Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leukste/stomste Vlaamse woorden

+48
Fayebella
Capt'n Zero
_Femme
kippiee
Steep
Zonnetje
Caro
Isis
Maudy
nina
Charles
Lotus_
Marin
Esperanza
Sorella
Theeleut
Raindrop
M@niek
Beachgirl
madam
luenca
blondje1313
Lady Starstruck
Rovine
Bliss
Derpy
Truttebol
Rush
Jeanette
Razz
TukTuk
missy.
SoGood
Tamagotchi
Stranger
Slakje
Nyx
Linnie1985
Pitufo
Minx
Sea of Trees
rapa nui
Oasis
Pommes
Kowalski
ekiaam87
Floor
Snoes
52 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 5 Empty Re: Leukste/stomste Vlaamse woorden

Bericht  Snoes zo 3 maa 2013 - 8:25

_Femme schreef:
Wat mij het meest is bijgebleven is dat m'n schoonmoeder het had over dat iemand een kinneke had gekocht! :O
Bleek ze gewoon te zijn bevallen..
lol! Haha, dat is volgens mij echt Antwerps dialect.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 5 Empty Re: Leukste/stomste Vlaamse woorden

Bericht  Capt'n Zero zo 3 maa 2013 - 8:31

Ik snap nog altijd niet waarom onze zuidelijke vriendjes foto's 'trekken'. Hebben ze nog steeds allemaal een polaroid camera?

Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  _Femme zo 3 maa 2013 - 8:41

Snoes schreef:
_Femme schreef:
Wat mij het meest is bijgebleven is dat m'n schoonmoeder het had over dat iemand een kinneke had gekocht! :O

Dat zou zomaar kunnen.. voor mij is Antwerps het enige Belgisch wat ik ken haha! Wel lastig dat ze van 1 zin 1 woord maken, bijvoorbeeld dat kan ik niet: dakannekikkeni

Maar verder vind ik het een leuk dialect smile Kunnen er lekker veel 'ambras' over maken haha!

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Snoes zo 3 maa 2013 - 8:51

_Femme schreef:
Snoes schreef:
_Femme schreef:

Dat zou zomaar kunnen.. voor mij is Antwerps het enige Belgisch wat ik ken haha! Wel lastig dat ze van 1 zin 1 woord maken, bijvoorbeeld dat kan ik niet: dakannekikkeni

Maar verder vind ik het een leuk dialect smile Kunnen er lekker veel 'ambras' over maken haha!

Haha, ik vind het Antwaarps dialect ook wel leuk! Heb er een paar maanden 'op kot' gezeten en stage gelopen samen met een vriendin en dat dialect is echt te leuk!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Derpy ma 4 maa 2013 - 1:46

Bliss schreef:
Derpy schreef:
Bliss schreef:
Derpy schreef:Ik vind het woord nektapijt erg grappig. Dat is een matje.
Mijn ex vond het Nederlandse woord lubberen dan weer heel grappig. Of dat ik vanille uitspreek als vanieje. Hij zegt echt vanille, zoals je het schrijft.

Hé is het uit met je vriend?? Of gaat dit over een heel andere ex?
Ja, al een maand of twee.

Oh, jammer! Jullie waren niet zo lang samen dan toch?
Klopt, paar maanden maar.
Nog een leuk liedje, succes met verstaan: https://www.youtube.com/watch?v=rYZKzu1jPTE
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  Slakje ma 4 maa 2013 - 1:52

Isis schreef:Slakje, je moet toch niet van jezelf zeggen dat je marginaal bent, joh! Ik hoop dat dat een grapje was.

Een beetje zelfspot. :p
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Snoes ma 4 maa 2013 - 1:55

Je ziet er anders niet marginaal uit haha. Bij 'marginaal' heb ik toch echt wel een hééél ander beeld van iemand Wink

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Derpy ma 4 maa 2013 - 2:14

Caro schreef:Ik vind 'vallende sterren' altijd zo leuk klinken als ze het over flitsers hebben op de radio Very Happy
De eerste keer dat ik dat hoorde, snapte ik er echt niks van! Het was overdag en ik vroeg me af hoe je dan vallende sterren kon zien Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 5 394967
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 2:16

Wij hebben een tijdje een Vlaamse stagiaire gehad en wat me het meest is bijgebleven is het woord holletjesmaker/bolletjesmaker (perferator).

Gast
Gast

Bericht  Fayebella ma 4 maa 2013 - 8:01

Ik vind Vlaams ook echt geweldig om te horen! Maar sommige woorden die hier voorbij komen gebruiken wij in het Limburgs ook. Namelijk "tas" voor een kopje en "kleed/kleid" voor een jurk. Ik wist helemaal niet dat ze die woorden in Vlaanderen ook gebruikten.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  _Blush_ di 5 maa 2013 - 10:53

Slikpin, Sleurhut, Slispapier, Aveseerplenkske en vouwcomputer heb ik echt nog nooit gehoord...
Voor 'kontsnoepke' (zetpil) gebruiken wij 'poepsnoepke'. En "lekstok" zeg ik ook tegen een lolly Very Happy.

"Ik zit vol" met de bedoeling "ik ben zwanger" is hier eerder een marginale uitspraak (als in een man die over zijn vrouw/vriendin zegt: "die van ons zit vol").

Wat is het Nederlandse woord voor 'koffiekoeken' dan eigenlijk, zijn dat ontbijtkoeken ofzo?

Ik vind het Nederlands net zo'n leuke taal ! Ik heb al een aantal studiedagen gehad waar een Nederlandse spreker kwam en dat is echt zoooo veel leuker om naar te luisteren dan de Vlaamse sprekers.
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263

Bericht  Snoes di 5 maa 2013 - 11:01

Waar woon jij ook alweer ergens, Blush?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Blush_ di 5 maa 2013 - 11:04

Niet ver van het Wijnegem Shopping Center Leukste/stomste Vlaamse woorden - Pagina 5 281626781 Wink
En jij?
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Snoes di 5 maa 2013 - 11:13

Niet ver van de stad met het speelkaartenmuseum :cheering:
(En stiekem ook maar 40 minuutjes rijden van het Wijnegem Shopping Center!)

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Blush_ di 5 maa 2013 - 11:28

Dan wonen wij niet zo ver van elkaar smile
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Oasis di 5 maa 2013 - 11:37

Hey wat leuk, nog een Belg voor onze België meeting Wink
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Sun88 di 5 maa 2013 - 20:21

Muizen strontjes is hagelslag toch
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Slakje di 5 maa 2013 - 23:26

Sun88 schreef:Muizen strontjes is hagelslag toch

Oh god, nu heb ik zin in muizenstrontjes en van die fruitzooi.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  munk wo 6 maa 2013 - 2:17

Ik vind het ook erg leuk taaltje dat Belgisch. Nu woon ik ook vlak bij de grens, dus ik tuf met het autootje zo belgië binnen als ik wil.

Maar van snoes wist ik ook niet dat ze vlaams was.... tot ze me mailde en me met U aansprak. Toen ik haar terugmailde en vertelde dat ze wel je mocht zeggen (we zijn immers ongeveer even oud), viel het kwartje pas.

Ooit vroeg iemand aan mij of ik nog keldergordijntjes had! Ik: Keldergordijntjes... hoezo ik heb toch geen kelder? Ze bedoelde maandverband! En mijn man werkt op een vakantiepark vlak bijde grens en zij hebben veel Belgische gasten. Nu kwam daar een vrouw vragen of er geen garage bij het huisje was voor het kindje. Ze bedoelde de box!
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Bericht  Mariposa wo 6 maa 2013 - 9:47

Ik sprak vandaag iemand die vlaams spreekt en moest gelijk aan dit topic denken. Ze had het erover dat ze botten had gekocht. Ik echt zo van: Botten? Wat moet je daar nou mee:scratch:? Schijnt dus het vlaamse woord voor laarzen te zijn.
Wat ik ook een apart vlaams woord vind is 'doppen', dit is als je werkloos bent.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de belgische mensen hier rare nederlandse woorden vinden!
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Snoes do 7 maa 2013 - 22:31

Munk, die ken ik beiden niet. Keldergordijntjes voor maandverband en garage voor box. Ik vind het allebei ook wel raar haha

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 22:34

Ik vind kleedje en botten zulke rare woorden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: