Oplichters op marktplaats?
+4
Fortissimo
Bazinga
Rush
Ragazza
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Oplichters op marktplaats?
Ik heb nu al bijna 2 jaar een Galaxy mini en ik raar daar een beetje op uitgekeken. Ik heb geen abonnement, heb het toestel destijds los gekocht. Ik wil nu weer een toestel kopen maar nieuw zijn ze best wel duur als je ze los wilt kopen.
Dus ben ik de wondere wereld van marktplaats in gedoken. Ik zie regelmatig advertenties voorbijkomen van oa HTC HD's en Samsung galaxy S2's voor een redelijke prijs. Nou, zo'n toestel lijkt me wel wat! Mijn vriend heeft op deze manier ook een mooi toestel van HTC gekocht, is bij diegene langs geweest, heeft het toestel zelf geprobeerd en dat ging allemaal goed.
Ik zou nooit een toestel op laten sturen zonder dat ik het gezien (en geprobeerd) heb, want de kans is groot dat je daarbij opgelicht wordt, dus wat ik dan doe is zoeken binnen een straal van een bepaald aantal km's. Als ik dan een mail stuur dat ik geinteresseerd ben in het toestel en wel een afspraak wil maken om 'm op te halen dan hoor ik helemaal niks meer. En dit is niet 1 x gebeurd, nee ik heb nu al 12 x gereageerd op een dergelijke advertentie en 12 x helemaal niks meer gehoord. Hopen zulke lui dan dat je zo geld gaat overmaken en reageren ze daarom niet op iemand die wil langskomen omdat ze eigenlijk helemaal geen telefoon willen verkopen? En daarom begin ik me af te vragen of er dan zoveel oplichters tussen zitten?..
Jullie nog verdachte dingen op marktplaats tegengekomen?
Dus ben ik de wondere wereld van marktplaats in gedoken. Ik zie regelmatig advertenties voorbijkomen van oa HTC HD's en Samsung galaxy S2's voor een redelijke prijs. Nou, zo'n toestel lijkt me wel wat! Mijn vriend heeft op deze manier ook een mooi toestel van HTC gekocht, is bij diegene langs geweest, heeft het toestel zelf geprobeerd en dat ging allemaal goed.
Ik zou nooit een toestel op laten sturen zonder dat ik het gezien (en geprobeerd) heb, want de kans is groot dat je daarbij opgelicht wordt, dus wat ik dan doe is zoeken binnen een straal van een bepaald aantal km's. Als ik dan een mail stuur dat ik geinteresseerd ben in het toestel en wel een afspraak wil maken om 'm op te halen dan hoor ik helemaal niks meer. En dit is niet 1 x gebeurd, nee ik heb nu al 12 x gereageerd op een dergelijke advertentie en 12 x helemaal niks meer gehoord. Hopen zulke lui dan dat je zo geld gaat overmaken en reageren ze daarom niet op iemand die wil langskomen omdat ze eigenlijk helemaal geen telefoon willen verkopen? En daarom begin ik me af te vragen of er dan zoveel oplichters tussen zitten?..
Jullie nog verdachte dingen op marktplaats tegengekomen?
Laatst aangepast door Ragazza op zo 10 maa 2013 - 0:23; in totaal 1 keer bewerkt
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Re: Oplichters op marktplaats?
Ik denk inderdaad dat er veel oplichters tussen zitten. Een tijdje terug zocht ik een telefoon voor m`n vriend, heb op 6 advertenties gereageerd en kreeg van 1 een reactie terug.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Die zullen er ongetwijfeld tussen zitten ja en zolang er mensen in blijven trappen, zullen ze blijven bestaan
Als ik een telefoon via MP koop, doe ik 't via één persoon, want daar heb ik goede ervaringen mee!
Als ik een telefoon via MP koop, doe ik 't via één persoon, want daar heb ik goede ervaringen mee!
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik heb een keer een telefoon gekocht via Marktplaats. Die heb ik toen opgehaald. Als ik zulke dingen zoek, zoek ik altijd binnen een straal van 15 kilometer. Grote kans dat we die mensen via via ook nog weer kennen, dus dat is wel fijn
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik heb nu zelf ook wat op marktplaats staan en ik moet zeggen dat ik ook niet overal op reageer.
Bij bepaalde dingen komen zoveel reacties binnen dat ik gewoon een dagtaak zou hebben aan iedereen antwoord te geven, en gezien ik gewoon aan de hoogste bieder wil verkopen ga ik echt niet iedereen zitten terug mailen.
Snap wel dat het vervelend is voor degene met interesse, maar dan moeten ze gewoon een concreet bod doen. Ik kan niks met mailtjes van "hallo heeft u die fiets nog" als hij al op gereserveerd staat.
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Volgens mij zijn er op Marktplaats een hoop oplichters actief met inderdaad dingen als telefoons, tablets, playstations, etc. Daar valt meer geld mee te verdienen dan kleding of boeken lijkt mij.
Ik heb trouwens lang geleden twee keer wel via MP een telefoon gekocht. De eerste keer kon ik hem ophalen, de tweede keer is hij verzekerd verzonden (achteraf heel naïef, zou dat nu nooit meer doen. Maar hij kwam wel aan en ik heb er nog 2,5 jaar mee gedaan).
Ik heb trouwens lang geleden twee keer wel via MP een telefoon gekocht. De eerste keer kon ik hem ophalen, de tweede keer is hij verzekerd verzonden (achteraf heel naïef, zou dat nu nooit meer doen. Maar hij kwam wel aan en ik heb er nog 2,5 jaar mee gedaan).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
En toch zou ik niet zo snel een telefoon op marktplaats kopen. Veel te bang dat hij het niet meer zou doen bij thuiskomst. Mja dat is natuurlijk het risico van het vak, vaak heb je wel een zachtere prijs natuurlijk.
Ik verkoop zelf alleen kleding op marktplaats en die stuur ik alleen op. Heb geen zin in kopers aan de deur. Nog nooit problemen mee gehad, tot ik vorige Weel een bod kreeg van iemand die wilde komen passen. Toen ik aangaf alleen op te sturen was ik gelijk een oplichtster.
Ik verkoop zelf alleen kleding op marktplaats en die stuur ik alleen op. Heb geen zin in kopers aan de deur. Nog nooit problemen mee gehad, tot ik vorige Weel een bod kreeg van iemand die wilde komen passen. Toen ik aangaf alleen op te sturen was ik gelijk een oplichtster.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik denk ook echt dat er zoveel oplichters actief zijn. Ik heb een keer via marktplaats kaartjes voor mysteryland gekocht en die moet ik nog steeds krijgen
Google altijd even de naam van de adverteerder, soms staan deze al bekend als oplichter!
Google altijd even de naam van de adverteerder, soms staan deze al bekend als oplichter!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Capt'n Zero schreef:
Snap wel dat het vervelend is voor degene met interesse, maar dan moeten ze gewoon een concreet bod doen. Ik kan niks met mailtjes van "hallo heeft u die fiets nog" als hij al op gereserveerd staat.
Ik heb in mijn mail ook gewoon aangegeven dat ik akkoord ga met de vraagprijs, dus zo moeilijk lijkt het me dan toch niet om (al was het maar uit fatsoen) een mail terug te sturen.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Dat snap ik ook wel, maar als je een mailtje stuurt of alle toebehoren erbij zitten of dat de telefoon simlock vrij is (als het er niet bij staat) daar verwacht ik dan wel antwoord op.Capt'n Zero schreef:
Ik heb nu zelf ook wat op marktplaats staan en ik moet zeggen dat ik ook niet overal op reageer.
Bij bepaalde dingen komen zoveel reacties binnen dat ik gewoon een dagtaak zou hebben aan iedereen antwoord te geven, en gezien ik gewoon aan de hoogste bieder wil verkopen ga ik echt niet iedereen zitten terug mailen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: