Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leukste/stomste Vlaamse woorden

+48
Fayebella
Capt'n Zero
_Femme
kippiee
Steep
Zonnetje
Caro
Isis
Maudy
nina
Charles
Lotus_
Marin
Esperanza
Sorella
Theeleut
Raindrop
M@niek
Beachgirl
madam
luenca
blondje1313
Lady Starstruck
Rovine
Bliss
Derpy
Truttebol
Rush
Jeanette
Razz
TukTuk
missy.
SoGood
Tamagotchi
Stranger
Slakje
Nyx
Linnie1985
Pitufo
Minx
Sea of Trees
rapa nui
Oasis
Pommes
Kowalski
ekiaam87
Floor
Snoes
52 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 4 Empty Re: Leukste/stomste Vlaamse woorden

Bericht  Raindrop vr 1 maa 2013 - 9:34

Ik zei laatst op het werk ook lopen ipv wandelen/stappen. Dat was ook erg verwarrend. Toch grappig al die verschillen tussen het Vlaams en het Nederlands Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 4 561177
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 4 Empty Re: Leukste/stomste Vlaamse woorden

Bericht  Theeleut vr 1 maa 2013 - 10:18

Bliss schreef:Ja dat was ook nogal verwarrend toen ik een keer met Evy ging hardlopen; lopen = rennen en wandelen = lopen smile
ik had precies het zelfde!! Ik twee minuten lopen en daarna.. wándelen. Huh scratch
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Sorella vr 1 maa 2013 - 10:21

Mijn beste vriendin heeft een jaartje in Kortrijk gewoond. Toen wij een keer met de hele familie naar haar toe gingen en in een restaurantje wat wilde eten hebben wij smakelijk gelachen om het woord 'sneukelen'.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Snoes vr 1 maa 2013 - 10:50

Sorella schreef:Mijn beste vriendin heeft een jaartje in Kortrijk gewoond. Toen wij een keer met de hele familie naar haar toe gingen en in een restaurantje wat wilde eten hebben wij smakelijk gelachen om het woord 'sneukelen'.
In welke context bedoel je dat? Ik ken het woord namelijk niet.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Esperanza vr 1 maa 2013 - 23:18

Toen ik in Antwerpen woonde heb ik ook heel erg moeten wennen aan bepaalde woorden.

Sebiet, de persoon die me inwerkte had het over iets dat we sebiet gingen doen of zo. Ik verstond het niet helemaal goed en ik snapte er niets van. Waarom ging ineens iemand met de naam Sebiet mij inwerken terwijl zij me juist aan het inwerken was laughcry Ik kwam er vrij snel achter dat het zo dadelijk betekende.

Kuisen voor schoonmaken vond ik ook wel leuk.

Groentjes voor groente vond ik erg grappig.

Pechstrook voor vluchtstrook. Dat vind ik dan weer een veel logischer woord dan het Nederlandse.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  TukTuk vr 1 maa 2013 - 23:21

En omlegging ipv omleiding
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Sorella za 2 maa 2013 - 3:34

Snoes schreef:
Sorella schreef:Mijn beste vriendin heeft een jaartje in Kortrijk gewoond. Toen wij een keer met de hele familie naar haar toe gingen en in een restaurantje wat wilde eten hebben wij smakelijk gelachen om het woord 'sneukelen'.

Het stond op de menukaart bij de lekkere hapjes met de tekst: Wilt u soms nog wat sneukelen?
Volgens de serveerster betekend dat iets lekkers eten.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Marin za 2 maa 2013 - 3:49

Niet Vlaams, maar in het Afrikaans (lijkt vaak wel beetje op Vlaams vanwege de letterlijke betekenis) hoorde ik vandaag deze:

Het Afrikaanse woord voor zebra is...

Pyjama-ezel!

Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  M@niek za 2 maa 2013 - 4:21

Esperanza schreef:Toen ik in Antwerpen woonde heb ik ook heel erg moeten wennen aan bepaalde woorden.

Sebiet, de persoon die me inwerkte had het over iets dat we sebiet gingen doen of zo. Ik verstond het niet helemaal goed en ik snapte er niets van. Waarom ging ineens iemand met de naam Sebiet mij inwerken terwijl zij me juist aan het inwerken was laughcry Ik kwam er vrij snel achter dat het zo dadelijk betekende.

Pechstrook voor vluchtstrook. Dat vind ik dan weer een veel logischer woord dan het Nederlandse.

Haha sebiet is ook heel brabants. Ik werk in d.ordrecht en daar kennen ze het woordje ook niet en ik zeg altijd subiet, krijg altijd leuke reacties van mn collegas.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Snoes za 2 maa 2013 - 10:20

M@niek schreef:Een sleurhut is volgens mij echt brabants (ikzeg het ook)

Ik studeer in belgie en vind net nog steeds heel grappig, maar ik kom dagelijks in belgie (woon aan de grens) dus ik kan ze al goed verstaan en ben fan van Urbanus dan leer je vloeiend vlaams haha.

Plastronske=stropdas
Pinker=richtingaanwijzer
VFrak =jas

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snoes za 2 maa 2013 - 10:21

Sorella schreef:
Snoes schreef:

Het stond op de menukaart bij de lekkere hapjes met de tekst: Wilt u soms nog wat sneukelen?
Volgens de serveerster betekend dat iets lekkers eten.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel van 'smukkelen', al gebruik ik het zelf niet.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lotus_ za 2 maa 2013 - 11:12

M@niek schreef:
Esperanza schreef:Toen ik in Antwerpen woonde heb ik ook heel erg moeten wennen aan bepaalde woorden.

Haha sebiet is ook heel brabants. Ik werk in d.ordrecht en daar kennen ze het woordje ook niet en ik zeg altijd subiet, krijg altijd leuke reacties van mn collegas.

Niet in heel brabant wordt sebiet gebruikt. Hier (noord-oost brabant) hoor ik het nooit. Ken het wel, maar dan van iemand die vanuit west brabant naar hier is verhuist.
Lotus_
Lotus_
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 545

Bericht  Charles za 2 maa 2013 - 11:22

Ik vind het leuk dat Belgen een eend (de auto) een geit noemen.

En ik vind het stom als ze kauwgom tuttefrut noemen.

Verder is brulbezem voor stofzuiger mijn favoriet. Maar volgens mij is dat zuid-afrikaans.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  nina za 2 maa 2013 - 11:24

Marin schreef:Niet Vlaams, maar in het Afrikaans (lijkt vaak wel beetje op Vlaams vanwege de letterlijke betekenis) hoorde ik vandaag deze:

Het Afrikaanse woord voor zebra is...

Pyjama-ezel!

Laughing
En een giraf is een kameelpaard.

Eigenlijk is dat best vreemd.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  TukTuk za 2 maa 2013 - 20:22

Charles schreef:Ik vind het leuk dat Belgen een eend (de auto) een geit noemen.

En ik vind het stom als ze kauwgom tuttefrut noemen.

Verder is brulbezem voor stofzuiger mijn favoriet. Maar volgens mij is dat zuid-afrikaans.

Hier noemen ze het sjik/chick
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Maudy za 2 maa 2013 - 21:33

Ik vind zottekeskot echt een geweldig woord.

Frakje, sebiet en sleurhut gebruik ik trouwens ook.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  Slakje za 2 maa 2013 - 23:41

Ik gebruik best veel woorden die hier gezegd zijn geweest. Maar van anderen heb ik echt nog nooit gehoord!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Isis zo 3 maa 2013 - 3:48

Slakje, je moet toch niet van jezelf zeggen dat je marginaal bent, joh! Ik hoop dat dat een grapje was.

Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Snoes zo 3 maa 2013 - 3:50

Isis schreef:Slakje, je moet toch niet van jezelf zeggen dat je marginaal bent, joh! Ik hoop dat dat een grapje was.

Isis, bij jou merk ik eigenlijk ook helemaal niet dat je uit België komt.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caro zo 3 maa 2013 - 6:38

Ik vind 'vallende sterren' altijd zo leuk klinken als ze het over flitsers hebben op de radio Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Zonnetje zo 3 maa 2013 - 6:57

blondje1313 schreef:Sleurhut is toch juist een Nederlands woord?

Ik vind groentjes wel grappig klinken.
Ik vind groentjes ook heel schattig klinken. En verder nog wel meer worden. Zetel vind ik ook grappig. Voor mij zijn er alleen zetels in de Tweede kamer.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Steep zo 3 maa 2013 - 7:34

(Baby) park vind ik leuk! Dat is de box. Dan denk ik altijd dat het een speelparadijs is.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  kippiee zo 3 maa 2013 - 7:42

Uw poep = je kont

Lichten = stoplichten

Pintje = biertje
kippiee
kippiee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 575
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Maudy zo 3 maa 2013 - 7:57

De fokker van onze hond had het over platte kaas. Ik had geen idee waarover ze het had. Ik dacht dat ze plakjes kaas bedoelde, maar het is kwark Embarassed
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  _Femme zo 3 maa 2013 - 8:05

Ooooh dit is zoo herkenbaar!! Ik ben sinds een half jaar samen met een jongen uit Antwerpen, echt wat heb ik het zwaar gehad de eerste weken haha nerd

En die discussies die hier staan hebben wij ook allemaal gehad!

Wat mij het meest is bijgebleven is dat m'n schoonmoeder het had over dat iemand een kinneke had gekocht! :O
Bleek ze gewoon te zijn bevallen..

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: