Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+89
Ella
M-G
Oasis
Takkie
Taeda
rapa nui
Vixen
Earane
CCC
Flower_L
Suus
Puggle
Jasmine
Weegschaal
Le Chat Noir
Luce
mzcharlotte
Zonneschijn
Lejow
Limburg85
Jade
Razz
Tiara
Filoria
AnnaK
Pien
Amber-
Muppetje
Laurientje
mouette
Kalishi
Stokstaartje
Marin
koNijntje
Lindsya
ingrid82
Isolt
kwebbeltje
Elliot
Susan
Sanne
Laced
Ezzer
Lady4
Vlinderjoy
Linnie1985
MADDIE
Parisienne
Pineco
Jazzlyn
boekenwurm83
Tummy
Samantha
Suusje
Blair
Aardbei
Flip Fluitketel
Joli86
LDJ
Thunder
Dora
Steep
Printje
_Lana_
Clapperdie
Twellie
firda
Mrs. Jansen
slaatje
Alex
Teddyaapje
SleepingBeauty
Creabea_28
Parel
liesje
Maudy
Diese
Puzzle
Happydobby
Zenna
holaagirl
Snoes
Triesje1983
vlinder-2011
Caresses
Knillis
ShallY
Susanne84
Paper Crown
93 plaatsers

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 25 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Weegschaal wo 12 jun 2013 - 10:24

Wat spannend LCN! Ik ga vanaf nu 2 weken duimen. Dubbele kans en met extra ondersteuning, dat moet toch gewoon goed gaan!!!! Waren de andere 3 ook goed genoeg om te bewaren?
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 25 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Le Chat Noir wo 12 jun 2013 - 20:58

Dankjewel allemaal!
@happydobby: nee dit is de 3e verse terugplaatsing en de 8e in totaal met cryo's!
@susanne84: inderdaad de eerste keer 2 embryo's!
@weegschaal: 1 is op dag 2 al ingevroren, 1 als blastocyst en 1 wordt vandaag nogmaals beoordeeld of deze ook wordt ingevroren.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  mzcharlotte wo 12 jun 2013 - 21:42

Spannend, spannend, spannend LCN!

@ Weegschaal, hoe is het nu met je? Die opmerking van die vrouw was echt beneden de maat en ik kan me heel goed voorstellen dat het je niet in de koude kleren ging zitten. Hoe goed of slecht iemand jouw (of de) situatie kent, zulke opmerkingen zouden verboden moeten worden.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Snoes wo 12 jun 2013 - 23:23

Ook ik ga heel erg hard voor je duimen LCN. Wat zou het super zijn als je nu gelijk bij de eerste poging in DD zwanger zou zijn. Mijn duimen draaien!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Knillis do 13 jun 2013 - 1:17

Hoi meiden,

Een tijdje geleden had ik mij aangemeld voor dit topic. Ik heb toen heel kort een beetje meegeschreven. Omdat ik in de 1e ronde gelijk zwanger was, was meeschrijven hier niet meer nodig. Helaas heb ik een miskraam gehad en ben ik deze week weer begonnen met de medische molen. Ik heb wel even getwijfeld of ik mij hier weer wilde melden, met name ook omdat ik al 2 kinderen heb en ik kan mij voorstellen dat dit voor sommigen van jullie ook confronterend kan zijn... Maar ik heb toch wel behoefte om mijn verhaal te doen, dus vandaar dit berichtje!

Voor degenen die mij niet (meer) kennen: ik ben Knillis, 30 jaar, getrouwd en ik heb 2 kinderen (een zoon van 3,5 en een dochter van ruim 1,5). Wij willen ontzettend graag een derde kindje. Ik heb PCOS en ben bij zowel zoon als dochter met behulp van Clomid zwanger geworden. Helaas werkt dit nu niet meer en zit ik aan de Puregon/Pregnyl injecties. In februari hiermee begonnen en in maart was ik zwanger wat helaas geëindigd is in een miskraam.

Shally: ik zag jou verhaal staan en wilde daar graag op reageren, omdat het op dat van mij lijkt. Bij beide zwangerschappen werkte bij mij Clomid 100mg, ik was gelijk zwanger. Ik was nu weer met Clomid 100mg begonnen maar dit deed niets. 150mg deed ook niets. De arts gaf aan dat je er resistent voor kunt worden en dit schijnt bij mij gebeurd te zijn. Sinds die tijd zit ik aan de spuiten. Ik vond de spuitinstructie heel eng omdat je dan voor het eerst bij jezelf een spuit moest zetten, maar dit is mij 100% meegevallen! Ik heb de eerste keer 3,5 week moeten spuiten voordat ze de juiste dosering hadden (75 eenheden, ik ben met 50 eenheden begonnen). De Pregnyl spuit zetten vond ik ook erg eng omdat je daar veel verhalen van leest op internet, maar dit is mij 100% meegevallen en deze deed verder geen zeer. Nou ja, ik was dus gelijk zwanger maar dit is verkeerd gegaan. Ik vind het wel een intensief traject omdat je toch een paar keer per week  naar het ziekenhuis moet voor een echo, en omdat iedereen het weet (ik moet ook onder werktijd wel eens naar het ziekenhuis dus kon het niet verborgen houden). Verder valt het mij 100% mee!

LCN: ik heb de afgelopen tijd niet meer in dit topic gereageerd maar heb jou verhaal wel gevolgd. Het wordt spannend nu en ook ik duim voor je!!

All: Inmiddels is de miskraam 6 weken geleden alweer. Afgelopen maandag ben ik weer begonnen met de Provera dus word ik volgende week ergens ongesteld. Daarna mag ik (eindelijk) beginnen met de spuiten! Ik ben er op dit moment niet zo mee bezig, maar hoop wel dat ik erg snel weer zwanger mag worden. Alle drie de zwangerschappen was ik gelijk de 1e keer zwanger nadat mijn cyclus in orde was, dus ergens (stiekem) ga je er toch vanuit (of hoop je) dat het de vierde keer ook zo mag zijn. Het gaat denk ik wel een dikke tegenvaller zijn als dit niet zo is... Maar goed, laten we bij het begin beginnen!

Laatst aangepast door Knillis op do 13 jun 2013 - 1:31; in totaal 1 keer bewerkt
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Bericht  Knillis do 13 jun 2013 - 1:29

Weegschaal ja ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat! Je had nog zo lief gereageerd in mijn topic over de onduidelijkheid na de miskraam, ik wilde nog vragen hoe het nu verder gaat en hoe je je voelt. Trek je het allemaal een beetje? Ik vond 1 miskraam al erg heftig om mee te maken (verdrietiger dan ik van tevoren dacht), dus kan me niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn! hug
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Weegschaal za 15 jun 2013 - 9:43

@ LCN; Hoe is het met je? Het is natuurlijk te vroeg om te vragen OF je al iets voelt.. Dat de komende 1,5 week maar snel voorbij mogen gaan!!

@ mzcharlotte; Ik kom eigenlijk niet in andere topics, dus hoe is het met je? Krijg je al wat meer vertrouwen, wanneer mag je weer voor een echo?

@ Knillis; Of je nou al kinderen hebt of er nog geen jaren mee bezig bent zoals een aantal van ons, het zwanger worden/blijven gaat niet vanzelf en daar is dit topic voor! Dus wees welkom hier mee te schrijven. Ik had de vorige keer in je topic gelezen dat je een eisprong had gehad, maar nu dan toch weer medicatie? Is dit omdat het anders te onvoorspelbaar is en te lang kan duren? Ik ben zelf ook iedere keer gelijk zwanger zodra het kan en mag, dus onbewust ga je daar dan al vanuit. Dus ik herken je gedachte helemaal!
In mijn geval zijn de miskramen verdrietig, maar kan ik goed mee omgaan. De steeds kleinere kans op een kindje houdt me meer bezig. Zal het ooit wel gaan lukken bij ons?

@ Vlinder; Hoe is het met je, is de curettage goed gegaan?

Wat betreft de opmerkingen, ik ga er vanuit dat iedereen het altijd goed bedoeld. Soms wat onhandig gezegd, maar zonder vervelende bijbedoelingen. Wat me verdrietig maakte was dat mensen er na 6 miskramen nog steeds vanuit gaan dat we wel een kindje gaan krijgen omdat ik zwanger kan worden. En als ik dan uitleg dat er zat voorbeelden zijn van vrouwen met meerdere miskramen waar het uiteindelijk niet gelukt is kijken ze me wat glazig aan. Het voelt alsof ik niet serieus genomen word.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Le Chat Noir za 15 jun 2013 - 20:26

@knillis: succes deze ronde! Kan me er zelf niks bij voorstellen dat het gelijk een grote teleurstelling is als het na 1 keer niet direct lukt, maar gezien je ervaringen zal dat zo zijn! Hopelijk lukt dat weer dan. Wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Hopelijk hoef je nu minder vaak voor een echo. Wat spuit je nu? 75 eh puregon?

@weegschaal: fijn om te lezen dat het best weer goed met je gaat. Nog even en je hebt je afspraak in Gent. Proberen jullie het nu gelijk alweer zodra t kan of wacht je af tot er nu meer onderzoek is gedaan / plan op tafel ligt?

Ik kan inderdaad nog niet echt zeggen of ik iets voel :-). Als je al iets voelt als je net zwanger bent. Wat zijn jouw kwaaltjes altijd Weegschaal? En anderen?
Gelukkig is de napijn vd punctie weg sinds een dag of 3. De dag na terugplaatsing nog wel veel pijn gehad en moest ook 50 keer plassen ofzo.. hopelijk heeft dit het niet gelijk verpest. Nu is het allemaal heel kalm in mijn buik. Gister laatste infuus gehad en bloed geprikt op bepaalde t cellen.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  ShallY ma 17 jun 2013 - 6:02

@LCN: spannend hoor!! 

@ Knillis: raar hé, dat je dan ineens resistent kan worden van clomid. Ze hebben het tegen mij nog niet gezegd dat ik dat zou zijn. Even de volgende ronde afwachten. 

Ik zie ook niet op hoor tegen het spuiten, als dat zou moeten. Als het moet dan moet het!

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  vlinder-2011 wo 19 jun 2013 - 3:26

LCN: Hoe is het met je? Hoe voel je je?

Weegschaal: Hoe is het met jou?? Beetje bijgekomen van alles?

Shally: al meer nieuws?

Curettage is goed gegaan maar erg veel last gehad van de narcose.. Helaas sinds dit weekend weer enorme pijn in rug en buik (soort weeen). Heb nu zwaardere pijnmedicatie, volgends de huisarts komt dit doordat de baarmoeder samentrekt.. Nou goed in ieder geval ontzettend veel pijn helaas dus..
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Bericht  Filoria wo 19 jun 2013 - 3:52

LCN: wanneer ga je testen? Ik duim nog hoor! Vlinder: heel veel sterkte, wat rot dat je zoveel pijn hebt...
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  ShallY wo 19 jun 2013 - 4:12

Vlinder: veel sterkte!! Hopelijk is de pijn snel minder.

Ik ben weer met provera begonnen en dan wachten op mn menstruatie.

ShallY
Prater
Prater

Bericht  Knillis wo 19 jun 2013 - 7:31

Vlinder: sterkte!

LCN: ik ben ook benieuwd wanneer je gaat testen? Ik had eigenlijk bij de eerste 2 zwangerschappen geen voortekenen dat ik zwanger kon zijn. De laatste keer wel, toen heb ik van mijn eisprong tot aan de positieve test menstruatie achtige buikpijn gehad en dat gevoel herkende ik van de 1e 2 zwangerschappen (alleen kreeg ik dat toen pas later).

Ik begrijp dat het lastig is om te snappen dat ik teleurgesteld ben als de eerste poging straks niet raak is. Ik ben gewoon verwend, als mijn cyclus eenmaal op orde is, ben ik meteen zwanger (tot nu toe dan). En we willen zo ontzettend graag (net als iedereen hier in dit topic) en omdat we nu zo dichtbij waren zal het een teleurstelling zijn als het deze maand niet lukt. Ik kan het niet zo goed uitleggen merk ik, sorry! Ik denk dat ik misschien de miskraam nog niet helemaal verwerkt heb en dat ik enorm bezig ben met snel opnieuw zwanger worden, terwijl je daar geen invloed op hebt natuurlijk. En dat als het niet lukt de klap van de miskraam pas echt komt of zo... ik weet het ook niet.

All: zondag heb ik het laatste tabletje Provera ingenomen en vandaag ben ik ongesteld geworden. Vrijdag begin ik weer met de Puregon injecties en dan mag ik 1 juli weer naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of het weer aanslaat. Ik spuit inderdaad 75 eenheden. Ik vind het wel spannend worden, vraag me vooral af of deze dosering goed is of dat hij toch nog opgehoogd moet worden!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Razz wo 19 jun 2013 - 8:43

Meiden even een vraagje. Ik heb 2 mnd geleden zo'n hsg onderzoek gehad en alles was goed. Nu moet ik 6 mnd wachten tot ik weer verder behandeld ga worden. Ik ben nu ondertussen 2x ongesteld geworden en dus niet zwanger. Klinkt het stom dat ik helemaal niet wil wachten tot Oktober? Het liefst wil ik gewoon zsm starten met clomid en/of een iui behandeling. Het liefst wil ik morgen m'n gyn bellen en hem vragen om verder te gaan met de behandeling maar ik weet het antwoord toch al..

Herkenbaar dit geen-geduld-gevoel? Sad

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  firda wo 19 jun 2013 - 9:00

Ja dat herken ik!
Wij mogen ook pas in eind september/oktober weer proberen om zwanger te worden ivm Mola zwangerschap

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Bericht  Paper Crown wo 19 jun 2013 - 21:00

Ik had gedroomd LCN! Dat het dit keer gelukt was.. Hopelijk komt mijn droom uit! 
*leef een beeeeeeetje mee haha droom er zelfs over!*

Kom je ons updaten?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  holaagirl do 20 jun 2013 - 0:14

Ik herken het maar al te goed Razz! Wij zijn het ivf-traject gestart en man...wat gaat dat langzaam allemaal!
Eerst allerlei onderzoeken op de afdeling gynaecologie. Nu zijn we 4maanden verder (terwijl we al wisten waar het probleem zat...) en worden we nu pas doorverwezen naar de IVF-kliniek. De volgende afspraak wordt nu pas na midden augustus!
phoeeeee! Dat is lang.... Maarja, dat wordt dus afleiding zoeken!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  vlinder-2011 do 20 jun 2013 - 2:48

Dank jullie wel dames, inmiddels gaat het gelukkig iets beter en zijn de medicijnen goed aangeslagen.

Succes met wachten allemaal dames, lijkt me zo frustrerend als je moet wachten op het ziekenhuis.. Je wilt natuurlijk zo snel mogelijk zwanger worden.. wij moeten in oktober weer naar het ziekenhuis maar goed wij kunnen (blijkt nu) ook op een redelijk normale manier zwanger worden.. (afgezonderd van de hormooninjecties)
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Weegschaal do 20 jun 2013 - 3:22

@ LCN; Mijn duimen blijven draaien!! Ik krijg altijd pas echt kwaaltjes vanaf de 5e week. Merk wel al voor het testen dat ik op het werk minder goed tegen vieze luchtjes kan. En mn borsten worden gevoeliger, maar dat heb ik ook als ik ongesteld ga worden. Vind het zo spannend!!
We gaan dinsdag naar Gent en twee weken daarna naar Leiden. Dus er is een plan voor ik überhaupt weer positief zou kunnen testen. Dus we gebruiken geen voorbehoedsmiddelen, zien wel hoe het loopt. Al ben ik nog nooit gelijk na een miskraam zwanger geworden, moet altijd eerst een keer menstrueren.

@ Vlinder; Wat balen dat je veel napijn hebt, ik herken dat gelukkig helemaal niet. Fijn dat je betere medicatie hebt gekregen, gelukkig lijkt het te werken!

@ ShallY; Ga je nu nog een ronde tabletten proberen?

@ Knillis; Spannend. Ik hoop dat het gewoon weer zo snel raak mag zijn!

@ Razz; Ik herken het ongeduld. Heb vorig jaar 3 maanden moeten wachten op onderzoeken en vond dat al vreselijk lang. Kan me helemaal voorstellen dat je nu al hulp wil krijgen omdat je toch denkt dat het daarmee pas gaat lukken.

@ firda; En de tijd kruipt voorbij zeker? Ik leef met je mee!

Het duurt normaal altijd zo'n 7 weken voordat ik ongesteld word na een miskraam. Nu had ik de laatste keer al na 2 weken een eisprong en nu weer. Voel me daardoor ook heel goed, ik kan altijd de hele wereld aan als ik vruchtbaar ben. Verwacht hier niet zwanger van te worden, moest tot nu toe altijd eerst een keer ongesteld worden na een miskraam voordat ik mi dan weer goed hersteld was en daarna gelijk zwanger werd. En dan gaan we dinsdag naar Gent, ben benieuwd!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  vlinder-2011 do 20 jun 2013 - 3:47

weegschaal: Gelukkig dat jij dat niet nog nooit hebt gehad, vond het echt een hel.. Maar heel veel succes dinsdag! Ik hoop zo voor je op goede dingen, gun het je echt ontzettend!
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  ShallY do 20 jun 2013 - 7:50

@Weegschaal: Ik ga inderdaad nog 1x clomid proberen. Als het weer niet aanslaat gaan we over op spuiten. 
Ik vind het soms zo moeilijk dat we maand na maand verder gaan en er gewoon nog niks vordert. Bah..

Fijn dat jullie dinsdag alweer een afspraak hebben in het ziekenhuis. 

@Razz: ik ken het gevoel ook heel goed. Toen wij vorig jaar september naar het ziekenhuis gingen kreeg ik nog geen groen licht om proberen zwanger te worden vanwege mijn schildklier. Pas februari dit jaar kregen we een oké. 

@LCN: hoe gaat het?

ShallY
Prater
Prater

Bericht  Triesje1983 vr 21 jun 2013 - 8:12

Hey meiden,

ik ben er niet veel meer, maar ik denk nog wel aan jullie hoor!

@ LCN: hoe gaat het nu? Zie ik nu heel goed dat je zwanger bent???? WHOEHOEEEEE EINDELIJK!!! Gefeliciteerd mop!:cheering::cheering::cheering::cheering::cheering::cheering::cheering::cheering::cheering::cheering:

@ Weegschaal: hoe is het met jou meis?

@ Vlinder: En met jou?

Hier gisteren 20 weken echo gehad en alles was goed en we krijgen een jochie! Very Happy
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Weegschaal vr 21 jun 2013 - 8:21

@ ShallY; Dikke hug voor jou! Ik kan me voorstellen dat je helemaal klaar bent met dat wachten. Iedere keer die spanning en hoop en dan toch weer teleurstelling..

@ Triesje; Wat leuk, weer een jongen! En wat gaat de tijd toch snel, 20 weken alweer. Hoe gaat het verder met je?
Met mij gaat het naar omstandigheden best goed eigenlijk. De specialist in Leiden is eerlijk, maar geeft ons wel nog kansen. En dat geeft mij weer wat meer kracht om door te gaan. Misschien niet op korte termijn, maar hopelijk is het voor ons ook ooit weggelegd!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoes vr 21 jun 2013 - 8:23

Triesje, wat leuk dat jullie weer een zoon krijgen!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Triesje1983 vr 21 jun 2013 - 8:33

@ Weegschaal: ben nu 18 weken en 2 dagen zwanger, maar omdat ik toch controle had gisteren, hebben ze meteen de 20 weken echo ook ingepland, zodat ik niet over 2 weken weer naar het ziekenhuis moest ;-).
Verder gaat het aardig. Ik begin mijn bekken al flink te voelen, maar kan 30 juli pas naar de bekkentherapeut, dus woensdag mijn fysio (voor mijn knieblessure)  maar even vragen of hij wil bellen, dat het toch echt heel erg gewenst is dat ik eerder kan komen, omdat het anders misschien wel misgaat...
Daarnaast moet ik ivm mijn HMS ook naar de reumatoloog omdat de gyn wil weten welk type EDS ik precies heb (HMS valt daaronder), om zeker te weten dat ik geen vaattype heb... Dus wel fijn dat ze goed opletten.
Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. Ik blijf gewoon voor je duimen hoor! (net als voor de rest)

@ Snoes: ja he? We hadden alleen nog maar een meisjesnaam (nog staan van vorige zwangerschap) en op de echotafel kwam daar ineens: PLING!!! Een jongensnaam omhoog en wat bleek? Manlief liep al een paar weken met die naam in zijn hoofd Very Happy. Heeft dus zo moeten zijn hihihihi.
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: