Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

moedergevoel

+8
Parel
Wennes
Supertalentje
Razz
Paper Crown
Sanne
Printje
Shopaholic
12 plaatsers

Ga naar beneden

moedergevoel Empty moedergevoel

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 8:53

Het valt me op dat ik deze periode met onze 2e heel anders ervaar als bij onze eerste. Ergens ook wel logisch. Maar bij onze eerste had ik niet meteen een moeder gevoel. Ik heb best een poos nodig gehad voordat ik een moeder gevoel of een band met onze eerste voelde. Nu bij onze 2e voel ik me al vanaf het eerste moment haar moeder.
Ik had gelezen dat er vrouwen zijn die ook bij hun eerste kindje meteen een moedergevoel hadden. Dit is bij mij niet zo. Ikk voelde bij onze eerste ook wat meer afstand. En nu bij onze 2e voelt het meteen echt als mijn kindje.

Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie is.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

moedergevoel Empty Re: moedergevoel

Bericht  Shopaholic ma 4 maa 2013 - 8:55

Dit had ik kunnen schrijven, want zo ervaar ik precies het zelfde! Al word de afstand tussen de oudste en mij wel wat beter omdat ik in de ziektewet zit al geruime tijd en echt de indivuduele aandacht probeer te geven die ze in de ZW niet kreeg omdat ik ziek was. Heb nu medicatie voor mijn depressiviteit (hele zware) ben de hele dag vrolijk en zij dus automatisch ook en hangt gelukkig echt regelmatig om mijn nek (nee die vind dat niet tof) en dan zegt ze mama lief! Dus het word wel beter.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 8:56

Ik had het bij R ook totaal niet. Dat moest echt groeien, nu is het wel veel beter maar het voelt nog wel anders dan wat ik voor R voel. Ook niet gek natuurlijk R is al drie jaar mijn kindje N pas anderhalv maand, dat kan ook niet hetzelfde zijn vind ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 8:57

Ik had wel bij allebei het moedergevoel, maar bij de oudste durfde ik eerst niet alleen met haar te zijn, bang dat ze zou gaan huilen ofzo, dat had ik met de tweede helemaal niet.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 8:59

Ik voel me wel haar moeder maar niet hetzelfde als bij R dus. Ik ben wel veel makkelijker/ relaxter met haar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 9:04

Printje schreef:Ik voel me wel haar moeder maar niet hetzelfde als bij R dus. Ik ben wel veel makkelijker/ relaxter met haar.
Ja dat heb ik ook. Wat makkelijker/relaxter. Volg meer mijn gevoel, terwijl ik bij de eerste dacht dat ik 'volgens de boekjes' voor hem moest zorgen.

Gast
Gast

Bericht  Sanne ma 4 maa 2013 - 9:04

Ik heb dan nog geen tweede kindje, maar ik herken het wel. Na de geboorte was ik dolblij en dolgelukkig, maar het voelde ook heel onwennig. Als ik de huisarts belde, voelde het gek om te vragen voor een recept voor 'mijn dochter'. Ik had alles voor haar over en ze betekende heel veel voor me, maar dat was meer een soort verstandelijke ingeving. Het is langzaamaan zo gegroeid dat ik dat gevoel voor haar echt heel diep van binnen voel.

Hmmm, moeilijk uit te leggen dit...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 9:08

Sanne, bij jou moest het 'moedergevoel' ook groeien dus. Zo bedoel ik ook dat ik bij de eerste meer afstand voelde. Het was in het begin meer: de baby, wat later over ging in mijn baby. Bij de 2e voelde het meteen als mijn baby.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 9:08

Pluto schreef:
Printje schreef:Ik voel me wel haar moeder maar niet hetzelfde als bij R dus. Ik ben wel veel makkelijker/ relaxter met haar.
Ja dat heb ik ook. Wat makkelijker/relaxter. Volg meer mijn gevoel, terwijl ik bij de eerste dacht dat ik 'volgens de boekjes' voor hem moest zorgen.

Precies, nu is N tot nu toe ook wel veel makkelijker zelf, maar ik dus ook. Heeft ze eerder honger nou dan gewoon een fles en dat durfde ik bij R ook echt niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown ma 4 maa 2013 - 9:10

Rejoy. schreef:Ik had wel bij allebei het moedergevoel, maar bij de oudste durfde ik eerst niet alleen met haar te zijn, bang dat ze zou gaan huilen ofzo, dat had ik met de tweede helemaal niet.

Ja dit had ik ook! Ik vond 't zo erg als mijn moeder wegging en mijn man ook en ik nog een hele dag met julian alleen had.

Heb me erg hulpeloos gevoeld in het begin en ik voelde
me superverantwoordelijk voor hem maar vond 't erg onwerkelijk allemaal. Moest aan hem wennen..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Razz ma 4 maa 2013 - 9:47

Ik hoop dat ik het bij een tweede kindje ook meteen heb. Bij S. duurde het 1,5 jaar en dat vond/vind ik heel erg.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 9:50

Razz_ schreef:Ik hoop dat ik het bij een tweede kindje ook meteen heb. Bij S. duurde het 1,5 jaar en dat vond/vind ik heel erg.

Hier duurde het ook best lang, vond heel die babyperiode vreselijk, hoe ouder hij werd hoe meer ik van hem ging houden, echte moedergevoelens kreeg.
Ik kan ook niet zoals sommigen dat omschrijven hup verliefd zijn op een ' onbekend' kindje, zoiets moet bij mij echt groeien. Daarnaast had ik al meteen het idee dat ik niet meteen voor N kan voelen wat ik voor R voel, dat zou die jaren met hem ook teniet doen vind ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Supertalentje ma 4 maa 2013 - 9:59

Ik had dat 'moedergevoel' gelijk, 'mijn kind' en daar had ik per direct alles voor over. Ik moest hem wel leren kennen, dat had ik me vantevoren niet gerealiseerd, maar dat duurde wel even.

Ik heb juist met deze baby dat ik me niet kan voorstellen dat ik er net zoveel van zal houden als van zoon. Zoon is toch mijn eerste, mama's kleine Gappie. Mijn allerliefste, allerknapste, allerleukste, iedere volgende kan dan nooit zo leuk zijn denk ik dan. (Zal wel niet hoor, je zult wel met beiden een eigen band opbouwen, maar ik kan het me zo slecht voorstellen).

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 10:02

Supertalentje, maar dat heb/ had ik ook hoor. Maar die band met N moet hier, net zoals bj R gewoon groeien en dat heb ik geaccepteerd dat dat gewoon zo is. R is mijn alles en bij N heb ik dat gevoel nog anders/minder maar nogmaals R is al drie jaar mijn kindje, anderhalve maand kan daar natuurlijk nog ang niet aan tippen.

Ik ben natuurlijk wel apetrots op N, vind haar super lief etc etc maar totaal anders nog als bij R.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Wennes ma 4 maa 2013 - 10:11

Ik had bij beide mannetjes vanaf de eerste minuut een moedergevoel. Ik heb twee pittige zwangerschappen gehad en voor mijn gevoel heeft dat onze band gevormd.
Wel was ik bij B heel onzeker en bij D is het minder.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Parel ma 4 maa 2013 - 10:57

En ik heb het na 15 maanden nog niet.
Ik vind haar heel leuk, klets over d'r, trots op haar, het gaat vanzelf, maar haar 'alles' voel ik me nog niet. Vraag me af of dat ooit gaat komen, maar goed.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Aimee ma 4 maa 2013 - 11:12

Ik weet niet zo goed wat 'het moedergevoel' is.
Ik ben stapelgek op Luuk, zou hem écht niet meer kunnen missen, maar soms werkt hij ook behoorlijk op mijn zenuwen. Ik vind hem dus niet altijd even leuk Wink De eerste zes maanden vond ik echt helemaal niet leuk, daarna werd het wel steeds leuker en ik vind mijn kind ook echt wel geweldig, maar of ik het moedergevoel heb? Geen idee.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  SarahKey ma 4 maa 2013 - 19:58

Paper Crown schreef:
Rejoy. schreef:Ik had wel bij allebei het moedergevoel, maar bij de oudste durfde ik eerst niet alleen met haar te zijn, bang dat ze zou gaan huilen ofzo, dat had ik met de tweede helemaal niet.

Ja dit had ik ook! Ik vond 't zo erg als mijn moeder wegging en mijn man ook en ik nog een hele dag met julian alleen had.

Heb me erg hulpeloos gevoeld in het begin en ik voelde
me superverantwoordelijk voor hem maar vond 't erg onwerkelijk allemaal. Moest aan hem wennen..
Dit herken ik ook. Het moedergevoel had ik meteen, maar vond het erg eng om met hem alleen te zijn. Maar de eerste middag zonder man en zonder kraamhulp kwam ik goed door en ik kreeg meteen meer zelfvertrouwen. Dit was ook het puntje waar ik van te voren erg tegen op zag. Mijn man verwachte op dit gebied erg veel van mij omdat ik in de kinderopvang werk. Maar daar krijg je geen pasgeboren baby's op de groep. En ik werk met 4-12 jarigen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Luce ma 4 maa 2013 - 20:41

Ik had dat gevoel bij beide kinderen. Ze voelden allebei als onwennig en onbekend. Bij allebei heeft het gevoel ook moeten groeien. Toen de 2e geboren was, had ik het gevoel in eerste instantie meer van de 1e te houden. Ik voeldee daar toen zo schuldig over.Na een paar weken was dat gevoel voor beiden even sterk. Bij mij heeft het dus bij beide kinderen moeten groeien. En als er ooit een 3e komt, verwacht ik dat gewoon weer..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  _Lana_ ma 4 maa 2013 - 22:11

Ik had wel meteen het moedergevoel, voor beide kinderen. Ik heb ze wel pas 'leren kennen' toen ze uit het ziekenhuis kwamen. En ik had ook de onzekerheden die daarbij horen.
Het moedergevoel is voor mij de liefde die ik voel als ik ze vastpak. Ik heb zo'n overweldigend 'houden van' gevoel als ik ze vastpak.
Ik merk wel dat ik door de maanden heen nog meer van ze ben gaan houden.
De liefde groeide steeds meer.

Soms heb ik trouwens ook wel eens, als ik naar ze kijk van, goh dat jullie toch mijn kinderen zijn. Ik blijf het soms een gek idee vinden.

Het moedergevoel hebben, betekent trouwens niet dat ik de hele dag aan het fladderen ben van geluk hoor, haha.
Ik ben ook wel nuchter daarin.

En Parel, je hebt vast wel het moedergevoel, maar op jou eigen nuchtere manier.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Parel ma 4 maa 2013 - 23:22

Ja, ik heb er ook eens over na zitten denken wat het precies moet zijn, dat ´moedergevoel´.
Ik ben gewoon heel nuchter, en ik heb helemaal geen nieuwe emoties erbij gekregen. Ik ben nogal een ´go with the flow, doe maar normaal dan doe je al gek genoeg´-type. Ik ben een onwijze einzelganger, maar het feit dat ik mijn dochter en vriend hele dagen om heen wil en kàn hebben, laat toch wel blijken dat ik ze kennelijk heel leuk vindt. Het `hoort`gewoon.

Sowieso heb ik niet echt hele erge emoties, behalve verdriet, dat wil soms nogal eens naar voren komen. Maar echt lachen, of echt (opzichtig) genieten, dat laat ik niet blijken.
We zijn gewoon een gezin, dat waren we vanaf dat ze geboren was, en dat gevoel is wel altijd gebleven. Het kan hier nog zo rot gaan, we gaan nooit uit elkaar, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken (zijn vast mensen die nu lachen, en `jajaaa, wacht maar` denken, maar hier is het gewoon zo, daar zijn we echt te makkelijk voor).
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud