Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vragen om keizersnede -> UPDATE

+22
Paper Crown
Caroow
Lolly's
L!ND@
Lady4
Coco
Teddyaapje
Happydobby
*Troela*
blondje1313
Slakje
Flower_L
Mamsie
Printje
Sanne
Floor
Blue flower
PiP
Jelin
June
Lejow
Twellie
26 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vragen om keizersnede -> UPDATE - Pagina 2 Empty Re: Vragen om keizersnede -> UPDATE

Bericht  Caroow di 7 mei 2013 - 20:28

Wat een nare reactie van die arts! Ik ben in Heerenveen bevallen en 2 dagen na de bevalling werd al gezegd dat ik de volgende keer kan kiezen voor een geplande ks, ook tijdens het nagesprek met de gyn werd het weer gezegd.

Ik heb geen flauw idee waar je woont, maar ik raad dit ziekenhuis echt aan smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen om keizersnede -> UPDATE - Pagina 2 Empty Re: Vragen om keizersnede -> UPDATE

Bericht  Paper Crown di 7 mei 2013 - 20:30

Coco schreef:Ik zou sowieso om een second opinion vragen en ook om een ander behandelende gyn vragen. Ze wil wel inleiden met 36 weken maar geen ks na zulke bevallingen. Daar kan ik echt niet bij. Waarom zou je willen inleiden met 36 weken als er geen medische noodzaak is? En dan ook nog bij iemand die het al helemaal niet ziet zitten om vaginaal te bevallen na zulke ervaringen. Met 36 weken is gewoon nog te vroeg bevallen. Mijn gyn van destijds weigert sowieso inleidingen na een keizersnede, staat volgens mij ook in mijn dossier dat ik alleen vaginaal mag bevallen zonder hulpmiddelen en dat er anders zo snel mogelijk moet worden overgegaan op een ks. Ook bij een bevalling zonder inleiden waarbij sprake is van een weeënstorm.

Nou idd. En daarbij, vaak omdat je kind/lichaam niet eens klaar is voor geboorte is de kans groot dat het sowieso een keizersnee wordt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Twellie wo 8 mei 2013 - 6:40

Harstikke bedankt voor alle reacties.

@ Coco: Die 36 weken vond ik ook echt bizar, ik zat volgens mij echt zo te kijken: :O. Ik ben normaal niet snel mijn tekst kwijt, maar wist echt niks meer te zeggen. Dat is gewoon een vroeggeboorte, volgens hebben ze met de termijnecho de zwangerschap ook nog eens 4 dagen te lang ingeschat. Dus als de gyneacoloog dat zou beslissen, zou ik bevallen met 35 weken en 3 dagen.

@ Happydobby: Goed dat je het zegt, dat is een goed argument naar deze gyneacoloog toe. Weet je misschien waar ik info kan vinden om mee te nemen naar haar?

@ Teddyaapje: Ik zou met het gebrek aan vertrouwen dat ik nu heb inderdaad nooit op de normale manier kunnen bevallen. Ben bang dat ik volslagen in paniek zou raken als de bevalling vordert.

Haar argument was trouwens dat een natuurlijke geboorte ten alle tijde beter is dan een keizersnede voor het kind. Bij een vrijwillige keuze voor een keizersnede vind zij dat ik het belang van mezelf boven dat van mijn kind stel en dat vind ze verkeerd. Ik zie juist meer gevaren voor het kind bij een natuurlijk bevalling: de kans dat het op een normale manier past is klein, dus daar zal de baby ook onder lijden. En dan nog een keer de kans op een baarmoederruptuur.

Ik lees in elk geval al twee keer ziekenhuis Veldhoven, dat is enorm uit de richting inderdaad. Maar ik ben zeker bereid om een eind uit de buurt te bevallen als het met een keizersnede kan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Happydobby wo 8 mei 2013 - 8:24

Link

en dan met name dit stukje, Kwee heeft twee complicaties nader bestudeerd bij bevallingen bij vrouwen die eerder een keizersnee gehad hadden: het scheuren van het litteken in de baarmoeder en het verwijderen van de baarmoeder omdat deze niet te stelpen bloedt. Kwee: “Een littekenscheur in de baarmoeder kwam ik tegen bij 1,5 procent van alle vrouwen die eerder een keizersnee hadden gehad. Ik kwam 98 littekenscheuren tegen waarbij elf kinderen overleden. Waren de weeën spontaan begonnen, dan scheurde de baarmoeder in 0,8 procent maar werd de bevalling met prostaglandine hormoongel ingeleid, dan steeg dit risico naar 5 procent.

En inleiden met opwekkers,

Gevolgen
Oxytocine heeft een aantal bijwerkingen. De meest voorkomende zijn misselijkheid, braken, hoofdpijn en hoge bloeddruk. Een complicatie die kan optreden is overstimulering van de baarmoeder (uterushypertonie) waardoor een baarmoederscheur kan optreden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow wo 8 mei 2013 - 8:38

Wel ja, gooi die link er weer even in.
Straks durft niemand hier meer voor een keizersnee te gaan.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Manderijn wo 8 mei 2013 - 8:42

Ik vind er best waarheden in zitten die ik wel graag vooraf had willen weten, en wat achteraf nog wel een en ander verklaart.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  *Troela* wo 8 mei 2013 - 8:44

Lejow schreef:Wel ja, gooi die link er weer even in.

Ze geeft nu toch 2 punten waarom het beter is niet in te leiden na een keizersnede?

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Caroow wo 8 mei 2013 - 8:47

*Troela* schreef:

Ze geeft nu toch 2 punten waarom het beter is niet in te leiden na een keizersnede?

Ja, volgens mij wil ze alleen maar nog liever een ks.

Nogmaals, ik weet niet waar je woont, maar Heerenveen kan ik echt aanraden!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow wo 8 mei 2013 - 8:48

Caroow schreef:
*Troela* schreef:

Excuses, ik vatte het kennelijk dan verkeerd op!
Ben niet helemaal de helderste meer, ga dan ook maar slapen hehe.

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Caroow wo 8 mei 2013 - 8:49

Kan gebeuren, weltrusten smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  *Troela* wo 8 mei 2013 - 8:50

Lejow schreef:
Caroow schreef:
*Troela* schreef:

Excuses, ik vatte het kennelijk dan verkeerd op!
Ben niet helemaal de helderste meer, ga dan ook maar slapen hehe.

Kan gebeuren! Ik dacht al lees ik nu verkeerd, dus eerst stukje nog maar een keer gelezen Wink

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 8:52

Twellie, welke regio is wat dichterbij?

Gast
Gast

Bericht  Raven wo 8 mei 2013 - 21:45

Dr. Kwee was mijn arts. Zij heeft er erg veel onderzoek naar gedaan en er zijn gewoon veel risico´s aan een keizersnee.
Het is toch een zware buikoperatie.

Zij vertelde ook dat je niet mag worden ingeleid na een keizersnee dat was een te groot risico. Maar ook dat je niet te veel kinderen kunt krijgen na een keizersnee. Ze vergeleek het met een ballon waar een beschadiging inzit die kun je ook niet blijven opblazen en leeg laten lopen. Op een gegeven moment gaat hij kapot.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Bericht  blondje1313 do 9 mei 2013 - 1:40

Mijn schoonzus is trouwens wel ingeleid na een ks, maar niet met gel, dat zou te gevaarlijk zijn.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Happydobby do 9 mei 2013 - 3:42

Ik heb er 1 gehad en ik zou het zo weer doen.

Nog een link, deze is vorig jaar uit de krant.
Deze is niet eng.
Link

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie wo 15 mei 2013 - 10:19

Ik ben weer op gesprek geweest bij dezelfde arts, ging er met lood in de schoenen heen. Had het van tevoren wel goed uitgedacht: als ze op dezelfde tour zou gaan als de vorige keer zou ik het gesprek afkappen en ik had me al voorgenomen om te beginnen met de mededeling dat ik never nooit meer op de natuurlijke manier zou gaan bevallen in dit ziekenhuis wegens hele slechte ervaringen met verlos- en verpleegkundige tijdens de vorige bevalling.

Het ging heel anders dan ik verwacht had.

Nou, mijn opening was als gepland maar deze keer accepteerde ze wel wat ik zei. Sterker nog: ze had mijn bevallingsverslag van de vorige keer dit keer wel gelezen en ik heb excuses gekregen voor de manier van handelen tijdens mijn vorige bevalling :O. Die zag ik even niet aankomen. Aan het eind van het gesprek kreeg ik een knuffel omdat ze vond dat ik dat meer verdiende dan een hand gezien mijn ervaringen met het ziekenhuis :O.

Oke, ik ging dus net zo overrompeld als de vorige keer weer weg, alleen nu met een goed gevoel. Ben zo blij dat er ook echt excuses is gemaakt in plaats van er omheen draaien, ik merk nu voor het eerst dat ik aan de bevalling kan terug denken zonder dat het steekt.

Ik ga nu sowieso in een ander ziekenhuis bevallen omdat de gyneacologe me uitlegde dat ik nog steeds de verloskundige en verpleegkundige kon tegen komen ondanks dat het om een operatie ging. Ik krijg nu een bevalplan voor een ander ziekenhuis waarbij ik in principe een keizersnede krijg omdat ik grote kinderen krijg met een nauw bekken. Alleen als de baby er klein blijkt te zijn op termijn of als ik heel vroeg beval, gaat het op de natuurlijke manier.

Ik ben erg blij hiermee nu smile. Hoop dat het verhaal niet al te lang uitvalt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie wo 15 mei 2013 - 10:24

Oeps, dat had ik er nog niet eens bijgezet zie ik in dit topic maar mijn tweede bevalling duurde zo lang omdat de verloskundige en verpleegkundige niet geloofden dat ik aan het bevallen was en niet wilden kijken hoeveel ik ontsluiting ik had. Net voordat de persweeën begonnen zei de verloskundige nog dat ik niet meer mocht zeggen dat ik voorweeen had, want het waren krampjes. Daarna hebben ze me nog ruim vier uur laten liggen met persweeën die ik om volledig onduidelijke redenen urenlang moest wegpuffen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 wo 15 mei 2013 - 14:10

Wat heftig zeg, hopelijk heb je wel een klacht ingediend tegen die verloskundige en verpleegkundige? Zéér onprofessioneel gedrag van hun. En wat een ongelofelijke liever reactie van je gyn. Hopelijk geeft dit je meer rust ten aanzien van je komende bevalling.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Pink! wo 15 mei 2013 - 18:40

Jeetje wat een prut ziekenhuis. Fijn dat de gyn je nu excuus aanbood, en dat je in een ander ziekenhuis kan bevallen.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  blondje1313 wo 15 mei 2013 - 18:59

Fijn dat je nu wel excuses gehad hebt en dat je wel een ks kunt krijgen!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Happydobby wo 15 mei 2013 - 21:15

Wat fijn Twellie!

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes do 16 mei 2013 - 4:35

Wat een fijne update om te lezen, Twellie!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: