Leukste/stomste Vlaamse woorden
+48
Fayebella
Capt'n Zero
_Femme
kippiee
Steep
Zonnetje
Caro
Isis
Maudy
nina
Charles
Lotus_
Marin
Esperanza
Sorella
Theeleut
Raindrop
M@niek
Beachgirl
madam
luenca
blondje1313
Lady Starstruck
Rovine
Bliss
Derpy
Truttebol
Rush
Jeanette
Razz
TukTuk
missy.
SoGood
Tamagotchi
Stranger
Slakje
Nyx
Linnie1985
Pitufo
Minx
Sea of Trees
rapa nui
Oasis
Pommes
Kowalski
ekiaam87
Floor
Snoes
52 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Leukste/stomste Vlaamse woorden
Haha, dat is volgens mij echt Antwerps dialect._Femme schreef:
Wat mij het meest is bijgebleven is dat m'n schoonmoeder het had over dat iemand een kinneke had gekocht!
Bleek ze gewoon te zijn bevallen..
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap nog altijd niet waarom onze zuidelijke vriendjes foto's 'trekken'. Hebben ze nog steeds allemaal een polaroid camera?
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Snoes schreef:Haha, dat is volgens mij echt Antwerps dialect._Femme schreef:
Wat mij het meest is bijgebleven is dat m'n schoonmoeder het had over dat iemand een kinneke had gekocht!
Dat zou zomaar kunnen.. voor mij is Antwerps het enige Belgisch wat ik ken haha! Wel lastig dat ze van 1 zin 1 woord maken, bijvoorbeeld dat kan ik niet: dakannekikkeni
Maar verder vind ik het een leuk dialect Kunnen er lekker veel 'ambras' over maken haha!
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Haha, ik vind het Antwaarps dialect ook wel leuk! Heb er een paar maanden 'op kot' gezeten en stage gelopen samen met een vriendin en dat dialect is echt te leuk!_Femme schreef:Snoes schreef:Haha, dat is volgens mij echt Antwerps dialect._Femme schreef:
Dat zou zomaar kunnen.. voor mij is Antwerps het enige Belgisch wat ik ken haha! Wel lastig dat ze van 1 zin 1 woord maken, bijvoorbeeld dat kan ik niet: dakannekikkeni
Maar verder vind ik het een leuk dialect Kunnen er lekker veel 'ambras' over maken haha!
Snoes- Lady Post-a-lot
Klopt, paar maanden maar.Bliss schreef:Derpy schreef:Ja, al een maand of twee.Bliss schreef:Derpy schreef:Ik vind het woord nektapijt erg grappig. Dat is een matje.
Mijn ex vond het Nederlandse woord lubberen dan weer heel grappig. Of dat ik vanille uitspreek als vanieje. Hij zegt echt vanille, zoals je het schrijft.
Hé is het uit met je vriend?? Of gaat dit over een heel andere ex?
Oh, jammer! Jullie waren niet zo lang samen dan toch?
Nog een leuk liedje, succes met verstaan: https://www.youtube.com/watch?v=rYZKzu1jPTE
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Isis schreef:Slakje, je moet toch niet van jezelf zeggen dat je marginaal bent, joh! Ik hoop dat dat een grapje was.
Een beetje zelfspot. :p
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Je ziet er anders niet marginaal uit haha. Bij 'marginaal' heb ik toch echt wel een hééél ander beeld van iemand
Snoes- Lady Post-a-lot
De eerste keer dat ik dat hoorde, snapte ik er echt niks van! Het was overdag en ik vroeg me af hoe je dan vallende sterren kon zienCaro schreef:Ik vind 'vallende sterren' altijd zo leuk klinken als ze het over flitsers hebben op de radio
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Wij hebben een tijdje een Vlaamse stagiaire gehad en wat me het meest is bijgebleven is het woord holletjesmaker/bolletjesmaker (perferator).
Gast- Gast
Ik vind Vlaams ook echt geweldig om te horen! Maar sommige woorden die hier voorbij komen gebruiken wij in het Limburgs ook. Namelijk "tas" voor een kopje en "kleed/kleid" voor een jurk. Ik wist helemaal niet dat ze die woorden in Vlaanderen ook gebruikten.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Slikpin, Sleurhut, Slispapier, Aveseerplenkske en vouwcomputer heb ik echt nog nooit gehoord...
Voor 'kontsnoepke' (zetpil) gebruiken wij 'poepsnoepke'. En "lekstok" zeg ik ook tegen een lolly .
"Ik zit vol" met de bedoeling "ik ben zwanger" is hier eerder een marginale uitspraak (als in een man die over zijn vrouw/vriendin zegt: "die van ons zit vol").
Wat is het Nederlandse woord voor 'koffiekoeken' dan eigenlijk, zijn dat ontbijtkoeken ofzo?
Ik vind het Nederlands net zo'n leuke taal ! Ik heb al een aantal studiedagen gehad waar een Nederlandse spreker kwam en dat is echt zoooo veel leuker om naar te luisteren dan de Vlaamse sprekers.
Voor 'kontsnoepke' (zetpil) gebruiken wij 'poepsnoepke'. En "lekstok" zeg ik ook tegen een lolly .
"Ik zit vol" met de bedoeling "ik ben zwanger" is hier eerder een marginale uitspraak (als in een man die over zijn vrouw/vriendin zegt: "die van ons zit vol").
Wat is het Nederlandse woord voor 'koffiekoeken' dan eigenlijk, zijn dat ontbijtkoeken ofzo?
Ik vind het Nederlands net zo'n leuke taal ! Ik heb al een aantal studiedagen gehad waar een Nederlandse spreker kwam en dat is echt zoooo veel leuker om naar te luisteren dan de Vlaamse sprekers.
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Waar woon jij ook alweer ergens, Blush?
Snoes- Lady Post-a-lot
Niet ver van het Wijnegem Shopping Center
En jij?
En jij?
_Blush_- Fluisteraar
Niet ver van de stad met het speelkaartenmuseum
(En stiekem ook maar 40 minuutjes rijden van het Wijnegem Shopping Center!)
(En stiekem ook maar 40 minuutjes rijden van het Wijnegem Shopping Center!)
Snoes- Lady Post-a-lot
Dan wonen wij niet zo ver van elkaar
_Blush_- Fluisteraar
Hey wat leuk, nog een Belg voor onze België meeting
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Muizen strontjes is hagelslag toch
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Sun88 schreef:Muizen strontjes is hagelslag toch
Oh god, nu heb ik zin in muizenstrontjes en van die fruitzooi.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik vind het ook erg leuk taaltje dat Belgisch. Nu woon ik ook vlak bij de grens, dus ik tuf met het autootje zo belgië binnen als ik wil.
Maar van snoes wist ik ook niet dat ze vlaams was.... tot ze me mailde en me met U aansprak. Toen ik haar terugmailde en vertelde dat ze wel je mocht zeggen (we zijn immers ongeveer even oud), viel het kwartje pas.
Ooit vroeg iemand aan mij of ik nog keldergordijntjes had! Ik: Keldergordijntjes... hoezo ik heb toch geen kelder? Ze bedoelde maandverband! En mijn man werkt op een vakantiepark vlak bijde grens en zij hebben veel Belgische gasten. Nu kwam daar een vrouw vragen of er geen garage bij het huisje was voor het kindje. Ze bedoelde de box!
Maar van snoes wist ik ook niet dat ze vlaams was.... tot ze me mailde en me met U aansprak. Toen ik haar terugmailde en vertelde dat ze wel je mocht zeggen (we zijn immers ongeveer even oud), viel het kwartje pas.
Ooit vroeg iemand aan mij of ik nog keldergordijntjes had! Ik: Keldergordijntjes... hoezo ik heb toch geen kelder? Ze bedoelde maandverband! En mijn man werkt op een vakantiepark vlak bijde grens en zij hebben veel Belgische gasten. Nu kwam daar een vrouw vragen of er geen garage bij het huisje was voor het kindje. Ze bedoelde de box!
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Ik sprak vandaag iemand die vlaams spreekt en moest gelijk aan dit topic denken. Ze had het erover dat ze botten had gekocht. Ik echt zo van: Botten? Wat moet je daar nou mee:scratch:? Schijnt dus het vlaamse woord voor laarzen te zijn.
Wat ik ook een apart vlaams woord vind is 'doppen', dit is als je werkloos bent.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de belgische mensen hier rare nederlandse woorden vinden!
Wat ik ook een apart vlaams woord vind is 'doppen', dit is als je werkloos bent.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de belgische mensen hier rare nederlandse woorden vinden!
Mariposa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10
Munk, die ken ik beiden niet. Keldergordijntjes voor maandverband en garage voor box. Ik vind het allebei ook wel raar haha
Snoes- Lady Post-a-lot
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Woorden die eigenlijk geen echte woorden zijn.
» Rare woorden
» Moeilijke woorden
» Wie ben jij in 5 woorden..
» Leuke woorden.
» Rare woorden
» Moeilijke woorden
» Wie ben jij in 5 woorden..
» Leuke woorden.
Pagina 5 van 5
Permissies van dit forum: