Wat nou als
+8
Lot
Roxi3
Esperanza
Jeanette
Kowalski
Lejow
Char1
Minx
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat nou als
Prinses Amalia straks besluit dat ze geneeskunde/fysiotherapie/verpleegkunde wil gaan studeren. Zouden ze dan tegen haar zeggen het is misschien beter om een andere studie te gaan doen?
Jullie nog van dit soort vragen?
Jullie nog van dit soort vragen?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat nou als
Waarom zou ze dan iets anders moeten doen?
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Ik vat hem ook niet helemaal geloof ik.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik snap hem niet!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik snap het ook niet helemaal. Ben wel benieuwd wat je hier precies mee bedoelt.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Nou ja dat zijn nou niet bepaald studies die heel praktisch zijn als toekomstig koningin. Want ze zou dan de studie kunnen doen maar er uiteindelijk niets mee kunnen, tenzij ze besluit om geen koningin te worden.
Edit: en ook qua stage lopen ed is het totaal niet praktisch
Edit: en ook qua stage lopen ed is het totaal niet praktisch
Minx- Lady Post-a-lot
Ik snap de vraag wel en denk ook dat ze haar dan een andere studie zouden aanraden. Het is toch meer normaal dat zij een studie rechten of geschiedenis zou doen. Ik vraag me af hoe het zit als het oudste kind die dus koning(in) zou moeten worden zwakbegaafd is of gewoon niet zo heel erg intelligent. Tot nu toe hebben ze allemaal aan de universiteit gestudeerd, maar wat als dat niet haalbaar is?
Gast- Gast
Dat was bij wa toch eigenlijk zo. Heb volgens mij wel eens gehoord dat hij eigenlijk havo/hbo niveau heeft, maar dat is natuurlijk weer anders als zwakbegaafd. Een havo iemand kun je met de nodige bijlessen vaak nog wel op een hoger niveau krijgen. Zeker met een studie waar het vooral leren is en er geen inzicht voor nodig is.
Maar ik denk dat mocht de troonopvolger echt een geestelijke beperking hebben dat dan nummer 2 koning(in) word
Maar ik denk dat mocht de troonopvolger echt een geestelijke beperking hebben dat dan nummer 2 koning(in) word
Minx- Lady Post-a-lot
Ik geloof eigenlijk niet dat zij echt een vrije keuze heeft. Er zullen wel een aantal studies zijn waaruit ze mag kiezen.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Ik had laatst een stukje op tv gekeken over dat Maxima met haar kids op een uitje gaat naar het circus. Ze komen dan via een speciale ingang, met beveiliging en ze worden gefilmd/gefotografeerd. Dit lijkt me zo gek voor een kind, dat je weet dat je moeder/vader zo belangrijk is en dat je altijd zo speciaal behandeld wordt. Niet helemaal waar dit topic over gaat, maar ik denk hier wel degelijk over na, de invloed die dit op je (kinder)leven heeft.
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Ah dan snap ik het. Hm ik denk dat ze haar dan wel duidelijk maken dat zo'n studie niet heel handig is. De studie zelf zou ze nog wel kunnen doen denk ik, al is dat inderdaad wel weer lastig met stages.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Een andere studie is misschien handiger te combineren met toekomstige taken, maar het duurt ook wel even voordat ze koningin wordt. Misschien kan ze tot haar 45e wel gewoon arts zijn en moet ze die baan daarna opgeven. En als ze dat niet wil, kan ze ook afstand doen van de troon. Lijkt mij dat die beslissing op je 18e nemen best vroeg is, dus dat ze maar beter kan gaan studeren wat ze leuk vindt.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Lot schreef:Ik had laatst een stukje op tv gekeken over dat Maxima met haar kids op een uitje gaat naar het circus. Ze komen dan via een speciale ingang, met beveiliging en ze worden gefilmd/gefotografeerd. Dit lijkt me zo gek voor een kind, dat je weet dat je moeder/vader zo belangrijk is en dat je altijd zo speciaal behandeld wordt. Niet helemaal waar dit topic over gaat, maar ik denk hier wel degelijk over na, de invloed die dit op je (kinder)leven heeft.
Maar daar hoeft je vader geen koning voor te zijn. Ik denk dat de kinderen van bn-ers ook vaak een speciale behandeling krijgen, net als de kinderen van ministers.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vraag me ook weleens af wat nou als de kroonprins(es) van hetzelfde geslacht houd? Mag hij/ zij daar dan gewoon mee trouwen??
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Lady Starstruck schreef:Ik vraag me ook weleens af wat nou als de kroonprins(es) van hetzelfde geslacht houd? Mag hij/ zij daar dan gewoon mee trouwen??
Ik denk dat ze dat bij deze komende generatie geen probleem zullen vinden in het Koninklijk huis en de regering. Kan me wel voorstellen dat ze stiekem liever hopen dat het niet zl voorkomen om problemen bij staatsbezoeken, trouwe oranjeachterban in het behoudende circuit etc te voorkomen
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ja je hoort het eigenlijk nooit dat een prins of prinses van hetzelfde geslacht houd. Je kan het ook moeilijk verbergen lijkt mij. Je kan wel de schijn gaan ophouden. Maar of je daar gelukkig van word.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik denk eigenlijk dat dit bij een kroonprins(es) wel een probleem zou zijn. Want stel dat het 2 vrouwen zijn waarvan de partner zwanger wordt via een zaaddonor, zou dat dan de nieuwe troonopvolger zijn? Lijkt me niet omdat het eigenlijk geen familie is. Ik denk eerlijk gezegd dat als bijvoorbeeld Amalia lesbisch blijkt te zijn, ze trouwt zonder toestemming van de regering en daarmee haar recht op de troon opgeeft.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: