zindelijk worden vraagjes...
+3
Teddyaapje
Annemie
duckie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
zindelijk worden vraagjes...
A. vind de wc reuze interessant en begint steeds vaker te roepen dat ze moet plassen op cee maar dan zet ik haar op de wc en dan kan ik er een half uur naast zitten zonder dat ze gaat plassen... potje vind ze wat minder interessant dus ik kan haar niet zo voor de tv zetten ofzo..
maar hoe hebben jullie dat in het begin aangepakt? telkens op de wc zetten en er maar naast zitten....
verder nog leuke handige tips of boekjes oid?
maar hoe hebben jullie dat in het begin aangepakt? telkens op de wc zetten en er maar naast zitten....
verder nog leuke handige tips of boekjes oid?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: zindelijk worden vraagjes...
Ik lees even mee
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Zindelijkheidstraining heeft pas zin als je kindje de aandrang om te plassen goed voelt en op tijd voelt. Maar interesse voor de wc is vast een goede eerste stap! Nu afwachten of je dochter het ook aan kan geven als ze echt moet plassen. Toen dat hier eenmaal zover was (en zijn hoofd ernaar stond), was Tomas in 1 dag zindelijk.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik zou haar zeker op de wc zetten als ze erom vraagt. Het moment dat er iets uitkomt komt vanzelf wel. Het is al heel wat om dr vertrouwd te maken met de wc.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou haar gewoon eens een ochtend in haar blote billen laten lopen. Dan heb je snel genoeg in de gaten of ze eraan toe is, of nog niet.
Gast- Gast
Wij hebben toen in overleg met Y. haar luier uitgelaten (ze was toen ongeveer 2,5 jaar). De eerste dag had ze heel veel ongelukjes, maar aan het eind van de dag had ze het opeens door. De dag erna had ze nog een paar ongelukjes en daarna vrijwel nooit meer in haar broek geplast. Als ze moest poepen heeft ze wel nog heel lang om een luier gevraagd, ze durfde/kon het niet op de wc/potje. Als ze gepoept had deden we de luier dan weer uit.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hoelang duurt het eigenlijk voor een kind zindelijk wordt? Vanaf dat je ermee start?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje, dat hangt er dus van af in hoeverre een kind er aan toe is. Als je enorm gaat pushen bij een kind dat niet wil kan het zo een jaar duren, maar als een kind de aandrang om te plassen goed voelt en interesse in de wc heeft kan het in 1 middag gepiept zijn. Vaak duurt het dan nog wel een paar maanden voordat ze 's nachts ook zindelijk zijn.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Vorige zomer (ze was toen 2 en 3-4 maanden) wilde H. steeds op de pot. Het was toen heel erg warm dus naast haar zwembadje hadden we toen haar potje neer gezet. Toen ging het heel snel en was ze met een paar dagen zindelijk (overdag). Dat ging goed tot september ongeveer. Toen heeft ze 2 weken weer een luier om gehad maar vanaf die tijd ging het goed.
Gewoon steeds op de toilet zetten als ze daar om vraagt. Vandaag of morgen voelt ze het ineens aan en dan komt er wel wat. Het kan ook zomaar zijn dat ze er morgen ook weer helemaal klaar mee is. Inderdaad niet pushen, komt vanzelf wel.
Gewoon steeds op de toilet zetten als ze daar om vraagt. Vandaag of morgen voelt ze het ineens aan en dan komt er wel wat. Het kan ook zomaar zijn dat ze er morgen ook weer helemaal klaar mee is. Inderdaad niet pushen, komt vanzelf wel.
Gast- Gast
Vorig jaar zomer in de blote billen laten lopen hij was met een paar dagen zindelijk, hij was 2 jaar en 3 mnd.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Soortgelijke onderwerpen
» zindelijk worden of zindelijk maken?
» Zindelijk worden.
» Zindelijk worden?
» Zindelijk worden...
» Zindelijk worden
» Zindelijk worden.
» Zindelijk worden?