Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beloning vinder?

+13
Marie
Ilovethe90s
Minx
Bosjesvrouw
Bisq
Elliot
Slakje
Sterre
Mint
silly-one
SuperGrover
Fortissimo
Truttebol
17 plaatsers

Ga naar beneden

Beloning vinder? Empty Beloning vinder?

Bericht  Truttebol do 14 maa 2013 - 0:52

Ja hoor, ik heb weer eens een stomme actie.
Ik denk al heel de week; "Haal je rijbewijs uit je jaszak, want die valt er binnenkort nog een keer uit".
En vandaag hing er een briefje in de lift dat ik morgen mijn rijbewijs op mag halen bij een van de bovenburen (die ik niet ken).
Geef jij in zo'n situatie een beloning aan degene die het vond? en zo ja, wat dan?
Ik weet even niet zo goed of dat wel of niet "zo hoort" in dit geval.

Edit: En wat doe je in andere gevallen? bijvoorbeeld als je portemonnee door iemand is gevonden?

Laatst aangepast door Truttebol op do 14 maa 2013 - 0:53; in totaal 1 keer bewerkt
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Beloning vinder? Empty Re: Beloning vinder?

Bericht  Fortissimo do 14 maa 2013 - 0:53

Ik had een klein bosje bloemen of een doosje merci gekocht smile
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  SuperGrover do 14 maa 2013 - 0:53

Ik zou een bosje bloemen kopen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Truttebol do 14 maa 2013 - 1:06

Bedankt voor jullie reacties!
Ik voel me in zulke situaties soms een beetje een contactgestoorde.
Wist even niet wat ik er nou mee moest haha.
Mijn vriend doet straks toch nog boodschappen, ik zal hem meteen wel even voor een bosje bloemen of merci sturen smile
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  silly-one do 14 maa 2013 - 1:09

Ik was een keer mijn telefoon verloren, de vinder heeft mijn ouders gebeld. Die hebben mij gemaild waar ik de telefoon kon halen. De vinder heb ik een sixpack bier gegeven (was een student). Hij had mij namelijk ook al via Hyves gevonden en daar prive berichten gestuurd over de telefoon.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mint do 14 maa 2013 - 1:39

Haha, wat grappig een sixpack! Ik heb wel eens een portemonnee gevonden en kreeg toen tien euro. Vond het een beetje overdreven, maargoed. Een bloemetje is leuk! Alhoewel ik een buurman of vrouw niets zou geven. .
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sterre do 14 maa 2013 - 1:43

Ik ben een keer mijn portemonnee veroren bij een bakkerij. Een moeder met kindje hadden hem gevonden en mij opgespoord d.m.v. mijn studentenkaart. Het kindje gaf de portemonnee aan mij terug, ik heb toen vijf euro aan dat jochie gegeven, meer omdat ik geen tijd had gehad iets anders te kopen (en natuurlijk geen portemonnee ;-) )

Ik vind een doosje merci in dit geval wel leuk!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Slakje do 14 maa 2013 - 1:45

Mijn vriend is een keer zijn hippe, nieuwe gsm in een dronken bui kwijt gespeeld in de stad. Een stel Nederlanders hadden hem gevonden, ze hadden hem op de eerste dag afgegeven bij de receptie van hun hotel, maar bij hun vertrek weer meegenomen (wat ik niet echt logisch vind, maar goed). Dus ik kreeg telefoon dat hij zijn gsm kon ophalen bij hen thuis (ongeveer 150-200 km van bij ons). Mijn vriend is die gaan ophalen. Blijkbaar vroegen ze of het bij ons de gewoonte was om een vindersloon te geven waarop mijn vriend "Nee" zei. Hij vond het nogal onbeleefd dat ze het zelf vroegen. Hij had wel een doos Merci voorzien, maar die heeft hij nadien zelf opgegeten :p
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Elliot do 14 maa 2013 - 2:14

Slakje, ik denk dat die jongens bang waren dat de telefoon kwijt zou raken in het hotel? Ik heb wel eens een telefoon gevonden, en aangegeven bij de politie maar die heb ik ook thuis bewaard. Sowieso is ie dan na een jaar van jou volgens mij, en als je hem ergens achterlaat weet je nooit of ie in goede handen terechtkomt.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Bisq do 14 maa 2013 - 2:20

Een bosje bloemen zou ik hier inderdaad op zijn plaats vinden.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  Slakje do 14 maa 2013 - 2:37

Elliot schreef:Slakje, ik denk dat die jongens bang waren dat de telefoon kwijt zou raken in het hotel? Ik heb wel eens een telefoon gevonden, en aangegeven bij de politie maar die heb ik ook thuis bewaard. Sowieso is ie dan na een jaar van jou volgens mij, en als je hem ergens achterlaat weet je nooit of ie in goede handen terechtkomt.

Natuurlijk, maar Nederland is nu niet bij de deur :p
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Bosjesvrouw do 14 maa 2013 - 3:50

bonbons/chocolade en bloemen doen het altijd goed.
M'n vriend was een keer z'n ID kaart verloren die mensen hebben we toen ook iets van bonbons gegeven.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx do 14 maa 2013 - 3:51

Slakje schreef:
Elliot schreef:Slakje, ik denk dat die jongens bang waren dat de telefoon kwijt zou raken in het hotel? Ik heb wel eens een telefoon gevonden, en aangegeven bij de politie maar die heb ik ook thuis bewaard. Sowieso is ie dan na een jaar van jou volgens mij, en als je hem ergens achterlaat weet je nooit of ie in goede handen terechtkomt.

Maar als ik het goed begrijp heeft hij daar dus meer dan een paar uur gelegen eerder een paar dagen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Ilovethe90s do 14 maa 2013 - 3:56

Ik heb laatst een ov-chipkaart van iemand gevonden en teruggebracht, maar ik kreeg niks. Had ook niet gehoeven hoor maar het is wel attent als je er aan denkt om iets te geven.

Vorige week vond ik een portomonnee op straat, dat liep alleen minder goed af.
Ik raapte hem op en pakte recht in een hoopje dunne stront, dit zag je van te voren niet omdat de portomonnee best groot was en er overheen lag. Ik gooide hem meteen terug op straat en voelde me een partij smerig ...
Ik voelde me echt in de maling genomen terwijl ik echt alleen maar goede bedoelingen had, ik ben er eerst zelfs nog voorbij gereden maar toch even omgedraaid omdat ik ook graag mijn potomonnee terug krijg als ik hem verloren ben.
En ja, achteraf kun je er om lachen maar als het zelfs onder je nagels zit niet meer Beloning vinder? 1578173417.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Marie do 14 maa 2013 - 4:40

Ilovethe90s schreef:Ik heb laatst een ov-chipkaart van iemand gevonden en teruggebracht, maar ik kreeg niks. Had ook niet gehoeven hoor maar het is wel attent als je er aan denkt om iets te geven.

Vorige week vond ik een portomonnee op straat, dat liep alleen minder goed af.
Ik raapte hem op en pakte recht in een hoopje dunne stront, dit zag je van te voren niet omdat de portomonnee best groot was en er overheen lag. Ik gooide hem meteen terug op straat en voelde me een partij smerig ...
Ik voelde me echt in de maling genomen terwijl ik echt alleen maar goede bedoelingen had, ik ben er eerst zelfs nog voorbij gereden maar toch even omgedraaid omdat ik ook graag mijn potomonnee terug krijg als ik hem verloren ben.
En ja, achteraf kun je er om lachen maar als het zelfs onder je nagels zit niet meer Beloning vinder? 1578173417.

En heb je hem nog wel meegenomen, of was het een hele smerige practical-joke?
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Ilovethe90s do 14 maa 2013 - 4:44

Mijn man vroeg ook toen ik thuis kwam waar die portomonnee dan was maar die heb ik teruggegooid en laten liggen. Geen idee of er iets in zat, ik wilde zo snel mogelijk naar huis Wink.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Ragazza do 14 maa 2013 - 5:33

Ik vind het niet vanzelfsprekend om iets te geven als iemand je iets brengt wat je bent verloren. Ja, het ligt er aan wat het is, maar in principe zou ik niets geven. Ik zou zelf ook niets verwachten als ik iets wat ik vind bij de eigenaar terugbreng.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Gympie do 14 maa 2013 - 6:39

Een bosje bloemen is misschien wel leuk!

Mijn vriend en ik gingen een tijdje terug een mcflurry halen en eerst nog even tanken. Dat was een onbemand tankstation en we zagen een portemonnee liggen op de pomp. Er zat een visitekaartje in van de eigenaar. Er stond een adres op van zijn bedrijf en daar zijn we heengereden. Dat was helemaal dicht en donker, dus we durfden niet zomaar de portemonnee ergens neer te leggen. Er zat nog een visitekaartje in van hetzelfde bedrijf maar een andere locatie. Toen zijn we naar dat dorp gereden en hebben dat adres gezocht, maar dat bleek een bouwval te zijn. We zijn zijn naam gaan googelen, maar kwamen nergens op uit. Toen dachten we: we rijden naar het politiebureau in onze stad en geven het af. Dat bleek dicht te zijn. Toen zijn we maar naar huis gereden en hebben op de laptop nog gegoogeld. Die gaf gelijk resultaat met een telefoonnummer. Dat hebben we gebeld en die man was zo blij! Hij is naar ons huis gereden om zijn portemonnee op te halen en toen kregen we 50 euro! Wooo! We zeiden nog: nee, joh, dat hoeft niet. Maar hij stond erop dat te geven.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Saga do 14 maa 2013 - 7:44

Ik vond laatst een portomonee met 20 euro er in maar geen pasjes. In een vakje kwam ik een opgevouwen papiertje tegen, naïef als ik was dacht ik dat daar misschien een naam op zou staan. Maar er zat coke in Neutral laughcry
Heb de portomonee met inhoud en al in de prullenbak geflikkerd.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  MissD do 14 maa 2013 - 7:45

Mijn vader heeft laatst een telefoon van een jongen gevonden. Hem gebeld en die jongen is zijn telefoon komen halen. Had voor mijn ouders een fles wijn en een bos bloemen bij omdat hij niet verwacht had dat iemand die de telefoon zou vinden hem ook nog terug zou geven.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Slakje do 14 maa 2013 - 8:18

Minx schreef:
Slakje schreef:

Maar als ik het goed begrijp heeft hij daar dus meer dan een paar uur gelegen eerder een paar dagen.

Een dag ofzo. De middag na die zatte avond belden ze.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Truttebol do 14 maa 2013 - 20:52

Ik heb net inderdaad ook een doosje chocola gegeven. Was allang blij dat ik mijn rijbewijs terug kreeg en zij vond het volgens mij ook wel leuk.
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: