Vragen om keizersnede -> UPDATE
+22
Paper Crown
Caroow
Lolly's
L!ND@
Lady4
Coco
Teddyaapje
Happydobby
*Troela*
blondje1313
Slakje
Flower_L
Mamsie
Printje
Sanne
Floor
Blue flower
PiP
Jelin
June
Lejow
Twellie
26 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vragen om keizersnede -> UPDATE
Zijn er hier mensen die specifiek om een keizersnede verzocht hebben?
Ik heb twee ontzettend vervelende ellenlange bevallingen achter de rug. Na de eerste op de 'natuurlijke' manier (vacuümpomp, enorme knip en alsnog uitgescheurd) kon ik pas zes tot acht weken later weer een beetje fatsoenlijk lopen. Ik heb er een baarmoederverzakking aan overgehouden omdat mijn dochter er zelfs met vacuümpomp nauwelijks uit te krijgen was.
Tweede bevalling duurde weer ruim dertig uur en mijn dochter bleek uiteindelijk zelfs met ingrepen niet door mijn bekken te kunnen en toen heb ik alsnog een keizersnede gehad.
Ik wil écht niet meer op natuurlijke manier bevallen omdat ik er geen vertrouwen in heb dat dat in mijn geval kan. Zou een arts meegaan in deze wens? Iemand ervaring ermee?
Ik heb twee ontzettend vervelende ellenlange bevallingen achter de rug. Na de eerste op de 'natuurlijke' manier (vacuümpomp, enorme knip en alsnog uitgescheurd) kon ik pas zes tot acht weken later weer een beetje fatsoenlijk lopen. Ik heb er een baarmoederverzakking aan overgehouden omdat mijn dochter er zelfs met vacuümpomp nauwelijks uit te krijgen was.
Tweede bevalling duurde weer ruim dertig uur en mijn dochter bleek uiteindelijk zelfs met ingrepen niet door mijn bekken te kunnen en toen heb ik alsnog een keizersnede gehad.
Ik wil écht niet meer op natuurlijke manier bevallen omdat ik er geen vertrouwen in heb dat dat in mijn geval kan. Zou een arts meegaan in deze wens? Iemand ervaring ermee?
Laatst aangepast door Twellie op di 7 mei 2013 - 9:13; in totaal 1 keer bewerkt
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Re: Vragen om keizersnede -> UPDATE
Nou, ik mag toch hopen van wel!
Zo te lezen aan je eerste twee bevallingen, is het niet alsof je het voor de lol vraagt..
Zo te lezen aan je eerste twee bevallingen, is het niet alsof je het voor de lol vraagt..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Bij eerste bevallingen doen ze het geloof ik niet op verzoek, omdat het in principe 'beter' is via de natuurlijke weg. Na (een) helse bevalling(en) doen ze daar volgens mij minder moeilijk over. Ik kan me ook voorstellen dat de verloskundige er in jouw geval gewoon over zal beginnen? Of is dat niet aan de orde geweest tot nu toe?
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Mijn eerste bevalling was ook heftig. Mijn dochter was een sterrenkijker en woog ruim 4 kg. Daardoor kwam ze klem te zetten. Na weeenopwekkers ruim anderhalf uur geperst, vacuumpomp en met 3 man op mijn buik duwen, kreeg ik alsnog een ks.
Nu ben ik pas bevallen dmv een geplande ks. Ik heb eerst onder controle gelopen bij de vk. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een intake bij de gyn gehad en alle echo's. Ik kreeg 2 groeiecho's ivm met het gewicht van de eerste. Bij 36 weken heb ik een gesprek gehad over de bevalling en ik mocht mijn voorkeur aan geven. Ik wilde graag een ks omdat ik ontzettend bang ben voor een vaginale bevalling. Gyn ging gelukkig akkoord en hoefde niet eens mijn verhaal uit te leggen. Ik stond zo weer buiten haha..
Nu ben ik pas bevallen dmv een geplande ks. Ik heb eerst onder controle gelopen bij de vk. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een intake bij de gyn gehad en alle echo's. Ik kreeg 2 groeiecho's ivm met het gewicht van de eerste. Bij 36 weken heb ik een gesprek gehad over de bevalling en ik mocht mijn voorkeur aan geven. Ik wilde graag een ks omdat ik ontzettend bang ben voor een vaginale bevalling. Gyn ging gelukkig akkoord en hoefde niet eens mijn verhaal uit te leggen. Ik stond zo weer buiten haha..
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
+1Lejow schreef:Nou, ik mag toch hopen van wel!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Jij hebt alle reden voor een ks en bij ons in het zhuis is het dat als eenmaal een ks gehad heb daarna zelf mag kiezen wat je wilt.
Ik heb er dit x ook zelf voor gekozen. Ook door een nare eerste bevalling en dat was maar goed ook
Ik heb er dit x ook zelf voor gekozen. Ook door een nare eerste bevalling en dat was maar goed ook
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Goed om te lezen dat de ervaringen zijn dat een gyneacoloog hier in mee gaat. Met dertig weken mag ik een afspraak maken in het ziekenhuis, maar ik ga het denk ik vervroegen omdat dit toch wel aan me knaagt. Hoop dat ik dan ook zo'n begripvolle arts tref.
Twellie- Ratel
Vandaag ben ik in het ziekenhuis geweest en ik kan wel janken om wat de arts zei. Ze staat niet open voor een keizersnede en ik moet het weer op de natuurlijke manier proberen. Dit ondanks dat ik de vierde generatie in mijn familie ben die een te nauw bekken heeft om op een normale manier te bevallen, ik al twee loodzware bevallingen met ingrepen achter de rug heb en dit kind tot nu toe nog groter lijkt te worden dan mijn andere dochters al waren.
Haar plan is nu om mijn bevalling met 36 a 37 weken in te leiden mits de groeiecho's dan nog niet aangeven dat het kind te groot is. Als grens houden ze dan 3,5 kilo aan. Mijn jongste dochter had trouwens een geschat geboortegewicht van 3300 gram en was in werkelijkheid een kilo zwaarder, dus daar heb ik ook al 0,0 vertrouwen in. En met 36 weken inleiden, dat is toch gewoon bizar?
Heb er volgende week nog een vervolggesprek over omdat ik vandaag te overvallen was om goed te kunnen reageren. Ik wil echt niet meer .
Wie weet er een ziekenhuis waar je de keuze hebt voor bevalling met een keizersnede na een eerdere keizersnede? Al moet ik er naar de andere kant van Nederland voor, ik wil geen bevalling van 40 uur meer. Zeker nu ik er ook echt geen vertrouwen meer in heb dat het überhaupt kan.
Haar plan is nu om mijn bevalling met 36 a 37 weken in te leiden mits de groeiecho's dan nog niet aangeven dat het kind te groot is. Als grens houden ze dan 3,5 kilo aan. Mijn jongste dochter had trouwens een geschat geboortegewicht van 3300 gram en was in werkelijkheid een kilo zwaarder, dus daar heb ik ook al 0,0 vertrouwen in. En met 36 weken inleiden, dat is toch gewoon bizar?
Heb er volgende week nog een vervolggesprek over omdat ik vandaag te overvallen was om goed te kunnen reageren. Ik wil echt niet meer .
Wie weet er een ziekenhuis waar je de keuze hebt voor bevalling met een keizersnede na een eerdere keizersnede? Al moet ik er naar de andere kant van Nederland voor, ik wil geen bevalling van 40 uur meer. Zeker nu ik er ook echt geen vertrouwen meer in heb dat het überhaupt kan.
Twellie- Ratel
Is er geen andere arts of ander ziekenhuis in de buurt waar je naar toe kunt voor een second opinion?
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Jeej, wat een domper. Ik kan me voorstellen dat dit je flink overrompelde. Ik ken iemand die in Zwolle een keizersnede heeft gekregen op verzoek, omdat de eerste bevalling ook zo moeizaam ging. Kun je niet vragen om een second opinion?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou voor een ander ziekenhuis gaan, in ieder geval daar een second opinion vragen.
Inleiden met 36 weken vind ik echt gewoon inderdaad van de zotte, en wat jij zegt die groei echo's kloppen lang altijd niet. En het is nou eenmaal niet zo maar op te lossen als het kindje toch groter blijkt te zijn en 'oepsieeee' toch niet past.
Het is JOUW lijf en uit dat lijf moet JOUW kind komen, daar moet je met alle vertrouwen in kunnen gaan, en dat ga je nu niet.
Inleiden met 36 weken vind ik echt gewoon inderdaad van de zotte, en wat jij zegt die groei echo's kloppen lang altijd niet. En het is nou eenmaal niet zo maar op te lossen als het kindje toch groter blijkt te zijn en 'oepsieeee' toch niet past.
Het is JOUW lijf en uit dat lijf moet JOUW kind komen, daar moet je met alle vertrouwen in kunnen gaan, en dat ga je nu niet.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wat balen zeg. Ik zou er idd zeker nog op terugkomen en desnoods allemaal nog veel meer aandikken. Jij hebt toch redenen te over om hiervoor te kiezen. Ik snap dat ze het niet 'zomaar' doen een ks maar daar is bij jou natuurlijk helemaal geen sprake van.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Andere gyn of ziekenhuis kiezen. Kennis van mij is bij der 1e op eigen keus dmv een ks bevallen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
wat een flinke domper zeg! heb geen idee wat je kunt eisen, maar als jij niet natuurlijk wilt bevallen op gegronde redenen (en die heb je als ik dat lees)...dan lijkt mij dat ze daar in mee moeten gaan (tot op zekere hoogte).
Is het de arts/gyn die het niet wilt, of 'beleid' van het zkh an sich?
Is het de arts/gyn die het niet wilt, of 'beleid' van het zkh an sich?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Dat is balen Twellie.. Kun je niet eerder een vervolg gesprek inplannen of een second opinion aanvragen in een naburige ziekenhuis?
Vind het echt zo raar dat ieder ziekenhuis zijn eigen beleid erop heeft. Bij mij was het namelijk geen probleem. En was ook mijn eigen verzoek voor ks na een moeizame eerste bevalling.
Vind het echt zo raar dat ieder ziekenhuis zijn eigen beleid erop heeft. Bij mij was het namelijk geen probleem. En was ook mijn eigen verzoek voor ks na een moeizame eerste bevalling.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Ik zou inderdaad naar een ander ziekenhuis of gyn gaan. Je hebt genoeg redenen om voor een ks te kiezen...
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Welk ziekenhuis ben je geweest. Mmc in veldhoven was bij mij erg makkelijk met geplande ks
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Bij de 1e hier ook een inschattingsfout qua gewicht ( 8,5 pond) Had 3 dagen van te voren een bekkenonderzoek gehad ivm niet indalen en om te kijken of het dus niet te nauw was. Kon hooguit 6 pond zelf brengen maar zoon zou maar 5,5 pond wegen. Uiteindelijk toch een keizersnede geworden ( na 11 uur weeopwekkers , geen indaling en geen ontsluiting)
Toen ik zwanger was van de 2e stond een geplande keizersnede eigenlijk al vast.
In welke omgeving woon je? Ik zou zeker een second opinion aanvragen!
Toen ik zwanger was van de 2e stond een geplande keizersnede eigenlijk al vast.
In welke omgeving woon je? Ik zou zeker een second opinion aanvragen!
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Twellie, en waarom wil ze je wel inleiden?? De kans op scheuren van het litteken word vergroot door acties van buitenaf. Ik zou een inleiding weigeren en een second opinie doen, desnoods ander ziekenhuis.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik heb geen ervaring met een KS en ik weet niet waar je woont (volgens mij niet hier in de buurt) maar ik weet wel dat het MMC in Veldhoven open staat voor heel erg veel. En ook kijken naar de situatie van de moeder. Er is over vrijwel alles te praten.
Succes, dit lijkt me niet echt een normale situatie en reactie van die gyn. Je zal er maar zo 1 hebben...
Succes, dit lijkt me niet echt een normale situatie en reactie van die gyn. Je zal er maar zo 1 hebben...
Gast- Gast
Twellie wat vervelend voor je. Je zou voor een second opinion kunnen gaan. Wat is de reden dat deze gyn er niet mee instemde? En waarom zouden ze willen inleiden? Bevallingen die worden ingeleid zijn juist zwaarder dan natuurlijke bevallingen en de kans op complicaties is ook veel groter. Om meer vertrouwen in jezelf te krijgen, want dat heb je zeker nodig als je geen geplande ks krijgt dan wil ik je t boek 'bevallen op eigen kracht' willen aanrade, en zoek iemand waar je mee kunt praten over je angsten. Ik denk dat je daar eerst vanaf moet komen als je weer vaginaal moet bevallen, anders is de kans veel groter dat t weer mis zal gaan.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou sowieso om een second opinion vragen en ook om een ander behandelende gyn vragen. Ze wil wel inleiden met 36 weken maar geen ks na zulke bevallingen. Daar kan ik echt niet bij. Waarom zou je willen inleiden met 36 weken als er geen medische noodzaak is? En dan ook nog bij iemand die het al helemaal niet ziet zitten om vaginaal te bevallen na zulke ervaringen. Met 36 weken is gewoon nog te vroeg bevallen. Mijn gyn van destijds weigert sowieso inleidingen na een keizersnede, staat volgens mij ook in mijn dossier dat ik alleen vaginaal mag bevallen zonder hulpmiddelen en dat er anders zo snel mogelijk moet worden overgegaan op een ks. Ook bij een bevalling zonder inleiden waarbij sprake is van een weeënstorm.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Wat raar zeg. Je gaat toch niet een kind al drie tot vier weken eerder halen, alleen maar om een natuurlijke bevalling te kunnen inzetten? Volgens mij mag je hier, als je al eerder een ks hebt gehad, kiezen wat je wilt. Of natuurlijk of wederom een ks. Ik zou er niet zomaar mee akkoord gaan en desnoods of een andere gyn vragen of een ander ziekenhuis zoeken.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik weet niet waar je woont, maar ik ben hier in Z.wolle ook min of meer per ks bevallen op mijn verzoek. Ik heb ook een bekkenvernauwing en heb een schouderdystocie gehad bij de oudste (2870 gram) en ik wilde en durfde ook niet nog eens zo te bevallen. Door mijn angst kwam ik op de pop-poli terecht, waar ik erg goed geholpen ben. Ik zou het zelf gaan proberen, als het kind niet te zwaar zou zijn. Als het niet werkte mochten ze geen ingrepen verrichten en zou ik alsnog een ks krijgen. Met 36 weken zat ik al boven de grens (3 kilo was er afgesproken, niet zwaar) en werd er een ks ingepland.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ik ben ook in het MMC Veldhoven bevallen dmv een geplande ks. Dit nadat de eerste bevalling een helse bevalling was.Sybella schreef:Ik heb geen ervaring met een KS en ik weet niet waar je woont (volgens mij niet hier in de buurt) maar ik weet wel dat het MMC in Veldhoven open staat voor heel erg veel. En ook kijken naar de situatie van de moeder. Er is over vrijwel alles te praten.
Lolly's- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Last van litteken keizersnede
» Menstruatie na keizersnede
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» update!!! (update 2 januari)
» Geplande keizersnede
» Menstruatie na keizersnede
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» update!!! (update 2 januari)
» Geplande keizersnede
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: