Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leukste/stomste Vlaamse woorden

+48
Fayebella
Capt'n Zero
_Femme
kippiee
Steep
Zonnetje
Caro
Isis
Maudy
nina
Charles
Lotus_
Marin
Esperanza
Sorella
Theeleut
Raindrop
M@niek
Beachgirl
madam
luenca
blondje1313
Lady Starstruck
Rovine
Bliss
Derpy
Truttebol
Rush
Jeanette
Razz
TukTuk
missy.
SoGood
Tamagotchi
Stranger
Slakje
Nyx
Linnie1985
Pitufo
Minx
Sea of Trees
rapa nui
Oasis
Pommes
Kowalski
ekiaam87
Floor
Snoes
52 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 2 Empty Re: Leukste/stomste Vlaamse woorden

Bericht  Gast do 28 feb 2013 - 12:48

Mijn vriend is vlaams, maar hij heeft zich inmiddels goed aangepast aan mij Very Happy Alleen als hij met andere Belgen praat of als hij boos is gaat hij vlaams praten. En ik heb inmiddels ook wel wat woorden overgenomen, wat nu in me op komt is appelsien, fruitsap en microgolf. Poepen blijft bij ons een misverstand Laughing

Ow, en wat ik irritant vind is dat hij engelse woorden op z'n nederlands uitspreekt en t stom vindt dat ik dat in t engels uitspreek. Tanken bijvoorbeeld. Daar hebben we dan 'onenigheid' over omdat we elkaar dan stom vinden Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 2 253468018

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 2 Empty Re: Leukste/stomste Vlaamse woorden

Bericht  Pitufo do 28 feb 2013 - 20:38

Jente schreef:Mijn vriend is vlaams, maar hij heeft zich inmiddels goed aangepast aan mij Very Happy Alleen als hij met andere Belgen praat of als hij boos is gaat hij vlaams praten. En ik heb inmiddels ook wel wat woorden overgenomen, wat nu in me op komt is appelsien, fruitsap en microgolf. Poepen blijft bij ons een misverstand Laughing

Ow, en wat ik irritant vind is dat hij engelse woorden op z'n nederlands uitspreekt en t stom vindt dat ik dat in t engels uitspreek. Tanken bijvoorbeeld. Daar hebben we dan 'onenigheid' over omdat we elkaar dan stom vinden Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 2 253468018
Hahahaha!

Jij: Ik ga even poepen.
Vriend: :shock: Hoezo ik? Doen we dat tegenwoordig niet meer samen?
Jij: :shock:

Anyway, dat op z'n Nederlands uitspreken van Engelse woorden moest ik ook erg aan wennen inderdaad. Zo'n nieuwslezer die het ineens over fans heeft i.p.v. fens. Heel apart!

Toen we net in België woonden, hadden we een oude vrouw als buurvrouw die echt half Frans praatte. Als ik met haar een gesprek had, was dat altijd eenzijdig: zij een heleboel kletsen en ik glimlachen en ja knikken, want ik verstond er oprecht geen woord van met die legumes en camionnen en remorques etc. Pfff.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  SoGood do 28 feb 2013 - 22:34

Sleurhut!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  missy. do 28 feb 2013 - 22:34

Allé bent gij alwel eens eerder genaaid?
Aldus de Belgische dokter.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Pitufo do 28 feb 2013 - 22:40

missy. schreef:Allé bent gij alwel eens eerder genaaid?
Aldus de Belgische dokter.
Very Happy
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  TukTuk do 28 feb 2013 - 22:45

Ondanks dat ik al 3 jaar in België studeer, moet ik nog bij heel veel woorden vragen wat het is Laughing De eerste dag op mijn stage "ja je kan daarvoor gewoon de wipzaag gebruiken" Euhm een wat? Bleek de decoupeerzaag te zijn. En van de week, kreeg ik te horen dat ik een tournevis moest gebruiken bij iets, dus ik "een watte??" "Oh ja, schroevendraaier"

Of slispapier ipv schuurpapier...

Andersom liggen mijn kotgenoten ook vaak dubbel om mijn Nederlandse woorden, ze kenden bijvoorbeeld het woord theedoek niet, of een koekenpan, dat is in het vlaams schijnbaar een bakpan.

Laatst aangepast door AngelNyn op do 28 feb 2013 - 22:49; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Razz do 28 feb 2013 - 22:46

Sea of Trees schreef:Ik vind de Belgische taal geweldig I love you

+1!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Jeanette do 28 feb 2013 - 22:46

Een pinpongpallet (een tafeltennis batje) Laughing

Vlaamse taal is leuk! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush do 28 feb 2013 - 22:47

AngelNyn schreef:

Andersom liggen mijn kotgenoten ook vaak dubbel om mijn Nederlandse woorden, ze kenden bijvoorbeeld het woord theedoek niet, of een koekenpak, dat is in het vlaams schijnbaar een bakpan.
Koekenpan bedoel je denk ik? Dat is bij ons ook een bakpan. Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 2 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  TukTuk do 28 feb 2013 - 22:49

Rush schreef:
AngelNyn schreef:

Andersom liggen mijn kotgenoten ook vaak dubbel om mijn Nederlandse woorden, ze kenden bijvoorbeeld het woord theedoek niet, of een koekenpak, dat is in het vlaams schijnbaar een bakpan.
Koekenpan bedoel je denk ik? Dat is bij ons ook een bakpan. Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 2 1578173417

Oeps, ja die k moest een n zijn :P Koekenpan idd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Truttebol do 28 feb 2013 - 23:10

AngelNyn schreef:Ondanks dat ik al 3 jaar in België studeer, moet ik nog bij heel veel woorden vragen wat het is Laughing De eerste dag op mijn stage "ja je kan daarvoor gewoon de wipzaag gebruiken" Euhm een wat? Bleek de decoupeerzaag te zijn. En van de week, kreeg ik te horen dat ik een tournevis moest gebruiken bij iets, dus ik "een watte??" "Oh ja, schroevendraaier"

Of slispapier ipv schuurpapier...

Andersom liggen mijn kotgenoten ook vaak dubbel om mijn Nederlandse woorden, ze kenden bijvoorbeeld het woord theedoek niet, of een koekenpan, dat is in het vlaams schijnbaar een bakpan.

Dit dus Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 2 561177 Ik vind alles in het Vlaams zo schattig klinken Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 2 561177
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Bericht  Razz do 28 feb 2013 - 23:18

Ik vind goesting (= zin in) ook wel een leuk woord Very Happy

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Minx do 28 feb 2013 - 23:30

Een vriendin van mij ging in antwerpen stage lopen en toen hebben we haar een woordenboek gegeven. Was echt komisch toen ik dat op ging halen bij de boekwinkel. Een hele rij mensen achter me. Die echt zoiets hadden van maak je een grapje dat je een vlaams nederlands woordenboek op komt halen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Derpy do 28 feb 2013 - 23:40

Ik vind het woord nektapijt erg grappig. Dat is een matje.
Mijn ex vond het Nederlandse woord lubberen dan weer heel grappig. Of dat ik vanille uitspreek als vanieje. Hij zegt echt vanille, zoals je het schrijft.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  Bliss do 28 feb 2013 - 23:43

Derpy schreef:Ik vind het woord nektapijt erg grappig. Dat is een matje.
Mijn ex vond het Nederlandse woord lubberen dan weer heel grappig. Of dat ik vanille uitspreek als vanieje. Hij zegt echt vanille, zoals je het schrijft.

Hé is het uit met je vriend?? Of gaat dit over een heel andere ex?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rovine vr 1 maa 2013 - 1:25

Slakje schreef:
Nyx schreef:Ik vind echt heel veel woorden schattig, maar ik vind het minder dat ik echt heel erg veel van Slakje in mijn hoofd moet vertalen. En dan nog kom ik er niet altijd uit.

Sorry, ik probeer erop te letten! Maar ik ben een marginaal, dat soort kan je sowieso al moeilijker begrijpen.

Ik wilde dat woord al noemen. Vind het zo heerlijk plat klinken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lady Starstruck vr 1 maa 2013 - 1:35

Tijdens de groepsreis die ik door Amerika heb gedaan. Zaten er ook 2 Belgen tussen. Ze noemde een stoel een zetel haha. En ze vroegen aan mijn vriend een keer: Is dat uw mama? ipv moeder (mijn schoonmoeder was mee).Dat vond ik zo schattig klinken.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  blondje1313 vr 1 maa 2013 - 1:42

Sleurhut is toch juist een Nederlands woord?

Ik vind groentjes wel grappig klinken.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Derpy vr 1 maa 2013 - 1:54

Bliss schreef:
Derpy schreef:Ik vind het woord nektapijt erg grappig. Dat is een matje.

Hé is het uit met je vriend?? Of gaat dit over een heel andere ex?
Ja, al een maand of twee.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  luenca vr 1 maa 2013 - 1:57

als ik t goed heb onthouden zeggen ze in belgie als je zwanger bent: 'ik zit vol' ?
en salu vind ik ook leuk
en seffens (zometeen/straks)
en sjoeke (schatje)
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Rovine vr 1 maa 2013 - 3:59

Of "ik pak even een tas". Ah, zoeentje met koffie erin.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pommes vr 1 maa 2013 - 4:04

Ow en deze weet ik ook nog: aveseerplenkske (step)
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Gast vr 1 maa 2013 - 4:37

Ik heb een tijdje een Vlaamse collega gehad. We hadden de grootste lol om haar taaltje.

De leukste:
Vouwcomputer (laptop)
Bloed trekken (bloed prikken)
Kontsnoepske (zetpil)

Gast
Gast

Bericht  Derpy vr 1 maa 2013 - 4:41

Mijn klavier marcheert niet meer vind ik ook een leuke!
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  madam vr 1 maa 2013 - 5:02

Peachy schreef:Ik heb een tijdje een Vlaamse collega gehad. We hadden de grootste lol om haar taaltje.

De leukste:
Vouwcomputer (laptop)
Bloed trekken (bloed prikken)
Kontsnoepske (zetpil)

De eerste en de derde zijn geweldig. hahaha
lol!
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: