheelt wel in de prijs nu! Succes met verhuizen!
Blondje: Ik vind het eerste pakje ook zo lastig. Ik heb nu een romper met bijpassende mutsje en slofjes van de hema met een wit broekje maar nu zoek ik nog een shirtje met korte mouwen en die kan ik dus echt nergens vinden! Anders wordt het denk ik maar een shirtje met lange mouwen. Maar dat is in maatje 50 dus eigenlijk moet ik ook nog wat hebben voor als de kleine niet in 50 past en dus 56 moet hebben.
Ik heb nu weer 2 (lange) dagen werken er op zitten en ik merk het toch wel aan het einde van de dag. Ik ben blij dat ik vandaag weer een dagje vrij heb. Met pasen moet ik wel weer werken. Gaan jullie nog wat leuks doen?
Verder heb ik eigenlijk weinig/geen bijzonderheden, alles is wel rustig hier.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Even een domme vraag tussendoor: Geitenkaas, mag ik dat eten of niet? I.v.m. etentje morgen ben ik nu menukaart restaurant aan het napluizen zodat ik morgen weet wat ik wel en niet kan bestellen
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Ik hoop het wel want ik eet het regelmatig....
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Nou, ook bij geitenkaas moet je in de gaten houden of het rauwmelkse geitenkaas is, tenzij het goed verhit is dan kun je het gewoon eten. Tenminste, als het gaat om zachte geitenkaas, harde geitenkaas mag je zover ik weet gewoon eten. Bij geitenkaas geld een beetje hetzelfde als bij brie, bijna alle geitenkaas en brie uit de supermarkt (en groothandel) zijn van gepasteuriseerde melk, maar helemaal zeker weet je het pas als je zelf de verpakking checkt of het aan het personeel vraagt. Ik zou dus gewoon vragen of de geitenkaas harde of zachte is en als het zachte is (meestal wel als het op de menukaart is) even vragen of het van gepasteuriseerde melk is!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Caroow, leuk de foto van jullie gezinnetje zo! Je wilt mijn
foto niet zien van net na de geboorte, ik zie er zo gaar als wat uit, mijn
shirt helemaal onder het zweet en bloed, ik ga hem ook echt niet showen hihi.
Wij geven fles voeding en we zitten nu op 7 voedingen en dan
90 cc plus 3 schepjes voeding. ( dan kom je ongeveer op 100 cc uit per keer)
Jelin heb je zelf verhoogd qua flesvoeding? E. komt de ene
keer om de 3 uur en de andere keer iets later. We hebben 16 april een afspraak
op het consultatie bureau, zou ik tot die tijd op deze hoeveelheid kunnen
blijven?
Joyce dat is schikken dat je kleinetje zo achter loopt qua
groei zeg. Met welk termijn zouden ze je dan gaan inleiden?
Jade, ik heb ook die anti d prik gekregen en ook na de
bevalling.
Pompoen, heftig he die kraamtranen! Ik vond ze bij mij al
heftig, liep heel de dag te janken en wat moet jij dan wel niet doormaken?!
Gister voor het eerst een klein stukje buiten gelopen achter
de kinderwagen, echt leuk! Ik kan nog niet zo ver maar zodra het zonnetje weer
een beetje schijnt gaan we weer gauw een stukje doen. Gister ook de gehoortest
gehad en die was helemaal goed. Afgelopen donderdag nog even naar de vk geweest
om naar de wond te laten kijken. Die is gelukkig nu niet meer ontstoken, heeft
de soda badjes toch geholpen. De wond is wel een beetje gaan wijken helaas maar
ze zeggen dat het helemaal goed komt dus daar vertrouwen we dan maar op.
Mijn kleine meisje is weer wakker dus ik ga maar eens een
flesje maken, even een boterhammetje eten en dan een uurtje slapen.
Truste!
foto niet zien van net na de geboorte, ik zie er zo gaar als wat uit, mijn
shirt helemaal onder het zweet en bloed, ik ga hem ook echt niet showen hihi.
Wij geven fles voeding en we zitten nu op 7 voedingen en dan
90 cc plus 3 schepjes voeding. ( dan kom je ongeveer op 100 cc uit per keer)
Jelin heb je zelf verhoogd qua flesvoeding? E. komt de ene
keer om de 3 uur en de andere keer iets later. We hebben 16 april een afspraak
op het consultatie bureau, zou ik tot die tijd op deze hoeveelheid kunnen
blijven?
Joyce dat is schikken dat je kleinetje zo achter loopt qua
groei zeg. Met welk termijn zouden ze je dan gaan inleiden?
Jade, ik heb ook die anti d prik gekregen en ook na de
bevalling.
Pompoen, heftig he die kraamtranen! Ik vond ze bij mij al
heftig, liep heel de dag te janken en wat moet jij dan wel niet doormaken?!
Gister voor het eerst een klein stukje buiten gelopen achter
de kinderwagen, echt leuk! Ik kan nog niet zo ver maar zodra het zonnetje weer
een beetje schijnt gaan we weer gauw een stukje doen. Gister ook de gehoortest
gehad en die was helemaal goed. Afgelopen donderdag nog even naar de vk geweest
om naar de wond te laten kijken. Die is gelukkig nu niet meer ontstoken, heeft
de soda badjes toch geholpen. De wond is wel een beetje gaan wijken helaas maar
ze zeggen dat het helemaal goed komt dus daar vertrouwen we dan maar op.
Mijn kleine meisje is weer wakker dus ik ga maar eens een
flesje maken, even een boterhammetje eten en dan een uurtje slapen.
Truste!
Mysterious- Prater
- Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10
@ Mysterious.. Wij doen het op gevoel. A. Was na elke voeding nog klaar wakker en begon na een tijdje echt te brullen. Dan zag ik dat mondje zoeken naar eten haha. Daaraan zie ik bij A dat ze honger heeft. Had al van het cb advies gekregen om naar 6 x 120+4 te gaan, maar 7 x 90+3 is ook goed.
Fijn dat alles verder goed gaat!
Fijn dat alles verder goed gaat!
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Even kleine update: baby zit nog steeds in de buik. Vk komt zo nogmaals strippen, wie weet helpt het.
Gister alle andere trucjes al geprobeerd haha. Behalve dat man en ik een erg gezellige avond hebben gehad geen resultaat.
Gister alle andere trucjes al geprobeerd haha. Behalve dat man en ik een erg gezellige avond hebben gehad geen resultaat.
Vancity_girl- Prater
Jammer VG! Hopelijk komt de baby snel.
Wij zijn net even naar de supermarkt en de stad geweest, echt lekker om er weer even uit te zijn. En R slaapt heerlijk in de kinderwagen. Nu ben ik wel gebroken, dus hang nu weer lekker op de bank.
Wij zijn net even naar de supermarkt en de stad geweest, echt lekker om er weer even uit te zijn. En R slaapt heerlijk in de kinderwagen. Nu ben ik wel gebroken, dus hang nu weer lekker op de bank.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Vg: schiet nou eens op joh!!
Mys: woensdag moet ik naar de gyn terug. Als dinsdag mijn nierfunctie is gedaald dan wordt baby die week nog gehaald. En anders woensdag datum inplannen voor de inleiding.
Mys: woensdag moet ik naar de gyn terug. Als dinsdag mijn nierfunctie is gedaald dan wordt baby die week nog gehaald. En anders woensdag datum inplannen voor de inleiding.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
D is alweer een week oud. Toch raar om de uitgerekende datum op deze manier tegen te komen en dat ik vorige week om deze tijd nog nergens last van had.
Vandaag voor het laattst kraamzorg gehad. Was een vervangster en was een leuke vrouw, dus erg gezellig.
@ iedereen voorbij de 37 weken, waar blijven de baby's?
@ Vc, wat een eigenwijsje dat hij/zij blijft zitte. Hopelijk helpt de 2de keer strippen! Liefst vandaag nog een tweede kindje voor jullie!
Vandaag voor het laattst kraamzorg gehad. Was een vervangster en was een leuke vrouw, dus erg gezellig.
@ iedereen voorbij de 37 weken, waar blijven de baby's?
@ Vc, wat een eigenwijsje dat hij/zij blijft zitte. Hopelijk helpt de 2de keer strippen! Liefst vandaag nog een tweede kindje voor jullie!
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Hoihoi,
spannend hoor Joyce! Hopelijk mag hij nog even blijven zitten! En VC, voor jou wens ik dan weer andersom dat de baby er gauw uit komt!
Ik ben vandaag voor het eerst naar de supermarkt geweest met mijn man, nou ging echt lekker, we vielen allebei zowat om van vermoeidheid. Ik ben daarna gaan kolven en heb vervolgens van 14.00-17.00 uur geslapen. Vanavond ga ik nog een keer naar mijn L., hij heeft vanmorgen toch wel iets van 10/15 cc uit de borst gedronken waarschijnlijk alleen had ik weer eens ruzie met die stomme verrotte weegschaal! Kolven gaat trouwens als een tierelier, ik kolf over het algemeen per keer ongeveer 2 voedingen. Alleen worden zijn voedingen steeds opgehoogd, dus er is ook steeds meer nodig. Overigens kolf ik ook steeds meer dus dat gaat ook wel goed. Heb al een aardige voorraad, er staat ook al een en ander in de vriezer in het ziekenhuis!
Ik heb trouwens nog twee dagen kraamzorg gehad de afgelopen dagen, nou ja middagen. Was een beetje gek, want ik wilde zelf alleen maar slapen verder 's middags, maar ze heeft van alles gedaan in huis, dat was wel superfijn!
Zo nu moet ik gauw gaan eten en dan weer naar het ziekenhuis. Dat is wel loeizwaar moet ik zeggen, maar het is ook elke keer zo ontzettend genieten dat ik het niet wil missen. Kan alleen niet wachten tot mijn kleine man mee naar huis mag. Hij ligt alleen nog aan de monitor en heeft nog een sonde dus dat gaat 'm nog niet worden!
spannend hoor Joyce! Hopelijk mag hij nog even blijven zitten! En VC, voor jou wens ik dan weer andersom dat de baby er gauw uit komt!
Ik ben vandaag voor het eerst naar de supermarkt geweest met mijn man, nou ging echt lekker, we vielen allebei zowat om van vermoeidheid. Ik ben daarna gaan kolven en heb vervolgens van 14.00-17.00 uur geslapen. Vanavond ga ik nog een keer naar mijn L., hij heeft vanmorgen toch wel iets van 10/15 cc uit de borst gedronken waarschijnlijk alleen had ik weer eens ruzie met die stomme verrotte weegschaal! Kolven gaat trouwens als een tierelier, ik kolf over het algemeen per keer ongeveer 2 voedingen. Alleen worden zijn voedingen steeds opgehoogd, dus er is ook steeds meer nodig. Overigens kolf ik ook steeds meer dus dat gaat ook wel goed. Heb al een aardige voorraad, er staat ook al een en ander in de vriezer in het ziekenhuis!
Ik heb trouwens nog twee dagen kraamzorg gehad de afgelopen dagen, nou ja middagen. Was een beetje gek, want ik wilde zelf alleen maar slapen verder 's middags, maar ze heeft van alles gedaan in huis, dat was wel superfijn!
Zo nu moet ik gauw gaan eten en dan weer naar het ziekenhuis. Dat is wel loeizwaar moet ik zeggen, maar het is ook elke keer zo ontzettend genieten dat ik het niet wil missen. Kan alleen niet wachten tot mijn kleine man mee naar huis mag. Hij ligt alleen nog aan de monitor en heeft nog een sonde dus dat gaat 'm nog niet worden!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Mag je niet bij hem slapen Pompoen?
Caroow- Lady Post-a-lot
Pompoen: weet je wanneer je kleine kereltje naar huis mag? Zijn er bepaalde voorwaarden (bijv.gewicht?)
joyce0606- Kletskop
Ik mag nóg niet bij hem slapen, ten eerste omdat er geen kamertjes (boxen) vrij zijn, daar zijn er maar 4 van dus dat is natuurlijk een beetje dringen geblazen. Moeders met kindjes die bijna naar huis mogen gaan daar sowieso in omdat ze dan een aantal dagen helemaal alles zelf kunnen doen en leren, dat is natuurlijk best belangrijk.
Daarnaast moet hij om in een box te mogen eigenlijk wel van de monitor af zijn, daar willen ze op zich nog wel eens een uitzondering voor maken, maar ja alles is dus vol.
Om naar huis te mogen zijn er inderdaad bepaalde voorwaarden. Hij moet 36 weken zijn (hij is bijna 37 dus dat is gelukt ), hij moet boven de 2000 gram wegen (Hij weegt rond de 2100 inmiddels dus dat is ook gelukt), hij moet uiteraard van die monitor af zijn én hij moet van zijn sonde af zijn en alle voedingen zelf goed drinken. Dat hoeft niet uit de borst te zijn, dat duurt vaak nog wat langer voordat dat echt lukt, maar hij moet wel uit de fles alles zelf drinken. Daar is hij nog niet helemaal aan toe. Verder zijn ze steeds zijn voeding aan het ophogen, hij zit nu op 50 cc per voeding en 7 voedingen, maar ik geloof dat hij wel naar 70 of misschien wel 80 moet. Dus elke keer drinkt hij wat meer zelf, maar dan word hij weer opgehoogd en dan drinkt hij het dus verhoudingsgewijs minder zelf, heel handig...
Daarnaast moet hij om in een box te mogen eigenlijk wel van de monitor af zijn, daar willen ze op zich nog wel eens een uitzondering voor maken, maar ja alles is dus vol.
Om naar huis te mogen zijn er inderdaad bepaalde voorwaarden. Hij moet 36 weken zijn (hij is bijna 37 dus dat is gelukt ), hij moet boven de 2000 gram wegen (Hij weegt rond de 2100 inmiddels dus dat is ook gelukt), hij moet uiteraard van die monitor af zijn én hij moet van zijn sonde af zijn en alle voedingen zelf goed drinken. Dat hoeft niet uit de borst te zijn, dat duurt vaak nog wat langer voordat dat echt lukt, maar hij moet wel uit de fles alles zelf drinken. Daar is hij nog niet helemaal aan toe. Verder zijn ze steeds zijn voeding aan het ophogen, hij zit nu op 50 cc per voeding en 7 voedingen, maar ik geloof dat hij wel naar 70 of misschien wel 80 moet. Dus elke keer drinkt hij wat meer zelf, maar dan word hij weer opgehoogd en dan drinkt hij het dus verhoudingsgewijs minder zelf, heel handig...
Pompoen- Lady Post-a-lot
Sta niet raar te kijken als hij over een dag of wat ineens zijn sonde eruit heeft en alles drinkt!
Zag het bij B en ook bij meer kindjes bij haar op de afdeling. Op maandag dronk ze echt nog dramatisch zelf, dacht ik echt dat het nog dagen/weken zou gaan duren, en toen we donderdag in het ziekenhuis kwamen had ze die nacht haar sonde er zelf uit getrokken en dronk ze alles zelf!!
Zag het bij B en ook bij meer kindjes bij haar op de afdeling. Op maandag dronk ze echt nog dramatisch zelf, dacht ik echt dat het nog dagen/weken zou gaan duren, en toen we donderdag in het ziekenhuis kwamen had ze die nacht haar sonde er zelf uit getrokken en dronk ze alles zelf!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Sta niet raar te kijken als hij over een dag of wat ineens zijn sonde eruit heeft en alles drinkt!
Ja daar waarschuwen ze hier ook voor hoor. Dat ze soms ineens de knop omzetten en dat het dan heel snel gaat. Ik ga er gewoon niet vanuit zodat ik niet teleurgesteld raak, maar ze zeiden inderdaad dat hij zomaar ineens over een week al naar huis zou kunnen, maar dat het lastig te voorspellen is. Zijn sonde eruit trekken heeft hij overigens al een aantal keer gedaan, ze moeten dat ding echt ongeveer in zijn geheel aan zijn hoofd plakken en zelfs dat kleine stukje tussen neus en plakker weet hij nog zo aan te trekken dat dat ding er half uit hangt...
Maar goed, hij moet ook eerst 72 uur alarmvrij zijn voor hij van de monitor af mag.
Met hoeveel weken kwam B. thuis eigenlijk?
Pompoen- Lady Post-a-lot
72?? Serieus?? Wow, dat is lang!! Ik vond de 48 van B al ($&(#$&)$&)!$&
B kwam naar huis met 36.5. De sonde was toen al even uit, bij haar heeft de monitor best even geduurd, omdat ze iedere keer op 30/31 uur dipte. Tot ze uiteindelijk toch de bloedtransfusie gekregen heeft waar we al zo lang tegenaan hikten... Toen trok ze hem zo ineens zonder dips vol!
Dipt hij nog vaak?
B kwam naar huis met 36.5. De sonde was toen al even uit, bij haar heeft de monitor best even geduurd, omdat ze iedere keer op 30/31 uur dipte. Tot ze uiteindelijk toch de bloedtransfusie gekregen heeft waar we al zo lang tegenaan hikten... Toen trok ze hem zo ineens zonder dips vol!
Dipt hij nog vaak?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ja serieus, 72, nou wil ik natuurlijk ook geen kind mee naar huis wat dan thuis tussendoor stiekem stopt met ademhalen hoor, maar het is inderdaad lang! Hij heeft nog af en toe een hartslagdaling en ook af en toe een saturatiedaling, dan stopt hij dus eventjes met ademhalen. Het komt elke keer vanzelf weer goed, maar het is toch niet de bedoeling natuurlijk. Ik heb eigenlijk geen idee hoe vaak hij precies dipt, maar toch wel een aantal keer per 24 uur hoor.
Hij is natuurlijk wel wat minder prematuur dan B. was, maar hij is ook nog een beetje dysmatuur, te licht dus voor zijn termijn en daardoor ook wat meer moeite met sommige dingen. Hoe zwaar was B. eigenlijk? Die heeft nu toch zo'n heerlijke bolle toet!
Zo nu gauw naar bed, heb net gekolfd, morgen om 08.00 uur gaat de wekker weer voor de volgende kolfbeurt en mijn medicijnen.
Heb wel volle dagen zo hoor. 8 uur gaat dus de wekker en sta ik op, ga ik kolven, medicijnen slikken, ontbijten en douchen, dan kan ik vaak nog wel even rustig zitten, maar ook vaak doe ik een was en dat soort dingetjes. Dan om 10.15 u ga ik de deur uit richting L. waar ik dan om 10.30 u ben. Daar ben ik dan meestal wel tot 12.00/12.30 u, dan naar huis, lunchen, even zitten of boodschappen doen oid, 14.00 uur weer kolven en dan ga ik meestal naar bed. Ik slaap dan meestal tot 17.00 uur en dan gaat mijn wekker weer om te kolven, dan kan ik nog even rustig zitten óf eten maken en dan om 19.15 uur weer richting het ziekenhuis voor de voeding van 20.00 uur Als ik dan thuis kom is het meestal 21.30 of zelfs nog wat later. Meestal ben ik dan kapot, maar ik moet om 23.00 uur nog kolven en vind het ook niet helemaal de moeite om dan al naar bed te gaan. Dus meestal heb ik dan even wat tijd om rustig te zitten, dan ga ik me klaar maken voor bed en dan om 23.00 uur kolven en dan (nu dus) naar bed!
Hij is natuurlijk wel wat minder prematuur dan B. was, maar hij is ook nog een beetje dysmatuur, te licht dus voor zijn termijn en daardoor ook wat meer moeite met sommige dingen. Hoe zwaar was B. eigenlijk? Die heeft nu toch zo'n heerlijke bolle toet!
Zo nu gauw naar bed, heb net gekolfd, morgen om 08.00 uur gaat de wekker weer voor de volgende kolfbeurt en mijn medicijnen.
Heb wel volle dagen zo hoor. 8 uur gaat dus de wekker en sta ik op, ga ik kolven, medicijnen slikken, ontbijten en douchen, dan kan ik vaak nog wel even rustig zitten, maar ook vaak doe ik een was en dat soort dingetjes. Dan om 10.15 u ga ik de deur uit richting L. waar ik dan om 10.30 u ben. Daar ben ik dan meestal wel tot 12.00/12.30 u, dan naar huis, lunchen, even zitten of boodschappen doen oid, 14.00 uur weer kolven en dan ga ik meestal naar bed. Ik slaap dan meestal tot 17.00 uur en dan gaat mijn wekker weer om te kolven, dan kan ik nog even rustig zitten óf eten maken en dan om 19.15 uur weer richting het ziekenhuis voor de voeding van 20.00 uur Als ik dan thuis kom is het meestal 21.30 of zelfs nog wat later. Meestal ben ik dan kapot, maar ik moet om 23.00 uur nog kolven en vind het ook niet helemaal de moeite om dan al naar bed te gaan. Dus meestal heb ik dan even wat tijd om rustig te zitten, dan ga ik me klaar maken voor bed en dan om 23.00 uur kolven en dan (nu dus) naar bed!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ja dat is pittig pompoen! Normaal heb je ook wel een heel schema als jr kindje thuis is maar nu met elke keer naar het ziekenhuis...pfff...
Hebben dysmature kindjes altijd een lastigere start of hoeft dat niet zo te zijn. Ik vind het lastig om mij voor te bereiden want de baby kan wel al aankomende week gehaald worden (als mijn nierfunctie verslechtert is) wat kan ik verwachten...is zeker vrij onzeker allemaal?
Hebben dysmature kindjes altijd een lastigere start of hoeft dat niet zo te zijn. Ik vind het lastig om mij voor te bereiden want de baby kan wel al aankomende week gehaald worden (als mijn nierfunctie verslechtert is) wat kan ik verwachten...is zeker vrij onzeker allemaal?
joyce0606- Kletskop
Nou een maartbaby gaat hem niet meer worden denk ik zo
Strippen heeft geen effect gehad enverder voel ik ook niks behalve heel af en toe een harde buik. Bah ben er echt klaar mee.
Zo even paaseitjes verstoppen voor D en dan maar weer de hele dag hopen dat het begint.
Strippen heeft geen effect gehad enverder voel ik ook niks behalve heel af en toe een harde buik. Bah ben er echt klaar mee.
Zo even paaseitjes verstoppen voor D en dan maar weer de hele dag hopen dat het begint.
Vancity_girl- Prater
joyce0606 schreef:Ja dat is pittig pompoen! Normaal heb je ook wel een heel schema als jr kindje thuis is maar nu met elke keer naar het ziekenhuis...pfff...
Ik geloof dat dysmature kindjes vaak minder ademhalingsproblemen hebben, verder weet ik niet zo veel van de ins en outs hoor. Maar ik geloof dat het vooral is dat hij heel weinig reserves heeft doordat hij zo mager is en daardoor niet de energie om (alles) zelf te kunnen drinken en daarom heeft hij die sonde nodig. Premature kindjes hebben dat ook wel, maar hij heeft zeg maar meer nodig om bij te komen. Officieel is mijn zoontje overigens niet dysmatuur, hij behoort bij de kleinste 16%, dysmatuur is wanneer hij zou behoren bij de kleinste 10%. Maar dysmatuur gedrag komt wel voor bij kindjes die sterk zijn afgebogen van de groeicurve, hij werd eerst groot geschat, zat tegen het bovenlijntje aan en werd toen bij elke echo kleiner geschat en uiteindelijk nog kleiner geboren. Dat betekend dat hij dus normaal groeide tot een bepaald punt in de zwangerschap waar de groei begon te stagneren.
Borstvoeding is ook lastig, niet alleen omdat hij nog niet helemaal rijp daarvoor is (de coördinatie zuigen, slikken en ademhaling gaat nog niet helemaal goed dan) maar ook omdat hij te weinig wangvet heeft om mijn tepel vacuüm te kunnen zuigen.
Naast L. op de afdeling ligt een jongetje geboren met 33 weken, hij is geboren met 1600 gram en zijn uitgerekende datum was 22 april (die van Lucas 21 april). Op de neonatologie rekenen ze nog in de weken van de zwangerschapsduur, dus L. en dat jongetje zijn praktisch 'even oud' (vandaag is L. 37 weken). Dat jongetje is inmiddels net zo groot als L. en ook net zo ver als L. eigenlijk. Ik geloof alleen dat hij meer en beter zelf drinkt omdat hij al wat langer de tijd heeft gehad om te oefenen.
Het is inderdaad onzeker wat je kunt verwachten, omdat ieder kindje z'n eigen problemen heeft. Ook schijnen meisje vaak sneller te zijn dan jongens, dat is wetenschappelijk ook onderzocht. Het is ook lastig te zeggen hoe zwaar je kindje echt gaat zijn, dat kan meevallen maar ook tegenvallen. Mijn jongetje leek 'op de hand' normaal en op de echo 2 weken eerder was hij 2050 geschat, maar toen hij er uit was bleek het toch echt wel een heel klein mannetje.
Ik ga denk ik een neonaten-topic openen, dan kunnen we het daar anders er verder over hebben!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik vind het wel een beetje gek dat je niet kan blijven slapen, in het ziekenhuis waar ik bevallen ben mag je als borstvoedingsmoeder altijd blijven slapen. In een box, op de kraamafdeling of desnoods op een stretcher. Ik lag met R in een box op de kinderafdeling, terwijl ik denk dat het voor mij toch minder erg was dat R er lag. (Begrijp me niet verkeerd, ik vond het verschrikkelijk en kan er nog steeds niet over praten. Mijn hart brak toen we weer terug moesten naar het ziekenhuis). Geelzucht is objectief gezien minder erg, dat bedoel ik.
We kregen dit bordje op de deur, zo lief:
Niet dat jij er iets aan hebt hoor, dat het in Friesland anders gaat.. Maar vind het gek dat het niet in elk ziekenhuis zo is.
We kregen dit bordje op de deur, zo lief:
Niet dat jij er iets aan hebt hoor, dat het in Friesland anders gaat.. Maar vind het gek dat het niet in elk ziekenhuis zo is.
Caroow- Lady Post-a-lot
@Caroow, oh maar ze zouden niets liever willen hoor, maar er is gewoonweg echt geen ruimte voor! Ze zijn al jaren aan een nieuw ziekenhuis aan het bouwen waar dat allemaal wel gaat kunnen, waar élke mama bij haar kindje moet kunnen slapen is geloof ik het idee. Dat ziekenhuis is einde van dit jaar klaar dus helaas heb ik er niets meer aan! Maar goed dit ziekenhuis is dus echt oud en de afdeling heel klein. Als ze vol liggen dan kun je echt je kont niet keren en zelfs nauwelijks bij je kind zitten, laat staan een bed er bij. Het is verschrikkelijk jammer, maar het is gewoon niet anders!
En het is toch ontzettend naar als je met je kindje naar huis gaat en vervolgens zo snel weer terug moet omdat hij geel zag. L. zag ook geel en heeft ook onder de lamp gelegen, dat vond ik zelf ook echt een van de minst leuke dingen. Het ziet er gewoon ook naar uit, je kindje oogt heel ziek, word suffig en dan moet ie ook nog onder zo'n spacey lamp met een lapje over zijn oog. En wat je het liefste wil, de hele dag knuffelen, kan dan niet want hij moet onder de lamp blijven.
Je moet appels niet met peren vergelijken hoor, jij vond het verschrikkelijk dus dan is het dat ook punt!
En het is toch ontzettend naar als je met je kindje naar huis gaat en vervolgens zo snel weer terug moet omdat hij geel zag. L. zag ook geel en heeft ook onder de lamp gelegen, dat vond ik zelf ook echt een van de minst leuke dingen. Het ziet er gewoon ook naar uit, je kindje oogt heel ziek, word suffig en dan moet ie ook nog onder zo'n spacey lamp met een lapje over zijn oog. En wat je het liefste wil, de hele dag knuffelen, kan dan niet want hij moet onder de lamp blijven.
Je moet appels niet met peren vergelijken hoor, jij vond het verschrikkelijk dus dan is het dat ook punt!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pagina 7 van 43 • 1 ... 6, 7, 8 ... 25 ... 43
Soortgelijke onderwerpen
» Voorjaar trends 2013
» *Voorjaar 2013 mama's*
» *Voorjaar 2013 mama's*
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Voorjaar 2013 mama's en kindjesmeeting
» *Voorjaar 2013 mama's*