Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opgroeien zonder tuin. Hoe erg is dat?

+16
Sea of Trees
PapillonRose
Printje
SarahKey
Tania
Charles
Parel
Slakje
Coco
mauwmauw
Razz
TukTuk
Mamsie
Maudy
Filoria
pippeloentje
20 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Opgroeien zonder tuin. Hoe erg is dat? - Pagina 3 Empty Re: Opgroeien zonder tuin. Hoe erg is dat?

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 7:41

Artemis schreef:
Carrie schreef:
Artemis schreef:Ik ben juist keihard bezig geweest om van een flat naar een huis met tuin te komen. Juist omdat ik vind dat ze zonder tuin best wel veel missen (en de buurt was slecht). Geen ramp hoor, geen tuin, maar je moet áltijd mee naar buiten omdat zelf buiten spelen dan geen optie is (ivm sleutels van de ingang van de flat, liften, enzovoorts). Gewoon even uit je raam kijken en toezicht houden is geen optie. Met warm weer was het een drama, dan waren we hele dagen aan het zwemmen of in het park ergens buiten, gewoon omdat zo'n flatje dan geen doen was. Plus, je kunt wederom niet zelf binnen blijven en zeggen 'ga maar lekker in de tuin spelen'.

Je hebt gewoon veel minder bewegingsvrijheid, even je fietsje pakken kan niet (want 10 verdiepingen naar beneden, 2 deuren door naar de berging, dus ik moet mee), terwijl je in een huis met tuin de fiets in de tuin of schuur hebt en geen omkijken naar dergelijke dingen. Even skeeleren wordt een hele onderneming, waarbij je weer mee moet, want skeelers moeten aan, dan met ze mee de lift in, door de hal, dan naar buiten en daar weer weinig ruimte. Terwijl ze bij een hus met tuin gewoon zelf kunnen en op de stoep heen en weer kunnen skeeleren.

Spelen met kindjes uit de buurt is lastiger, je weet hier nauwelijks waar mensen wonen, bij laagbouw heb je toch meer overzicht op wie waar woont, je loopt makkelijker bij elkaar naar binnen.

Ik ben echt zó blij dat we (als we deze week definitieve goedkeuring krijgen voor de hypotheek) eindelijk na 7 jaar van die flat af kunnen. Ik heb echt niet onprettig gewoond, en ruimte hebben we binnen ook wel en de kinderen zijn echt niet iets tekort gekomen, maar ik ben zó blij met meer ruimte en vrijheid, minder gedoe met liften en boodschappen en buiten spelen.....

Zo heb ik dat helemaal niet ervaren eigenlijk toen wij op een hoge flat woonden toen ik nog jong was. Tot mijn 8e heb ik daar gewoond. Ik kreeg een veter om mijn nek met de sleutel van de toegangsdeur en de huisdeur sleutel eraan. Ik ging gewoon zelf mijn fiets pakken uit de schuur, en skeelers deed ik aan op de gallerij.

Mijn moeder ging nooit mee naar buiten als ik ging spelen, is dat zo raar eigenlijk, nee toch? En ik speelde ook gewoon met de kinderen uit de buurt en uit de flat waar ik zelf ook woonde. Ik vond het heerlijk toen we naar een huis met tuin verhuisden hoor, en dat zal ook altijd mijn voorkeur blijven met kinderen, maar ik had er echt totaal geen last van toen we er nog wel woonden. Ik rende ook gewoon in en uit, maar moest inderdaad wel met de lift.

Alleen de knop voor de lift zit hier al zo hoog dat mijn jongste er pas sinds kort op zijn tenen bij kan. En 8 is anders dan 5 en 6. De deur van de schuur is hier heel zwaar, die krijgen ze zelf echt niet open, plus dat buurten met flats meestal niet de beste buurten zijn, hier iig niet, en ik ze dus echt niet zonder toezicht alleen laat spelen hier, ja, heel af en toe even in de speeltuin beneden. Maar het is geen fijne buurt, niet veilig genoeg om zelf buiten te spelen. Bij anderen mogen ze dat en vind ik het prima, maar hier niet. Daarbij is de jongste nog maar 5, dat is nog klein.
Ja tót mijn 8e hè, dus ik was ook jonger toen ik daar woonde en buiten speelde. Maar toen was die buurt veel beter dan hij nu is, dus dat punt snap ik van je.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: