Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+89
Ella
M-G
Oasis
Takkie
Taeda
rapa nui
Vixen
Earane
CCC
Flower_L
Suus
Puggle
Jasmine
Weegschaal
Le Chat Noir
Luce
mzcharlotte
Zonneschijn
Lejow
Limburg85
Jade
Razz
Tiara
Filoria
AnnaK
Pien
Amber-
Muppetje
Laurientje
mouette
Kalishi
Stokstaartje
Marin
koNijntje
Lindsya
ingrid82
Isolt
kwebbeltje
Elliot
Susan
Sanne
Laced
Ezzer
Lady4
Vlinderjoy
Linnie1985
MADDIE
Parisienne
Pineco
Jazzlyn
boekenwurm83
Tummy
Samantha
Suusje
Blair
Aardbei
Flip Fluitketel
Joli86
LDJ
Thunder
Dora
Steep
Printje
_Lana_
Clapperdie
Twellie
firda
Mrs. Jansen
slaatje
Alex
Teddyaapje
SleepingBeauty
Creabea_28
Parel
liesje
Maudy
Diese
Puzzle
Happydobby
Zenna
holaagirl
Snoes
Triesje1983
vlinder-2011
Caresses
Knillis
ShallY
Susanne84
Paper Crown
93 plaatsers

Pagina 34 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 34 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Susanne84 ma 15 jul 2013 - 7:33

Weegschaal schreef:@ Knillis; Fijn dat je weer een een volgende ronde bent begonnen. Hopelijk nu 1 mooie rijpende eicel die ook bevrucht gaat worden!

Bedankt voor je reacties meiden. Het is gewoon allemaal zo dubbel. Ik zeg wel vaker, als er om me heen niet zoveel veranderde was het zoveel makkelijker te dragen. Nu zijn ontspanningsmomenten als bijv verjaardagen niet meer zo ontspannend, omdat er een kindje en zwangeren bij zijn die voor mij best confronterend zijn. Het is niet dat ik het totaal niet kan verdragen, maar ik heb gewoon momenten nodig waar ik er even helemaal niet mee bezig hoef te zijn. Mijn man voelt het goed aan, die vroeg gisteren toen we thuis waren gelijk hoe het met me ging. Zijn voordeel is dat hij tegenwoordig ook heel veel met vrijgezelle vrienden omgaat. En mannen zijn er sowieso niet zoveel mee bezig als vrouwen.
Ik heb aan maatschappelijk werk tips gevraagd hier mee om te gaan, hoe kan ik negatieve gevoelens omzetten in neutrale of positieve gevoelens. Maar zij is het niet met me eens, vind dat ik minder wenselijk gedrag moet vertonen en aan mijn gevoelens moet toegeven. Maar ik wil geen verbitterde vrouw worden... Ik denk trouwens dat vriendinnen dit alles niet eens aan mij merken, maar vind het fijn mijn gedachten hier wel kwijt te kunnen.

Owhh meis.. hele dikke knuffel!!
Ik herken dat echt zo.. je wordt er zo vaak onbewust toch mee geconfronteerd.

hmm ik weet niet wat ik van advies van maatschappelijk werk vindt eigenlijk.
Worstel er zelf ook wel mee. Maar stel dat je in bovenstaande situatie bij die verjaardag dat had gedaan.. sowieso wat had je dan gezegd "even niet over jullie zwangerschappen praten hoor, daar kan ik niet tegen"
Ik weet niet hoor, maar lijkt me beetje raar.. en idd je wilt ook niet verbitterd zijn/raken en anderen hun geluk niet gunnen (bovendien.. als het ons bij uiteindelijk ook lukt, dan wil je daar toch ook gewoon blij om kunnen zijn en t van de daken kunnen schreeuwen.. dat geldt denk ik voor die andere vrouwen net zo goed..zij kunnen het ook niet helpen dat t bij jou of mij niet zo wil lukken..). Maar ja elke keer maar vrolijk en blij doen terwijl je van binnen eigenlijk best wel erg verdrietig bent is natuurlijk ook niet altijd fijn.. heb ook het antwoord nog niet eigenlijk..

Susanne84
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 93
Punten : 97
Registratiedatum : 25-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 34 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Filoria ma 15 jul 2013 - 7:34

Om 14u draaien mijn duimen extra hard dan! En Weegschaal: ... ik wil steeds reageren op jouw posts maar vind het zo moeilijk wat ik moet zeggen. Is het moeilijk voor je dat steeds meer meiden uit dit topic zwanger raken of geeft het juist hoop? Wat je vertelt over je vriendinnen lijkt me heel lastig om mee om te gaan. Is er niemand in je omgeving bij wie het zwanger worden/blijven ook niet lukt?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  mzcharlotte ma 15 jul 2013 - 7:51

Nou ja, dat is het dus een beetje denk ik Filoria. Enerzijds is het voor meiden zoals Weegschaal en Susanne moeilijk om met de continue confrontatie om te gaan, maar zij zijn er juist realistisch in en misgunnen niemand dit geluk (integendeel). Anderzijds is het voor familie/vrienden/kennissen natuurlijk ook een olifant in een porseleinen kast, want wat zeg je nou? Inmiddels is het voor een beetje weldenkend mens wel logisch dat 'kop op joh, het komt wel goed' niet (meer) het juiste is om te zeggen. Ik geloof er gewoon niet in dat mensen die dichtbij je staan het onderwerp verzwijgen of benoemen om je te kwetsen, maar het is een moeilijke afweging om te maken van beide kanten of je het wel of niet benoemt.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Le Chat Noir ma 15 jul 2013 - 8:40

Ik was zelf eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het gewoon nooit goed is, hoe je zelf of een ander ook doet, in zulke situaties als die Weegschaal beschreef...
Het is in ieder geval fijn als je dan wel merkt dat iemand tijdens zo'n middag even met een blik of paar woorden laat merken dat ze beseft dat het moeilijk is voor je. Dan voel je je nog enigzins gesteund. Maar je compleet gelukkig voelen op zo'n middag gaat m volgens mij nooit worden....daarvoor is het verdriet te groot!

@susanne: ik stuur zeker positieve vibes jullie kant op, al moet ik zelf morgen ook weer afwachten. Ik voel me ook nog echt in dit topic thuis horen nu...
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Weegschaal ma 15 jul 2013 - 8:50

@ ShallY; Ik herken de je gevoelens. Die onzekerheid over de toekomst... Hele dikke hug voor jou!

@ LCN; We hebben de derde keer ook een kloppend hartje gehad, maar dit niet gezien omdat we de echo bewust later hadden gepland ivm de vorige teleurstelling. Maar denk niet teveel aan dit soort verhalen, een miskraam komt echt niet vaak voor als er al een kloppend hartje is gezien!! Ik ga ontzettend voor je duimen!!!

@ mzcharlotte; Ze bedoelde het ook anders. Het is meer dat ze opmerkte dat ik probeer alle ballen in de lucht te houden, overal aan mee te doen en niks uit te weg te gaan. Dit kost wel veel energie en levert dan vaak stil verdriet op. Ze bedoelt meer dingen aangepast te doen of toch uit te weg te gaan, zoals LCN beschrijft. Maar dit vind ik dan weer moeilijk, omdat ik bang ben dat contacten verwateren, wat ik niet wil. Het is gewoon moeilijk!

@ Filoria; Het is heel fijn dat meiden hier zwanger raken, want dat gun ik echt gewoon iedereen! Maar het is wel confronterend om te zien dat ook hier op het forum alles doorgaat, mensen al voor een tweede gaan, terwijl wij maar in onze situatie blijven hangen. En dat vind ik ook moeilijk in het dagelijks leven, de levens van anderen veranderen, waar wij ook mee geconfronteerd worden. Verjaardagen zijn bijv nu met kinderen. En die verandering vind ik moeilijk, omdat het bij ons niet lukt. Maar het is nu eenmaal een feit dat het leven zo is, het blijft niet allemaal bij het oude.

@ Susanne; Ik heb ook altijd in mijn achterhoofd, ik wil er zelf straks ook optimaal van genieten, maar hoe kan ik die enthousiasme van anderen verwachten als ik dat zelf ook niet heb laten zien.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Weegschaal ma 15 jul 2013 - 9:02

Filoria schreef: Is er niemand in je omgeving bij wie het zwanger worden/blijven ook niet lukt?

Ik heb een vriendin die op het punt stond met icsi te beginnen en toen toch spontaan zwanger werd, was bij de eerste ook spontaan gelukt. Zij is nu net bevallen. Een ander testte na 1.5 jaar, een dag voordat ze de eerste afspraak bij de gyn had positief. Met hen had ik toen ze nog niet zwanger waren wel goede gesprekken. Maar daarna werd het al snel anders, voor hen begint dan toch het grote geluk. Ik durf dat niet meer met mijn verhalen aan te komen en zelf vragen ze niet uitgebreid naar mn gevoelens.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Filoria ma 15 jul 2013 - 9:25

Ik weet uit ervaring dat je nare ervaringen m.b.t. zwanger worden en een miskraam snel kunt vergeten als het eenmaal goed gaat, dat zal het inderdaad lastig maken om aansluiting te vinden. Heb je je wel eens laten gaan of houd je je eigenlijk altijd in? Als je mijn vriendin was zou ik je absoluut geen verbitterde zeur vinden als je soms eens in huilen uitbarstte!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Le Chat Noir ma 15 jul 2013 - 18:12

@weegschaal: Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ik niet begrip zou hebben voor het feit dat jij minder enthousiast bent of het er moeilijk mee hebt. Ook als het dan toch goed gaat bij jou, kan het toch niet anders dan dat mensen enthousiast zijn, ook al was jij dit iets minder bij hen, toen jij door een zware tijd ging? Dat begrijpt men toch wel..hoop ik. Helemaal mensen die zelf bijna in de mmm zaten...
Is het ook niet meer een aanname?

Met hoeveel weken was dat dan wat jij beschrijft bij de echo's? Nu ik zelf zwanger ben en een echo heb gehad, voel ik nog meer met jouw verdriet mee. Knuffel!

Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  mouette ma 15 jul 2013 - 18:50

Le chat noir, succes met je tweede echo vandaag. Hopelijk minstens 1 kloppend hartje!
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Bericht  Muppetje ma 15 jul 2013 - 18:57

Weegschaal, ik wil je even n onwijs dikke knuffel brengen. Als je ooit in de buurt bent en je wilt huilen, schreeuwen, een echte knuffel, je bent welkom!

LCN, succes meid, mijn duimen draaien overuren voor je!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Razz ma 15 jul 2013 - 20:14

Lindsya ik heb dinsdag 6-8 ook de eerste echo om 10.30. Hoelaat mag jij?

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Lindsya ma 15 jul 2013 - 21:27

Razz schreef:Lindsya ik heb dinsdag 6-8 ook de eerste echo om 10.30. Hoelaat mag jij?

Ik mag om 9.30 dus één uurtje eerder. Ik heb het idee dat wij ongeveer tegelijk lopen met de zwangerschapsduur Very Happy

LCN, succes vandaag. Ik duim voor je.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Razz ma 15 jul 2013 - 21:34

Heb je al een berekening gemaakt?

http://www.clearblue.com/nl/zwangerschapscalculator.php#hold

Ik ben 23 maart uitgerekend Very Happy 

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  ingrid82 ma 15 jul 2013 - 21:37

Lcn succes vandaag! 
:cheering:
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11

Bericht  Lindsya ma 15 jul 2013 - 21:45

Razz, dat is moeilijk bij mij te zeggen. Ik was ongesteld geweest maar één week later ging ik voor een echo toen had ik teveel bloed in mijn baarmoeder toen moest ik weer ongesteld worden maar ik reken vanaf die laatste ongesteldheid dan. Dan kom ik op 22 maart, dus één dag verschil. Maar ik ben ook via ivf zwanger geraakt en die kindjes komen altijd eerder. Grappig bijna dezelfde datum Very Happy
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Razz ma 15 jul 2013 - 21:48

Ik krijg een geplande ks dus de baby komt ook een week of 2-3 eerder smile 

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lindsya ma 15 jul 2013 - 21:51

Dan gaan we zeker gelijk op, leuk.

Meiden even een vraagje die zich ingeschreven hadden voor MvM, wanneer hadden jullie dat gedaan na de eerste echo of daarvoor al. Ik weet even niet meer wanneer jezelf in moet schrijven.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  mzcharlotte ma 15 jul 2013 - 22:10

Spannend Razz en Lindsya! Ik hoop op een goede echo voor jullie beiden.

En ik ben heul nieuwsgierig naar de echo van LCN; als het goed is, is ze nu aan de beurt! Ik denk dat ik vandaag het forum aardig in de gaten houd! Spannend!!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  koNijntje ma 15 jul 2013 - 22:37

Ze heeft de echo om 14uur, dus nog eventjes geduld.. Wink
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  mzcharlotte ma 15 jul 2013 - 22:53

Oh ja, haha! Waar ik nou met elf uur vandaan kom? confused 
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Le Chat Noir di 16 jul 2013 - 2:05

We krijgen een tweeling!! Very Happy 
Supermooie echo gehad, nu heel blij.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Marin di 16 jul 2013 - 2:07

Woooooow !!!! Gaaf LCN!! Zo blij voor jullie!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Stokstaartje di 16 jul 2013 - 2:08

JAAAAAAAAH:cheering: :cheering: :cheering: :cheering: (doet een vreugdedansje door de kamer)angel
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  Kalishi di 16 jul 2013 - 2:09

Wow LCN wat ontzetend mooi zeg!
gefeliciteerd meis!
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Clapperdie di 16 jul 2013 - 2:09

Lieve LCN,

Wat ben ik ontzettend blij voor jullie!

Over een aantal maanden liggen er gewoon twee mooie kindjes in jullie armen!

Ik wens je een hele fijne zwangerschap! En stel voor om snel weer te meeten!

Dikke knuffel!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 34 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: