En nu...?
+11
Tania
Twellie
Aimee
Filoria
Floor
liesje
Teddyaapje
Lejow
Sylvana
Jasmine
Linda
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: En nu...?
En als je toegeeft en haar de speen beneden geeft? En dan een tijdje ná de geboorte van haar broertje weer gaat afbouwen?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Jade schreef:En als je toegeeft en haar de speen beneden geeft? En dan een tijdje ná de geboorte van haar broertje weer gaat afbouwen?
Nee, dat wil ik echt niet. Ik vind haar daar echt veel te oud voor. Bovendien wordt het dan ook een drama om het af te leren.
Ik ben met haar naar boven gegaan, gezegd dat ze wel echt moet gaan slapen. En als ze dat niet zou doen, dan zouden we weer naar beneden gaan. We zijn bijna een half uur boven geweest en nou zijn we weer beneden.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Geef haar toch gewoon lekker die speen. Ze voelt zich rot en zoekt geborgenheid. Wat maakt het nou uit dat je dochter beneden die speen heeft? Dit levert jullie allebei toch frustraties op..?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Linda schreef:Jade schreef:En als je toegeeft en haar de speen beneden geeft? En dan een tijdje ná de geboorte van haar broertje weer gaat afbouwen?
Nee, dat wil ik echt niet. Ik vind haar daar echt veel te oud voor. Bovendien wordt het dan ook een drama om het af te leren.
Ik ben met haar naar boven gegaan, gezegd dat ze wel echt moet gaan slapen. En als ze dat niet zou doen, dan zouden we weer naar beneden gaan. We zijn bijna een half uur boven geweest en nou zijn we weer beneden.
ja, dat snap ik wel. Ik heb er zelf geen ervaring mee natuurlijk. Ik hoop dat ze snel weer een beetje zichzelf wordt. Succes.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Luce schreef:Geef haar toch gewoon lekker die speen. Ze voelt zich rot en zoekt geborgenheid. Wat maakt het nou uit dat je dochter beneden die speen heeft? Dit levert jullie allebei toch frustraties op..?
Omdat het gewoon een verslaving is, iets dwangmatigs. Ik wil haar op alle mogelijke manieren geborgenheid geven, maar die speen krijgt ze niet.
Ik weet 100% zeker dat het einde zoek is als we daar nu nog mee akkoord gaan. Ze heeft dat ding nog nooit beneden mogen hebben. Van kleins af aan mocht ze hem alleen in bed of in de auto.
Misschien ben ik te hard hoor, maar het voelt gewoon niet goed.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:
Tania: wat betreft de timing van de PSZ. Ik had daar maanden geleden een topic geopend om te vragen wat wijsheid was. Een aantal weken voor de bevalling beginnen of maanden later pas (na de zomervakantie). De meningen waren verdeeld, maar ik kan mij herinneren dat de meeste zeiden om het voor de bevalling te doen. Het zou goed zijn voor haar als ze in alle drukte een eigen plekje zou hebben waar ze haar eigen ding zou kunnen doen.
Op de PSZ zeiden ze hetzelfde.
Maar doordat ze er zo heftig op reageert begin ik zelf ook te twijfelen wat wijsheid is.
Ok, dan snap ik dat je die keuze gemaakt hebt. Wij hebben mijn zoontje heel bewust pas later naar de psz gedaan zodat hij eerst helemaal gewend zou zijn aan de nieuwe situatie. Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk.
Edit; Ik lees nu je laatste post pas.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Maar het voelt wel goed om haar die speen beneden te ontzeggen terwijl ze voelt dat er iets groots staat te gebeuren en ze ook nog eens naar de psz gaat wat voor haar heel indrukwekkend is? Misschien ben ik wel te soft dan, maar ik snap het probleem gewoon niet. Ze geeft zo hard aan dat ze het nodig heeft nu, het geeft jou ook alleen maar onrust terwijl je zelf rust nodig hebt. Wat is er mis met de boel gewoon even de boel te laten, haar de geborgenheid te geven die ze nodig heeft en jou direct daarmee de rust. En het speen afbouwen als jullie 2e kindje er is en je dochter ook weer beter in haar vel zit? Ze zal echt niet tot haar 18e op die speen sabbelen hoor
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: