Leukste/stomste Vlaamse woorden
+48
Fayebella
Capt'n Zero
_Femme
kippiee
Steep
Zonnetje
Caro
Isis
Maudy
nina
Charles
Lotus_
Marin
Esperanza
Sorella
Theeleut
Raindrop
M@niek
Beachgirl
madam
luenca
blondje1313
Lady Starstruck
Rovine
Bliss
Derpy
Truttebol
Rush
Jeanette
Razz
TukTuk
missy.
SoGood
Tamagotchi
Stranger
Slakje
Nyx
Linnie1985
Pitufo
Minx
Sea of Trees
rapa nui
Oasis
Pommes
Kowalski
ekiaam87
Floor
Snoes
52 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Leukste/stomste Vlaamse woorden
Ik zei laatst op het werk ook lopen ipv wandelen/stappen. Dat was ook erg verwarrend. Toch grappig al die verschillen tussen het Vlaams en het Nederlands
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
ik had precies het zelfde!! Ik twee minuten lopen en daarna.. wándelen. HuhBliss schreef:Ja dat was ook nogal verwarrend toen ik een keer met Evy ging hardlopen; lopen = rennen en wandelen = lopen
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Mijn beste vriendin heeft een jaartje in Kortrijk gewoond. Toen wij een keer met de hele familie naar haar toe gingen en in een restaurantje wat wilde eten hebben wij smakelijk gelachen om het woord 'sneukelen'.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
In welke context bedoel je dat? Ik ken het woord namelijk niet.Sorella schreef:Mijn beste vriendin heeft een jaartje in Kortrijk gewoond. Toen wij een keer met de hele familie naar haar toe gingen en in een restaurantje wat wilde eten hebben wij smakelijk gelachen om het woord 'sneukelen'.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Toen ik in Antwerpen woonde heb ik ook heel erg moeten wennen aan bepaalde woorden.
Sebiet, de persoon die me inwerkte had het over iets dat we sebiet gingen doen of zo. Ik verstond het niet helemaal goed en ik snapte er niets van. Waarom ging ineens iemand met de naam Sebiet mij inwerken terwijl zij me juist aan het inwerken was Ik kwam er vrij snel achter dat het zo dadelijk betekende.
Kuisen voor schoonmaken vond ik ook wel leuk.
Groentjes voor groente vond ik erg grappig.
Pechstrook voor vluchtstrook. Dat vind ik dan weer een veel logischer woord dan het Nederlandse.
Sebiet, de persoon die me inwerkte had het over iets dat we sebiet gingen doen of zo. Ik verstond het niet helemaal goed en ik snapte er niets van. Waarom ging ineens iemand met de naam Sebiet mij inwerken terwijl zij me juist aan het inwerken was Ik kwam er vrij snel achter dat het zo dadelijk betekende.
Pechstrook voor vluchtstrook. Dat vind ik dan weer een veel logischer woord dan het Nederlandse.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
En omlegging ipv omleiding
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Snoes schreef:In welke context bedoel je dat? Ik ken het woord namelijk niet.Sorella schreef:Mijn beste vriendin heeft een jaartje in Kortrijk gewoond. Toen wij een keer met de hele familie naar haar toe gingen en in een restaurantje wat wilde eten hebben wij smakelijk gelachen om het woord 'sneukelen'.
Het stond op de menukaart bij de lekkere hapjes met de tekst: Wilt u soms nog wat sneukelen?
Volgens de serveerster betekend dat iets lekkers eten.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Niet Vlaams, maar in het Afrikaans (lijkt vaak wel beetje op Vlaams vanwege de letterlijke betekenis) hoorde ik vandaag deze:
Het Afrikaanse woord voor zebra is...
Pyjama-ezel!
Pyjama-ezel!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Esperanza schreef:Toen ik in Antwerpen woonde heb ik ook heel erg moeten wennen aan bepaalde woorden.
Haha sebiet is ook heel brabants. Ik werk in d.ordrecht en daar kennen ze het woordje ook niet en ik zeg altijd subiet, krijg altijd leuke reacties van mn collegas.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
M@niek schreef:Een sleurhut is volgens mij echt brabants (ikzeg het ook)
Ik studeer in belgie en vind net nog steeds heel grappig, maar ik kom dagelijks in belgie (woon aan de grens) dus ik kan ze al goed verstaan en ben fan van Urbanus dan leer je vloeiend vlaams haha.
Plastronske=stropdas
Pinker=richtingaanwijzerVFrak =jas
Snoes- Lady Post-a-lot
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel van 'smukkelen', al gebruik ik het zelf niet.Sorella schreef:Snoes schreef:In welke context bedoel je dat? Ik ken het woord namelijk niet.Sorella schreef:Mijn beste vriendin heeft een jaartje in Kortrijk gewoond. Toen wij een keer met de hele familie naar haar toe gingen en in een restaurantje wat wilde eten hebben wij smakelijk gelachen om het woord 'sneukelen'.
Het stond op de menukaart bij de lekkere hapjes met de tekst: Wilt u soms nog wat sneukelen?
Volgens de serveerster betekend dat iets lekkers eten.
Snoes- Lady Post-a-lot
M@niek schreef:Esperanza schreef:Toen ik in Antwerpen woonde heb ik ook heel erg moeten wennen aan bepaalde woorden.
Haha sebiet is ook heel brabants. Ik werk in d.ordrecht en daar kennen ze het woordje ook niet en ik zeg altijd subiet, krijg altijd leuke reacties van mn collegas.
Niet in heel brabant wordt sebiet gebruikt. Hier (noord-oost brabant) hoor ik het nooit. Ken het wel, maar dan van iemand die vanuit west brabant naar hier is verhuist.
Lotus_- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 545
Ik vind het leuk dat Belgen een eend (de auto) een geit noemen.
En ik vind het stom als ze kauwgom tuttefrut noemen.
Verder is brulbezem voor stofzuiger mijn favoriet. Maar volgens mij is dat zuid-afrikaans.
Verder is brulbezem voor stofzuiger mijn favoriet. Maar volgens mij is dat zuid-afrikaans.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
En een giraf is een kameelpaard.Marin schreef:Niet Vlaams, maar in het Afrikaans (lijkt vaak wel beetje op Vlaams vanwege de letterlijke betekenis) hoorde ik vandaag deze:
Pyjama-ezel!
Eigenlijk is dat best vreemd.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Charles schreef:Ik vind het leuk dat Belgen een eend (de auto) een geit noemen.
Hier noemen ze het sjik/chick
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik vind zottekeskot echt een geweldig woord.
Frakje, sebiet en sleurhut gebruik ik trouwens ook.
Frakje, sebiet en sleurhut gebruik ik trouwens ook.
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Ik gebruik best veel woorden die hier gezegd zijn geweest. Maar van anderen heb ik echt nog nooit gehoord!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje, je moet toch niet van jezelf zeggen dat je marginaal bent, joh! Ik hoop dat dat een grapje was.
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Isis, bij jou merk ik eigenlijk ook helemaal niet dat je uit België komt.Isis schreef:Slakje, je moet toch niet van jezelf zeggen dat je marginaal bent, joh! Ik hoop dat dat een grapje was.
Snoes- Lady Post-a-lot
Ik vind 'vallende sterren' altijd zo leuk klinken als ze het over flitsers hebben op de radio
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik vind groentjes ook heel schattig klinken. En verder nog wel meer worden. Zetel vind ik ook grappig. Voor mij zijn er alleen zetels in de Tweede kamer.blondje1313 schreef:Sleurhut is toch juist een Nederlands woord?
Ik vind groentjes wel grappig klinken.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
(Baby) park vind ik leuk! Dat is de box. Dan denk ik altijd dat het een speelparadijs is.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Uw poep = je kont
Lichten = stoplichten
Pintje = biertje
Lichten = stoplichten
Pintje = biertje
kippiee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 575
Registratiedatum : 02-01-11
De fokker van onze hond had het over platte kaas. Ik had geen idee waarover ze het had. Ik dacht dat ze plakjes kaas bedoelde, maar het is kwark
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Ooooh dit is zoo herkenbaar!! Ik ben sinds een half jaar samen met een jongen uit Antwerpen, echt wat heb ik het zwaar gehad de eerste weken haha
En die discussies die hier staan hebben wij ook allemaal gehad!
Wat mij het meest is bijgebleven is dat m'n schoonmoeder het had over dat iemand een kinneke had gekocht!
Bleek ze gewoon te zijn bevallen..
En die discussies die hier staan hebben wij ook allemaal gehad!
Wat mij het meest is bijgebleven is dat m'n schoonmoeder het had over dat iemand een kinneke had gekocht!
Bleek ze gewoon te zijn bevallen..
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Woorden die eigenlijk geen echte woorden zijn.
» Rare woorden
» Moeilijke woorden
» Wie ben jij in 5 woorden..
» Leuke woorden.
» Rare woorden
» Moeilijke woorden
» Wie ben jij in 5 woorden..
» Leuke woorden.
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: