Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winterkilootjes

+50
Rizzo
Joan
Famke
Shopelle
*Lookie*
Antibes
luisa
mzcharlotte
Lady4
Toet
Punk'd
Sorrento
Curious
Exogenesis
Linda
_Lana_
Elliot
Sayuri
Zora
Aimee
Mouse10
June
Reeza
Vino
Lot
Jerry
Cow
Zonnetje
Queen
Aziraphale
kajaka88
litllejoy
Sterre
madam
SDL
Poeke
Lavendel
ForeverLove
Nathalie
Feline
Zwerver
xxjojootjexx
Bacio
Kowalski
Lonely Goatherd
Poubelle
SoGood
Minx
Sissi
Japie
54 plaatsers

Pagina 8 van 36 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 22 ... 36  Volgende

Ga naar beneden

Winterkilootjes - Pagina 8 Empty Re: Winterkilootjes

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 23:34

Haha, ik merk het ook altijd aan mijn sleutelbeen en heupbot.
Vanavond 2 uur hockeytraining dus dat is relax. En vanaf deze week ga ik met mijn fysio weer trainen dus dat is ook een half uur per week intensief met gewichten aan de gang. Op zondag hockey en daarnaast wil ik dan nog 1x hardlopen in de week, alleen ik wacht nog op iets warmer weer Winterkilootjes - Pagina 8 827601.

Klinkt goed wat jij allemaal eet Poeke! Ik vind het altijd relax om te lezen wat anderen qua gezonde opties eten want dat geeft toch weer variatiemogelijkheden.
Lavendel ik denk dat je helemaal prima eet hoor! Misschien een tijdje wat minder fruit eten, in fruit zitten veel suikers die je als je ze teveel eet omzet in vet. Ik probeer alleen 's ochtends fruit te eten omdat je je fruitsuikers dan nog verbrandt of op kan slaan in je lever en dan niet omzet in vet. Dus dan zou ik voorstellen 's ochtends wel met fruit te ontbijten, misschien als ochtendtussendoortje nog fruit maar daarna niet meer?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Feline wo 20 maa 2013 - 0:37

Poeke, wat werk jij lekker motiverend in dit topic met je gezonde tips smile

Lavendel, frustrerend he! Ik sport nu 3 x per week en ben 2 kilo zwaarder dan vorige week! Sad

Ik heb wel moeite met eten.. Maandag ontbeten met gebakken groente en 2 eieren, lunch was 4 speltboterhammetjes met filet en kaas, tussendoor een komkommer en 2 liter groene thee. 'S avonds half uur krachttraining en daarna uur spinning gedaan en daarna zak roerbakgroenten gewokt met 2 pangasiusvisjes, lepel mosterd en lepel crème fraiche.

Tussendoortjes vind ik lastig want met noten kan ik geen maat houden en groente vult niet genoeg. En ik kan echt niet eten voor het sporten, dat komt direct weer omhoog, heel vervelend.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 0:44

Klinkt heel goed hoor Feline! Misschien die komkommer vervangen met wortels als je trek hebt? In komkommer zit eigenlijk maar heel weinig. Ik eet eigenlijk ook liever niet voor het sporten, dus dat doe ik dan meestal ook gewoon niet haha. Maar als het moet omdat het daarna niet meer kan oid dan eet ik vaak soep, dat werkt bij mij wel goed! Misschien een idee?

Gast
Gast

Bericht  Lavendel wo 20 maa 2013 - 0:45

ja zeker frustrerend! Maar bij jou zijn het waarschijnlijk gewoon spieren van al dat sporten! Als ik ooit eens een normaal salaris verdien wil ik ook naar de sportschool, toch goed een beetje spieropbouw.
Hou je niet van kwark yoghurt en fruit Feline? dat zou je ook goed kunnen eten als tussendoortje.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Toet wo 20 maa 2013 - 1:16

Woeii ik ben echt super goed bezig de laatste tijd! Natuurlijk wel gewoon met af en toe iets ongezonds (dat is ook wat ik me heb voorgenomen, voor mijn gewicht hoef ik het niet te doen, daarom) zoals gisteren een pizza met knoflooksaus maar verder zijn mijn basismaaltijden en tussendoortjes veel gezonder dan voorheen. En het voelt echt goed! En ik vind het leuk! Ik zit echt lekkerder in mijn vel gewoon. :cheering:

Lavendel, ik zou ook niet te gauw oordelen hoor, hoelang ben je nu eigenlijk bezig? Je eet echt niet veel! Vind het aan de krappe kant zelfs (maargoed, ik eet dan ook vrij veel)
Ben je trouwens altijd al dit gewicht geweest wat je nu bent of heb je ook een periode aanzienlijk minder gewogen?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 1:36

Jee, wat is er alweer veel geschreven! Leuk om te lezen allemaal smile

Hier gaat het ook goed. Gisteren heb ik dit gegeten:

ontbijt: green smoothie met spinazie/appel en sinaasappel en mango en rode vruchten + goji bessen en gebroken lijnzaad
tussendoor: wat noten (dit keer amandelen)
lunch: twee volkorenboterhammen met een halve avocado en twee keer een hardgekookt eitje
tussendoor: een banaan en twee paaseitjes (een vriendin kwam langs)
avondeten: gemarineerde kipspiesjes met ketjap, gedroogde uitjes en wat pittige kroepoek erbij
's avonds: een pot groene thee en zo'n tien scheppen Ben & Jerry's ijs

Ik heb dus wel wat gesnoept, maar waar ik normaal enorm kan doorslaan als ik eenmaal begin te snoepen, daar kon ik het nu prima in de hand houden, dus dat vind ik een supergoede ontwikkeling angel

Ik merk nu al dat mijn kleding weer beter begint te zitten, niet meer strak en oncomfortabel. Gelukkig maar, want ik heb echt geen geld om een totaal nieuwe garderobe aan te schaffen, deze gedachte houdt me dus ook wel gemotiveerd.

Gast
Gast

Bericht  Feline wo 20 maa 2013 - 1:38

Harrie, ik 'mag' van N geen worteltjes, te veel suiker! (maar zondag was ie wel kwaad dat ie geen pannenkoeken voor me mocht bakken als ontbijt) smile

Soep komt ook omhoog bij mij Sad

Lavendel, ik sport gratis via m'n fysio bij HealthCity! Maar dan moet je dus wel iets mankeren smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lavendel wo 20 maa 2013 - 1:43

Toet schreef:Woeii ik ben echt super goed bezig de laatste tijd! Natuurlijk wel gewoon met af en toe iets ongezonds (dat is ook wat ik me heb voorgenomen, voor mijn gewicht hoef ik het niet te doen, daarom) zoals gisteren een pizza met knoflooksaus maar verder zijn mijn basismaaltijden en tussendoortjes veel gezonder dan voorheen. En het voelt echt goed! En ik vind het leuk! Ik zit echt lekkerder in mijn vel gewoon. Winterkilootjes - Pagina 8 281626781

Lavendel, ik zou ook niet te gauw oordelen hoor, hoelang ben je nu eigenlijk bezig? Je eet echt niet veel! Vind het aan de krappe kant zelfs (maargoed, ik eet dan ook vrij veel)
Ben je trouwens altijd al dit gewicht geweest wat je nu bent of heb je ook een periode aanzienlijk minder gewogen?
Goed zo toet! zelf als je slank bent is gezond eten gewoon fijn smile

En ik ben echt al jaaaaren dit gewicht ongeveer. Ben nooit echt lichter geweest maar dat wil ik juist wel eens een keer smile

Nu moet ik wel zeggen dat mijn eetpatroon ook niet drastisch is omgegooid, eet eigenlijk altijd wel vergelijkbaar en gezond. In het weekend iets meer of iets vaker een koekje of toetje of chips. Misschien dat het daarom zo langzaam gaat

Oke.. geduld geduld
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Toet wo 20 maa 2013 - 1:47

Misschien is dit dan gewoon het gewicht/je lichaam wat door je genen zo is bepaalt en kan er gewoon niet heel veel meer vanaf.

Ik weet mijn exacte gewicht nu eigenlijk niet eens, ik moet echt een weegschaal aanschaffen nerd
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 1:51

Feline schreef:Harrie, ik 'mag' van N geen worteltjes, te veel suiker! (maar zondag was ie wel kwaad dat ie geen pannenkoeken voor me mocht bakken als ontbijt) Winterkilootjes - Pagina 8 561177

Soep komt ook omhoog bij mij Winterkilootjes - Pagina 8 1371890812

Lavendel, ik sport gratis via m'n fysio bij HealthCity! Maar dan moet je dus wel iets mankeren Winterkilootjes - Pagina 8 561177
Hahaha! Ja dat is waar in worteltjes zitten ook weer veel suikers. Tomaatjes dan? Halve paprika? Al is komkommer natuurlijk ook gewoon lekker maar dacht als je iets meer voedzaams wilt?
Hoe lang wacht je voor je gaat sporten na je eten?
Had je mijn fb berichtje gezien? Heeeeel erg bedankt voor jullie lieve kaartje Very Happy. Ik werd er blij van!

Gast
Gast

Bericht  Sterre wo 20 maa 2013 - 2:02

Sterre schreef:Ik wil wel in de tabel als extra stimulans, maar het zit 'm vooral in het vet omzetten in spieren.

Lengte: 1.76
Gewicht: 63,2
Streef: 61,5

Hm, vanochtend woog ik 62,2. Toch kan ik me niet echt voorstellen dat dit door al mijn 'inspanningen' komt, want hoewel ik wel iets minder snoep ben ik vorige week ook 3x uit eten geweest en heb ik zondag kaasfondue gegeten. Mijn buik lijkt ook wel een pietsie platter.
Fijn topic om te volgen, ik heb wel meer inspiratie voor lekkere gezonde tussendoortjes en maaltijden.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Sorrento wo 20 maa 2013 - 3:22

Ik eet wel voldoende en volgens mij krijg ik ook wel voldoende voedingsstoffen binnen, dus daar kan het niet aan liggen.. Misschien inderdaad even afkicken van de suikers.

Vandaag heb ik best een goede dag:

Laat ontbijt: bosvruchten, kwark, lijnzaad en kaneel
Tussendoor: 1 koffie verkeerd
Lunch: twee speltboterhammen met kipfilet, komkommer en zwarte peper + twee speltbiscottes (kleine beschuitjes in boterhamvorm) met amandelpasta
Tussendoor: koffie

Nu weer heel erg veel zin in iets lekkers. Neem zo maar een appel en daarna misschien nog een noten- en zadenreep met een heeeeeeeeeel dun laagje chocolade (van ah excellent, superlekker). Volgens mij is het oprecht maanden geleden dat ik om half vier s middags nog geen chocolade had gegeten, haha, dit mag wel in de krant!

Ik heb trouwens nog niet hardgelopen, ai.. Vanavond misschien!
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 4:22

Die repen had ik ook gezien maar zit daar niet onwijs veel suiker in? Of valt dat wel mee?

Gast
Gast

Bericht  Sorrento wo 20 maa 2013 - 7:04

Ik heb de ingredientenlijst niet gelezen en ik had ze al gekocht voordat ik dit voornemen had.. Werd alleen gelokt door het woord 'pompoenzaden' - en toen leek het me wel redelijk verantwoord Laughing Ik heb ze nu allemaal op en heb het doosje al weggegooid. Zal de volgende keer dat ik in de AH ben het etiket even checken!

(ik heb trouwens net in de UB wel gezondigd. Was vergeten mijn appel mee te nemen naar de kantine en heb toen een Balisto gekocht. Niet goed! Verder eet ik nu als avondeten tomatensoep uit blik met biologische broodjes. Niet heel vet, maar wel veel e-nummers, vrees ik Rolling Eyes)

Laatst aangepast door Sorrento op vr 22 maa 2013 - 3:46; in totaal 1 keer bewerkt
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Bericht  Queen wo 20 maa 2013 - 7:40

Ik zou ook graag af en toe willen meeschrijven als dat mag. Ik hoef niet per se veel kilo's kwijt maar ik wil wel mijn wintervetjes weg hebben.

Plan van aanpak:

zo natuurlijk mogelijk eten (geen pakjes, zakjes, conserveermiddelen e.d.)
hardlopen, van de week weer begonnen met evy

Hebben jullie nog tips voor groente smoothies?
Vanmorgen heb ik deze gemaakt: spinazie, banaan, vriesfruitmix, verse zwarte bessen, yoghurt en water. Superlekker! Maar volgens mij mag je niet elke dag spinazie?

PS ik hoorde net op tv dat een bepaald e nummer gemaakt is van varkensvet, gatver!
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 10:14

Je kunt de spinazie vervangen door elke bladgroente die je maar kunt bedenken! Dus bijvoorbeeld: waterkers, rauwe andijvie, raapsteel,veldsla of witlof, maar ook verse kruiden als basilicum, peterselie, koriander kun je er prima doorheen doen.

Weetje wat ook lekker is? Wortelsap met gember: wortels + sinaasappels + gember geschraapt in de blender en hoppa! Mjum!

Gast
Gast

Bericht  Lavendel wo 20 maa 2013 - 10:28

Sorrento, ben jij dat op die foto? Dat is altijd zo'n motivatiefoto voor mij als ik die zie op het forum. Vind die steutelbenen (is dat het woord?) zo mooi.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Feline wo 20 maa 2013 - 22:14

Wat zijn jullie gemiddeld eigenlijk kwijt voor boodschappen? Ik vind bessen en noten e.d. namelijk best duur.

Gister wat minder goede dag gehad. Ontbeten met een speltboterham met 2 gekookte eitjes. Op werk was m'n collega ziek dus ik kon niet weg van m'n plek. Iemand heeft me tijdens de lunch een bak kwark en een appel gebracht en verder heb ik niets gegeten. Toen ik om 18.30 thuis kwam enorme maagkramp maar had niets te eten behalve een blokje chocola dus die maar genomen. Toen met trein naar vriend gegaan, sandwich met geitenkaas en amandelen gegeten. Uur gezwommen en om 22u gedineerd met zelfgemaakte tomaat-groentesoep en stukje kabeljauw. Beetje vreemde verdeling dus!

Net bak kwark op en halve liter thee, nu de stad in, ergens gezond broodje vinden en om 18u naar de sportschool voor uurtje bodypump!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Toet wo 20 maa 2013 - 22:45

Ik weet niet hoeveel ik exact kwijt ben voor boodschappen omdat mijn huisgenoten en ik om en om koken. De ene week moet ik 3 keer avondeten betalen en de andere week helemaal niet. Maar als ik mijn warme maaltijden niet mee tel zit ik wel zeker op 20 euro per week (en dan ben ik in het weekend in theorie bij mijn ouders, alleen betaal ik dan nog vaak vanalles zelf;) )Ja, mijn boodschappen zijn wel een stuk duurder geworden sinds ik gezond eet.

Gisteren heb ik op:

O: Yoghurt met lijnzaad, walnoten en wat honing.
T: Handje frambozen en 3 amandelen.
L: Salade; Courgette, champignon, wat couscous, pijnboompitten, zonnebloempitten, rucola & ijsbergsla. Zonder dressing, wel veel knoflook.
T: Halve cracker (wasa sport +) met avokado en peper.
A: Roti, niet echt gezond, lekker veel gegeten I love you
T: Flinke schijf verse ananas.

Drinken: 1 flesje water, 3 kopjes koffie, 3 koppen rooibos thee en een half blikje red bull.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Punk'd wo 20 maa 2013 - 22:55

Hier gaat het redelijk. Sommige dagen gaan super goed, maar de dag erop dan weer een stuk minder.

Het moet ook wat mooier weer worden, dat motiveerd/t? mij meer Winterkilootjes - Pagina 8 827601 haha, wat erg.

Ik ben voor boodschappen ongeveer 85 euro per week kwijt voor 2 personen. Daar zitten altijd 2 pakken gerookte zalm bij, 6 paprika's, tomaten, 2 komkommers, 2 avocado's, 3 zakken sla, knoflook, uien, appels en 4 doosjes diepvriesfruit.

Wil door dit topic nu ook wel starten met groente shakes. Maar wel gecombineerd met fruit. Dus dat ga ik aankomende week eens doen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Lavendel do 21 maa 2013 - 0:00

Ik denk dat wij ook rond de 80 euro per week kwijt zijn aan boodschappen. Daar zit dan ook brood van de bakker en natuurwinkel bij. Verder ongeveer 5 kiwi's, 5 appels en aantal bananen, sinaasappels en peren. Kwark en eieren, kaas, vleeswaren etc Verder voor elke avond verse groenten en vlees/noten/vegavervangers. Aardappels, pasta, rijst ed hebben we vaak nog wel in huis.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Poeke do 21 maa 2013 - 0:07

Harrison en Feline wat fijn dat jullie iets aan mijn reactie's hebben Winterkilootjes - Pagina 8 281626781
Iedereen is goed bezig!! Ik heb een baal dag dus fijn om te lezen dat iedereen gezond eet want dan pak ik ook maar een appel in plaats van koekjes..
Wij zijn rond de 50 euro in de supermarkt kwijt. Halen daar alleen groenten en zuivel. Daarna altijd nog naar de markt voor kaas,brood en vis. Meestal totaal rond de 70 euro. Wij eten eigenlijk geen vlees meer dus dat scheelt behoorlijk in kosten, aan de andere kant halen we wel altijd goede wijnen deze zitten hier niet bij.
Sterre, waarschijnlijk ben je niet afgevallen vanwege 3x uit eten en de kaasfondue! Ik weet niet wat je dan eet met uit eten (3gangen) ik eet dan meestal ipv voor en hoofd 2x een voorgerecht. Scheelt altijd en is echt wel genoeg.

Ze zeggen dat als je je handen naast elkaar doet (in soort kommetje) dat is hoeveel je maar nodig hebt aan maaltijd. Dus alles wat je eet moet in je twee handen passen zonder eruit te vallen. Toen ik dat twee weken bewust elke keer heb bekeken kwam ik er achter dat ik structueel te veel at. En zo verklein je je maag ook en zit je nooit meer zo vies vol cheers

Indego, ga je het in een blender doen of sapcentrifuge? Ik heb een sapcentrifuge en gebruik hem iedere dag! Helaas krijg ik groenten uit de blender echt niet naar binnen in de ochtend.
Toet; Krijg honger van je salade Winterkilootjes - Pagina 8 561177 en zin in alcohol van je avatar haha.
Poeke
Poeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Poeke do 21 maa 2013 - 0:12

Iemand zei dat je niet elke spinazie mag... hmmm gooi al 8mnd lang 2 handen spinazie door mijn sapcentrifuge Winterkilootjes - Pagina 8 878948377
Poeke
Poeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Punk'd do 21 maa 2013 - 0:20

Ik heb een blender of een staafmixer.

Ik kan natuurlijk ook eerst staafmixeren :P haha, en vervolgens de prut allemaal in de blender met yoghurt bijv. Geen idee of het werk, maar kan het altijd proberen.

Ik eet juist structureel te weinig en vind het heel moeilijk om aan meer Kcal te komen. Ik vul de eetmeter wel eens in en ik zit dagelijks op 1000/1100 Kcal en dat is gewoon te weinig. Ik vind alleen de tijd/moeite niet om meer te eten. En ik weet eerlijk gezegt ook niet meer wat ik dan moet eten. Dan los ik het dus op door een zak chips open te trekken en ga ik weer finaal de mist in. Ik kom verder niet aan ofzo, en blijf op gewicht met de manier hoe ik nu eet. Maar het is gewoon niet gezond. Ik krijg te weinig voedingsstoffen binnen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Poeke do 21 maa 2013 - 0:34

Je kan alles gewoon in de blender gooien en gaaaan Winterkilootjes - Pagina 8 561177
Ik zou als ik jou was kleine aanpassingen maken. Roomboter, volle yoghurt, vette vissen, extra crakcer bijv eten met hummus/avocado, zuurdesembrood. Dingen waar veel goede stoffen inzitten en je makkelijk kan veranderen. Of doe je dat al? want dan weet ik het niet haha.

Edit: lees nu dat je wel wilt afvallen. Dan is mijn advies nog van toepassing maar rustig aan met de roomboter ed. En echt proberen van alles wat je eet de meest voedzame variant te kiezen. En dan Liga vol met suiker ed
Poeke
Poeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud