Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotoverslag Safari Tanzania!

+66
SoGood
Sea of Trees
PrimaBella
kwebbeltje
Zonnetje
Printje
Sayuri
Snirp
liesje
Suus
Starla
ijsjemeisje
ShallY
Fjell
Punk'd
Pink!
litllejoy
Bliss
Laced
Ragazza
Caresses
Marin
SarahKey
Bolleke
Bisq
Lies
Kreeftje
SATC
Eris
Caramba
Burn
M@niek
Snoes
Parisienne
xxjojootjexx
Kiekeboe
Luce
Polly
BlackPoint
SDL
Schaapke
Ayla
Sterre
Zora
peach
Blueschick
Sarah1985
Kowalski
Exogenesis
Flower_L
Sam
GeKKiE
*Noosa
Sorella
Manderijn
Paper Crown
Japie
rapa nui
Caribbeanlover
Leine
Chocoholic
madam
Poubelle
Champagne
LindaK
Carra
70 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Fotoverslag Safari Tanzania! Empty Fotoverslag Safari Tanzania!

Bericht  Marin zo 17 maa 2013 - 4:42

We zijn weer terug van safari in Tanzania! Wat een onbeschrijflijke reis. We hebben zo veel moois gezien, zo veel beesten, zo veel prachtige landschappen. Gelukkig heb ik alles bijgehouden in een dagboekje, dus kan ik alles zo terug lezen. En ik heb natuurlijk ontzettend veel foto’s gemaakt. Hoewel het nog wel mee viel met de hoeveelheid; ik had gerekend op 10.000 foto’s (ik wilde geen risico nemen en te weinig geheugen bij me hebben), maar het zijn er 3000 geworden. En intussen allemaal uitgezocht en bewerkt, waardoor er iets van 350 zijn overgebleven. Ik zal in dit verslag vertellen wat we allemaal gezien en gedaan hebben in de vier parken waar we zijn geweest, maar uiteraard spreken de foto’s nóg meer tot de verbeelding en zal ik de mooiste/leukste toevoegen.

Selous
Selous is een groot wildreservaat in het zuiden van Tanzania. Een stuk ongerepter en veel minder toeristen dan in de noordelijke parken. Hier mochten we ook met een open jeep off-road rijden, in tegenstelling tot de andere parken. Ik voelde me echt veel meer één met de natuur daardoor. Doordat we off-road mochten, reed de gids af en toe echt over grove stenen en zelfs kleine boompjes heen! Doordat het park zo rustig is, waren de beesten wel wat schuchter, maar desondanks hebben we prachtige beesten gezien, in een landschap wat wel elke 100 meter leek te veranderen!

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_7166

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_7280

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_8149

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_7942

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_8531

We hebben niet alleen game drives (zo heten de tochten met de jeep) gedaan, maar ook een boot-safari, wat resulteerde in andere leuke beesten spotten, zoals nijlpaarden:

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_7553

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_7473

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0169
De Rufiji rivier tijdens de boottocht

In Selous sliepen we in deze prachtige lodge, met werkelijk de meest aardige managers, twee Britten. De ‘main area’ was echt zo mooi, met uitzicht op de Rufiji rivier vol nijlpaarden. Ook het zwembad was prachtig; heel bijzondere ervaring om te zwemmen met uitzicht op vechtende nijlpaarden.

Fotoverslag Safari Tanzania! 22647610152610795005156

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_7217
De ‘Main Area’ met uitzicht over de rivier

Onze ‘hut’ was een soort huisje met twee muren aan weerskanten, maar de voor- en achterkant waren open. Hierdoor sliepen we haast in de open lucht, met uitzicht op de rivier! ’s Ochtends dus echt de koffie en koekjes in een aparte ‘aap-kast’ bewaren, anders kwamen de aapjes binnen. Dat deden ze sowieso wel, en dan moest je een geprinte foto van een luipaard laten zien, en dan schrokken ze. Dat werkte echt!

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_7195
Onze hut

Midden in de nacht werd ik wakker van iets wat lawaai zat te maken tegen de hut aan. Ik dacht dat het de aapjes waren, dus ik stapte uit bed met de luipaardfoto om ze weg te jagen. Ik scheen m’n zaklamp naar de rand van de hut, en wat zag ik… Geen aapjes, maar een olifant! Er stond gewoon een olifant tegen onze hut aan te schurken, met z’n slurf gewoon in de hut! Ik deinsde echt achteruit, was zo ontzettend geschrokken. Toen hebben we samen op bed gelegen om naar de olifant te kijken, midden in de nacht, die tegen onze hut aan stond. Ik moest plassen, en bij het (open) badkamerraam stond ook een olifant. Hallo.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_7196
De open hut, waar dus ’s nachts een olifant met z’n slurf naar binnen stond!

Tarangire
Het tweede park waar we drie nachten verbleven was Tarangire. Al op weg naar het kamp werd duidelijk dat hier véél meer wild zat dan in Selous, en dat ze ook meer gewend aan mensen waren. Wat een hoop beesten hebben we gezien, en zo dichtbij! Soms kon je de olifanten haast aanraken (niet doen hoor!), zo bijzonder.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0417

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_9569

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_9869

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_9838

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_9771

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0034

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0380

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0503

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0624

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_8943
He, bah.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_9491-2

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0211
Zebra crossing

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0269-1
Baby zebra's hebben nog bruine strepen

Hier sliepen we wederom in een prachtig tentenkamp, met misschien nog wel mooier uitzicht dan over de rivier. Zo hebben we meerdere impala’s, olifanten en giraffen voor onze hut langs hebben zien lopen, leuk uitzicht zo ’s ochtends bij de koffie. We moesten overigens steeds super vroeg op staan, omdat het wild dan het meest actief is. Daardoor stond de wekker meestal rond 5 uur ’s ochtends. Vroeg, maar wel erg mooi om de zon op te zien komen.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0369

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0361

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0446-2

In Tarangire werden we wel echt gek van de tsee tsee vliegen. Zijn echt helemaal lek geprikt en jeuken dat die bultjes deden. Dat was het enige nadeel van dit park en haalde de lol uit de game drives wel een beetje weg. Acht uur lang achter elkaar in de auto zitten is lang, maar al dat wild maakt zo veel goed. Die tsee tsee vliegen waren echter wel echt hinderlijk. Desalniettemin erg genoten van alle prachtige landschappen.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_8907

Ngorongoro Crater
Na Tarangire reden we naar de Ngorongoro Crater. Tussendoor kwamen we langs vele Afrikaanse dorpjes. We hebben niet veel gezien, maar toch een kleine indruk gekregen van hoe chaotisch het er is. Ik vond het erg indrukwekkend.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0463-2

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0461-2

Ook zijn we nog even kort in Lake Manyara National Park geweest, waar we geluncht hebben. Dit park viel erg tegen, het was er zeer heet en vochtig (echt een tropisch regenwoud) en er was amper wild te vinden, op veel apen na.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0593

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0800

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0835

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0883
Baby aapje van ongeveer een week oud

Daarna vervolgden we onze weg naar de Ngorongoro Crater Lodge, waar we sliepen. Wat een tent zeg… Of eerder gezegd, géén tent. Het was echt een super chic hotel, of zoals ze zelf zeggen: Maasai meets Versailles. Het had werkelijk waar niks meer met safari te maken, zo luxe was het. Wel echt heel mooi hoor, maar echt way over the top.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0977

Fotoverslag Safari Tanzania! 5C7E2272-7D76-4D34-952B-13484BBAA27F-4461-0000034955B4C28F

Zo kwamen we ook thuis na een lange game drive (4.45 opgestaan en 18.00 terug), en stond ons bad klaar vol heet water en rozenblaadjes. Heel erg lekker ontspannend en gaaf om te zien, maar zo over de top dat het niet eens meer romantisch was, we hebben er erg om gelachen in elk geval.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0586-2

Het wild in de krater was ook erg gewend aan de auto’s, af en toe voelde het meer als de Beekse Bergen dan aan de wilde natuur. Desondanks was het wel heel erg mooi, prachtige landschappen en heel veel beesten.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_1148

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_1302

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_1332

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_1670

Het meest interessante moment van de dag was de vondst van een buffel karkas met een leeuwin er naast. Langzaam maar zeker verzamelden er hyena’s om haar heen, in de hoop haar weg te kunnen jagen. Ze slopen steeds dichterbij en wij stonden in de buurt te kijken. En ineens kwam daar een tweede leeuwin en een leeuw aan gelopen, en de hyena’s renden van schrik weg. Missie mislukt.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_1718

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_1867

Ook hebben we de kans gehad om een neushoorn van relatief dichtbij te zien en deze zijn vrij zeldzaam! Precies vijf minuten na de neushoorn-spot begon het keihard te regenen. Wat een geluk!

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2052

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2085

Serengeti
Ons laatste park was het welbekende Serengeti park. Prachtig uitgestrekt en toch nog verschillende landschappen, met kopjes, rotsformaties die ontstaan zijn door de uitbarsting van de vulkaan. Door een dikke laag lavasteen onder de oppervlakte, is het ook vrijwel onmogelijk voor bomen om er te groeien, vandaar dat het zo’n immense vlakte is. Op sommige plekken groeien er wel bomen, wat voor mooie foto gelegenheden zorgt, vooral met zonsopkomst (vaak stonden we om 5 uur al op, omdat het wild dan het meest actief is, dus hadden we zo'n prachtige zonsopkomst vanuit onze tent).

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2308-1

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2636

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_3022_3_4

Hier sliepen we in de ‘minst luxe’ locatie van onze reis, namelijk een heus tentenkamp. Weliswaar met tweepersoonsbed, maar hee, wel een bucket shower, waarbij ’s ochtends water in een emmer werd gedaan en je maar kort kon douchen. En het zou geen kamperen zijn, zonder regen, dus ook de regenlaarzen in maat 44 werden verschaft en we hebben heerlijk geploeterd in de modder en alles was klam. Ha, één met de natuur.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0627-2

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0607-2

We zaten op deze plek in de Serengeti omdat de jaarlijkse zebra en wildebeest migratie hier zou zitten op dit moment. Helaas was dit niet het geval, de beesten lieten nog op zich wachten. Af en toe kwam er wel een kudde langs voor de tent, maar de echte grote massa hebben we gemist.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2262

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2275

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2697

Gelukkig maakte het andere wild veel goed.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2840

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2498

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2956

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_3206

We hadden intussen vier beesten van de Big Five gezien: Olifant, leeuw, neushoorn en buffel. Alleen het luipaard miste nog. Onze gids (wat een fantastische kerel!) was de hele dag al stil, omdat we maar geen luipaard hadden gezien, bang dat we het niet tegen zouden komen (en hij naar z’n fooi kon schieten, waarschijnlijk was ie daar bang voor). Maar onze gids, zou onze gids niet zijn als hij vlak voor het einde van de dag tóch een luipaard spotte in een boom!

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2583

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_2614

Het allermooiste moment van de reis was misschien wel de laatste paar minuten. Het was de laatste dag, op de terugweg naar het tentenkamp en het goot van de regen. We hadden alles al ingepakt (inclusief regenhoes over de cameratas), en ineens riep m’n vriend: “Stop!” Hij had cheeta’s gespot, op een heuveltje, midden in de regen. Verzopen katjes. Een moeder en twee jongen. Ik heb nog nooit zo snel m’n camera gepakt. Wat een prachtige beesten, zo in de regen. Het moment raakte me zo dat ik zelfs van achter m’n camera tranen voelde rollen. Wat een perfect moment, zo op het laatst.

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_3222

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_3310

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_3360

De volgende dag zijn we nog met een klein vliegtuigje teruggevlogen naar Arusha, waar we nog lekker een dag aan het zwembad hebben gehangen en uitgerust (want al dat vroege opstaan, al die indrukken, en al die gin tonics zijn erg vermoeiend!)

Fotoverslag Safari Tanzania! IMG_0002-1

Al met al kan je dus wel zeggen dat het een prachtige reis is geweest, echt een onvergetelijke ervaring, wow!

Mocht er iemand geinteresseerd zijn in nog meer foto's kijken (sorry, het waren er al zo veel), kan dat via deze link.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoverslag Safari Tanzania! Empty Re: Fotoverslag Safari Tanzania!

Bericht  Carra zo 17 maa 2013 - 4:52

Wow. Prachtig! Meer kan ik er niet over zeggen. Gewoon prachtig. Fotoverslag Safari Tanzania! 3079029344
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  LindaK zo 17 maa 2013 - 4:57

Wat een geweldige foto's! Echt super!
Oh, wat een bijzondere reis moet dit zijn geweest!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Champagne zo 17 maa 2013 - 4:57

Echt super gaaf!! Wow.. Wat een ervaring. Very Happy
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Poubelle zo 17 maa 2013 - 5:06

Wauw!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  madam zo 17 maa 2013 - 5:07

Wow, Marin. Mooie foto's.
Lijkt mij zo geweldig om het allemaal mee te maken.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Chocoholic zo 17 maa 2013 - 5:16

Wat geweldig om mee te maken! Mooie foto's ook. Yes
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Leine zo 17 maa 2013 - 5:24

Wauw! Echt super, dat moet echt een geweldige ervaring zijn. Mooie foto's ook! Heb je uiteindelijk nog de lens kunnen vinden die je wilde?
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Bericht  Caribbeanlover zo 17 maa 2013 - 5:30

Ik zag op FB al prachtige foto''s en het verhaal hier ga ik gauw lezen, heel mooi.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Marin zo 17 maa 2013 - 5:31

Leine schreef:Wauw! Echt super, dat moet echt een geweldige ervaring zijn. Mooie foto's ook! Heb je uiteindelijk nog de lens kunnen vinden die je wilde?

Ja een hele goeie zoom lens! Uiteindelijk liep (nou ja, zat, in de jeep) ik meeste van de tijd gewoon met twee camera's in m'n handen. Eentje met de grote zoomlens en eentje voor de landschapsoverzichten en beesten dichtbij:

Fotoverslag Safari Tanzania! 659745F6-781B-4BD8-AF9F-0F0522B4CAF2-4461-00000356B90705B3

(Ja ja met ultieme safari hoed op. Elegant hè. )
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  rapa nui zo 17 maa 2013 - 5:31

Wow, mooie foto's en klinkt als een prachtige, indrukwekkende (en luxe) reis. Zal een superervaring zijn om aan terug te denken. Ik vind van je andere foto's die van het zebrakarkas echt heel goed/speciaal.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Bliss zo 17 maa 2013 - 5:34

Jeeee wat een geweldige foto's! Ik ben jaloers joh, zou ook graag eens op safari gaan! (toch maar eens naar de Beekse Bergen dit jaar) Prachtig!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Japie zo 17 maa 2013 - 5:36

Wow, wat een prachtige foto's!
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  Paper Crown zo 17 maa 2013 - 5:38

Ik voelde wat.. Ik wist niet wat! Maar het bleek: Ik voelde JALOEZIE!
Wat prachtig Marin! Je hebt misschien minder pic's geschoten maar wat er geschoten is is echt adembenemend! Good for you girl, lekker genieten!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Manderijn zo 17 maa 2013 - 5:39

Ik = JALOERS!!!

Prachtig.. En dat kleine vogeltje onder die giraffe :cheering:

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Sorella zo 17 maa 2013 - 5:43

Wauw Marin, ik ben zo vreselijk jaloers op je! Wat een prachtige reis, en wát een foto's I love you Ik wil zo vreselijk graag naar Afrika, ik kreeg gewoon tranen in m'n ogen bij het zien van je foto's. Echt schitterend!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  *Noosa zo 17 maa 2013 - 5:58

Dat is overduidelijk dat dit een bijzondere en onvergetelijke reis is geweest. Prachtige foto's! Wil ook zooo graag nog eens op safari, lijkt mij zó mooi!
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  GeKKiE zo 17 maa 2013 - 6:00

Wauw!
Wat een onvergetelijke ervaring!!!

Zat stiekem al echt te wachten op deze foto's!
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bliss zo 17 maa 2013 - 6:03

Safarimeeting, anyone?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Sam zo 17 maa 2013 - 6:08

Dit is nog mooier dan mooi!
Prachtig!
Ik ga nog meer foto's kijken thumbup
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Gast zo 17 maa 2013 - 6:11

Oh wauw Marin!! Wat enorm gaaf zeg.
Een ervaring voor het leven, om nooit meer te vergeten.
Echt he-le-maal te gek!

Gast
Gast

Bericht  Flower_L zo 17 maa 2013 - 6:15

wat gaaf zeg! en die foto's....echt heel mooi!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Exogenesis zo 17 maa 2013 - 6:18

Wauw! Wauw! Wauw!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Kowalski zo 17 maa 2013 - 7:57

Wat een geweldige foto's zeg! I love you
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Sarah1985 zo 17 maa 2013 - 8:03

wauw mooi
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: